KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 22:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 04 Dec 2018, 23:44 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Både vi og Raufoss er i samtaler med Enkerud, muligens er det flere OBOS-lag på banen. Håper vi drar det lengste strået her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Dec 2018, 19:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Litt usikker i forhold til Enkerud merker jeg. Han er 28 år, har vært litt skadeplaget, stort sett spilt 2.divisjon og skal erstatte noen av ligaens beste poeng-sankere. Blir høye forventninger isåfall.
Men selvfølgelig skal en lokal spiller som dominerer 2.divisjon, også være aktuell for en klubb som KIL.

Ser forøvrig at Haugesund signerer spisser. Kone og Wadji er med videre, og man drømmer vel samtidig om spillere som f eks Søderlund.
Jeg lurer vel på om det kan være en åpning for at Ibrahim kan få komme tilbake til KIL.
Enten for en billig penge eller på et nytt utlån.
Jeg tviler iallfall på at han kommer til å spille førstefiolin i Haugesund.
For en uke siden så hadde jeg tenkt at en mulig Sjølstad-overgang kunne frigjort litt midler til et evt kjøp. Har ikke hørt noe mer om det heller.......og hvor fornuftig er det egentlig med en voldsom aktivitet rundt spillerlogistikken FØR vi har fått inn ny trener?

Ellers så synes jeg det er forbausende stille rundt (nettopp) trener-jakten.
Få oppslag, få rykter....lite av alt egentlig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 10:13 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Noen treningskamper på planen snart?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 13:13 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
mikeb wrote:
Noen treningskamper på planen snart?


Degerfors på Gjemselund 24.mars.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 16:06 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Nystuen må nok jobbe på flere fronter. Med tanke på å bygge et lag (igjen) burde selvfølgelig hovedtrener vært på plass. Dette er vel status for stallen pr. d.d.:

Uten kontrakt:
Origi
Trautner
Røer
Wennberg
Güven
Gorodovoy

Avgang:
Castro
Ibrahim
Skjellum

På vei ut:
Sjølstad

Langtidsskadet:
Essaeh

Tilbake fra utlån:
Langrekken
Vinjor

Forsvar og angrep må prioriteres. Gorodovoy eller ny 1.keeper må signeres. Røer tok store steg i fjor og bør absolutt være med videre. Wennberg fikk fjorårets sesong ødelagt pga. skade og fikk liten eller ingen tillit av Eriksen året før. Jeg håper han kommer tilbake til 2016-nivå, men tror dessverre veien kan bli lang. Güven bør tilbys kontrakt, har vært veldig varierende i år, men endte tross alt med 10 mål. Forhåpentligvis blomstrer Mafi opp i Essaeh sitt fravær. Sjølstad bør også erstattes dersom han forsvinner.

Jeg har full tiltro til Nystuens oversikt over markedet. Når det gjelder Hove og Lopez konkurrerer vi med Eliteserieklubber og da skal det mye til om vi «vinner».


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 16:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Hørte her en dag at Wennberg ikke for ny kontrakt. Synd. Han hadde vert fint å få med 1 år til.Gorodovoy ville bort i sommer forde han ikke fikk spille.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 16:41 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Kristoffer Hoven kunne dem ha fått hit, Scoret 19 mål for Hnefoss i år. 22 år gammel bare. Kristiansund er vist interesert i han også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 17:38 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Markus Skjellum er da ferdig i KIL. Greit nok, da jeg føler at han aldri har blitt ordentlig varm i KIL drakta.. Ønsker han ihvertfall lykke til videre!

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 20:16 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Hvis man skulle sette opp en potensiell startellever med spillere man VET har kontrakt også neste år så ville jeg vel satt det opp slik:
Keeper: Lysgard.
Forsvar: Pålerud, Skagestad, Lundal, Mafi.
Midtbane: Holter, Øby, Vinjor, Marlinho.
Angrep: Aanesland, Langrekken.
Innbyttere: Smedplass, Lysgård, Dongwan, Da Silva, Bydal.

En grei grunnstamme dette her med mye talent......men Nystuen har absolutt jobben foran seg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Dec 2018, 20:17 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Janko wrote:
Hørte her en dag at Wennberg ikke for ny kontrakt. Synd. Han hadde vert fint å få med 1 år til.Gorodovoy ville bort i sommer forde han ikke fikk spille.


Fryktelig synd for Wennberg dersom dette stemmer, men kanskje ikke så veldig overraskende. Gorodovoy viste jo potensialet sitt i siste kamp mot Viking. Bortsett fra den mislykkede driblingen på 5-meter gjorde han sakene sine svært bra i den kampen. Skjellum har en voldsom fysikk og bra fart, men er neppe ballsikker nok for vår spillestil. Blir spennende å se om Skeid trenger noen på den plassen, i så fall regner jeg med at han drar tilbake dit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Dec 2018, 03:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Om Wennberg skulle forsvinne så hadde vel ikke det vært noen stor overraskelse.
Personlig så er det en spiller jeg har sansen for, men tviler på at vi får se han på det nivået igjen.
Skjellum holder ikke nivået.....enkelt og greit. Håper han lykkes et annet sted.

