KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 17:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 May 2019, 03:52 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Siden de snart slår sammen Hedmark og Oppland så må vi jo se på disse Totningene som rivaler.
Nå er jo heldigvis det meste bedre her sør i "Innlandet".
Vi legger vekk posen med Totenflak potetgull og konstaterer at Levi Henriksen og Kongsvinger festning er veldig mye bedre enn Vazelina bilopphøggers og Raufoss badeland 8) .

Fotballmessig er Raufoss en av overraskelsene så langt i sesongen.
Det ble en kanonsterk seier mot Sogndal på bortebane nå sist, mens Strømmen ble slått 1-0 forrige hjemmekamp.
De måtte riktignok ut i ekstraomganger mot Toten i cupen etter 2-2 (ordinær tid).

KIL imponerte ingen mot Nybergsund men jeg tror ikke vi skal legge så mye vekt på det.
Det er mange lag som sliter i cupen.
Jeg er spent på om våre nøkkelspillere er tilbake fra skade og om vi får igang flere målskårere.

Tipper forøvrig en sliteseier til oss
1-2 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2019, 19:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Står ikke et ord på kil siden om hvordan det gikk eller går med Landry. Ei heller om Ali. Virker som om det ikke interesserer dem i det hele tatt. Rart i Glåm dalen tar tak i dette her. Er jo de to viktigste spillerne vi har.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2019, 23:14 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg ønsker savner også en oppdatering når det gjelder Ali og Landry.

Raufoss er vel overraskelseslaget så langt sammen med Skeid. Jeg forventer også en tøff og jevn kamp.

Vi har forsøkt tre forskjellige formasjoner fra start så langt i sesongen: 4-2-3-1, 4-4-2 og 4-3-3. Noen mener det bare er tall, uansett er det ganske uvanlig siden de aller fleste spiller en fast formasjon gjennom sesongen, for eventuelt å endre formasjon utfra kampbildet. Jeg ser for meg følgende 11 i 4-3-3 formasjon i morgen: Smedplass - Pålerud, Skagestad, Røer, Mafi - Holter, Gjerstrøm, Vinjor - Marklund, Güven, Marlinho


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 18:57 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Bra første 10-15, så rett til helvete. Må opp flere hakk for å få mer enn ett poeng her.

Og hvorfor ingen info på kil.no om Ali & Landry?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 19:53 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Jevn kamp hvor begge lag fremstår litt kjedelige i angrepsspillet og vi ser ut som om vi er litt veike i duellspillet. Akrobatisk redning fra Smedplass, mer fikk jeg ikke med meg fra en liten mobilskjerm.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 20:26 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Jeg fikk ikke sett kampen, så jeg skal ikke kommentere prestasjonen. Mulig vi hadde flaks som ikke tapte, og mulig vi hadde uflaks som ikke vant. Ikke vet jeg. Men jeg tenker generelt sett at det må være greit å få med seg ett poeng fra en bortekamp i OBOS-ligaen. Vi vet alle hvor tett og jevn denne ligaen er.

Så et kommunikasjonsmessig tips til KIL:
Hvis det er alvorlige/langvarige skader på Landry og/eller Ali, så vær åpne om dette med en gang. Hvis dere ikke vet, så si at dere ikke vet. Hvis dere ikke sier noe som helst, så blir det bare spekulasjoner og negativ energi. Jeg merker meg at folk stiller spørsmål ved hvorfor de to ikke var i troppen og jeg lurte på det samme selv. Vanligvis er KIL veldig "på" når det gjelder å kunngjøre troppen på sosiale medier. Det var bemerkelsesverdig stille rundt dette før denne runden.

Samtidig må ikke vi supportere bli for bortskjemte når det gjelder dekningen av KIL på sosiale medier. KIL har blitt utrolig proffe på dette de siste årene, men er vel først og fremst en dugnadsklubb. Vi er prisgitt at noen gidder å gi oss informasjon på sosiale medier. Det må ikke glemmes.

Nå er det bare å se fram til neste kamp. :-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 20:32 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Smedplass redder oss i 1.omgang, farlig glipp på slutten av omgangen, men retter det sjøl. Flott å se at vi har en solid 2.keeper. Jeg synes faktisk Smedplass virker bedre enn 1.keeperne vi hadde i fjor. Det offensive sitter fortsatt ikke, mye langt mot Güven alene. Det skal legges til at Raufoss hadde gode spillere defensivt. Smedplass, Holter og Pålerud var gode. Stopperne var solide som vanlig. Synd for Røer at headingen gikk rett på keeper. Fornøyd med poeng i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 21:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
For ikke Kil inn en spiss til sommeren kommer vi nok til å slite der nede. Guven blir altfor alene, og er ikke noe oppspill punkt. Marlinho dribler seg bort som vanlig. Nå kan dem sette han på benken en stund. Så kanskje han innser at han har medspillere rundt seg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2019, 22:54 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
For ikke Kil inn en spiss til sommeren kommer vi nok til å slite der nede. Guven blir altfor alene, og er ikke noe oppspill punkt. Marlinho dribler seg bort som vanlig. Nå kan dem sette han på benken en stund. Så kanskje han innser at han har medspillere rundt seg.


Jeg skulle vel ønske at det var så enkelt som å bare hente inn en spiller som skårer masse mål.
Men vi har jo ikke offensiv samhandling i det hele tatt.
I dag forstår jeg rett og slett INGENTING av hva som skjer fremover på banen.
Guven er en bakromsspiller som plutselig har blitt en ensom møtende spiss. Han har null sjanse mot fysiske stoppere.
Marklund står der i en slags merkelig offensiv midtbane-posisjon og aner rett og slett ikke hva han skal gjøre.
Marlinho dribler seg bort.
Rønning bør vel bevise et eller annet snart.
Lee kom inn og gikk på flere løp.....fikk aldri ballen.
Backene kommer på noen offensive løp men hvem skal de egentlig slå inn på?

De kaver fælt fremover og de finner liksom ikke ut av det. Verken formasjonsmessig eller samhandlingsmessig.
Fire mål eller seks kamper er elendig. Særlig når flere av målene er grunnet forsvarstabber, straffer og selvmål.
Også i dag kom vår eneste/største sjanse etter en dødball.
Det var masse rom vi kunne utnyttet på slutten i dag, men vi fikk det ikke til.

På en annen side......hvem skulle trodd at vi kun ville stå med et tap og to baklengs etter seks kamper, før sesongen?
Det må vi jo ta med oss.
Røer er en ryddegutt med stor R, Smedplass med flere fine redninger i dag, Holter er sjef på midtbanen. De lokale spillerne viser seg frem og det er gøy.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group