KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 23 Dec 2018, 22:36 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
På papiret akkurat det vi trenger

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Dec 2018, 23:57 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Dette virker veldig lovende. 200 eliteseriekamper samt landskamper. Når han i tillegg kan bekle både back- og stopperplass kan vi nok ikke håpe på så mye mer. Endelig skjer det noe :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Dec 2018, 14:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Og Guven skrev under for 1 år til å


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Dec 2018, 17:18 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Dempsey er visst nok klar som Ole Gunnars assistent.. raskt oppe på bena nå ja. Må da være bedre å trene KIL i 1div? :evil:

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Dec 2018, 22:17 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
KIL_Tommy wrote:
Dempsey er visst nok klar som Ole Gunnars assistent.. raskt oppe på bena nå ja. Må da være bedre å trene KIL i 1div? :evil:

Dette må være skikkelig nedtur


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Jan 2019, 23:01 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Da er det et nytt år med blanke ark og fargestfter :D .

Synes vi fikk på plass et par viktige brikker i julestria.
Jalasto virker som et kjempetilskudd til forsvarsrekka og Røer er med videre og kan ytterligere steg.
Guven er jammen på plass på nyåret han også og vil bidra med mange målpoeng.

Nå er jo det jo spenningen rundt en ny hovedtrener og hvem dette blir. Tipper vi må utenlands.
Også kan vi jo krysse fingrene for at treneren er på plass før første samling (noen som vet når dette er forøvrig?).

Synes vi begynner å få bra dekning i forsvaret nå med Jalasto på plass.
Vi har egentlig bra dekning i midtbane-leddet også.
Spørsmålet er om Sjølstad blir solgt og om vi evt har for mange like midtbanetyper.
Fremover så er det foreløpig Guven og Marlinho som må stå for poengene med spennende Langrekken bak der igjen.
Ingen dårlig trio det heller. Særlig Marlinho har fått et år på seg og jeg spår en stor sesong for han om han holder seg skadefri.

Vi trenger minst en offensiv spiller til i stallen, og jeg følger fortsatt spent med på situasjonen i Haugesund (som virker ganske uavklart mht trenere og spillere) om et mulig comeback for Ibrahim.
Vi trenger også en ny keeper og jeg håper vi får inn en med litt autoritet. Synes vi har manglet det helt siden Fredriksson forsvant.
Skal vi ha inn noen nye på midten så håper jeg det evt blir et arbeidsrivjern med litt muskler.

En foreløpig førsteellever vil vel kanskje se omtrent slik ut?
Keeper: Lysgard.
Forsvar: Pålerud, Skagestad, Røer, Jalasto.
Midtbane: Holter, Øby, Sjølstad.
Angrep: Langrekken, Guven, Marlinho.

Benken: Smedplass, Vinjor Tangen, Mafi, Lundal, Dongwan, Bydal og Aanesland (eller noe i den duren?).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2019, 09:32 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:


En foreløpig førsteellever vil vel kanskje se omtrent slik ut?
Keeper: Lysgard.
Forsvar: Pålerud, Skagestad, Røer, Jalasto.
Midtbane: Holter, Øby, Sjølstad.
Angrep: Langrekken, Guven, Marlinho.

Benken: Smedplass, Vinjor Tangen, Mafi, Lundal, Dongwan, Bydal og Aanesland (eller noe i den duren?).


Trenger nok solide forsterkninger skal vi hevde oss, særlig offensivt. Men også midtbane, forsvar og keeper. Midtbanen er vel best skodd, tror Vinjor snart er moden for å ta steget inn førsteelleveren. Aanesland hadde ett par bra innhopp i fjor. Men alt i alt er det for tynt, stopperplassen må styrkes og vi trenger erstatter for Castro, samt gjerne sikre oss Ibrahim.
Hva skjedde med Trautner, han kan være en nødløsning om vi ikke finner andre keepere. Origi er også alternativ om han fortsatt er ledig på markedet.
Men først av alt må vi få en trener på plass og så gjerne en treningskamp i LSK hallen slik at jeg får sett hvordan ståa er ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2019, 11:43 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
mikeb wrote:
maggot wrote:


En foreløpig førsteellever vil vel kanskje se omtrent slik ut?
Keeper: Lysgard.
Forsvar: Pålerud, Skagestad, Røer, Jalasto.
Midtbane: Holter, Øby, Sjølstad.
Angrep: Langrekken, Guven, Marlinho.

Benken: Smedplass, Vinjor Tangen, Mafi, Lundal, Dongwan, Bydal og Aanesland (eller noe i den duren?).


Trenger nok solide forsterkninger skal vi hevde oss, særlig offensivt. Men også midtbane, forsvar og keeper. Midtbanen er vel best skodd, tror Vinjor snart er moden for å ta steget inn førsteelleveren. Aanesland hadde ett par bra innhopp i fjor. Men alt i alt er det for tynt, stopperplassen må styrkes og vi trenger erstatter for Castro, samt gjerne sikre oss Ibrahim.
Hva skjedde med Trautner, han kan være en nødløsning om vi ikke finner andre keepere. Origi er også alternativ om han fortsatt er ledig på markedet.
Men først av alt må vi få en trener på plass og så gjerne en treningskamp i LSK hallen slik at jeg får sett hvordan ståa er ;)



Det mest prekære i mine øyne er nok en solid keeper.
Akkurat der føler jeg at vi mistet mange poeng i fjor.
Mye tabber og tull, og det føltes vel generelt ganske usikkert bak der.
Både Trautner og Origi virket til og ha noen klare svakheter.

