KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 20:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Author Message
PostPosted: 05 Apr 2019, 14:00 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
pnord wrote:
Vi supportere glemmer ofte en viktig faktor når det gjelder det å være en attraktiv klubb for gode spillere, nemlig markedet KIL konkurrerer i. En faktor som gjør det enda mer utfordrende for KIL å lykkes med spillerlogistikk i år kontra i fjor, er at Raufoss, KFUM og Skeid har rykket opp til OBOS. Dette er alle klubber som vi tidligere har kunnet hente lovende talenter og gode spillere fra. Nå konkurrerer disse klubbene på samme nivå som KIL og har bedre og/eller samme mulighet til å 1) beholde egne spillere og 2) tiltrekke seg spillere fra andre klubber som KIL også gjerne vil ha. Unntaket er kanskje Raufoss som geografisk sett kan sies å ligge mer ugunstig til en Kongsvinger. Men fordelen til Raufoss er trolig nærhet til et godt høgskoletilbud på Gjøvik og Mjøsregionen for øvrig.

Kanskje Castro ville gått fra VIF til Skeid i dag og ikke til KIL? Kanskje Essaeh ville blitt i Skeid i dag i stedet for å signere treårskontrakt med KIL? Kanskje Sjølstad ville gått fra Hødd til Raufoss i dag og ikke til KIL? Og vi vet at Olav Øby ville gått til KFUM i dag, for det har han gjort (selv om det selvsagt også var andre omstendigheter rundt akkurat dét klubbskiftet). Poenget mitt er at konkurransen om gode spillere på Østlandet er forsterket. Fra før har vi dessuten HamKam, Ull/Kisa og Strømmen, som alle er klubber som vil konkurrere med KIL om spillere. HamKam og Ull/Kisa betaler trolig mer enn KIL gjør for sine spillere, mens Strømmen ligger et par togstopp fra Oslo, noe som er mer attraktivt for andre. På toppen av det hele har vi Lillestrøm, Vålerengen, Stabæk, Sarpsborg og de andre eliteserielagene på Østlandet som står først i køen når det gjelder spillere.

Alt dette betyr at KIL må tenke annerledes dersom de skal lykkes med å tiltrekke seg gode spillere. Da må vi som supportere også akseptere at det i noen tilfeller vil komme spillere på kortere kontrakter og spillere som viser seg å ikke fungere. Den tålmodigheten er vi bare nødt til å ha som supportere av en liten klubb som KIL. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at stallen vår aldri kan være helt komplett 1. januar. Vi må erkjenne at det vil komme inn spillere i siste liten. Det KIL kan gjøre for å øke sitt handlingsrom på sikt er å unngå at gode spillere går gratis ved utløp av kontrakten. Dette er heller ikke enkelt. Men jeg ser en markant forbedring også på dette området de siste årene.

Vi som supportere skal selvsagt ha engasjement om klubbens valg og metoder. Vi skal selvsagt kunne være enige og uenige i måten spillerlogistikken blir utført på. Men personlig synes jeg vi kan bli bedre på å diskutere ting som vi faktisk kan gjøre noe med. Hvordan kan vi skape en god supporterkultur? Hvordan kan vi få flere til å bli med på supporterfeltet? Hvordan kan vi få flere til å bli med på bortekamp? Jeg er trygg på at KIL styres på en fornuftig måte og at Nystuen og de andre gjør sitt aller beste hver eneste dag for at KIL skal lykkes. Man blir ikke profet i eget land, men med de forutsetningene KIL har synes jeg vi som supportere ofte blir litt for negative.


Meget bra innlegg


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 01:58 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Der seig nok direkte opprykk utenfor rekkevidde. Vi ligger helt på topp når det gjelder å unngå baklengsmål, men er også av lagene som scorer minst. Det gnager litt når man tenker på hva dette laget kunne fått til med en ekstra målscorer som eksempelvis en Maikel eller en Castro som kunne levert mellom 5 og 12 mål i løpet av en sesong. Slike spillere vokser ikke på trær og det skinner kanskje litt gjennom at vi har brukt en god del ressurser på defensive krefter i forkant av sesongen. Slik vil det kanskje være for en klubb med våre ressurser, det er vanskelig å få i både pose og sekk. Dersom vi hadde hatt heng på direkte opprykk i august tror jeg det hadde kommet forsterkninger i form av en eller to offensive spillere.

