KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
Author Message
PostPosted: 02 Apr 2019, 13:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Sulayman Bojang kommer på utlån fra Eliteserien og Sarpsborg 08 Vi trenger alternativer på back plassene sier Espen. Trenger vist ikke det i angrepet da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 16:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Bojang virker som en fornuftig signering.
Vi trenger en god backup til Pålerud og Mafi på backene, og særlig nå som Essaeh er skadet.
Skal ikke se bort ifra at han går rett inn og tar en av plassene heller.
Ser også at Landry har signert kontrakt. Kan ikke se noe annet enn at det er en kanonsignering. Veldig bra jobbet av Nystuen.
Greit nok at noen spillerne trenger tid på å komme seg i form, men på sikt kan disse spillerne dominere fullstendig.
Da forstår jeg desto mindre av hva man tenker helt fremme på banen. Vi har offensive og gode backer samt kantspillere med fart og teknikk. Men hvem skal de slå inn på? Guven og Marlinho?

Alt i alt synes jeg vi har kommet bra ut av overgangsmarkedet med tanke på spillere inn (minus spissplassen).
Greit nok at mange gode spillere forsvant ut men det kom da jammen litt kvalitet inn også.

Jalasto - meget god signering på Obosnivå. Styrker forsvaret og konkurransen på stopperplass.
Ali - vi etterlyste en topp-keeper og her er han. Gi fyren noen kamper og vi har en av Norges beste keepere.
Bolstad - helt grei 2.keeper.
Marklund - kanskje en av de mest spennende signeringene. 19 år, treårskontrakt og et supertalent.
Rønningen - bra og rutinert spiller som kan bidra med mye når han kommer i bedre form.
Mr Lee - et litt ubeskrevet blad men har sett frisk ut det lille jeg har sett av han.
Landry - har jeg allerede kommentert. Vanvittig signering, særlig hvis han finner tilbake til gammel form.

Bojang og Gjerstrøm virker også som fornuftige lån slik situasjonen har vært nå.

Det dette laget trenger er tid til å sette seg. Synes man så mye bra mot Notodden.
Men man så også at laget trenger bedre samhandling og at Gazimba trenger mer tid med laget.
Det er veldig mye nytt, og mye nytt som må innøves (nye trenere, nye spillere, nytt system osv).
Flere spillere må også få tid på å komme i form.
Tror vi har noe bra på gang 8) .
Håper de har senket skuldrene litt etter seieren mot Notodden. Har vært mye negativitet i vinter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 17:08 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Er greit med nye spillere, men alle reiser jo etter sesongen. Og da er vi like langt. For ikke noe bra lag av leide spillere og de som bare har 1 års kontrakter. Jeg kaller det å bruke penger på ingenting.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 17:23 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Jeg vil heller ha en veldig god spiller i en sesong enn å ikke ha gode spillere i det hele tatt.
KIL er en liten klubb og må tenke litt alternativt, og da blir det ofte sånn.
Synes jo også det er litt merkelig at man etterlyser gode spillere det ene øyeblikket......og når det først kommer noen så klarer man å vri det til noe negativt også.
Det ligger garantert en enorm jobb bak disse signeringene.

Jeg ser også at andre forumer har kritisert Nystuen for det motsatte. At han vil ha spillere på langtidskontrakter og da takker de heller nei. Dette skal visstnok ha skjedd flere ganger. Det er vel ikke akkurat slik at gode spillere kommer spurtende til Gjemselund for å trygle om treårskontrakter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 20:37 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Man skal selvfølgelig være glad for økt konkurranse og spillere som i utgangspunktet hører hjemme på et helt annet nivå enn OBOS-liga. Dersom Landry kommer i godt gammelt slag vil det sannsynligvis bety stengt dør foran våre stoppere og dirigering av midtbanen som vi ikke har sett siden Pimenta. Dersom formen og motivasjonen skulle bli sånn passe, vil det han antagelig fremstå som en middelmådig OBOS-spiller som holder Holter på benken. Slike spillere vil stort sett starte kamper så lenge de ikke hinker på ett bein.

Røer havner nok også et nr. lenger bak i køen med Bojang på plass. Hvis jeg kunne velge, ville jeg heller hatt Kjeldsrud Johansen enn Landry og Bojang, men det blir jo bare hypotetisk siden han tydeligvis ikke var tilgjengelig for lån.

