KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 23:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Raufoss - Kongsvinger.
PostPosted: 26 Jul 2020, 03:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Dårlig stemning, labert tempo og dårlige resultater.
Det er vel slik man kan oppsummere de tre siste rundene.
For en gangs skyld så gruer jeg meg litt til kamp.

Raufoss har kanskje ikke den sterkeste troppen, men de er vanvittig hardtarbeidende.
De kan fint kjempe KIL ut av rytmen (hvis man kan kalle det KIL holder på med om dagen for noe "rytme").
Vi spilte 0-0 der i fjor og var heldige den gangen.

Vi kan muligens trenge litt flaks denne gangen også.
Samtlige mann har virket fullstendig "lost" den siste tiden.
Kan det snu på mandag?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jul 2020, 16:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Rønningen er med i kamptroppen, Aanesland er fortsatt skadet, det samme gjelder Sahlgren. Vil fortsatt se Langrekken som spiss og Güven på kant. Jeg tror det vil gi oss flere muligheter til variasjon i angrepsspillet. Nystuen mener vi ikke har noe oppspillspunkt i troppen, og at vi derfor ikke kan legge om til en mer direkte spillestil, eller spille langt når det trengs. Det er jeg ikke helt enig i.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 18:52 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Pause 1-0 til Raufoss.

Aner ikke hva Jalasto drev med når han ga bort den corneren som førte til mål. Røer har som vanlig hatt noen pasninger som burde vært trekk i lønn.

Tamt som vanlig fremover, har vel hatt en halv sjanse som jeg kan huske.

Dårlig kamp av 2 dårlig lag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 19:45 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
God natt.

Flaks at vi kun ligger under 2-0.
Nå må noe gjøres ellers blir det nedrykk i år. 87 min og ikke en ordentlig mål sjanse mot Raufoss


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 19:46 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Sjanser 17 - 1

Kan noen fortelle meg hva faen som skjer?

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 20:06 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Fotball av topp klasse dette. Er jo slik brakke gjengen vil spille fotball. Er jo slik fotball Espen vil at alle Kil lag skal spille. Helt fra smågutter. Bare å le av hele gjengen der nede.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 20:14 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Da er det bare å legge om målsetningen for sesongen. Ja, jeg vet det bare er spilt fem kamper og at det er lenge igjen. Men dette laget henger ikke sammen på noen som helst måte. Enig med Danielsen og Holtet om at Smedplass redder oss fra grusomme sifre i dag.

Ta samling i bånn og få inn en ekstern til å jobbe med det mentale, som andre også har foreslått. Gjerne Hammer eller Nordlie, eventuelt begge to. Første målsetning får være å unngå nedrykk, neste får være å komme foran ham-kam. Der ligger vi per i dag så vidt foran skjema. Ikke finn på å sparke Mika. Treneransettelser treffer vi sjeldent på uansett. Fred heller Mika & co og gi de tid til å bygge opp igjen laget slik at vi kan slå nedenfra neste sesong. Og kutt ut prat om opprykk i forkant av sesongen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 20:23 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Helt enig med Tilhenger over her. Målet må være å holde seg samt å rydde opp i stallen.
Glem alt som heter opprykk, og gi treneren tid på å bygge opp dette her.
Neste overgangsvindu bør handle om å rydde opp i stallen, samt å få inn noen smarte signeringer som kan forsterke oss neste sesong.
Få inn spillere med helt andre egenskaper og jobb mer med det mentale.
Dette har vært en trend over mange år; gutta spiller veldig bra i medgang og klapper fullstendig sammen i motgang.

Klarer ikke å skrive så mye konstruktivt nå.
Dette er pinlig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jul 2020, 20:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Koster penger å hente etablerte spillere. Derfor henter dem spillere som ikke koster noen ting å ha.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jul 2020, 01:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
Koster penger å hente etablerte spillere. Derfor henter dem spillere som ikke koster noen ting å ha.


Så du tror det er mangel på rutine som er problemet?
KIL er forøvrig ikke i nærheten av å ha det yngste laget i denne ligaen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jul 2020, 08:19 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
De siste årene har vi manglet noen med rutine på dette laget. Et par stk som kan ta i et tak når det butter litt i mot. Du husker vel når Torp eller Risholt gutta var her. Var noen av disse vi skulle hatt. Vi har jo et par kapteiner som knapt nok sier noen ting. Så fått inn et par mann med muskler som kan dra de ungge opp hadde vert bra. For ikke slike rundt omkring i bygda her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jul 2020, 11:57 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Nå blir det uansett et større generasjonsskifte neste år. Jeg regner med at Güven, Jalasto og Skagestad er i sin siste sesong. De to siste pendler vel fra Oslo og må nok leite djupt etter motivasjon hvis denne sesongen ender som den har begynt. Disse tre vil jeg tro ligger i lønnstoppen i årets tropp, det vil i så fall frigjøre noen midler. Det må likevel handles smart som maggot påpeker.

Det er uttalt at vi skal satse på spillerutvikling, det ekskluderer likevel ikke å hente inn noen med rutine. I tillegg til stopperplass bør det finsiktes en midtbanestrateg og ballfordeler. Slike typer koster selvfølgelig penger, vi har prøvd med Pinto og Guermo, etter min mening var det bare Pinto som leverte den første perioden han var her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jul 2020, 19:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg føler på mange måter at vi lever i en slags "illusjon" om hvor ungt dette KIL-mannskapet er.
Vi har mange unge spillere (på lik linje med alle andre klubber).
Det er heller ikke mangel på rutine som er problemet. Det er tonnevis med rutine i dette laget.
Pålerud og Holter er eksempelvis ikke noe yngre enn når Carl Erik Torp herjet for KIL.
Guven, Skagestad, Jalasto osv er alle rutinerte spillere.

Men det er noe med sammensetningen som virker gal allikevel.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group