KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 22:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: 11 Nov 2018, 23:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Da er sesongen ferdigspilt... En sesong hvor det har skjedd veldig mye.
Så alt i alt, er kanskje ikke sesongen så verst?

Hva tenker folket om neste sesong? Hvem blir?

Castro vet vi jo forsvinner.... Noen andre?

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2018, 01:57 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Innlegget i dagens kamptråd passer vel bedre inn her:

Må til en seriøs vurdering av veien videre nå føler jeg. Må også finne ut ganske raskt om Mark er med videre eller om vi må hente inn en ny trener før neste sesong. Bør i så fall få på plass den så raskt som mulig.

Spillestil må opp til vurdering... Og da også hva vi skal få for av trenertyper om Mark blir borte. De 2 siste sesongene så har ikke denne ballbesittende stilen vår gitt oss stort tilbake. Jeg syns det er stas å se på, men vi må bli mer direkte fremover på banen... trille ball frem og tilbake gir sjelden så mye resultater, og ofte fører det til mål imot, eller gigasjanser til motstanderen som vi ser masse av i dag. Er jo et mirakel at ikke Viking scorer mer mål. 3-1 får de på en gavepakke forde vi skal drive å dra av folk når våre bakerste menn har ballen i beina... det er til å bli gal av. Må få den ballen oppover på bana raskere, og når vi først for den opp på bana, så må den også inn foran mål til motstanderen hvor situasjonene faktisk kommer. Det blir sjeldent mål av å stå og "hæppe" ballen ute ved cornerflagget og ha halve laget utpå der, og en eller to enslige spillere inne foran mål.

Så enten må vi få tak på spillere som takler dette bedre, eller så må vi over på noe nytt.

Forsvaret må også forsterkes... det er vel den store forskjellen på oss de 2 siste sesongene Vs 2016, vi er ikke like trygge bakover lenger slik vi var på den tiden.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2018, 04:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Kongsvinger er vel egentlig der de fleste tippet oss før sesong-start......sånn midt på tabellen.
Det er også en bedring fra i fjorårets 10 plass (men her er det jo små marginer hele veien).
Med tanke på hvordan det kunne ha sett ut så synes jeg vi skal være fornøyd (dødsfall, sykdom, trenerbytter osv).
Vi kom oss ganske kjapt ut av den verste nedrykks-sumpen og så oss vel egentlig aldri tilbake.

1) Jeg håper at trener-situasjonen avklares så raskt som mulig. Vi kan ikke ha enda en sesong hvor vi går i uvisshet frem til slutten av januar. Espen Nystuen er heldigvis profesjonell, og uansett hvilken prosess man må igjennom så stoler jeg på at dette kommer til og gå ryddig for seg.
Men litt stabilitet og kontinuitet? Ja takk, veldig gjerne. I år har det vel stått ørten ulike trener-figurer på sidelinjen og ledet laget.
Slik kan man ikke ha det en sesong til.

2) Spillestil? Jeg ser hva man prøver på men jeg synes det sprer for mye usikkerhet og negativitet. Veldig bra når det fungerer (antageligvis den beste fotballen i hele Obos), 3 divisjons-nivå når det ikke fungerer.
Jeg synes også vi blir litt avslørt når vi møter andre lag som er godt organiserte.....de virker til og vite hvor de har hverandre i mye større grad. Dessuten så er det vel år og dager siden at mange av lagene forstod hvordan de skulle nøytralisere Kongsvinger.
Personlig så tror jeg mange av spillerne på dette laget hadde passet inn i en 4-3-3 formasjon......det må jo ikke på død og liv være så ekstremt unorsk og "nytt".

3) Keeper-situasjonen må evalueres grundig. Slike skadeproblemer som oppstår (rett før seriestart) kan ingen forutse. Men nå har vi hatt drøssevis med ulike keepere innom denne sesongen......ingen av de har imponert meg i særlig grad. Det inkluderer de som allerede var i stallen fra før. Så mye usikkerhet, tabber og tull kan jeg ikke huske og ha sett maken til........de er ekstremt bra på sitt beste, men stabiliteten mangler fullstendig.
Jeg håper vi finner en Otto Fredriksson-type igjen foran neste sesong.