Men, men, nok syting. Med Ali og Landry i form kommer vi ikke til å slippe inn mål. Så kan Bojang løpe ballen i mål fra backplass :P


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 21:28 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Landry må da ha et ekstremt nivå inne i forhold til norsk Obos. Han må da kunne bidra med et eller annet selv om han muligens aldri kommer opp på samme nivå som før. Han viste da frem noen detaljer mot KFUM som viste at det bor noe bra i han (selv om man så at formen var langt unna).
Hvis Landry, Ali og Jalasto finner formen (vi krysser fingrene) så betyr det ganske mange færre innslupne mål enn i fjor.

Min forhåpning er vel at Landry er en sånn spiller som gjør andre gode. At man har en "opprydder" på midtbanen som kan bidra til at andre spillere slår seg mer løs. Vi får se.
Konkurranse er jo uansett bra.

Færre innslupne mål vil vel muligens også kompensere for at vi mistet målskårerne fra i fjor.
Vi glemmer vel kanskje at vi tidvis måtte bøtte inn mål for å kompensere for dårlig forsvarsarbeid i 2018.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2019, 23:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
maggot wrote:
Jeg vil heller ha en veldig god spiller i en sesong enn å ikke ha gode spillere i det hele tatt.
KIL er en liten klubb og må tenke litt alternativt, og da blir det ofte sånn.
Synes jo også det er litt merkelig at man etterlyser gode spillere det ene øyeblikket......og når det først kommer noen så klarer man å vri det til noe negativt også.
Det ligger garantert en enorm jobb bak disse signeringene.

Jeg ser også at andre forumer har kritisert Nystuen for det motsatte. At han vil ha spillere på langtidskontrakter og da takker de heller nei. Dette skal visstnok ha skjedd flere ganger. Det er vel ikke akkurat slik at gode spillere kommer spurtende til Gjemselund for å trygle om treårskontrakter.



Vis dem har tenkt å bli et av de 20 beste lagene i Norge, leier eller skriver man ikke kontrakt for bare et år. Det skjønner du også det. Ikke mange år siden de hente en keper fra Ajax som hadde CV som var drit bra. Så hva som skjedde med han. Likeså Pinto. God i noen kamper ellers ingen ting. Er redd et par av de nye som ikke har spilt på flere mnd ikke kommer opp på det nivået de har hatt. Men for håpe jeg tar feil her. Men vis dem hadde vert så gode som alle vil ha det til hadde dem aldri spilt i Obos. Men dette er bare min mening,


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 00:11 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg ser at jeg henviste til Pimenta i mitt forrige innlegg. Mente selvfølgelig Pinto. Han var akkurat det vi trengte i 2016 og man så med en gang at han hadde egenskaper vi ikke hadde fått tak i innenlands.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 00:27 
Offline
Materialforvalter

Joined: 02 Apr 2012, 21:33
Posts: 61
Janko wrote:
maggot wrote:
Jeg vil heller ha en veldig god spiller i en sesong enn å ikke ha gode spillere i det hele tatt.
KIL er en liten klubb og må tenke litt alternativt, og da blir det ofte sånn.
Synes jo også det er litt merkelig at man etterlyser gode spillere det ene øyeblikket......og når det først kommer noen så klarer man å vri det til noe negativt også.
Det ligger garantert en enorm jobb bak disse signeringene.

Jeg ser også at andre forumer har kritisert Nystuen for det motsatte. At han vil ha spillere på langtidskontrakter og da takker de heller nei. Dette skal visstnok ha skjedd flere ganger. Det er vel ikke akkurat slik at gode spillere kommer spurtende til Gjemselund for å trygle om treårskontrakter.



Vis dem har tenkt å bli et av de 20 beste lagene i Norge, leier eller skriver man ikke kontrakt for bare et år. Det skjønner du også det. Ikke mange år siden de hente en keper fra Ajax som hadde CV som var drit bra. Så hva som skjedde med han. Likeså Pinto. God i noen kamper ellers ingen ting. Er redd et par av de nye som ikke har spilt på flere mnd ikke kommer opp på det nivået de har hatt. Men for håpe jeg tar feil her. Men vis dem hadde vert så gode som alle vil ha det til hadde dem aldri spilt i Obos. Men dette er bare min mening,


