KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:05

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Oct 2018, 20:28 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Høstens viktigste kamp spilles på søndag. Spår jevnt og tøft oppgjør, sikkert målrikt som vanlig. Ull/Kisa slo oss 3-2 (e.e.o) på hjemmebane i cupen tidligere i år, mens vi slo de 2-1 i serien på Gjemselund. Dette er første kamp for hjemmelaget etter at det ble klart at Skogheim ikke blir tilbudt ny kontrakt. Det trenger selvfølgelig ikle å bety noe som helst for kampen. På skadelista har vel vi bare Skjellum og Gorodovoy.

Samme laget som mot Åsane selvfølgelig: Origi - Pålerud, Skagestad, Lundal, Essaeh - Sjølstad, Øby, Holter, Marlinho - Güven, Castro


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2018, 16:14 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Hva er det Origi holder på med der??
Forferdelig keeperspill...

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2018, 19:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Fikk ikke overvært kampen, men skjønner at Origi ikke var helt patent på scoringen. Synes godt Ibrahim kunne fått litt mer enn to min. + tillegg. Gudskjelov virker det som det endte bedre enn fryktet for Lundal.

Det er fortsatt mulighet for kvalik siden ham-kam slo TUIL. TUIL har omtrent tilsvarende motstand som oss i innspurten, men to poengs forsprang gjør det tøft.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Oct 2018, 22:35 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Fikk heller ikke sett kampen, men vi henger med selv om det var synd at Sandnes sneik seg forbi oss. Blir tøff kamp om de kvalikplassene. Viktig nå at vi får 3 poeng mot Jerv neste helg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2018, 00:49 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
En grei kamp på en vanskelig bortebane mot et lag som er godt organisert i 4-3-3, og hvor jeg føler at vi brukte omtrent halve kampen på og forsvare oss mot dødballer. Det var egentlig der de skapte det meste.
Mye bra, men endel forbedringspotensiale også.

* Marlinho og Essaeh er liksom driblafantene på dette laget. MEN jeg har også lagt merke til at dette ødelegger litt flyten i mange angrep. De er totalt uforutsigbare for motstanderne........dessverre så gjelder det ofte litt for lagkameratene også. Ofte så stopper det helt opp.
Man må jobbe videre for å finne en slags balansegang der.

* Synes også at man må bli flinkere til og bruke Castro og Guven sine styrker. I dag gikk de på løp i bakrommet en rekke ganger, men blir altfor sjeldent brukt. Altfor ofte så stopper vi opp istedenfor å prøve en lang ball i bakrommet. Da blir det ofte frem og tilbake og UllKisa kan ligge organisert. Skåringen i dag kom jo nettopp på en slik pasning jeg snakker om.

* Synes også det er merkelig at vi har en midtbane som er livredde for å skåre mål, eller og være med i angrep i store deler av kampen.
I mine øyne så blir det litt for mye av at de tre på topp (samt sidebackene) skal finne på noe "eksepsjonelt" for at det skal bli målsjanser.
Ofte så blir det litt lite tyngde inne i boksen. Om Castro og Guven er på dribleraid et annet sted på banen så er det ofte tynt befolket inne i 16 meteren. Mulig det var en del av taktikken i dag........både Holter og Øby skåret jo forrige hjemmekamp.
Holter så jo forøvrig dyktig sliten ut på tampen i dag og har nok absolutt løpt sine meter allikevel.

* Dødballer. UllKisa skaper mye på dødballer i dag. Det er ikke unikt.......og det er heller ikke fordi UllKisa er et unikt godt dødball-lag.
Vet at dette jobbes med, men i dag synes jeg vi falt to skritt tilbake på dette punktet. Det handler både om markering og om duell-styrke inne i boksen. Keeperen var vel også litt uheldig på skåringen (faktisk så var det vel en real blemme).

* Spille seg ut bakfra, spille seg ut bakfra, spille seg ut bakfra. Noen ganger er det fornuftig og gjøre det......andre ganger ikke.
Har vi egentlig gode nok ballspillere til og holde på med dette? Man ser så tydelig at alle motstanderne våre er obs på dette og presser oss høyt (bevisst). Hva er egentlig vårt mottrekk på dette?

* Jeg blir også litt usikker på spillestil og organisering hver gang vi selv møter lag som er ekstremt godt organisert.
Vegard Skogheims vante 4-3-3 virket mye mer effektivt og folk virker til og vite mer hvor de har hverandre.
KIL løp nok mer i dag......men UllKisa virket egentlig til og løpe mer "effektivt". Man så tydelig at Flyplassen hadde mye mer og gi mot slutten.