4) Forsvaret. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe denne lagdelen her.....det er et enormt forbedringspotensiale her men handler det om spillestil, eller forsvaret i seg selv? Synes lagdelen bærer litt preg av at vi har flere typer som er på vei fremover, men som allikevel har endel og gå på. Håper de fortsetter og utvikle seg igjennom vinteren ( eks Røer, Lundal og Essaeh), for synes de har tatt store steg i riktig retning.
En type som Skagestad har skuffet meg og har ikke vært den bautaen jeg trodde han skulle være.....og Ovlien kunne jo ikke bare erstattes på en dag han heller.
Vi mangler kanskje de "spillende" typene pr dags dato.....og de personlige feilene har blitt for mange (i år også).

5) Midtbanen.......her må det ryddes opp, enkelt og greit. Hvor mange fintspillende, lette og pasningssikre spillere trenger vi egentlig i denne lagdelen? Dette er spillere som kan spille ball-i-hatt med ganske mange, men som også blir fullstendig avslørt på f eks fysikk.
Obos er en robust liga, og jeg håper vi kan se etter litt ulike typer midtbane-spillere før neste sesong.

6) Offensivt. Her vet vi jo at det forsvinner spillere, så her må man ha mannskap inn.....enkelt og greit.
Castro blir et enormt tap, men Nystuen har jo vist at han klarer og trylle frem gode offensive spillere før.
Ibrahm....blir han, eller forsvinner han? Tror det kommer helt an på hva som skjer rundt trener-situasjonen (Mark Dempsey).
Han er jo uansett typen som kan skåre 4 mål i en kamp forså og være totalt usynlig de 5 neste. Det er ikke umulig og finne en mer "stabil" spiss der heller tross hans 15 mål.

7) Stabilitet....det må bli et generelt stikkord foran neste sesong. Både fra kamp til kamp og "I" kampene.
Jeg vet ikke hvordan KIL jobber med det mentale, men her er det et forbedringspotensiale synes jeg. Vi blir ekstremt preget av hvordan kampene utarter seg....det har slått både positivt og negativt ut. Jeg håper man jobber videre med å utvikle guttene som "ledertyper" og at man bevisst ser etter ny-signeringer som har styrken sin mellom ørene.
Jeg mener fortsatt at vi mangler "drittsekken" på laget og kapteinen med stor K.

8 ) Lokal forankring. Uansett opprydning eller ei så håper jeg at de lokale spillerne er med videre i klubben......Røer, Pålerud, Holter, Smedplass, Lysgård og Langrekken......ta gjerne med Wennberg også (noen andre lokale hedmarks-profiler som kunne tatt turen innom Gjemselund i 2019?).

Jeg er uansett litt glad for at sesongen er over. Rote-sesong rett og slett......og vi kommer fra det med æren i behold (med god margin).
Potensiale er jo enormt og det er mange morsomme spillertyper på dette laget......derfor blir det jo ekstremt spennende og se hva som skjer fremover. Litt mer jobbing med det mentale, litt mer kontinuitet, litt "andre spillertyper" inn som kan "komplementere" de styrkene som allerede er i laget, en god og klar førstekeeper, litt bedre organisering/samhandling.....og jobbe videre for at gode spillere med potensiale kan ta ytterligere steg.
Ikke minst så er det viktig med en raskt avklaring rundt hvem som er med videre og ikke....både trenere og spillere forøvrig.
Synes forøvrig Nystuen gjør en kjempejobb.....all ære til han, og lykke til med arbeidet inn mot neste sesong :-)

Jeg har trua 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2018, 12:19 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Mye som må gjøres, men også mye som kan bygges videre på. På keeperfronten har vi mange i stallen, en av de må vi kunne satse på som førstekeeper. Umulig å finne en feilfri keeper på noe nivå og i hvertfall ikke på OBOS nivå. Origi har mange kvaliteter selv om han også har hatt noen blemmer, men tror han kan være riktig mann å ha med videre.

I forsvaret sliter vi til tider veldig, ikke bare på grunn av enkeltspillere meg også fordi spillestilen vår eksponerer de dersom de gjør feil. I år har vi hatt veldig gode bekker i Mafi og Essaeh, Pålerud er i ferd med å finne formen igjen. Stopperne har ikke vært like stabile, Røer har tatt noen steg, Lundal virker spennende. Skagestad har nok nådd toppen av sin karriere og sliter med tempo, og Skjellum holder nok ikke OBOS nivå. Essaeh er det nok mange andre klubber som lukter på, men la oss håpe at vi beholder ham.

Midtbanen er ganske godt skodd, kanskje litt mange like spillere selv om vi har både offensive og defensive gener i det leddet.

