KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 21:54

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Author Message
PostPosted: 14 Mar 2019, 21:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Sarpsborg er jo antageligvis den verste motstanderen vi kunne ha møtt.
Vi snakker bortebane og et sterkt Eliteserie-lag som atpåtil har det som sin styrke å "presse høyt" å gjenvinne ballen.
Et middels Obos-lag som skal spille seg ut bakfra får det vanskelig da gitt.

Kampen ble dessverre en forsvarskamp med alle mann bak ballen. Det handler ikke bare om at vi har dårlige spillere, men at vi også møter et særdeles godt lag. Man kan ikke sammenligne Sarpsborg med de lagene vi møter i serien.
Håper vi viser mer godt offensivt spill når vi møter lag på vårt eget nivå.
Vi viste jo f eks tidvis mye bra mot UllKisa.

Er også enig med de som mener vi mangler tyngde fremover. Vi mangler en skikkelig målskårer og vi mangler litt "muskler" og fighter-egenskaper på midtbanen. Guven blir altfor lett som spiss alene, og kantene blir ofte litt for defensive (blir en lang vei frem).
Marlinho er god når man får gjøre "sin greie", men synes han tidvis ser mye bedre ut som offensiv midtbane enn som kant.
Savner også pasningsfoten til Olav Øby. Det må vel komme en avklaring rundt hans situasjon snart også.

Er sikker på at Nystuen jakter spillere kontinuerlig og at vi ser et par gode signeringer før seriestart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Mar 2019, 21:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Jonas Rønningen fra Kristiansund klar for Kil


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Mar 2019, 00:36 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Velkommen skal du være Jonas, håper du slår til 8)

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Mar 2019, 16:37 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Ny spiller med på trening om dagen, sentral midtbanespiller, skal være hinsides god, så alle man til Gjemselund i morgen og se treningskampen mot KFUM ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Mar 2019, 20:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Raggen wrote:
Ny spiller med på trening om dagen, sentral midtbanespiller, skal være hinsides god, så alle man til Gjemselund i morgen og se treningskampen mot KFUM ;-)



Spennende.
Er det en spiller som norsk fotball er kjent med, eller er det et relativt "ubeskrevet" blad mon tro?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Mar 2019, 21:16 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Tap igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Mar 2019, 21:55 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
I dag var det ene laget nyopprykket og er spådd i bunnen av de fleste som tipper Obos.
Det andre laget har som mål å havne topp 4.

I dag skulle man tro at det var KFUM som var spådd i toppen. Ikke KIL.
Dette var syltynne greier.
Jeg kan faktisk ikke se at KIL var best på noe som helst i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Mar 2019, 23:35 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg så det meste av kampen, og vi fremstår som ofte før veldig omstendelige og forutsigbare. Lee hadde et skudd på mål og Marklund et skudd en halvmeter utenfor det jeg fikk med meg. Güven fremstår dessverre ikke som noen stor trussel mot motstanderne . Marlinho møter ofte dypt og bruker lang tid med ballen slik at motstanderen kommer i balanse. Forsvaret har vel brukbart kontroll, men det åpner seg ofte rom for motstanderne når Pålerud eller Mafi blir med opp. Særlig når innleggene blir klarert eller brutt, som de ofte blir. Landry’s opptreden sa meg egentlig svært lite. Han har vel ikke spilt fotball siden 2017 og skal vel derfor ha svært mye å gå på. Jeg er likevel skeptisk til om pengebruken vil være verdt det i dette tilfellet.

Niang virker ikke å bli satset på. Langrekken regner jeg med er langtidsskadet. Det betyr at vi må ha inn en spiss.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Mar 2019, 12:38 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Spilte Øby for KFUM? ;-P


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Mar 2019, 21:30 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
pnord wrote:
Spilte Øby for KFUM? ;-P



Nei


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 09:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Øby klar for KFUM. Markedsverdien er 2.5 mill


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 10:48 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Nekter å tru vi fikk ei krone av KFUM.

Men men, da kan man vel grine seg ut av kontrakter om man ønsker det da


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 11:05 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Tror man skal ta den verdien på transfermarkt med en liten klype salt.. Men at vi skulle hatt noen kroner er helt klart, mulig vi får en kompensasjon men tviler sterkt.
Hadde jeg vært sjefen på bruket hadde jeg satt han ut av laget resten av sessongen til eksempel for andre lignende saker. En avtale skal gå begge veier for fanden.
Før i tida ble svikere og desertører hengt på torget. Gode gamle dager.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 11:55 
Offline

Joined: 12 May 2015, 19:30
Posts: 1
Mulig det har kommet inn noen kroner, men dersom han fikk gå gratis må det kunne sies å være direkte svakt og feigt av klubben.. Jeg er helt enig at her burde det blitt gjort et eksempel ved å la han sitte på tribuna resten av kontrakta. Dette setter klubben i et veldig dårlig lys, hvor fremtidige spillere ser at de kan grine seg ut av kontrakta med en gang ting ikke er rosenrødt


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Mar 2019, 15:07 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
forza wrote:
Mulig det har kommet inn noen kroner, men dersom han fikk gå gratis må det kunne sies å være direkte svakt og feigt av klubben.. Jeg er helt enig at her burde det blitt gjort et eksempel ved å la han sitte på tribuna resten av kontrakta. Dette setter klubben i et veldig dårlig lys, hvor fremtidige spillere ser at de kan grine seg ut av kontrakta med en gang ting ikke er rosenrødt


Jeg er litt delt i denne saken. Hvis det stemmer at KIL ikke har fått noen som helst kompensasjon for Øby, så er det trist. Men la oss vente til Nystuen uttaler seg før vi konkluderer.

Det er for så vidt greit å statuere et eksempel av og til. Men jeg vet ikke om KIL hadde satt seg i så veldig mye bedre lys dersom de hadde gitt fullstendig f*** i Øbys synspunkter og følelser (det lignet jo en slags depresjonstilstand) og plassert ham på tribunen med høy lønn. Det hadde ikke gagnet noen av partene. Det ville vært dyrt og det ville skapt mye negativ energi rundt klubben. Det kan ikke en liten klubb som KIL risikere.

Jeg tror klubben har gjort det riktige her, selv om jeg selvsagt helst skulle sett at det kom inn noen penger i form av en overgangssum fra KFUM.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group