Skal vi holde oss "lokalt" (med tanke på nye spillere) så er nok Enkerud den mest aktuelle.
Han har vel tidligere vist at han tenker ganske helhetlig med tanke på klubbvalg, men jeg har vanskelig med å forstå at Raufoss skal være et ekstremt mye bedre sted å være enn Kongsvinger.
På Elverum står vel forøvrig også Magnus Solum foreløpig uten kontrakt. Hadde vært hyggelig med et comeback men tviler på at han holder nivået for øyeblikket. Erlend Persgård er vel i samme situasjon og kunne vel også utfylt den "lokale kvota" men nivået er ikke helt der.

I Stupetårn-City sa de jo takk og farvel med Elverumsingen Peder Nersveen på tross av at han faktisk har vært involvert i de fleste kampene (flest som innbytter). Han holder vel et greit nivå defensivt og et hyggelig Obos-nivå. Kunne vært en bra backup inntil Essaeh er tilbake. Han har vel sendt ut noen signaler at han ønsker seg til et sted hvor han blir satset på, og på bakgrunn av det så virker det ikke særlig aktuelt......men allikevel.

På Lillestrøm er det jo flere hedmarkinger men tviler på at noen av de er aktuelle for spill på lavere nivå.
Brenden har vel vist at tålmodighet lønner seg.....tidligere KIL-kjenning Melgalvis har vel hatt en litt nedadgående kurve etter kanon-sesongen 2017, men allikevel.........Lehne Olsen skal vel fortsette å misbruke sjanser på Eliteserie-nivå også i 2019.

Vi har jo også Kent Håvard Eriksen og Ole Andreas Nesset i Obos men begge er under kontrakt i 2019 og er vel godt etablerte på sine respektive steder.
Begge er vel også små-furtne for at de aldri fikk sjansen i KIL, og de kommer vel ikke akkurat sprintende hit nå heller (og man kan vel ikke akkurat klandre dem).

Jeg skulle jo mer enn gjerne sett Lars Kristian Grogh Gerson i KIL-trøya igjen. Har forsøkt å google meg frem til hvordan situasjonen hans er i Sverige men er litt usikker.

Ellingsen er vel også uaktuell. Virker som at han vil bli satset på i Molde tross skader hele 2018-sesongen.

Noen andre i Hedmarks-fotballen som kunne vært aktuelle for å styrke laget og den lokale profilen?

Jeg er vel også nysgjerrig på om det er noen potensielle signeringer fra småklubbene rundt i distriktet vårt?
Sander, Grue osv? Noen talenter med potensiale? Er vel også noen Kongsvinger-talenter på KIL 2-laget som muligens kan få en mulighet på 1 lags-spill?

Vil jo påstå at noe av den lokale profilen (vi skrøyt av i 2016) er borte. Særlig etter salget av Ellingsen og Ovliens bortgang.
Håper vi satser videre på spillere som Pålerud, Holter og Røer. Hadde vært gøy om de tok ytterligere steg i 2019.
Ikke minst så bør Langrekken få flere sjanser i 2019. Vi bør ikke skusle vekk flere lokale spiss-talenter nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Dec 2018, 15:26 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Det er mange spennende spillere du nevner her. Krogh Gerson har kontrakt med Norrköping ut 2020 tror jeg. LSK-spillerne du nevner er nok dessverre ikke i kategorien utleie. Jeg tror heller ikke at Ellingsen er aktuell for utleie. Solum tror jeg nok har gjort sitt på dette nivået, da ville jeg heller satset på Langrekken. Men han er helt klart en «dark horse» når det kommer til OBOS-nivå. Alderen taler til hans fordel.

Per i dag er det en god andel «utviklingsspillere» i stallen. De som skal inn bør ideelt sett være i kategorien styrke laget. Dette vil avhenge av et eventuelt salg av Skjølstad og summen man måtte ende opp med. Jeg regner med at Enkerud signerer før jul og at veien videre vil avhenge av når en ny hovedtrener er på plass. Mot slutten av vinteren skal vel eliteserieklubbene rydde i stallene, da kan det vel ende opp med et par lån.

Når det gjelder lokalfotballen og rekruttlaget har jeg null peiling. Fint om noen med peiling kunne gi en oversikt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Dec 2018, 17:11 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
pnord wrote:
https://www.eurosport.no/fotball/obos-ligaen/2018/onsket-i-viking-avslorer-interesse-fra-utenlandske-klubber_sto7029632/story.shtml?fbclid=IwAR17CeO7pkVIsErKG7lbQQiKGPD67lEmYfyv2Ja7ofAskmsLzARZ5zi7_ls

Det ser ut som at det blir mer og mer sannsynlig med et salg av Sjølstad. Spørsmålet er bare hvor han havner. Slik jeg leser artikkelen fra Eurosport jobber Nystuen nå for at det skal bli en budkrig mellom Viking og andre klubber. Jeg håper han lykkes med det og at KIL får mest mulig for Sjølstad.



I følge H-A så har KIL sagt nei til Vikings bud på 1 mill. Samme avis påstår også at Sjølstad er ønsket av Solskjær


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2018, 13:06 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Noen som vet når terminlista kommer?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Dec 2018, 14:16 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Enkerud er klar for Hamkam.
Synd at lokale spillere reiser nordover istedenfor, men rent sportslig så er ikke det noe enormt tap føler jeg.
Han er ikke i nærheten av nivået til spillerne som allerede har forlatt oss.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group