KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 18:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Glasskula
PostPosted: 02 Jul 2006, 10:04 
Offline
Materialforvalter

Joined: 28 Oct 2005, 12:29
Posts: 75
Glasskula har blitt bra! Håper det fortsetter slik. Ser på mange andre supportersider at de har en omtale av lagene de skal møte, og ofte er det hyggelig og positiv omtale. Legger merke til at dette er tendensen i Glasskula også nå, og det liker jeg! Fortsett sånn! Det er greit at man er motstandere på banen og på tribunen, men veldig sympatisk med litt hyggelig omtale av gjestene før kampen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2006, 20:12 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Hm.....

"Så langt i år er det neppe noen i Porsgrunn som er veldig fornøyd med prestasjonene. Laget ligger på 11. plass, men vi har dem bare 2 poeng bak oss...."

....her var jeg litt i overkant snill med Pors ser jeg, de lå selvfølgelig 5 poeng bak oss før gårsdagens kamp ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2006, 13:36 
Offline
Materialforvalter

Joined: 28 Oct 2005, 12:29
Posts: 75
Om Glasskula er bra, kan man dessverre ikke si det samme om referatene etter kampene. Jeg har reagert på enkelte formuleringer, som f.eks. "og han stygge 10'ern på Pors smalt til med en Kong Fu-takling på Fremming" og " Det klarte judas-Kalsæg å utnytte ved å sette ballen sjanseløst bak Eriksen.". Dette er kanskje vendinger man til nød kan bruke når man skriver et engasjert innlegg på forumet, men jeg syns ikke det hører hjemme i et kampreferat. :x


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2006, 14:20 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
trofast wrote:
Om Glasskula er bra, kan man dessverre ikke si det samme om referatene etter kampene. Jeg har reagert på enkelte formuleringer, som f.eks. "og han stygge 10'ern på Pors smalt til med en Kong Fu-takling på Fremming" og " Det klarte judas-Kalsæg å utnytte ved å sette ballen sjanseløst bak Eriksen.". Dette er kanskje vendinger man til nød kan bruke når man skriver et engasjert innlegg på forumet, men jeg syns ikke det hører hjemme i et kampreferat. :x


Språkbruk har vi snakket om internt og fått justert det til et akseptabelt nivå. De som skriver referat har fått rimelig frie tøyler til å gjøre det dem vil. Og jeg må si meg svært fornøyd så langt. Ja det har vært et par overtramp tidligere. De har vi blitt enige om å kutte ut og de er nå borte. Når det gjelder "judas-Kalsæg" begrepet kan man ikke akkurat kalle dette misvisende heller. Det er jo et snev av fakta i dette.

Jeg er glad for at vi har skribenter som er relativt subjektive og har en litt original vendig på ting. Kjedelige objektive referater finner man overalt på nettet og i aviser, og det er stort sett samme oppgulpet fra alle. (Stjerne i boka til kil.no her som også har en original måte å uttrykke seg på til tider)

Alle som jobber med kilsk.com streber etter å bli bedre hele tida. Dette gjelder selvsagt også referatene. Kilsk.com kommer fortsatt til å levere subjektive og originale referater, med respekt for de aktørene man skriver om. Og dumper man borti noen "judaser" i løpet av en sesong synes jeg ikke det er feil å gjøre et poeng ut av det idet vi er en supporterside.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2006, 16:49 
Offline
Materialforvalter

Joined: 28 Oct 2005, 12:29
Posts: 75
Jeg har ikke tenkt å gjøre dette til noen stor diskusjon, men etter min mening er det fullt mulig å være både subjektiv, original og til og med morsom og underholdende, uten å være ufin. F.eks. syns jeg innlegget om "celebert besøk på Gjemselund" var herlig humoristisk. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2006, 17:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Veldig enig med deg trofast. Det er en balansekunst iblant mellom ufinheter og humor. Ufinhetene er som sagt borte. Og Judas begrepet er vel heller ikke fint, men det blir kun brukt da personer har gjort seg fortjent til det.

