KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 13:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 01 Dec 2006, 13:35 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
http://www.nettavisen.no/sport/pl/manut ... 821831.ece

Alt tyder på at Henke Larsson blir utlånt til Man U for å avhjelpe spisskrisen i klubben!! :shock:

Her tror jeg gamle Sir Alex nok en gang viser seg å være en sleip gammel gubbe som lykkes!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2006, 13:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Knallbra nyhet! Syns ikke det ville vært riktig av United å bruke masse penger på en spiss så lenge de har saha, rooney og solskjær. Hernik Larsson var midt i blinken! Knallbra type og en spiller jeg alltid har likt. Dette var gode nyheter!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2006, 13:48 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jeg er litt uenig med det Rød Jævel. Helt enig i at Henke er et meget godt alternativ på kort sikt.

Men samtidig vil jeg gjerne se Torress i United drakt. Torres vil da gi Rooney og Saha skikkelig konkurranse, samtidig som man alltid har en "monsterspiss" på benken å kaste innpå når det er behov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2006, 16:39 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Karlsen wrote:
Jeg er litt uenig med det Rød Jævel. Helt enig i at Henke er et meget godt alternativ på kort sikt.

Men samtidig vil jeg gjerne se Torress i United drakt. Torres vil da gi Rooney og Saha skikkelig konkurranse, samtidig som man alltid har en "monsterspiss" på benken å kaste innpå når det er behov.


Slapp av, Henke blir ersattet med Torres ved sesongslutt.. :wink:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2006, 22:43 
Offline
Trener

Joined: 04 May 2005, 19:25
Posts: 957
Location: Oslo
Så får vi håpe å unngå skader etter mars, da Henke skal tilbake til Sverige.. Blir moro med Henke Supersub.. Da slår vi Arsenal i alle fall, han slo dem nesten alene i CL-finalen i vår!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Dec 2006, 22:47 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Etterson Henke er en gammel Celticlegende har jeg fulgt en del av kampene til Helsingborg i år. Greit nok gjør mannen mye bra, men han er overhodet ikke noen storspiller lenger, og jeg tror nok United kunnet funnet en bedre spiss.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 01:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Neil Lennon wrote:
Etterson Henke er en gammel Celticlegende har jeg fulgt en del av kampene til Helsingborg i år. Greit nok gjør mannen mye bra, men han er overhodet ikke noen storspiller lenger, og jeg tror nok United kunnet funnet en bedre spiss.


Jeg tror faktisk det hadde vært vanskelig på nåværende tidspunkt.. Men det hadde sikkert vært mulig..

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 01:28 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
I hvert fall tydelig at Glazer ikke har tenkt å bruke mye penger på denne klubben......snart spiller dere i norsk breddefotball sammen med Vinger FK ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 02:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Denne Rossi ble jo så godt omtalt av dere før sesongen. Nå prioriterer dere en mett fotballspiller som egentlig har "halvveis lagt opp" istedefor. Kan slå ut overraskende bra, dere har jo andre eldrende spillere slik som Giggs, Scholes, Solskjær, van der Sar, Neville.. Ikke lenge til dere må skifte ut litt på laget også, og da vil nok manchester united havne i samme situasjon som Arsenal er i nå. Om dere ikke kjøper dere ut av det da.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 04:45 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Vi har noe som heter talentutvikling i United. 3 av de 5 spillerne du nevnte er fostret opp av klubben, så jeg frykter ikke neste generasjon for å si det sånn. Rossi har blitt mye omtalt ja, og han har en stor framtid i United..
Tiden vil uansett vise det,men noen vil aldri utvikle seg som den man trudde det kunne bli.For å sette det på spissen, Patrick Holtet får kanskje ikke ny kontrakt med 1.div laget KIL..

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 13:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Ser man bort fra Rooney, som dere kjøpte for 300 mill, hvor mange på 19 år har over 100 A-lagskamper for United?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 16:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Karlsen wrote:
Jeg er litt uenig med det Rød Jævel. Helt enig i at Henke er et meget godt alternativ på kort sikt.

Men samtidig vil jeg gjerne se Torress i United drakt. Torres vil da gi Rooney og Saha skikkelig konkurranse, samtidig som man alltid har en "monsterspiss" på benken å kaste innpå når det er behov.

United har Rooney, Saha og Solskjær. Alan Smith har vært ute med skade lenge, og kommer etter hvert til å finne formen. Rossi kommer tilbake fra lån i Newcastle første januar. Om united skulle kjøpt brukt flere hundre millioner på en spiss nå i januar hadde vi med de midlene Glazer er villig til å gi united i forhold til spillerkjøp, stått veldig mye svakere når vi skal forsterke stallen etter endt sesong. Jeg mener vi har viktigere plasser i stallen å forsterke. Nå har Carrick etterhvert funnet formen på midten, men med alternaltivene John O'shea og Darren Fletcher synes jeg dette er en vesentlig viktigere del for United å handle klassespillere på, enn spissplassen. Både Ronaldo og Giggs har vist at de er gode alternaltiver på topp, og en midtbanespiller bør være første prioritet i jakten på nye klassespillere.

Nå har United Henrik Larsson frem til litt ut i mars. Innen den tid kan både Rossi og Smith ha etablert seg som fullverdige alternaltiver til Saha og Rooney. Solskjær har allerede vist at han kan, og er nå tilbake fra skade. Jeg er helt enig med Sir Alex Ferguson som karakteriserer dette som en perfekt løsning på det nåværende tidspunkt. Så får vi heller kjøpe oss en klassespiss foran neste sesong.

Kan jo også være at vi får se flere spillerkjøp i januar. Sir Alex er en luring!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Dec 2006, 17:40 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jeg tror ikke at Smith noen gang blir annet enn en brukbar PL spiss. Han står det stemplet "stallfyll" i panna på og bør kanskje selges?. Solskjær er over the top, og har kanskje bare denne sesongen igjen på dette nivået. Rossi er talentfull og gir oss et godt alternativ når han returnerer. Med matching vil nok han de neste par årene blomstre for fullt. Problemet er et kun Rooney og Saha er klassespisser! Med en Torres inn og en Rossi på vei opp ville man hatt et fullverdig alternativ til Saha/Rooney. Smith og Solskjær avskilter jeg her og nå!

Men er enig i at det trengs en sentral midtbanespiller til. Hargreaves for eksempel. Og Fletcher begynner så smått å vise klasse og er ung og under utvikling.

I tillegg begynner Giggs å dra på åra. Vil Richardson bli god nok til å erstatte han? Eller hva med Lee Martin? Hvis ikke må det også handles en ving i løpet av 2007.

Det ideelle: Torres i januar, Hargreaves til sommeren og muligens en ving til sommeren.

Finansiering: Salg av Smith, Park, Brown (?) Howard og Silvestre (Vil ha O'Shea som alternativ i forsvar) i tillegg til friske penger fra Glazers. Vil at man skal selge innkjøpte (Silvestre, Park, Smith) framfor "local lads" (Brown, O'Shea, Richardson)

I forsvar ser det jo veldig bra ut og der er det jo ungdommer på gang som Bardsley og Pique i tillegg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Dec 2006, 20:17 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Har en sønn som er veldig Henke Larsson fan, mulig jeg må sette en stopper for det nå :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Dec 2006, 20:28 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
mikeb wrote:
Har en sønn som er veldig Henke Larsson fan, mulig jeg må sette en stopper for det nå :(


...Kanskje han blir United fan?

....Og du følger etter? :wink:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group