KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 17:22

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 19 Sep 2005, 18:22 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
....og da er det ikke snakk om Ham-Skam denne gangen!!

Snakker om Sander....og deres, alltid tilstedeværende, planer om opprykk til 2. divisjon!!

I helga var det "seriefinale" mellom Elverum og Sander i Elverum. Elverum tok seieren med 2-1 etter en skåring helt på tampen. Med seier ville Sander vært klare for kvalifiseringskamp om opprykk. Uavgjort ville gitt stor sjanse for kvalifisering, men med tap så er de nå altså avhengig av hjelp fra Eidsvold IF i siste kamp.

Slik er stillingen:

1- Elverum..... 57-28 i målforskjell og 43 poeng
2- KIL 2......... 73-34 i målforskjell og 42 poeng
3- Sander ......42-25 i målforskjell og 41 poeng

Elverum avslutter altså mot Eidsvold IF på bortebane i siste kamp, men seier her så er alt avgjort, men det blir neppe noen enkel kamp. Uavgjort vil også gi dem kvalifiseringsplassen da de har mye bedre målforskjell enn Sander.

Sander avslutter på hjemmebane mot Trysil og bør ta en enkel seier.

KIL-2 avslutter på hjemmebane mot Stange, et lag som kan gi oss problemer....men det bør vel bli seier?

Så.....hva ønsker dere? Vil dere ha Sander opp i 2.divisjon? De må uansett ut i kvalifisering mot et av de andre lagene som har vunnet sin 3.div. avdeling før de tar steget opp.

I utgangspunktet så hadde det vært fint om Sander hadde kommet seg opp en divisjon. Vi er jo avhengig av å bruke lokale talenter på KIL, og da kunne jo dette ha vært en fin plass for våre talenter å "leke seg". Problemet er vel bare at det ikke virker å være særlig mye kontakt mellom oss og Sander......de drømmer vel om å ta over som distriktets nye flaggskip der borte..... noe som selvfølgelig bare er en utopi.

Hadde de bare klart å innse at KIL er distriktets største klubben, med størst potensial og de beste forutsetningen, så kunne dette ha blitt et meget fruktbart samarbeid for det lokale fotballmiljøet.

Men men.....inntill noen våkner så får vi vel bare håpe at KIL-2 vinner sin kamp mot Stange i neste runde og at Elverum deler poengene med Eidsvold IF.

Da blir KIL-2 seriemester i 3.div.avdeling 5, og Elverum får prøve seg i kvalifiseringen.......Så lenge A-Laget vårt ikke rykker opp til TL så kan jo uansett ikke 2-laget vårt rykke opp til 2.divisjon!!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 19:28 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Jeg synes det hadde vært flott om Sander, og også flere lokale lag hadde tatt ett steg opp høyere opp i divisjonene. Da kan man få fram litt av den fine forball"kulturen" i Glåmdal området og klubbene kan samarbeide.
Det vil også bli større sjanser for lokale stortalenter å blomstre.

Og sist men ikke minst, flerre lokaloppgjør :twisted:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 21:52 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 19:36
Posts: 474
Location: Kongsvinger
Arti hvis Sander hadde klart det, Heia Sander!! :lol:

_________________
Q: You're trapped in a room with a Lion, Cobrasnake and an Arsenal Fan. You have a gun with two bullets. What should you do?
A: Shoot the Arsenal Fan. Twice!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 21:53 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Tror det hadde vært veldig gunstig om Sander hadde rykket opp i 2. div. Da hadde KIL hatt en mulighet til å inngå en låneavtale med dem, slik at de unge talentene i KIL kunne få en bedre matcharena. Jo høyere nivå, jo mer utvikler de seg. Tror det er sunt å ta steget JR. Elite-> 2. div--> KIL A. Desverre er nok spranget for stort mellom 3. div og toppen av 1. div..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 22:49 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Objektivt sett er det sikkert nyttig å ha et lokalt 2. divisjonslag. Men jeg har aldri likt Sander, og når de gikk ut og sa at de skulle ta over hegemoniet da KIL lå i 2. divisjon, ble jeg bare enda kvalmere. I tillegg er det vel ingen som har vokst opp på Disi som faktisk liker Sander (Utenom alle de Disi-gutta som faktisk spiller der).