Glåmdalen presenterte tidligere i sommer en 11’er som er på utgående kontrakter: Bolstad, Mafi, Skagestad, Lundal, Pålerud, Landry, Gjerstrøm, Bojang, Lee, Gang og Güven. Av disse er vel Bolstad, Lee og Landry av de usikre. Skagestad har vel familien i Ski og merker nok pendlertilværelsen godt. Håper likevel han kan overtales til ett år til. Gjerstrøm og Bojang forsvinner vel tilbake til sine respektive klubber. Begge klubbene står godt plantet i nedrykksstriden og utfallet der vil også påvirke prosessen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 06:03 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg er ikke skuffet over at direkte opprykk ryker, men jeg er litt skuffet over måten det skjer på (tapet i dag var surt).
Vi får bare fortsette å bygge videre og klarer man en topp 5-8 plassering så er allikevel det langt over hva mange hadde forventet.
Jeg har troen på det Gazimba driver med og man kan jo på mange måter si det er positivt at man bygger en grunnmur hvor det defensive sitter........også får det offensive komme gradvis.
I dag har vi 3 av 4 mann i forsvarsrekken ute, men spiller allikevel en OK kamp defensivt mot et av topplagene på bortebane.
Det sier litt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 06:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Apropos overgangsmarked og spillere på utgående kontrakter.

Man kan jo se på overgangsmarkedet på to måter: spillere som skal forsterke oss umiddelbart.......og spillere som forsterke oss på sikt (eksempelvis mot en 2020-sesong).
Vi kan jo tippe hvilke spillere som ikke er her neste sesong og si at man bør se etter mulige erstattere allerede nå (hvis det er resurser til dette).

På keeperplass så er jeg sikker på at verken Ali eller Bolstad spiller i 2020-sesongen. Bolstad forsterker egentlig ikke laget og Ali er i utgangspunktet for god for dette nivået. Tror allikevel ikke det skjer de store endringene i dette sommervinduet. Det måtte evt blitt en utlånsavtale for Smedplass for å sikre mer A.lagsspill i en annen klubb.

Tror heller ikke det skjer de store endringene i forsvarsrekken med det første. Bojang forsvinner men han er vel i utgangspunktet kun en step-in frem til Essaeh er tilbake fra skade. Jeg tror Nystuen jobber mot fornyelse av kontraktene til både Pålerud, Skagestad, Mafi og Lundal. Så får vi se hvem som takker ja/nei etter sesongen.
Det var vel snakk om en franskmann på prøvespill.....men er det egentlig noe poeng å signere han med mindre man har fått klare signaler på at andre takker nei? Jeg mener man heller burde bruke resursene andre steder på banen.

På midtbanen så tipper jeg at Landry forsvinner og at Gjestrøm går tilbake til Godset uten særlig dramatikk. Tipper også at Gang ikke får fornyet kontrakt.
Lee er vel den av koreanerne som har imponert og jeg tipper at man satser på en fornyelse av kontrakt her.
Det er egentlig god bredde i denne lagdelen. Lee har ikke gjort noen dårlige jobb enn Landry....og Rønningen kan tilføre fysikk og offensive egenskaper når han omsider blir 100 prosent. Marklund har også mye å gå på.
Holter og Vinjor vet vi allerede hva står for.
Hadde allikevel ikke sagt nei takk til en litt fysisk spiller som ikke er skuddredd. Gjerne en utviklingsspiller man kan forme inn i vårt system......både med tanke på at vi trenger ulike typer spillere, og at man sikrer fortsatt bredde mot 2020 (når flere av midtbanespillerne mest sannsynlig er borte).

