KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 23:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 129 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
PostPosted: 04 Jan 2020, 17:45 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Grodås er en fantastisk signering og styrker konkurransen på back-plass betraktelig.
Det er jo faktisk litt fysikk på fyren også virker det som.
Nå er jo Mafi borte og Essaeh bruker kanskje litt tid på å finne 2018-formen, så dette er sårt tiltrengt.

Det bør vel også bli en avklaring rundt Skagestad ganske snart. Noe sier meg at han mangler motivasjon og lyst til å gjøre det KIL krever, og at vi muligens må ut på stopper-jakt.
En første-firer med Grodås - Jalasto - Røer - Pålerud pr 4.januar? Ikke noen dårlig lagdel det. Har litt på følelsen av at Jalasto kan få en ny vår under sin tidligere trener og ta litt mer ansvar enn han gjorde i fjor.


Vi ligger veldig godt an i forhold til tidligere år. Minst en stopper, midtbaneanker og en fysisk sterk spiss bør være prioritet i tiden fremover. Jeg håper Skagestad blir, men det avhenger vel av eventuelle andre tilbud nærmere familien. Gang tar muligens anker-rollen, men har hittil varierert mye i prestasjonene. Næsbak Brenden er fristilt fra LSK, men han har vel styrken sin i det offensive.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2020, 19:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Vi fikk vel samme beskrivelsen om Sulayman Bojang å. Hurtigste backen i Norge. Men spilte vel knapt en kamp. Landry N'Guemo fikk også mye ros i media, men var vel ikke den giganten alle håpte på etter det som media skrev om han. Skagestad og de som ikke har kontrakt må vel snart få en tidsfrist til å si ja eller nei til videre spill. Skulle dem egentlig hatt før jul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2020, 19:35 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Bojang var jo lånespiller som kom inn rett før seriestart. En praksis du har kritisert før Janko.
Når vi da får inn en vedtatt god back på toårskontrakt som er klar til første trening i januar, så kan man jo "forsøke" å snu det til noe positivt da.
Man har aldri noen garanti for noe som helst når man får inn en ny spiller, men han har da hatt suksess i denne divisjonen før iallfall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2020, 20:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Samme om han er lånespiller eller ikke. Var ikke det jeg ville fram til.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2020, 22:02 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Grodås kommer garantert til å spille mye. Så får vi bare være glad for at vi får et stort luksusproblem når Essaeh forhåpentligvis kommer tilbake i godt gammelt slag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jan 2020, 22:00 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
https://www.glomdalen.no/ali-ahamada/ki ... -19-707599

Ali Ahamada virker til å være tapt og det er vel neppe noen stor overraskelse for noen.
Vi har vel alle visst at han var her på lånt tid. KIL virker også til å være forberedt på dette.
Regner også med at han isåfall frigjør en god del lønnsmidler.

Da står vi igjen med en meget solid Obos-keeper i Sahlgren og et stort lokalt keeper-talent i Smedplass.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jan 2020, 20:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Lurer på om de har noen frist på de spillerne som ikke har kontrakt sier fra om de vil spille her eller ikke jeg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jan 2020, 15:48 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ali var i utgangspunktet for godt til å være sant og ville uansett ikke forlenget, da er det like greit med en avklaring nå.

Er det flere enn Skagestad som er i tenkeboksen? Torsdag er vel første trening, da bør det være avklart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jan 2020, 12:15 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Skagestad fjernet fra troppen på Kil.no
Ali står dog fortsatt der.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Jan 2020, 14:28 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Drublic wrote:
Skagestad fjernet fra troppen på Kil.no
Ali står dog fortsatt der.


Grunnen til at Ali fortsatt står der er at hans kontrakt ikke går ut før 30. juni i år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Feb 2020, 22:09 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Ibrahim vil tilbake til oss iflg. Glåmdalen. Har målsnitt på rett over 0,5 i sine to perioder i KIL, ny arbeidsgiver må kompensere for tiden han har igjen med Fkh. Valget bør være lett. Lønna vil jo være noe helt annet enn han har hatt gjennom Fkh, men det regner jeg med at han er inneforstått med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Feb 2020, 17:48 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
ikke så veldig imponert av den russiske prøve keeperen. Virker veldig utrygg med ballen i beina, noe som passer spillestilen vår særdeles dårlig


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Feb 2020, 19:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Er ikke mange keepere som liker det. Nå må dem vel skjønne at dette med å spille seg ut ikke fungerer. Molde ligger jo bare å venter på at Kil skal rote seg bort i forsvaret vær gang. Trodde finnen hadde en litt annen filosofi jeg. Men ser ut som om at det skal gå i samme duren i år igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2020, 00:02 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Janko wrote:
Er ikke mange keepere som liker det. Nå må dem vel skjønne at dette med å spille seg ut ikke fungerer. Molde ligger jo bare å venter på at Kil skal rote seg bort i forsvaret vær gang. Trodde finnen hadde en litt annen filosofi jeg. Men ser ut som om at det skal gå i samme duren i år igjen.


Den som håpet på flo-pasninger eller dunke-klareringer med snø på må nok tru om igjen. Det er noe tidlig å bli negativ, men jeg trur nok det er litt lettere å spille utbredt possession orientert med JHK som topplag Finnland enn med KIL i OBOS.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2020, 02:53 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg tror ikke man skal legge så mye i verken spill eller resultat i dag. Det ble også annonsert på forhånd at disse kampene ville det være null forventninger til. Vi vant første kampen og man får heller ta det som en bonus.
KIL har jo sin litt "alternative" plan og virker til å starte senere enn mange andre.
Molde hadde nok kommet litt lenger i sin oppkjøring og skal også være et mye bedre lag. Man kan tape kampen på å trene opp vår eget grunnspill, eller man kan tape kampen på å mæle ballen oppover mot to duell-svake spisser.
Som jeg skrev i en annen tråd her så er disse første treningskampene litt Donald.

Enkelte av spillerne er totalt ute av form og man sliter med å finne hverandre. Dette kommer forhåpentligvis til å bli bedre og bedre.
Flere av målene i dag var helt fullstendig krise. Det er bare å jobbe på.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 129 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group