Offensivt så begynner Güven å dra på åra, Castro forsvinner og Ibrahim er på lån. Sistnevnte håper jeg vi får beholde selv om han ikke har vært like god i alle kamper så har han ett rykk og målteft. 15 mål er ikke til å kimse av på dette nivået. Vi har faktisk 3 mann på 10 mål eller mer og det er nok lenge siden vi har hatt. Så kunne vi jo ha håpet at de hadde distribuert de utover litt flere kamper som igjen hadde betydd flere poeng.

Men det må bygges videre på det vi har, tror ikke vi skal håpe på en stor omlegging av spillestilen utover det vi har sett at de har fått til i år. Mer fremover rettet betyr også mer balltap. Syns man bør rendyrke den spillestilen vi har sett i våre beste kamper i år hvor man har kombinert den ballbesittende fotballen med å raskt bygge opp angrep. Utfordringen er at en del lag har medisinen mot denne spillestilen og da må vi ha en bedre plan B.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2018, 16:03 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Det Kil trenger er 3-4 stk med litt mer rutine. Et par stk i forsvar og et par stk på midtbanen. Vi blir totalt utspilt i mange kamper da det ikke er noen leder typer i laget. En som kan heve ung gutta litt mer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2018, 22:45 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:

6) Offensivt. Her vet vi jo at det forsvinner spillere, så her må man ha mannskap inn.....enkelt og greit.
Castro blir et enormt tap, men Nystuen har jo vist at han klarer og trylle frem gode offensive spillere før.
Ibrahm....blir han, eller forsvinner han? Tror det kommer helt an på hva som skjer rundt trener-situasjonen (Mark Dempsey).
Han er jo uansett typen som kan skåre 4 mål i en kamp forså og være totalt usynlig de 5 neste. Det er ikke umulig og finne en mer "stabil" spiss der heller tross hans 15 mål.

8 ) Lokal forankring. Uansett opprydning eller ei så håper jeg at de lokale spillerne er med videre i klubben......Røer, Pålerud, Holter, Smedplass, Lysgård og Langrekken......ta gjerne med Wennberg også (noen andre lokale hedmarks-profiler som kunne tatt turen innom Gjemselund i 2019?).


15 mål i OBOS-ligaen er sterkt, i hvertfall for et lag som ender midt på tabellen. Likevel ser jeg ikke helt hvordan Ibrahim skal kunne forsterke en medaljekandidat i eliteserien. Det kan hende Haugesund ønsker å følge han opp i større grad selv, men jeg tror Ibrahim kunne ha godt av ett år til i OBOS-ligaen, i tillegg virker han å ha veldig god kjemi med Dempsey. Güven? Som påpekt blir han ikke yngre, det er mulig at et langt fotball liv vil merkes på kroppen neste år. Spørsmålet er om vi finner bedre alternativer utfra våre ressurser. Når det gjelder Langrekken er jeg også usikker. Jeg er tvilsom til om han kan erstatte Ibrahim eller Güven allerede neste år.

Når det gjelder spillere med lokal forankring, så bør jo årets toppscorer i 2.divisjon, Jonas Enkerud være interessant. Han er nok i tillegg interessant for en klubb lenger nord i fylket samt 4-5 andre OBOS-lag. Ole Andreas Nesset har vel levert litt varierende for Ull/Kisa i år tror jeg, men endte likevel på 11 scoringer, det samme som Güven. Felles for Enkerud og Nesset er at de både kan bekle spiss- og kantrollen.

Når det gjelder spillere ut, tror jeg Sjølstad forsvinner. Han er vel den som har prestert på et høyt stabilt nivå i år i tillegg til Castro og Essaeh. Jeg får håpe vi strekker oss langt for å beholde Sjølstad siden han er såpass anvendelig. Essaeh har vel to år igjen av kontrakten og skal bli svært dyr for de som eventuelt ønsker å hente han nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 15:09 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Dempsey ferdig i KIL. Flytter tilbake til England.

Hvem skal vi satse på nå da tru. Skogen er vel ferdig i Kisa, men er kanskje ikke samme type fotball Nystuen ønsker.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 15:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Bra å få en avklaring så tidlig i hvertfall.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 15:45 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
gonzo99 wrote:
Bra å få en avklaring så tidlig i hvertfall.