Fremover på banen så fikk vi egentlig aldri erstattet spillere som Castro og Ibrahim. Det er vel det mest prekære i mine øyne.
Blir Guven pakket inn så har vi egentlig ganske få andre strenger å spille på. Det blir uansett for tynt og kun ha "en" naturlig målsårer i stallen.
Vi så det f eks i dag......det manglet helt tydelig en tilstedeværelse på topp, og skal man satse på noe så bør det være en fysisk spiss.
Guven og Aanesland blir for like som spillertyper og Marlinho mangler et tydelig sluttprodukt i det ha driver med.
Langrekken holder ikke nivået (enda) og ender muligens på et nytt utlån hvis vi får inn en ny spiss.
(Tipper forøvrig at Guven signerer ny kontrakt etter sesongen).

Oppsummert: legg resursene i en spiss/offensiv spiller med andre kvaliteter enn det vi besitter pr dags dato.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 11:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Lee har vel knapt spilt på a laget. Dang er det sikkert du mener. Han har spilt og kommet innpå en del ganger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 11:59 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:
Fremover på banen så fikk vi egentlig aldri erstattet spillere som Castro og Ibrahim. Det er vel det mest prekære i mine øyne.
Blir Guven pakket inn så har vi egentlig ganske få andre strenger å spille på. Det blir uansett for tynt og kun ha "en" naturlig målsårer i stallen.
Vi så det f eks i dag......det manglet helt tydelig en tilstedeværelse på topp, og skal man satse på noe så bør det være en fysisk spiss.
Guven og Aanesland blir for like som spillertyper og Marlinho mangler et tydelig sluttprodukt i det ha driver med.
Langrekken holder ikke nivået (enda) og ender muligens på et nytt utlån hvis vi får inn en ny spiss.
(Tipper forøvrig at Guven signerer ny kontrakt etter sesongen).

Oppsummert: legg resursene i en spiss/offensiv spiller med andre kvaliteter enn det vi besitter pr dags dato.


Helt enig. Jeg tror likevel ikke at det kommer noen Ibrahim eller Kjeldsrud Johansen i dette vinduet. Kanskje ikke i løpet av vinteren heller. Dersom Güven blir ute i flere kamper på rad, og deretter må spille seg i form igjen, tror jeg kvalikplassen ryker. Så avhengige er vi av en Güven i form. Nå ligger det nok en mulighet for at vi kan hente i kategorien under 21 på kort sikt. Der er nok markedet ganske begrenset og det spørs om en i denne kategorien leverer fra første spark.

Høsten blir uansett spennende, og spillere som Rønningen og Langrekken kan gnistre til og begynne å levere for fullt. Jeg håper bare ikke at kvalikplass glipper på tampen slik som i fjor. Det ville vært fryktelig surt. Såpass kravstor må man kunne være.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 12:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
Lee har vel knapt spilt på a laget. Dang er det sikkert du mener. Han har spilt og kommet innpå en del ganger.


Ja stemmer. Det går surr i navnene ser jeg :roll: .
Jeg tror Gang får fornyet kontrakt. Lee blir vel i beste fall stallfyll.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 12:22 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
maggot wrote:
Fremover på banen så fikk vi egentlig aldri erstattet spillere som Castro og Ibrahim. Det er vel det mest prekære i mine øyne.
Blir Guven pakket inn så har vi egentlig ganske få andre strenger å spille på. Det blir uansett for tynt og kun ha "en" naturlig målsårer i stallen.
Vi så det f eks i dag......det manglet helt tydelig en tilstedeværelse på topp, og skal man satse på noe så bør det være en fysisk spiss.
Guven og Aanesland blir for like som spillertyper og Marlinho mangler et tydelig sluttprodukt i det ha driver med.
Langrekken holder ikke nivået (enda) og ender muligens på et nytt utlån hvis vi får inn en ny spiss.
(Tipper forøvrig at Guven signerer ny kontrakt etter sesongen).

Oppsummert: legg resursene i en spiss/offensiv spiller med andre kvaliteter enn det vi besitter pr dags dato.


Helt enig. Jeg tror likevel ikke at det kommer noen Ibrahim eller Kjeldsrud Johansen i dette vinduet. Kanskje ikke i løpet av vinteren heller. Dersom Güven blir ute i flere kamper på rad, og deretter må spille seg i form igjen, tror jeg kvalikplassen ryker. Så avhengige er vi av en Güven i form. Nå ligger det nok en mulighet for at vi kan hente i kategorien under 21 på kort sikt. Der er nok markedet ganske begrenset og det spørs om en i denne kategorien leverer fra første spark.

