KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Oct 2019, 23:53 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg har en følelse av at Sandefjord ikke er superfornøyde med å skulle møte oss i denne fasen lagene er i nå.
Begge har mye å spille for og KIL presterer ofte godt mot bedre motstand.
Sandefjords siste bortekamper viser heller ikke noe som skulle tilsi at dette blir enveiskjøring fra deres side
(KFUM 3-3, Sogndal, 1-1, Nest/Sotra 1-1, Skeid 2-2, Hamkam 1-0).
Det er i hovedsak hjemme de tar de fleste poengene virker det som.
Men de kjemper en desperat kamp om opprykk og det er selvfølgelig veldig mye kvalitet i dette laget.
Pontus Engblom er ligaens toppskårer så langt med 17 mål.

KIL tapte vel 1-0 tidligere i sesongen etter en gedigen tabbe av Ahamada.

Kongsvinger er Kongsvinger.......det kan bli alt mellom "himmel til helvete".
Men vi satser på at KIL samler seg kollektivt, lar Sandefjord ha mye ball, og kontrer inn et par mål 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Oct 2019, 21:23 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Umulig å spå utfall som du påpeker. Vi er veldig ustabile i en allerede ustabil liga. Sandefjord vil nok prøve å koble grep og det kan gi oss rom for overganger. Vi har spissen med høyest målsnitt, selv om måleperioden er forholdsvis kort.

Å unngå personlige feil blir igjen nøkker'n til poeng tror jeg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Oct 2019, 20:09 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Forferdelig fotballkamp som viser hvor lang vei vi egentlig har å gå. Det er faktisk litt trist.
Sandefjord er best i det meste. Det er jo bare flaks at vi ikke slipper inn flere mål.
De er klart best organisert og vet hvor de har hverandre.
De viser mest vilje og styrke.
De viser en enormt mye bedre pasningskvalitet.
De har en plan bak alt de gjør.

Også har vi KIL da som jeg mer eller mindre har gitt opp denne sesongen.
Målene vi slipper inn er helt jalla.
1-0-målet. En liten stuss og mann står plutselig mutters alene på bakerste stolpe. Mafi fullstendig feilplassert.
2-0-målet. En lang ball i bakrom......Pålerud er plutselig helt borte og Skagestad må ordne opp alene. Engblom danser seg forbi midtstopperen som den største selvfølge i verden.......skyter og Ahamada kløner den i mål. Fullstendig krise.
2-3-målet. Røer lager et klønete frispark etter massivt press. Ikke imponerende keeper-spill på den skåringen heller.

Og slik blir man en middelhavsfarer istedenfor å utfordre de store.
Jeg forstår rett og slett ikke hva vi driver med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Oct 2019, 20:28 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
maggot wrote:
Forferdelig fotball
2-3-målet. Røer lager et klønete frispark etter massivt press. Ikke imponerende keeper-spill på den skåringen heller.

Og slik blir man en middelhavsfarer istedenfor å utfordre de store.
Jeg forstår rett og slett ikke hva vi driver med.


Begynte vel egentlig med at vi igjen skal spille oss ut, og det gjorde vi før Sandefjird omtrent hadde kommet seg utenfor 16. Ble presset, tilbake til Ali som sleiver ut ett dårlig skudd rett til en SF spiller å Røer kommer på etterskudd. Frisparket burde også Ali ta. Var bare ett hjørne den ballen kunne settes i.

4 kamper igjen så er heldigvis denne sesongen ferdig.
Gruer meg til neste kamp. Skamma i form kan faktisk gå forbi oss.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Oct 2019, 21:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Vi er ikke bedre en det vi viser i dag. Blir slik da dem skal se et system dem ikke klarer. Blir ikke bedre mot Ham Kam heller. Alle lag vet jo hvordan Kil spiller og da blir det enkelt å presse dem. Håper ledelsen ser at dem må kutte ut dette systemet dem diver med nå ikke har fungert de siste 2-3 årene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Oct 2019, 23:16 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det ble dessverre noen personlige feil for mye i dag. Slik er det vel som regel, de beste lagene gjør få personlige feil og straffer personlige feil hos motstanderen ditto hardt. 2-2 målet kom vel også som følge av personlig feil hos Sandefjord.

Dette var uansett det beste laget som stod igjen for vår del. ham-kam blir nok den vanskeligste av de som nå gjenstår. Vinner vi den tror jeg det blir kvalik, dette siden seier i en slik kamp betyr litt ekstra i forhold til motivasjon videre. Jerv og Sandnes Ulf i de to siste vil forhåpentligvis ikke ha noe å spille for.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Oct 2019, 09:45 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Vi starter jo egentlig ganske friskt og spiller oss til flere muligheter de føreste 10 minuttene, så scorer Sandefjord på sin første og andre sjanse. Når vi rister av oss sjokket og etter hvert utligner så øyner jeg ett vist håp. 2-2 målet kommer på ett glimrende gjennomspill, men ett eller annet med forsvarsrekka i går alt gikk treigt og de var ofte feilplassert. Kunne fort å blitt flere baklengs i andre omgang. Skagestad var skikkelig ute og syklet. Ikke vel investert tid å stå ute i kulda å se på det der.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group