Veldig synd at det gikk som det gikk med Dempsey. Det virket jo veldig lovende. En kjempesignering av Nystuen, en tydelig og autoritær type (som vi har manglet) og en ambisiøs mann. Med en hel sesongoppkjøring under Dempsey og med et par utskiftninger i stallen, så kunne neste sesong blitt veldig interessant. Når det er sagt, så er det viktigste at han blir frisk. Enig i at det er bra å få en tidlig avklaring. Det er jo mulig at Espen og Mark har vært enige om dette en stund, og at det kan ha gitt Espen litt tid til å tenke ut en plan. Det kan jo hende vi ender opp med en løsning som funker enda bedre for KIL og at neste sesong blir vel så bra som den kanskje ville blitt med Mark Dempsey ved roret.

Da er det vel bare å hente inn Pimenta igjen...? Neida, jeg tror ikke det er aktuelt. Da holder jeg heller en knapp på Skogheim. Jeg leste et sted at han var aktuell for Strømmen, men jeg vet ikke hvor reellt det er. Det blir kamp om både gode trenere og gode spillere i OBOS på østlandet neste sesong, tror jeg. Skeid, Raufoss og kanskje KFUM opp, i tillegg til at Strømmen og HamKam klarte seg. Det er ikke gitt at KIL skal klare å være best av disse klubbene over tid. HamKam kaster vel penger rundt seg som vanlig og Ull/Kisa har vel stabilisert seg i OBOS, selv om vi var veldig nære ved å sende dem ned i fjor (mener jeg å huske).

Jeg har vært inne på det tidligere: Hvor sårbare er vi egentlig når Espen gjør det meste nede på Gjemselund? Jeg vet at han har gode folk rundt seg og at han selv gjør en jobb langt utover det man kan forvente. Men jeg håper ikke at han brenner opp alt kruttet. Det er nok av daglige ledere som har gått på en smell på Gjemselund. Jeg håper imidlertid at den tiden er forbi. Nå er det tilsynelatende en helt annen kompetanse og kontroll der nede. God økonomisk styring og fornuftig drift hjelper i hvert fall. Jeg skulle helst sett at vi hadde en som Espen kunne sparre med. Litt á la Geir Bakke og Thomas Berntsen i Sarpsborg 08 og Vegard Hansen og Kenneth Karlsen i Mjøndalen.

Vi får håpe ny trener kommer på plass så fort om mulig, slik at han får satt sitt preg på laget. Og slik at Espen får konsentrert seg om spillerlogistikk (i samråd med ny trener) og styring av klubben.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 19:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Andreas Alm hadde vert helt topp. Men blir nok altfor dyr regner jeg med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 20:09 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Drublic wrote:
Dempsey ferdig i KIL. Flytter tilbake til England.

Hvem skal vi satse på nå da tru. Skogen er vel ferdig i Kisa, men er kanskje ikke samme type fotball Nystuen ønsker.


Savner egentlig en uttalelse fra klubben om treneravgangen. Den kommer vel.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 20:14 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Sjangsene for å beholde Ibrahim sank vel betraktelig nå som Mark ga seg. Han har vel sagt at han vil spille under Dempsey.
Noen som har en oversikt over hvor lang kontrakt spillerne har?

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Nov 2018, 22:19 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
KIL_Tommy wrote:
Sjangsene for å beholde Ibrahim sank vel betraktelig nå som Mark ga seg. Han har vel sagt at han vil spille under Dempsey.
Noen som har en oversikt over hvor lang kontrakt spillerne har?



Origi - 2018
Smedplass - ?
Trautner - 2018
Idar Lysgård - 2019
Gorodovoy - 2018

Daniel Lysgård - 2021
Lundal - 2019
Essaeh - 2020
Mafi - 2019
Skagestad - 2019
Skjellum - 2018
Pålerud - 2019
Røer - 2018

Dongwan - 2019
Morais - 2021
Marlinho - 2020
Øby - 2019
Bydal - 2020
Sjølstad - 2019
Vinjor - 2021
Wennberg - 2018
Holter - 2019

Ibrahim - lån 2018
Aanesland - 2020
Langrekken - 2020
Castro - 2018
Güven - 2018* (med oppsjon på 1 år til i følge intervju på KIL.no under signering)

Med forbehold om eventuelle feil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2018, 10:24 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Hans Erik Eriksen er vel ledig ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Nov 2018, 15:44 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Da tar jeg heller Winnie som hovedtrener :lol: .. Hans Erik Eriksen, Andre Bergdølmo, Stian Åsen.. En rekke av middelmådigheter som har vært innenfor portene på Gjemselund.
Blir spennende å se hva som skjer fremover. Det var vel noe som skulle avklares mtp stadion-planer nå i November om jeg ikke husker feil. Om vi hadde fått noe ala Kristiansund stadion hadde jeg vært fornøyd :)

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 56 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group