Men innspill på det vi driver med mottas selvfølgelig med interesse :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2006, 20:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
trofast wrote:
Om Glasskula er bra, kan man dessverre ikke si det samme om referatene etter kampene. Jeg har reagert på enkelte formuleringer, som f.eks. "og han stygge 10'ern på Pors smalt til med en Kong Fu-takling på Fremming" og " Det klarte judas-Kalsæg å utnytte ved å sette ballen sjanseløst bak Eriksen.". Dette er kanskje vendinger man til nød kan bruke når man skriver et engasjert innlegg på forumet, men jeg syns ikke det hører hjemme i et kampreferat. :x


Nå om dagen er det stort sett jeg som skriver glasskulene, så da kan jeg like gjerne komme med en komentar om nettopp dette. Poenget fra min side er faktisk å vinkle "glasskula" litt mer til "Før kampen".. Altså med litt mer syn på det laget vi skal møte. Dette er bevisst, og etter det jeg erfarer så er ikke glasskula skrevet slik før. :twisted:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Sep 2006, 18:47 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Helt rett i at glasskula ikke var sånn før.. da var det jeg og krlsen som kladdet noe rett før kamp.. men den gangen var det karlsen, meg og 6-7 andre som leste den på den tiden.. så kvaliteten var det ikke så nøye med :wink:

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Sep 2006, 19:35 
Offline
Materialforvalter

Joined: 28 Oct 2005, 12:29
Posts: 75
ManUtd wrote:
Nå om dagen er det stort sett jeg som skriver glasskulene, så da kan jeg like gjerne komme med en komentar om nettopp dette. Poenget fra min side er faktisk å vinkle "glasskula" litt mer til "Før kampen".. Altså med litt mer syn på det laget vi skal møte. Dette er bevisst, og etter det jeg erfarer så er ikke glasskula skrevet slik før. :twisted:


Honnør til deg! Denne tråden startet nettopp med ros til Glasskula så hvis det er du som skriver der kan du jo bare ta det til deg. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Sep 2006, 20:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
judas begreper er jo vanlig i fotballen og neppe noen som tar seg veldig nær av dette, men annen form for uthenging av spillere sysn jeg ikke vi bør ta med i glasskula, enig med trofast at det går ann å være både morsom og kjapp i kommentaren uten å gå over streken, men litt utpsyking av motstanderen må det være plass til
men denne glasskula er også veldig intern og leses nok av et begrenset antall og jeg kan ikke å huske å lest noe som kan karakteriseres som alvorlige overtramp
er nok ingen som kan vente seg noe injurie søksmål fra hverken Kalsæg eller Pors

Når det gjelder Kalsæg så tror jeg nok han fortsatt har en liten bit av hjertet i KIL så om vi tar godt vare på ham er det ikke umulig at han finner veien tilbake til Gjemselund, om ikke Eidsvold Turn rykker opp i 1. div


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2006, 12:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
mikeb wrote:
Når det gjelder Kalsæg så tror jeg nok han fortsatt har en liten bit av hjertet i KIL så om vi tar godt vare på ham er det ikke umulig at han finner veien tilbake til Gjemselund, om ikke Eidsvold Turn rykker opp i 1. div


Slik som han ble behandlet av oss på Gjemselund forrige helg så tviler jeg på at han vil tilbake gitt :P :lol:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2006, 12:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Korslundinho wrote:

Slik som han ble behandlet av oss på Gjemselund forrige helg så tviler jeg på at han vil tilbake gitt :P :lol:


ga ham applaus før match jeg, utover dette lot jeg ham være i fred bortsett fra å bli ekstra oppgitt når han scora mot oss

men at han scora på Gjemselund viser jo bare at han trives bedre der enn andre steder, for han har hatt begrenset med mål i år


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2006, 13:04 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Wibe var litt for snill med han i duellen før målet :twisted:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2006, 13:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Vil vel heller skylde på stopperene :P

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group