KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Apr 2024, 04:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Hvem vinner Premier League 2006?
Liverpool 11%  11%  [ 1 ]
Chelsea 44%  44%  [ 4 ]
Arsenal 11%  11%  [ 1 ]
Man U :( 22%  22%  [ 2 ]
Spurs 11%  11%  [ 1 ]
Newcastle 0%  0%  [ 0 ]
Andre 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 9
Author Message
PostPosted: 13 Aug 2006, 20:44 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Noen fler som gleder seg over seieren til de helrøde i dag? Og ikke minst til Engelsk seriestart neste helg?

Syns Liverpool var hakket bedre enn Tsjeltski i dag selv om det var såpass jevnt at det gjerne kunne blitt ekstraomganger. Alle målene var perler og Sjevtsjenko blir nok en hit for Tsjeltski. Men det blir nok Bellamy for Liverpool også, og Sisseko ser ut til å være i knallform.

Hvem tror du vinner Premier League i år nå som det meste av sessongoppkjøringen er unnagjort?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2006, 20:53 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Che£$ea gidder jeg ikke bry meg noe mer med......det er bare 19 lag med i PL!!

Spurs vinner selvfølgelig!! :D

.....og hvem som vant dages kamp bryr meg midt i rxxa ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2006, 21:06 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Her kommer min vurdering av gullkandidatene, i rekkefølge etter åssen det endte i fjor. Er ikke riktig klar for å rangere og lage tabell enda. Men slik går det med de 5 beste (Newcastle tar jeg ikke på alvor)

Chelsea Hva skal man si? Kanonlag, alt taler for at de vinner igjen. Man får bare håpe at laget er litt mettet på suksess og at gamle og unge grinebitere som Ballack, Mikel og Carvalho får dratt ned lagmoralen nok til at de ikke presterer maksimalt. Laget er komplett og dobbeldekning med klasse overalt. Det skal dessverre mye til for ikke å styre dette laget til nok et gull.

Manchester United Hadde en sterk vår og knep 2. plassen. Blir enda bedre i år. Er svekket av at de mangler en naturlig målscorer. Men de unge spillerne blir enda bedre i år. Holder Ronaldo og Rooney seg på matta blir de lysende! Stødig keeper, dobbeldekning overalt i forsvaret, noe styrket midtbane og litt svekket på topp. En midtbanespiller til på vei inn. Perfekt blanding av gammelt og ungt. Vi peiler oss inn på 2. plass igjen!

Liverpool Har endelig bredde i stallen, men mangler klasse. Fortsetter å kjøpe middelmådigheter, kun Pennant som styrker laget. 11ern er ikke bedre, bredden er mye bedre. Et stort spørsmålstegn ved fosvaret. Hverken Bellamy eller Crouch er i stand til å smelle inn 25 mål. Mangler en klassestopper eller to. Styrkes ikke forsvaret blir det nok ikke gullstrid, men heller ikke altfor langt bak de beste.

Arsenal har også vært snodig passive på overgangsmarkedet. Er nok noe styrket offensivt og med Henry skadefri er det en voldsom offensiv slagkraft. Men defensivt kan det blir problemer. Cole på vei ut, Campbell har reist. Ungdommen må ta mye ansvar, litt for mye. Arsenal kommer til å slite med stabiliteten. Men har helt klart potensiale.

Tottenham har virkelig vært aktive på overgangsmarkedet og har kjøpt klasse. Berbatov, Keane, Defoe, Lennon...dette lukter mye mål lang vei. Også god keeper og med en skadefri forsvarsrekke blir den lagdelen også bra. Men klarer de å være stabile? Kan nok lide om det blir en del skader, ikke samme bredden som de andre CL kandidatene. Men holder de 11ern skadefri blir det real kamp om CL plassene!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2006, 21:22 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Bellamy og Crouch kommer til å score mye i år, om det blir 25 hver tør jeg ikke vedde på, men har stor tro på at de kan bringe Liverpool næremere der de hører hjemme på toppen av tabellen. Har også ringreven Fowler i bakhånd. Er også meget godt dekket på sentral midtbane så denne sessongen blir veldig spennende.

