KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 12:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 18 Jan 2019, 13:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg synes at dette begynner å se riktig bra ut.
Skal innrømme at jeg har en mye bedre følelse nå enn da Mark Dempsey ble ansatt. Et navn som muligens var for stort for en så liten klubb, og som også forsvant relativt fort. Vitor er nok en helt annen type og passer nok KILs profil mye bedre. Ung, lærevillig, på vei frem, villig til å gi 110 prosent, ydmyk og kunnskapsrik.
Jeg håper også at hans ideer rundt fotballen vil passe KIL litt bedre og at man kan se et litt mer kynisk og "stabilt" lag i 2019.

Selv om vi har mistet mange profiler denne vinteren så føler jeg at man glatt kan kompensere dette på andre måter:
1) At man har visst at spillere skal forsvinne i lengre tid, og at andre spillere står klare til å utfylle deres roller.
2) At man ser et mye sterkere kollektiv enn man har hatt de to siste sesongene (hvor det virker som at man har vært litt avhengig av at enkeltspillere skulle dra frem det helt store). Det har vært mye "hurramegrundt".
3) At man har is i magen på overgangsmarkedet. Her synes jeg Nystuen har gjort en veldig god jobb de siste sesongene. Heller en klassespiller i mars enn en middels god spiller i desember/januar.

Man skal uansett ikke se seg blindt på det man har mistet.
Jeg følger med litt her og der og ser at enkelte allerede har omtalt KIL som "overgangstapere" (hittil) denne vinteren.
Javel isåfall?
Vi har 19 spillere på kontrakt hvor de fleste av dem begynner å kjenne hverandre veldig godt.
Det er langt mer enn mange andre Obos-klubber har i januar.
Og hvorfor skulle man ikke finne potensielle profiler i den stallen vi allerede har?

Ville Jalastao: Ville styrket de fleste forsvar i Obos og er på mange måter det KIL har manglet litt. Stort profil-potensiale.
Adem Guven: Er allerede en profil, og en skadefri Guven er et mareritt for motstandernes forsvar.
Marlinho: Viste tidvis hva som bodde i han i fjor. Nå har han fått enda en vinter på seg og her lyser det x-faktor og profil-potensiale lang vei.
Olav Øby: Også han viste jo tidvis hva som bodde i han i fjor. Han har fått en vinter til på seg til å spille seg inn i dette laget han også. Har en fot det lukter svidd av.
Martin Vinjor Tangen: Muligens vårt neste store salgsobjekt. Er det denne sesongen han får sitt store gjennombrudd? Isåfall så har vi nok en profil og publikumsfavoritt vi kan glede oss over.

Vi må jo ikke glemme kjernen med de lokale spillerne heller.
Pålerud har potensiale til å bli enda bedre, Holter viste tidvis at han var på vei tilbake i fjor, Røer tok store steg og må gjerne fortsette utviklingen, Langrekken hadde nok et nyttig låneopphold i fjor og det hadde vært sinnsykt gøy om han grep sjansen.

Og som sagt.....det kommer jo nye spillere inn også.

Jeg er optimist 8) 8) 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jan 2019, 16:53 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Belsvik klar som assistent, den så jeg ikke komme. Jeg regner med at det koster litt å få han til Kongsvinger, men mulig man flytter midler fra fysisk trener delen siden Melis sin kontrakt har utløpt. Må si jeg i likhet med Maggot er veldig fornøyd med trenersituasjonen, kan fantastisk ikke huske at vi har hatt bredere kompetanse på trenersiden.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jan 2019, 20:51 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Av de 19 som Kil har, så er det en 4-5 som ikke har obos liga inne en gang. Dett så vi jo i fjor. Dem heva ikke laget en gang når de kom innpå. Tror nok at Belsvik og Vitor vil ha noen rutinerte å bygge laget rundt. Det krever veldig mye av de unge vi har i laget, men vis de skal bli bedre må man ha noen rutinerte som dem kan se opp til.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Jan 2019, 22:14 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Vi har jo allerede flere spillere med ganske mye rutine (eks Guven, Jalasto og Skagestad).
Er vel også andre der som begynner å opparbeide seg et bra antall kamper.
Men for all del......må gjerne komme inn flere.
Det gjør det sikkert også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Jan 2019, 03:56 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Huske nye regelen på lån av spillere som kommer i år nå da.... sirkus hele greia egentlig.. men nå kan altså spillere mellom 18-22 år lånes fra andre norske klubber på 14 dagers kontrakter som et minimum. Gjennom hele sesongen til og med september. Dette gjelder også kun for spillere som ansees som lokale i de klubbene de er i... hvor grensa for å være lokal går er jeg ikke sikker på.

Men det åpner jo for et lass av muligheter... Vil vel være nok av talenter i Eliteserieklubbene som kan brå-lånes på dette opplegget, kun for 2-3 kamper, og så sendes tilbake... og deretter hente inn noen fra en annen klubb om nødvendig.

Syns dette blir litt for mye av det gode... men men, da får de sørge for å ha god oversikt på talentene i ES nede på brakka.... låne inn det beste som er mulig å få tak på i noen uker før oppgjørene hjemme og borte mot HamSkam den kommende sesongen :D

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jan 2019, 17:53 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Idar Lysgård er ferdig i KIL og går mest sannsynlig tilbake til Skeid.
Det virker jo som en grei løsning for alle parter.
Han har vel stort sett enten vært skadet, ute av form eller så har KIL hatt en haug med andre keepere som har gått foran i køen.
Han høres også en smule umotivert ut, og det lille man så av han før skadeperioden i fjor skremte vel ikke akkurat vannet av noen.