Hvis du mener Kees Heemskerk som keeperen med en CV som var «dritbra» så er ikke det sammenlignbart i det hele tatt. Han hadde vært i akademiet til Ajax opp til U18, og slo aldri gjennom. Ali ahamada har spilt 130 kamper i øverste divisjon i Frankrike og har spilt på U21-landslag med spillere som Griezman og Varane. Her var det en låst situasjon med manglende lønnsutbetalinger i Tyrkia som gjorde at dette var mulig å få til for en klubb som KIL. Da er det også naturlig at det blir 1-og 1,5-årskontrakter, siden dette er spillere som til vanlig hører hjemme på et langt høyere nivå, men som ser på KIL som en fin mulighet til å komme i kampform. Kanskje stortrives de og blir her lenger? Vi har ropt etter rutinerte spillere og rivjern på midten omtrent siden Risholt dro, og når vi først får inn spilletyper som oppfyller disse kriteriene, samtidig som de holder et skyhøyt toppnivå, så er det jammen klaging da også. Selvfølgelig skulle vi hatt inn en spiss på tampen også, men det er ikke bare å velge å vrake for Nystuens del heller. KIL kan forresten låne spillere under 22 år fra eliteserieklubbene, så en spiller som f. Eks Botheim i RBK kan fortsatt signere for KIL. Syns vi skal være positive og applaudere den jobben han har gjort, og ikke være negative fra første stund. Spillere fra et høyere nivå kommer ikke løpende til Gjemselund for å signere 3-årskontrakter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 10:11 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
For jo håpe vi for et drivjern på midten ja. Men det jeg mener at vis disse spillerne hadde hatt et slik toppnivå som dere sier hadde dem vert i andre klubber uannsett lønnsutbetalinger i andre land. Og reiser de etter denne sesongen har vi samme problemet med å få tak i nye spillere. Men man kan ikke begynne 1-2 mnd før seriestart med å hente spillere. Det må man begynne med rett etter at sesongen er ferdig. Vis ikke for dem slutte å prate om at vi skal bli blant de 20 beste. Sto jo i media at stallen skulle være klar før første trening i år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 22:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Slik er det å lede en fotballklubb kontra å være leder for klubber for stort sett innenfor alle andre idretter. Det er til tider stort engasjement og og interesse for det som skjer, gudskjelov. Dette fører også med seg interesse fra media, investorer og sponsorer. Det som skrives her inne kan spillere, ledere og andre involverte velge om de vil lese. Det er verre med det som eventuelt blir ytret på Gjemselund mot egne spillere eller ledere.

Min lille bekymring er at man bare lener seg på lokal profil når det er nødvendig utfra det sportslige og økonomiske. Utlendingene og lånespillerne blir ofte hyra inn på korte avtaler. Jeg synes personlig det er veldig kult når lokale spillere som Holter, Røer og Pålerud utvikler seg til meget habile OBOS-spillere. Ovlien var den som var nærmest å prøve seg på eliteserienivå. De har også vist lojalitet ved å skrive lengre kontrakter. Jeg skjønner at man ikke kun kan basere seg på spillere fra Odal’n, Eidskog, Grue og Kongsvinger når man sikter mot topp 20, men det er viktig at lokale spillere som er «up an comming» føler at det vil bli satset på i klubben.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 23:25 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Janko wrote:
For jo håpe vi for et drivjern på midten ja. Men det jeg mener at vis disse spillerne hadde hatt et slik toppnivå som dere sier hadde dem vert i andre klubber uannsett lønnsutbetalinger i andre land. Og reiser de etter denne sesongen har vi samme problemet med å få tak i nye spillere. Men man kan ikke begynne 1-2 mnd før seriestart med å hente spillere. Det må man begynne med rett etter at sesongen er ferdig. Vis ikke for dem slutte å prate om at vi skal bli blant de 20 beste. Sto jo i media at stallen skulle være klar før første trening i år.


Hvor har det stått at stallen skulle være klar før første trening i år?
Jeg tror jeg får med meg det meste som er KIL-relatert men kan ikke huske at noe slikt har blitt sagt.

Nevn forøvrig en klubb som har full stall på første treningen i januar.
Det tror jeg er ganske ganske få.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2019, 23:42 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
Slik er det å lede en fotballklubb kontra å være leder for klubber for stort sett innenfor alle andre idretter. Det er til tider stort engasjement og og interesse for det som skjer, gudskjelov. Dette fører også med seg interesse fra media, investorer og sponsorer. Det som skrives her inne kan spillere, ledere og andre involverte velge om de vil lese. Det er verre med det som eventuelt blir ytret på Gjemselund mot egne spillere eller ledere.

