KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 01:57

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 06 Apr 2009, 11:52 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Eller rett og slett finne på noe nytt?

Det er tydelig et marked for flere hettejakker, men jeg tviler sterkt på om vi klarer å selge unna 100 stk til av denne jakken. Er nok det som er minimum av det vi kan trykke opp også denne gangen.

Har kanskje mer lyst til å prøve å lage en hettegenser denne gangen, med lommer på fremsiden, og i samme stoff som jakken. Denne gang med rød hovedfarge, og litt annet "krims-krams"

Noen som har forslag til design på en eventuelt ny hettegenser? Kan jo kjøre på med samme tekst som sist på armer og hette, men det er kanskje annet vi kan vurdere å ta med i stedet denne gangen?

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 12:00 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Med tanke på at klubben nå kjører svart som hovedfarge på overtrekksdrakter etc, selv i breddefotballen etterhvert, så synes jeg svart duger veldig bra som farge fortsatt. Klink til med flere jakker da vel? I løpet av sesongen og til høsten igjen vil det nok gå en del av de. Regner med flere av de som allerede har jakker bruker dem "hardt". Jakkene overlever både bortekamper og turer på puben. Kan fort bli behov for å skifte den ut iblant da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 12:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Jeg mener heller at det skal bli et nytt design og en annen type jakke. Det hele blir litt mer "eksklusivt" og det er mer spennende med nye ting framfor å trykke opp nytt i det vide og breie. Jeg kunne faktisk tenkt meg en ny type hettejakke sjøl, selv om jeg besitter den forrige. Det er alltid kult med noe nytt, ellers hadde ikke klesbransjen overlevd.

hva med noen gensere som dette?
http://www.tifo.it/ce/prodotti.php3?foto=641L.jpg

Litt mer casual enn hettejakkene, eller hva med noen litt finere piquer?

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Last edited by 1892 on 06 Apr 2009, 12:37, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 13:00 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Kan nok diskuteres dette, men det må være salgbart. Etter etterspørsenlen de siste dagene tror jeg lett vi kan selge 50 stk av hettejakka slik den er i dag, så da er det egentlig bare å handle inn, taper i hvert fall ikke penger på det :-)

Men... når det gjelder andre ting kunne jeg godt tenke meg forslag til konkret design, farger på plaggene, tekst og logoer.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 14:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jeg er her enig både med 1892 og Raggen.

Dersom etterspørselen fortsatt er stor etter et allerede etablert produkt er det jo bare å kjøre på? Det morsomme med den jakka er at man møter jo på folk i alle kriker og kroker som bærer denne jakka. Også folk man ikke kjenner fra før. Altså treffer den mye bredere enn kjernen av supportere. "Mannen i gata" synes det er helt greit å bære en såvidt "anonym" jakke som er ganske stilig. Den kan brukes til hverdags. Et rødt plagg med store bokstaver blir mer en direkte supprterartikkel igjen som forbindes med selve kjernen av supportere.

Og ja, man må også tenke nytt. Dessverre må jeg nå trekke erfaringer fra en bakgårdsklubb fra slummen på Oslo øst, men det får stå til. Vålerengens Idrettsforening er veldig flinke til å profilere seg på den "anonyme" måten i hovedstaden. En drøss med uvitende unger løper rundt i ei vanlig jakke, lue, bærer et penal eller en skolesekk. Eller whatever. Og dette har logoen til den nevnte idrettsforening. Svart og mårkeblått går det i der, da skjærer man ikke veldig med klubbfargene. Samtidig er mørke farger og svart sett på som anonyme og passer uansett klubbfarger.

Relativt diskrete klær og hverdagsprodukter i dikrete farger med klubblogoen på evt supporterklubbens logo tror jeg kan bli en innertier. Svart, en stilig form for mørk rødfarge er vel fargene man bør gå for?

Mye synsing her. 1892 kan jo det med klær så du har sikkert veldig mye å tilføye i en sånn debatt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 17:49 
Offline
Reserve

Joined: 01 Apr 2007, 17:40
Posts: 298
Location: Skogbygda
Kunne tenkt en meg en genser med masse "stæsj" på jeg, uten hette.. Har en genser, men den er helt rød med en Kil logo på. Hadde vært kult med en skikkelig supporter genser=)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Apr 2009, 17:50 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
1892 wrote:

Litt mer casual enn hettejakkene, eller hva med noen litt finere piquer?


Da blir man jo casuals da jo ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 14:30 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Image

Andre med ideer?

_________________
FORZA VINGER!


Last edited by Raggen on 07 Apr 2009, 14:30, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 14:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Den øverst til høyre var fin.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 15:20 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Mye bra. Ble litt for mye "fredrikstad" på de røde og hvite genserne, de svarte og røde ser veldig bra ut.

Forøvrig kunne jeg faktisk ha tenkt meg en grå hettegenser... veit det ikke har en dritt med klubbfargene å gjøre, men det trur jeg hadde vært ganske kult!

Forøvrig så må man også ta valget mellom hettegenser og hettejakke...

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Last edited by 1892 on 07 Apr 2009, 15:23, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 15:40 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Hva med denne?

Image

:mrgreen:

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 15:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Solgt! :lol:

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 19:37 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Bestiller opp 200 slike i fargene til motstandere vi slår i løpet av året, med resultatet på ryggen....tror det kan bli en del jakker i løpet av året ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 19:42 
Offline
Reserve

Joined: 31 Mar 2009, 22:04
Posts: 104
Kunne godt tenkt meg en sort genser som er stor. Da er det jo fort solgt 51!

Må bare si at sort er en farge som går til nesten alt, mens rød er en farge som ikke går til alt.
Synes sort burde være fargen videre og tror den blir mer brukt enn en rød genser.
Er ikke alle som kler en rødfarge på klærne til hverdags. Ser man seg rundt så er det ikke så mange som går i røde gensere.
Føler meg litt inn i klesgamet akkurat nå! :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Apr 2009, 19:57 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Greit nok at sort går til mer enn rødt, men nå skal det liksom synes på tribuna hvilken klubb vi holder med også ;-)

Er ikke så lett dette, og vi kan ikke kjøpe inn store mengder med ting som ikke selger. Hettejakka vi kjøpte inn ble raskt revet bort, den tror jeg den hadde blitt selv om "grunnfargen" hadde vært rød også. Der tror jeg mest det går på at jakka klart identifiserer hvilken klubb det gjelder gjennom klubbmerket på brystet og teksten på armene..... selv om vi lett gikk som supportere av VIF når vi i høst var i Ålesund før kampen mot Hødd mens også Klanen var på plass og skulle møte AaFK dagen etter i Ålesund ;-)

MÅ ha noe rødt også......men vi må ha mer å velge mellom.....blir litt for mye like hettejakker slik det er i dag, ser ut som en sort konfirmasjon på det feltet vårt når 100 av 120 stk ståri samme jakka ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group