Men hva nå?
Andreas Smedplass er vel den eneste keeperen i stallen nå.....er han klar til å ta steget opp?
Regner med at han får prøve seg litt i treningskampene.
Det var vel også en russisk keeper på prøvespill men han kan vel sikkert ikke en kløyva ord norsk, og engelsken pleier vel ikke å være den beste hos våre russiske venner, den heller.

Kanskje få opp Smedplass som 2.keeper og heller legge litt ekstra resurser i en solid førsteskanse?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jan 2019, 22:19 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Spennnde lesning om prøvespillerne på kil.no. Det mest overraskende er at Mame Niang spiller for kontrakt :). Fjerde comeback ville vært imponerende i seg selv, men satser på at det blir med de tre. Ikke noe vondt mot Niang, men jeg føler han har gjort sitt på Gjemselund, jeg sa vel det samme i fjor. Håper uansett at vi finner ordentlig fysikk på topp.

Herlige navn på disse russerne. Ser at Gorodovoy er i Bodø på prøvespill, aller helst burde han ha vært her på kontrakt. Kjenner ikke til eventuell prosess rundt han og mye mulig han ville bort uansett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jan 2019, 23:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Nå har vel dem råd til å løse ut Ibrahim- Få han hit igjen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Jan 2019, 03:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
Nå har vel dem råd til å løse ut Ibrahim- Få han hit igjen


Det hadde vært kanon og fått han tilbake.
Har derfor forsøkt å følge litt med på situasjonen rundt Haugesund, og der har det jo mildt sagt vært kaotisk.
Situasjonen rundt Horneland er jo velkjent og Grindhaug er muligens "snill" nok til å ta over inntil videre. Hvis han sier nei så må de vil begynne litt på scratch der også.
Med andre ord så virker det litt usikkert med tanke på hvilke spillere som blir satset på videre.
Dette er jo også en sesong hvor Haugesund skal forsøke seg i Europa og selv om Ibrahim ikke blir noe førstevalg så er de vel opptatt av en viss bredde i spillerstallen.
En annen ting er at jo Ibrahim er under kontrakt og at han gjorde en veldig god figur i fjor. Dvs at også andre og mer resurssterke klubber også muligens har han under oppsikt. Holdningen er muligens at "vi selger han om det rette budet dukker opp".....det de anser som et rett bud er muligens langt mer enn det Nystuen er villig til å bla opp.
Vi må gjerne kjøpe han ut men det går en grense for hvor mye man bør legge ut for han.
Selv om jeg mer enn gjerne får han tilbake så finnes det jo andre (og billigere?) muligheter også.

Det er ofte vanskelig å tolke Nystuen, men jeg merker meg at det ikke er noen rene spisser blant prøvespillerne (Niang får jo riktignok være med å trene men....tviler på at det blir så mye av det). Man leter ikke noe fremtidsprosjekt....man leter etter spillere som kan gå rett inn å styrke laget, eller spillere man kjenner såpass godt at man vet de vil gå rett inn i en førsteellever.

Jeg er iallfall 100 prosent sikker på at Nystuen holder/har holdt et øye med med situasjonen rundt Ibrahim, men det er dessverre et par humper der som gjør meg litt tvilende til om vi ser han i KIL-trøya 2019.
Vi har jo også nye trenere siden Ibrahim forsvant ut døren og de har vel noe de skulle sagt de også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Jan 2019, 16:47 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
KIL skal være intr i Kristiansunds Sverre Økland melder fotballkanalen.com
Skal også være ønsket i Ålesund, Kisa og flere eliteserieklubber. Spørs vel om Sverre velger Skogen da.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Jan 2019, 22:03 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
KIL_Tommy wrote:
KIL skal være intr i Kristiansunds Sverre Økland melder fotballkanalen.com
Skal også være ønsket i Ålesund, Kisa og flere eliteserieklubber. Spørs vel om Sverre velger Skogen da.


Han nærmer seg Jessheim il ifølge flere medier. Det er ikke på midtbanen vi er mest i beita for folk, så da er det vel ikke aktuelt å tømme banken.

Ser at Dennis Antwi er fristilt av Start. Måsnittet hans er vel ikke i nærheten av Ibrahim sitt, men husker at jeg ble imponert over han da Start slo oss på Gjemselund i 2017. Nå skal det legges til at det ikke var så vanskelig å imponere mot oss den våren.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jan 2019, 20:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Treneren har mange gode ideer. Men er noe jeg ikke liker i det hele tatt, å det er; Vi skal spille oss ut bakfra og vi skal være underholdende å se på. Dette har dem prøvd på i 2018, og fikk mange baklengs og tap. Syns ikke de skal leke Barcelona. Vi har ikke i nærheten spillere til å spille slik fotball. Alle lag vet hvordan Kil vil spille, og derfor tapte vi mange kamper på feil passninger i forsvaret. Begynner alt å grue meg til serien starter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jan 2019, 21:50 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Enn så lenge er vi vel svakere enn i fjor, og når folk velger Kisa før KIL sitter jeg å irriterer meg over at vi ikke sendte de ned i 2016, kanskje for godt


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jan 2019, 00:19 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Ibrahim har blitt utlånt til Israelsk topp-fotball, så da er vel det skipet gått.
Tydelig at de fortsatt har trua på spilleren der på Haugalandet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jan 2019, 12:37 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
maggot wrote:
Ibrahim har blitt utlånt til Israelsk topp-fotball, så da er vel det skipet gått.
Tydelig at de fortsatt har trua på spilleren der på Haugalandet.


Veldig synd, det eneste Ibra ønsket seg for sesongen var en ny låneavtale med KIL.

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 68 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group