Min lille bekymring er at man bare lener seg på lokal profil når det er nødvendig utfra det sportslige og økonomiske. Utlendingene og lånespillerne blir ofte hyra inn på korte avtaler. Jeg synes personlig det er veldig kult når lokale spillere som Holter, Røer og Pålerud utvikler seg til meget habile OBOS-spillere. Ovlien var den som var nærmest å prøve seg på eliteserienivå. De har også vist lojalitet ved å skrive lengre kontrakter. Jeg skjønner at man ikke kun kan basere seg på spillere fra Odal’n, Eidskog, Grue og Kongsvinger når man sikter mot topp 20, men det er viktig at lokale spillere som er «up an comming» føler at det vil bli satset på i klubben.



Jeg føler vel at dette er et paradoks man ofte møter i norsk fotball. Man vil gjerne at sin egen klubb skal være aller best, og det skal helst skje med lokale spillere. Kombinasjonen er ofte vanskelig men noen høyst få får det selvfølgelig til.
Nå er jo Glåmdalen et lite distrikt og talentene vokser ikke på trær.
Det er ikke akkurat slik at distriktet flommer over av 2,3 og 4.divisjons-lag som produserer frem gode talenter som sendes videre til distriktets flaggskip heller (slik man ofte ser andre steder). Sander har vel vært et hederlig unntak.
Med unntak av Langrekken (som jeg synes har fått altfor få sjanser) så synes jeg KIL har vært relativt gode på dette de senere årene.
Navn som Ellingsen, Ovlien, Røer, Holter og Pålerud har jo kommet frem, nettopp fordi de ble satset på.
Man kan jo også se det slik at lokale spillere blir bedre av å spille med andre gode spillere.
At gode spillere øker kvaliteten på treningene og i kamper.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Apr 2019, 10:50 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Vi supportere glemmer ofte en viktig faktor når det gjelder det å være en attraktiv klubb for gode spillere, nemlig markedet KIL konkurrerer i. En faktor som gjør det enda mer utfordrende for KIL å lykkes med spillerlogistikk i år kontra i fjor, er at Raufoss, KFUM og Skeid har rykket opp til OBOS. Dette er alle klubber som vi tidligere har kunnet hente lovende talenter og gode spillere fra. Nå konkurrerer disse klubbene på samme nivå som KIL og har bedre og/eller samme mulighet til å 1) beholde egne spillere og 2) tiltrekke seg spillere fra andre klubber som KIL også gjerne vil ha. Unntaket er kanskje Raufoss som geografisk sett kan sies å ligge mer ugunstig til en Kongsvinger. Men fordelen til Raufoss er trolig nærhet til et godt høgskoletilbud på Gjøvik og Mjøsregionen for øvrig.

Kanskje Castro ville gått fra VIF til Skeid i dag og ikke til KIL? Kanskje Essaeh ville blitt i Skeid i dag i stedet for å signere treårskontrakt med KIL? Kanskje Sjølstad ville gått fra Hødd til Raufoss i dag og ikke til KIL? Og vi vet at Olav Øby ville gått til KFUM i dag, for det har han gjort (selv om det selvsagt også var andre omstendigheter rundt akkurat dét klubbskiftet). Poenget mitt er at konkurransen om gode spillere på Østlandet er forsterket. Fra før har vi dessuten HamKam, Ull/Kisa og Strømmen, som alle er klubber som vil konkurrere med KIL om spillere. HamKam og Ull/Kisa betaler trolig mer enn KIL gjør for sine spillere, mens Strømmen ligger et par togstopp fra Oslo, noe som er mer attraktivt for andre. På toppen av det hele har vi Lillestrøm, Vålerengen, Stabæk, Sarpsborg og de andre eliteserielagene på Østlandet som står først i køen når det gjelder spillere.

Alt dette betyr at KIL må tenke annerledes dersom de skal lykkes med å tiltrekke seg gode spillere. Da må vi som supportere også akseptere at det i noen tilfeller vil komme spillere på kortere kontrakter og spillere som viser seg å ikke fungere. Den tålmodigheten er vi bare nødt til å ha som supportere av en liten klubb som KIL. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at stallen vår aldri kan være helt komplett 1. januar. Vi må erkjenne at det vil komme inn spillere i siste liten. Det KIL kan gjøre for å øke sitt handlingsrom på sikt er å unngå at gode spillere går gratis ved utløp av kontrakten. Dette er heller ikke enkelt. Men jeg ser en markant forbedring også på dette området de siste årene.