Tabelltibbing legger jeg inn på VG eller Aftenposten for da er det lettere å holde kontrollen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2006, 21:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Klart at Bellamy og Crouch kan bidra. Men de mangler det lille ekstra som toppspissene i verdensklasse har. De er gode PL angripere, men ikke verdensklasse. Schevchenko, Henry, Rooney (og muligens Berbatov, har ikke sett han på et par år) har det lille ekstra de to til Liverpool mangler.

Liverpool må også sies å ha god lagmoral. Men det holder ikke helt inn, lagmoral må kombineres med klasse. Utenom Gerrard er det grått på Liverpool altså.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2006, 22:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Chelsea drar nok av med tittelen i år igjen. Om de ikke drar en Brasil og fucker opp hele greia som favoritter. Arsenal er som sagt svekket bakover ja, men overgangsmarkedet er ikke over, og både Gallas og Curtis Davies ryktes til klubben over ett eventuelt salg av Cole. Men hvor mye vil vi savne Sol Campbell og Ashley Cole? Vi kom oss jo til en CL finale helt uten dem for faen. Og det skal sies at Sol Campbell jaggu meg var mere skadet enn han spilte og han var sjeldent meget god. Senderos og Toure danner stopperpar, Djourou er god nok back-up for en av dem, og Cygan er et fost nok fjerdevalg. På venstrebacken synes jeg også vi er godt nok dekt opp om Cole skulle dra. Da han var skadet hele sesongen i fjor, trådde Flamini opp og gjorde en kjempejobb. Deltok i alle sluttspillskampene bortsett fra finalen hvor han var skadet. Og holdt jaggu meg nullen. Så han spille som venstre back da jeg var på Highbury i april også, og dæven så god han er der. I tillegg har vi Clichy, som nesten er like god som Cole, bare ikke like god defensivt. Men mye mye raskere. Så har vi faktisk en engelskmann, som heter Justin Hoyte. Han har storspilt i treningskampene og er faktisk en ekte Arsenalgutt, noe man ikke finner mye av i laget denne tiden. Desverre. Men man ser jo hva Cole og Campbell har drevet med i det siste mot klubben så jeg synes at denna engelske klubbsjela er noe oppskrytt bullshit. Og skulle det skje at Flamini, Hoyte og Clichy blir skadet, så kan en annen venstre back som har storspilt i sommer, steppe inn en kamp eller to. Jeg prater om 16 år gamle Armand Traore. Keeperplassen har vi meget god dekning med Lehmann, Almunia og Poom. Den plassen jeg vil ha inn en forsterkning på er den defensive midtbanen. Med en skade på Gilberto er jeg redd for at vi blir "for offensive" på midten ettersom DIaby er ute til Novemver/Desember. Men muligens har vi PL's beste midtbane firer med: Ljungberg/Rosicky - Gilberto - Cesc - Hleb. I tillegg vil nok Reyes få endel spilletid. Kjøpet av Rosicky var helt fantastisk og jeg regner med at han vil slå igjennom stort i PL. På tross av fysikken. Gutten viste i VM at han er en fantastisk spiller. På topp, ja hva kan jeg si? Adebayor viste ett godt samarbeid med Henry i vår, og vil nok danne det mest vanlige spissparet. van Persie har virkelig vokstog viste herlig spill i treningskampene og i VM. Han har enormt potensiale og jeg tipper over 15 mål på han i år om han er heldig med skadene.

Kanskje ikke i år for Arsenal, men de har god sjans om spillet sitter. Men dettte laget har så stort potensiale at om 1-2 sesonger tror jeg det skal bli utrolig vanskelig å ta igjen oss.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 98 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group