Jeg tipper også at vi ikke ser noen nye i forsvarsrekken med det første.
Jalasto kan jo også gå inn som stopper og kan da kanskje danne stopperpar med Skagestad, og det vil jo være et solid i Obos-sammenheng. Pålerud og Mafi på back-plassene vil også være greit tror jeg. Bak der vil både Lundal og Røer banke på døren.....begge to tok store steg i fjor og jeg ser ikke bort ifra at utviklingen fortsetter.
Sjølstad er vel et alternativ og Lysgård er vel også i stallen.
Føler vel faktisk at dette er den lagdelen som er best skodd før neste sesong.
Muligens så får vi inn en ny back. Kanskje en junior?

På midten så hadde jeg vel håpet på en aldri så liten opprydding.
Vi har får mange like midtbanespillere, og minst et par spillere der blir litt "stallfyll" i mine øyne.
Det kommer vel også litt an på hva slags system vi kommer til å spille i, men allikevel......lette ballspillere har vi mer enn nok av.
Vinjor må gjerne komme inn i start-elleveren, men det blir fort en litt "enkel" midtbane.
Vi skulle hatt en terrier som kunne ryddet opp litt isåfall, og som kanskje hadde gjort jobben lettere for ballfordelerne (min høyst uoffisielle analyse).
Jeg tipper vi ser et par utlån.
Jeg er også spent på om det blir en overgang for Sjølstad som (helt ærlig) ser mer enn klar ut for å reise videre.
Vi mangler på ingen måte midtbanespillere men jeg synes det mangler endel der allikevel.

Jeg har jo tidligere drømt om at et Sjølstad-salg kunne frigitt litt midler til en evt Ibrahim-overgang og Haugesund er villige til å selge han. Nystuen har jo uansett vist at han klarer å trylle frem gode spillere også i denne lagdelen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2019, 15:10 
Offline
www.kilsk.com
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 16:04
Posts: 2211
Location: Oslo
maggot wrote:
mikeb wrote:
maggot wrote:


Jeg har jo tidligere drømt om at et Sjølstad-salg kunne frigitt litt midler til en evt Ibrahim-overgang og Haugesund er villige til å selge han. Nystuen har jo uansett vist at han klarer å trylle frem gode spillere også i denne lagdelen.


https://www.glomdalen.no/fredrik-sjolstad/kil-toppfotball/sport/kil-selger-midtbane-juvelen-vi-er-fornoyde-med-prisen/s/5-19-565879

Og der var Sjølstad solgt. Tipper det er snakk om Molde.
Alltid kjekt med litt ekstra kapital - kanskje det vises litt muskler nå?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2019, 18:57 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
JoKr wrote:
maggot wrote:
mikeb wrote:
maggot wrote:


Jeg har jo tidligere drømt om at et Sjølstad-salg kunne frigitt litt midler til en evt Ibrahim-overgang og Haugesund er villige til å selge han. Nystuen har jo uansett vist at han klarer å trylle frem gode spillere også i denne lagdelen.


https://www.glomdalen.no/fredrik-sjolstad/kil-toppfotball/sport/kil-selger-midtbane-juvelen-vi-er-fornoyde-med-prisen/s/5-19-565879

Og der var Sjølstad solgt. Tipper det er snakk om Molde.
Alltid kjekt med litt ekstra kapital - kanskje det vises litt muskler nå?


Kanon :D .
Dette tror jeg blir bra for alle parter, og når Nystuen er fornøyd med overgangssummen så er det nok snakk om noen kroner.
Nå blir det ekstra spennende å følge med fremover.........tipper dog at vi ikke ser noen nye spillere inn døren før vi har en trener på plass.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2019, 19:48 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Tror nok dette var en god løsning for både oss og Sjølstad. Han har nok vært på vei bort mentalt siden to eliteserieklubber har henvendt seg. Molde har jo hatt suksess med to ganger Martin fra oss. Har man hatt hell med å hente spillere fra en klubb tidligere, bruker man ofte samme taktikken igjen. Takker for innsatsen og ønsker Sjølstad all lykke til videre.

Hvem kan vi ønske oss? Dongwan og Holter kan vel begge bekle den posisjonen. Spørsmålet er om de er ballsikre nok. Holtet avsluttet vel sesongen som indreløper og virket å trives hakket bedre der enn som anker.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2019, 14:40 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Raggen, så at du hadde lagt ut treningskampene på Facebook. Er det satt opp noen bane for hvor de skal spilles?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jan 2019, 13:26 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
mikeb wrote:
Raggen, så at du hadde lagt ut treningskampene på Facebook. Er det satt opp noen bane for hvor de skal spilles?


Alle hjemmekamper skal i utgangspunktet gå på Gjemselund. Så får vi nå se hva det blir til om gradestokken viser -25 ;-)

Bortekampen mot LSK går i hallen deres, og bortekampen mot Særp på stadion deres.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jan 2019, 17:15 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Noen som vet om overgangen til Sjølstad har gått i orden?
Det ble så stille rundt den saken.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jan 2019, 00:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
maggot wrote:
Noen som vet om overgangen til Sjølstad har gått i orden?
Det ble så stille rundt den saken.




Er stille rund alt i Kil om dagen. Ingen trener. En spiller inn bare. Andre har hentet 3-5 spillere alt og startet oppkjøringen. Men blir vel som alle andre år i Kil, kommer spillere 1 uke før serien starter og et par innleide til ferien. Tror aldri jeg har opplevd at Kil har alt klart før treningen begynner. Slik :) det ble sagt i desember skulle alt nesten være klart før nyttår.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group