KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 20:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Sep 2010, 20:23 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 30 Jul 2010, 12:22
Posts: 389
Location: Langeland, Kongsvinger
Jepp, dommertrioen pluss fjerdedommer gjorde en kamp laaaaangt under pari i går, med flere soleklare feil, inkonsekvent dømming og et tydelig blåskjær i alt de foretok seg fra første fløytepip til siste.... MEN!

Jeg synes det er trist at jeg kvier meg for å ta med meg barna på supporterfeltet - fordi språket er noe helt annet enn hverdagslig (for å si det mildt...). Jeg er for stemning, engasjement og lidenskap, og at man i kampens hete skriker ut sine meninger. Barna tåler fint å høre hele J-feltet synge rævva-rævva-rævva så det dirrer i lysmastene, "mere hår enn hjerne" og "kjøpt og bettalt" er også helt rimelige reaksjoner på hårreisende dømming. Yttrykk som "fitte", "jævla hore", "har du blitt pult av hele stabekk i pausa" og vi skal voldta deg"...synes jeg ikke skal ha plass hverken i ordforrådet til mindreårige eller på en fotballstadion. Det må da kunne gå an å uttrykke missnøye med dommerstanden uten å bruke sånne ord? Eller er jeg helt på jordet, prippen og tynnhudet?

_________________
Røde hvite, røde hvite, røde hviiiiite det er vi...
Vi er gutta ifra skogen, alle andre knuser vi...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Sep 2010, 20:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Innflytteren wrote:
Jepp, dommertrioen pluss fjerdedommer gjorde en kamp laaaaangt under pari i går, med flere soleklare feil, inkonsekvent dømming og et tydelig blåskjær i alt de foretok seg fra første fløytepip til siste.... MEN!

Jeg synes det er trist at jeg kvier meg for å ta med meg barna på supporterfeltet - fordi språket er noe helt annet enn hverdagslig (for å si det mildt...). Jeg er for stemning, engasjement og lidenskap, og at man i kampens hete skriker ut sine meninger. Barna tåler fint å høre hele J-feltet synge rævva-rævva-rævva så det dirrer i lysmastene, "mere hår enn hjerne" og "kjøpt og bettalt" er også helt rimelige reaksjoner på hårreisende dømming. Yttrykk som "fitte", "jævla hore", "har du blitt pult av hele stabekk i pausa" og vi skal voldta deg"...synes jeg ikke skal ha plass hverken i ordforrådet til mindreårige eller på en fotballstadion. Det må da kunne gå an å uttrykke missnøye med dommerstanden uten å bruke sånne ord? Eller er jeg helt på jordet, prippen og tynnhudet?


Godt poeng!! Var drøyt det med voldta og knulla av hele stabæk-laget, selv om det virket som det siste.

Men uansett, språkbruken må skjerpes.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:28 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Skulle gjerne hatt mulighet til å hatt en egen seksjon med en liten "mini-grevlings-klan" vi også.... men da trengs det som vanlig folk til å ta seg av dette også.

Språkbruken på dette feltet er til tider så tragisk at det er til å grine av dessverre. I tillegg til kasting av ting ut på banen. ALtså.... klubben kan fort få bot for dette.... og penger har vi jo masse av, eller?

Ja ja, folk vet vel best selv hvem de forskjellige tingene her er myntet på, kanskje snart på tide å sette seg ned og gruble litt gjennom ett og annet. I mellomtiden kan jeg vel ikke si annet enn at foreldre med barn nesten får vurdere selv hva de vil "utsette" barna sine for. Det er dessverre ikke mulig å få noen garanti fra KIL om at de vil vinne kamper fremover, og heller ikke fra Dommerene at de kan klare å dømme vettu når de først er på plass!

Og en liten ting til når jeg først er igang.... til de som stadig hyler og skriker etter offside til stadighet... ta en titt på regelverket, det ble endret for 2-3 år siden. Det skal faktisk ikke blåses for offside så fort en spiller står i en slik posisjon. Spilleren i offside må delta i spillet for at det skal vinkes/blåses av, altså være i nærheten av ballen, eller gå etter ballen, fra en posisjon hvor han stod i offside. Får folk med seg dette så kan vi vel pelle bort halvparten av "utbruddene" på feltet.

...og heia KIL!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Sep 2010, 21:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Innflytteren wrote:
Jepp, dommertrioen pluss fjerdedommer gjorde en kamp laaaaangt under pari i går, med flere soleklare feil, inkonsekvent dømming og et tydelig blåskjær i alt de foretok seg fra første fløytepip til siste.... MEN!

Jeg synes det er trist at jeg kvier meg for å ta med meg barna på supporterfeltet - fordi språket er noe helt annet enn hverdagslig (for å si det mildt...). Jeg er for stemning, engasjement og lidenskap, og at man i kampens hete skriker ut sine meninger. Barna tåler fint å høre hele J-feltet synge rævva-rævva-rævva så det dirrer i lysmastene, "mere hår enn hjerne" og "kjøpt og bettalt" er også helt rimelige reaksjoner på hårreisende dømming. Yttrykk som "fitte", "jævla hore", "har du blitt pult av hele stabekk i pausa" og vi skal voldta deg"...synes jeg ikke skal ha plass hverken i ordforrådet til mindreårige eller på en fotballstadion. Det må da kunne gå an å uttrykke missnøye med dommerstanden uten å bruke sånne ord? Eller er jeg helt på jordet, prippen og tynnhudet?


På det verste er det lite barnevennlig det som kommer fra Felt-J. Massesuggesjon er rare ting og det ene tar vel det andre. Vil tro at KIL supporterne ikke er stort verre enn andre klubbers supportere. Men når det først blir mye negativitet så virker det vanskelig å snu stemningen. Og de som kaster lightere og slikt har bomma totalt! (Tror ikke dette kom fra Felt J faktisk)

Så en god del selvkritikk på språkbruk må vi kunne ta ja. (Tror ikke jeg vill tatt med egne barn :wink: )


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Sep 2010, 22:00 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Håpløst å kaste ting etter dommeren. Dommeren er ikke verdt en lighter, sneip eller snusboks.

Nå har jeg sett noen andre tippeligalag de siste årene. Og, nei vi er ikke værst i klassen. På Sør Arena sitter gamle folk og skriker dritt som blant annet til en mørk spiller som ligger nede " Mekka er andre veien".Her snakker vi om voksne som nesten kunne vært besteforeldrene til enkelte av de yngste i supporterklubben.

Men uansett trenger vi ikke kjempe om å være styggest i kjeften. Men at folk reagerer på slik dømming som vi så i går forstår jeg 100 prosent. Men ikke kast ting på bana. Da kan dere heller kaste penger i klubbkassa.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Sep 2010, 10:05 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 04 May 2005, 20:34
Posts: 870
Og de som kaster lightere og slikt har bomma totalt! (Tror ikke dette kom fra Felt J faktisk)


Beklager å måtte skrive, at det kom faktisk gjenstander fra Felt J. :cry:

_________________
Hvit og Rød fra dåp til død...FORZA VINGER


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group