Nei, Elverum til kvalik og et KIL 2 som fastsetter sin posisjon som nest best i distriktet ville vært bra. KIL bør ha det nest beste laget i Glåmdal! Når det gjelder matching i 2. divisjon har man jo til og med sendt folk helt ned til Arendal. Så det ser jeg ikke på som noe problem. Hele nordlige Akershus består av 2. divisjonsklubber, og det kryr i Oslo. Å låne ut spillere til 2. divisjon er det minste problemet, også med Sander i 3. og Grue i 4. divisjon. La dem bli der!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 23:22 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Tror faktisk EIF slår Elverum på Eidsvoll stadion gitt. De gutta er i siget om dagen. Så Sander vil muligens få sin mulighet. For meg personlig spiller det ingen rolle hvor Sander spiller bare de holder seg langt bak Skogens disipler. :wink:

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 01:51 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Hadde vært gøy med Sander i 2.div... De gutta med de stygge fargene på drakta er helt nødt til å forsterke stallen hvis de skulle rykke opp. Derfor vil de mest sannsynlig låne mange talenter fra KIL og distriktet, noe som er en fordel for de unge talentene i KIL. Jo høyere nivå jo bedre.

Men, som Karlsen også mener, jeg griner ikke hvis de ikke rykker opp. Har aldri likt de bønda :D

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 14:33 
Offline
Kaptein

Joined: 23 Jun 2005, 19:19
Posts: 758
Location: Gjemselund Stadion
Tror det hadde vært positivt for KIL.. Da har vi et sted å låne ut talenter til, hvis vi får til et bra samarbeid, noe som jeg ikke tror ville vært noe problem. Hadde vi hatt en "farmerklubb" litt tidligere hadde f.eks Thanh Tran vært bedre i dag hvis han hadde noen år der i stedet for benken på KIL.

Så jeg håper på opprykk!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 14:50 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Var ikke tanken at Eidsvoll Turn skulle være en slags farmerklubb. Vet det var snakk om en slik avtale en gang. Og nå har vi jo forsynt Turn med en del spillere i år og fått Kalsæg derfra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 15:00 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Korslundinho wrote:
Jeg synes det hadde vært flott om Sander, og også flere lokale lag hadde tatt ett steg opp høyere opp i divisjonene. Da kan man få fram litt av den fine forball"kulturen" i Glåmdal området og klubbene kan samarbeide.
Det vil også bli større sjanser for lokale stortalenter å blomstre.

Og sist men ikke minst, flerre lokaloppgjør :twisted:


Hva er det som skjer? Nok en gang må jeg si meg enig med Korslund!!! Det vil være en fordel for KIL om Sander (eller et annet lokalt lag) spiller i 2. divisjon.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 15:14 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Er også enig i at det hadde vært en fordel....men skal KIL dra noe nytte av dette så må klubbene jobbe sammen.....og Sander IL er nødt til å forstå at det faktisk bare er plass til et "flaggskip" i distriktet....de må finne sin "posisjon" i markedet ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 15:19 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
KIL4ever wrote:
Korslundinho wrote:
Jeg synes det hadde vært flott om Sander, og også flere lokale lag hadde tatt ett steg opp høyere opp i divisjonene. Da kan man få fram litt av den fine forball"kulturen" i Glåmdal området og klubbene kan samarbeide.
Det vil også bli større sjanser for lokale stortalenter å blomstre.

Og sist men ikke minst, flerre lokaloppgjør :twisted:


Hva er det som skjer? Nok en gang må jeg si meg enig med Korslund!!! Det vil være en fordel for KIL om Sander (eller et annet lokalt lag) spiller i 2. divisjon.

Gode gud :shock:
FÅr håpe det fortsetter slik i allefall :lol:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 19:33 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
KIL4ever wrote:
Korslundinho wrote:
Jeg synes det hadde vært flott om Sander, og også flere lokale lag hadde tatt ett steg opp høyere opp i divisjonene. Da kan man få fram litt av den fine forball"kulturen" i Glåmdal området og klubbene kan samarbeide.
Det vil også bli større sjanser for lokale stortalenter å blomstre.

Og sist men ikke minst, flerre lokaloppgjør :twisted:


Hva er det som skjer? Nok en gang må jeg si meg enig med Korslund!!! Det vil være en fordel for KIL om Sander (eller et annet lokalt lag) spiller i 2. divisjon.

Enig, og det tar jeg som en selvfølge at Sander skjønner!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 21:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Kanskje han derre Sander Airforce eller hva han nå kalte seg, kommer tilbake også ;)

Hadde jo vært artig å hatt en massiv debatt mellom han og Raggen gitt ;)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 23:03 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Kjølen har nok gjort sitt inne på vårt forum......det er liksom en grense for hvor mye du tåler å drite deg ut i løpet av kun kort tid ;-)

Men det hadde jo vært hyggelig å få høre noen nye meninger fra han....etter de 2-3 siste årenes hendelser ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group