Vi som supportere skal selvsagt ha engasjement om klubbens valg og metoder. Vi skal selvsagt kunne være enige og uenige i måten spillerlogistikken blir utført på. Men personlig synes jeg vi kan bli bedre på å diskutere ting som vi faktisk kan gjøre noe med. Hvordan kan vi skape en god supporterkultur? Hvordan kan vi få flere til å bli med på supporterfeltet? Hvordan kan vi få flere til å bli med på bortekamp? Jeg er trygg på at KIL styres på en fornuftig måte og at Nystuen og de andre gjør sitt aller beste hver eneste dag for at KIL skal lykkes. Man blir ikke profet i eget land, men med de forutsetningene KIL har synes jeg vi som supportere ofte blir litt for negative.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Apr 2019, 10:57 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
pnord wrote:
Vi supportere glemmer ofte en viktig faktor når det gjelder det å være en attraktiv klubb for gode spillere, nemlig markedet KIL konkurrerer i. En faktor som gjør det enda mer utfordrende for KIL å lykkes med spillerlogistikk i år kontra i fjor, er at Raufoss, KFUM og Skeid har rykket opp til OBOS. Dette er alle klubber som vi tidligere har kunnet hente lovende talenter og gode spillere fra. Nå konkurrerer disse klubbene på samme nivå som KIL og har bedre og/eller samme mulighet til å 1) beholde egne spillere og 2) tiltrekke seg spillere fra andre klubber som KIL også gjerne vil ha. Unntaket er kanskje Raufoss som geografisk sett kan sies å ligge mer ugunstig til en Kongsvinger. Men fordelen til Raufoss er trolig nærhet til et godt høgskoletilbud på Gjøvik og Mjøsregionen for øvrig.

Kanskje Castro ville gått fra VIF til Skeid i dag og ikke til KIL? Kanskje Essaeh ville blitt i Skeid i dag i stedet for å signere treårskontrakt med KIL? Kanskje Sjølstad ville gått fra Hødd til Raufoss i dag og ikke til KIL? Og vi vet at Olav Øby ville gått til KFUM i dag, for det har han gjort (selv om det selvsagt også var andre omstendigheter rundt akkurat dét klubbskiftet). Poenget mitt er at konkurransen om gode spillere på Østlandet er forsterket. Fra før har vi dessuten HamKam, Ull/Kisa og Strømmen, som alle er klubber som vil konkurrere med KIL om spillere. HamKam og Ull/Kisa betaler trolig mer enn KIL gjør for sine spillere, mens Strømmen ligger et par togstopp fra Oslo, noe som er mer attraktivt for andre. På toppen av det hele har vi Lillestrøm, Vålerengen, Stabæk, Sarpsborg og de andre eliteserielagene på Østlandet som står først i køen når det gjelder spillere.

Alt dette betyr at KIL må tenke annerledes dersom de skal lykkes med å tiltrekke seg gode spillere. Da må vi som supportere også akseptere at det i noen tilfeller vil komme spillere på kortere kontrakter og spillere som viser seg å ikke fungere. Den tålmodigheten er vi bare nødt til å ha som supportere av en liten klubb som KIL. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at stallen vår aldri kan være helt komplett 1. januar. Vi må erkjenne at det vil komme inn spillere i siste liten. Det KIL kan gjøre for å øke sitt handlingsrom på sikt er å unngå at gode spillere går gratis ved utløp av kontrakten. Dette er heller ikke enkelt. Men jeg ser en markant forbedring også på dette området de siste årene.

Vi som supportere skal selvsagt ha engasjement om klubbens valg og metoder. Vi skal selvsagt kunne være enige og uenige i måten spillerlogistikken blir utført på. Men personlig synes jeg vi kan bli bedre på å diskutere ting som vi faktisk kan gjøre noe med. Hvordan kan vi skape en god supporterkultur? Hvordan kan vi få flere til å bli med på supporterfeltet? Hvordan kan vi få flere til å bli med på bortekamp? Jeg er trygg på at KIL styres på en fornuftig måte og at Nystuen og de andre gjør sitt aller beste hver eneste dag for at KIL skal lykkes. Man blir ikke profet i eget land, men med de forutsetningene KIL har synes jeg vi som supportere ofte blir litt for negative.


Det pnord sa!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 268 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 68 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group