Høsten blir uansett spennende, og spillere som Rønningen og Langrekken kan gnistre til og begynne å levere for fullt. Jeg håper bare ikke at kvalikplass glipper på tampen slik som i fjor. Det ville vært fryktelig surt. Såpass kravstor må man kunne være.


Enig, men synes samtidig det er rart å gå høsten i møte uten ordentlige spisser i stallen.
Guven: egentlig kantspiller.
Aanesland: egentlig kantspiller.
Marlinho: egentlig kantspiller.
Alle tre er ganske like som typer og som sliter med en gang det er lite bakrom å løpe i.
Kun Guven kan beskrives som en slags "naturlig målskårer" og hva som skjer hvis han blir skadet.......huff og huff.

Den eneste rene spissen vi har er egentlig Langrekken uten at jeg vil legge noe press på han.
Nå har vi jo atpåtil gått over til to spisser og da blir dette fryktelig tynt.
Jeg håper Nystuen ser det samme og jeg håper han bruker kontaktene sine til å trylle frem noe kvalitet på topp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jul 2019, 22:42 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det kan nok være at det kommer en spiss i løpet av vinduet. Min magefølelse bygger kun på uttalelsene til Nystuen i Glåmdalen i forrige uke hvor det virket som de offensive plassene ble trukket frem som de best besatte. I samme sak opplyses det om at det finnes midler til å forsterke dersom det dukker opp noe interessant på kort eller lang sikt. Det kan nok muligens være at man sonderer mer aktivt enn det han gir uttrykk for i media. Ingenting ville gledet meg mer enn om det kom en kraftspiss med nese for mål i løpet av august.

Nå er det jo ikke bare oss her inne som etterlyser mer skuddkraft. Under oppsummering av vårsesongen dro også Karlsrud frem at vi burde få inn en til to offensive spillere i sommervinduet for å kunne henge med i toppen helt inn.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Jul 2019, 15:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Kjelsrud Johansen har signert for Fredrikstad så der røyk iallfall det alternativet.
Hvor nære han eventuelt var en overgang til KIL (i vår) blir jo kun spekulasjoner nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jul 2019, 00:13 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Morsomt for Vinjor: https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

Her må Molde komme seg på banen. De kjøper vel alle som heter Martin hos oss?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2019, 10:36 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Belsvik har sagt opp. Kom først fra Glåmdalen at han hadde gått ut i streik.

På'n igjen da


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2019, 17:08 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Høy omløpshastighet på assistenttrenere ja. Olaussen var vel også innom i ca. ett kvarter før han dro videre.

Det burde da være noen lokale gamle helter som kunne kombinere ass.trenerjobben med å være spillerutvikler og kontaktpunkt mot de lokale breddeklubbene, slik at man kunne utforme en heltidsstilling. Eventuelt får man hente Wennberg ned fra Florø. Burde passe perfekt for han.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2019, 17:22 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Tilhenger wrote:
Høy omløpshastighet på assistenttrenere ja. Olaussen var vel også innom i ca. ett kvarter før han dro videre.

Det burde da være noen lokale gamle helter som kunne kombinere ass.trenerjobben med å være spillerutvikler og kontaktpunkt mot de lokale breddeklubbene, slik at man kunne utforme en heltidsstilling. Eventuelt får man hente Wennberg ned fra Florø. Burde passe perfekt for han.


Wennberg er sikkert et ålreit trenertalent, han. Men jeg tror KIL trenger en med litt mer rutine ved siden av Gazimba. Hva med Charles Berstad? Han har jo etter hvert en del erfaring og gjorde en kjempejobb med KIL 2 for et par sesonger siden. Dessuten er Charlie lokal og merittert, han har vinnermentalitet og pedagogiske egenskaper - og han brenner for KIL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2019, 21:12 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Charles Berstad ja. Han krever nok litt for stor plass. Han lar seg ikke pille på nesa. Men hadde vert gøy det.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group