KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 24 Apr 2024, 19:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 03 Dec 2006, 21:39 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
ManUtd wrote:
mikeb wrote:
Har en sønn som er veldig Henke Larsson fan, mulig jeg må sette en stopper for det nå :(


...Kanskje han blir United fan?

....Og du følger etter? :wink:


foreløpig holder ham med de røde (Liverpool, KIL og Norge) og de gule (Sverige), men forsøker å lære ham at han ikke trenger å holde med alle røde, siden han kun er 4 år er han lett å påvirke, men United tror jeg at jeg skal klare å holde ham unna ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Dec 2006, 22:50 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Karlsen wrote:
Jeg tror ikke at Smith noen gang blir annet enn en brukbar PL spiss. Han står det stemplet "stallfyll" i panna på og bør kanskje selges?. Solskjær er over the top, og har kanskje bare denne sesongen igjen på dette nivået. Rossi er talentfull og gir oss et godt alternativ når han returnerer. Med matching vil nok han de neste par årene blomstre for fullt. Problemet er et kun Rooney og Saha er klassespisser! Med en Torres inn og en Rossi på vei opp ville man hatt et fullverdig alternativ til Saha/Rooney. Smith og Solskjær avskilter jeg her og nå!

Men er enig i at det trengs en sentral midtbanespiller til. Hargreaves for eksempel. Og Fletcher begynner så smått å vise klasse og er ung og under utvikling.

I tillegg begynner Giggs å dra på åra. Vil Richardson bli god nok til å erstatte han? Eller hva med Lee Martin? Hvis ikke må det også handles en ving i løpet av 2007.

Det ideelle: Torres i januar, Hargreaves til sommeren og muligens en ving til sommeren.

Finansiering: Salg av Smith, Park, Brown (?) Howard og Silvestre (Vil ha O'Shea som alternativ i forsvar) i tillegg til friske penger fra Glazers. Vil at man skal selge innkjøpte (Silvestre, Park, Smith) framfor "local lads" (Brown, O'Shea, Richardson)

I forsvar ser det jo veldig bra ut og der er det jo ungdommer på gang som Bardsley og Pique i tillegg.

Tar det første først.

Smith kommer tilbake. Det kan jeg garantere deg. Det oser innsats av den gutten, og han er 100% innstilt på å komme tilbake. I form er han en spiss av ypperste premier league klasse. Det har han vist i Leeds for noen sesonger siden. Det blir vanskelig å finne samme formen i united, så lenge han ikke får spilletid, men med innstillinga den gutten har er jeg ikke i tvil om at vi kommer til å få se mye godt av han i fremtiden.

At Solskjær er "over the top" er en fryktelig merkelig ting å si. Han har allerede denne sesongen markert seg som en av premier leagues mest effektive spisser. Dessverre var han uheldig å få en ny skade akkurat i det han var i ferd med å finne toppformen. Men med det han har vist denne sesongen både for united og norge kan jeg ikke skjønne hvordan du som united-supporter kan si noe sånt. Jeg tror han holder minst en sesong til utover denne.

Enig at Giggs begynner å dra på åra, men det han har vist denne sesongen tilsier at han fortsatt har veldig mye å gå på. Men et alternaltiv på venstrekanten bør kunne begynne å vurderes ja. Richardson holder ikke det nivået vi bør kunne forvente av en united ving. Selv om Steve Mclaren av en eller annen grunn plukker han ut på landslaget til stadighet. Han er bedre som sentral midtbanespiller, men han er milevis unna å kunne konkurere ut noen som helst i dagens united stall.

Av de du vurderer som salgsobjekter er vel det mest opplagte og sannsynlige valget Michael Silvestre. Med evra, heinze og o'shea som alternaltiver på venstrebacken blir han overflødig der. Synes også Brown er et bedre alternaltiv som midtstopper og Silvestre er også en spiller vi kan få litt penger for.

Smith har jeg sagt hva jeg mener om. Park synes jeg er uniteds beste midtbanevalg etter scholes og carrick. Han kan dessuten også spille på begge kantene og er dermed en potet som jeg tviler sterkt på at sir alex vil gi slipp på. Hvis Silvestre går blir det vanskelig å gi slipp på brown også. Da har vi plutselig ikke noe fullverdig alternaltiv på midtstopperplass bak vidic og ferdinand. Brown er også en spiller jeg liker veldig godt, og som jeg håper fortsetter i united. Howard har jo vært glimrende i Everton, og med en førstekeeper som nærmer seg 40 syns jeg ikke vi bør gi slipp på han heller. Tror han kan gi Van der Saar kamp om keeperplassen allerede neste år, til tross for at Van der Saar har vært bunnsolid for United denne sesongen.

At Pique kan blomstre og bli en knallbra midtstopper har også jeg tro på. Bardsley er jeg ikke like sikker på.

Drømmekjøp for meg i Januar ville vært Pirlo eller Gattuso, selv om jeg tviler på at det er særlig realistisk. Hæstad er også en spiller jeg ville sett i united, selv om jeg ikke tror han kunne blitt en seriøs utfordrer med det første. Torres på topp foran neste sesong hadde vært glimrende.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Dec 2006, 23:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Først av alt: Ja jeg liker også holdninga til Smith. Fightere som ofrer alt for laget får som regel plass i mitt fotballhjerte. Og det er det beste argumentet mot å selge han, holdninga. Så egentlig har jeg litt tungt for å foreslå han solgt. Men jeg gjør det likevel fordi: Han er ikke en verdensklassespiss. Han kan ikke gi oss 20 mål i sesongen. Han er ikke en verdensklasse avslutter. Han har tekniske mangler. Javisst, en lei spiss å bryne seg på og som sagt, en som aldri går av banen uten å yte 100%. Smith ville spasert inn på majoriteten av lagene i PL. Men United må slik nivået har blitt (en standard satt av Chelsea) ha verdensklasse også på benken. Rooney og/eller Saha må kunne hviles uten at det merkes. For å vinne ligaen og gjør det sterkt i Europa må man ikke lenger ha kun 11 verdensklassespillere på banen, man må ha det også på benken. Smith er ikke verdensklasse. Men lite ville gledet meg mer enn at Smith virkelig slo hardt tilbake. Jeg har ikke troen på at han gjør det. Måtte jeg ta feil.

Solskjær: Klinisk avslutter og en legende. Å kritisere han er ikke noe man har lyst til. Holdninger, treningsvilje, lagspiller. Men han er trolig (?) inne i sin siste sesong på aller ypperste nivå. Alderen tynger, og han blir stadig skadet. Så det samme med han: Jeg håper inderlig han kommer tilbake og får være skadefri ut sesongen. Og gjør min tvil til skamme.
Jeg vet at han kommer tilbake, men hvor lenge kan han egentlig klare å prestere på ypperste nivå? Maks en sesong til. Derfor trenger United nå en klassespiss for framtida. Som fortsatt er ung og kan utvikle seg videre.

Ellers avslutter jeg med å være enig med deg i det med Gatusso! Han bare vil jeg se i Untied drakt!

Vinteren blir ihvertfall spennende. Henke var trolig en genistrek på kort sikt. I januar vil jeg ha en ny spiller for framtida. Som har klasse. Helst en spiss (Torres) men griner ikke om det kommer en real sentral midtbanefighter heller.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group