Veldig mye bra i dag også. Røer kommer inn og gjør faktisk en kjempekamp. Håper at han blir satset videre på. Litt variabel, men hvem er egentlig ikke det på dette KIL-laget. Holter gjorde også en god arbeidsinnsats på midtbanen. Flott og se at de lokale presterer.
Også sterkt at vi for en gangs skyld kommer tilbake i en kamp og gir de litt juling. Gikk en liten "faen" i enkelte i dag og det er gledelig og se. Se f eks hvordan Guven river seg løs og kommer alene igjennom ved skåringen i dag.
Merker vel også at innlegget mitt bærer litt preg av at sesongen går mot slutten og at jeg er spent på utviklingen senere.
Her er det nemlig veldig mye og bygge videre på.
Også er det jo morsomt og sitte å synse litt etter kampene 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2018, 13:17 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
maggot wrote:
Merker vel også at innlegget mitt bærer litt preg av at sesongen går mot slutten og at jeg er spent på utviklingen senere.
Her er det nemlig veldig mye og bygge videre på.
Også er det jo morsomt og sitte å synse litt etter kampene 8) .


Ja, det blir spennende å se hva som skjer på kort sikt (klarer vi kvalikplassen?) og på litt lengre sikt (hvem blir med til neste år?).

Jeg hørte på KIL-podden her om dagen med Charles Berstad som gjest. Jeg håper KIL klarer å overtale ham til å bli med videre og lede KIL 2 i 3. divisjon. Du verden for en ressurs han ser ut til å være for de unge og lovende. "Charlie" er en klubblegende, og det er viktig at det legges til rette for at klubblegender som ham aktivt kan bidra for KIL. De må selvsagt ha noe fornuftig å bidra med, men det virker det i aller høyeste grad som at "Charlie" har. Apropos KIL-podden: utrolig kult at de gutta lager den. Bra jobba!

Kompetanse på trenersiden (fra juniorlaget og opp) og gode videresalg er etter min mening nøkkelen til suksess i en liten klubb som KIL. Skeid og Raufoss kommer opp i OBOS neste sesong. To nye østlandsklubber vi må kjempe om de samme talentene med. Raggen var vel inne på det i et tidligere innlegg, at nå er det kanskje på tide at KIL tør å gi gode talenter litt mer i lønn. Økonomien er solid. Nystuen & co har gjort en kjempejobb med å stabilisere driften. Det neste steget nå vil være å begynne å tjene penger på spillersalg, slik Sarpsborg har gjort de siste årene. Det er fryktelig irriterende at vi ikke får noe som helst for Castro. Med litt høyere grunnlønn ville han kanskje ha skrevet en treårskontrakt med KIL den gangen, og vi kunne ha solgt ham nå for et millionbeløp.

Jeg leste i VG her om dagen at FK Haugesund sliter skikkelig med økonomien. Kanskje det er en mulighet for at KIL klarer å forlenge avtalen med Ibrahim?

Edit: Innlegget mitt burde kanskje vært plassert i en annen tråd...jaja.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Oct 2018, 22:44 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
maggot wrote:

* Marlinho og Essaeh er liksom driblafantene på dette laget. MEN jeg har også lagt merke til at dette ødelegger litt flyten i mange angrep. De er totalt uforutsigbare for motstanderne........dessverre så gjelder det ofte litt for lagkameratene også. Ofte så stopper det helt opp.
Man må jobbe videre for å finne en slags balansegang der.

* Synes også at man må bli flinkere til og bruke Castro og Guven sine styrker. I dag gikk de på løp i bakrommet en rekke ganger, men blir altfor sjeldent brukt. Altfor ofte så stopper vi opp istedenfor å prøve en lang ball i bakrommet. Da blir det ofte frem og tilbake og UllKisa kan ligge organisert. Skåringen i dag kom jo nettopp på en slik pasning jeg snakker om


Mange gode betraktninger her. Dribling tar tid og fører ofte til at motstanderen klarer å organisere seg. Jeg husker at spillestilen virket mer direkte når Kaz tok over for Eriksen, det virket som om spillerne ønsket å spille mer direkte selv og at det virket forløsende å kunne slå en god gammeldags klarering. Men i det siste har det vært perioder med veldig mye kjæling med kula og mange brudd i mot når motstanderen er på høyde med oss ferdighetsmessig. Jeg skjønner at man gjennom pasningsspill på egen halvdel skal lokke motstanderen frem og gjøre de utålmodige som igjen skaper ubalanse, men jeg savner også flere pasninger over hodet til Marlinho og i bakrom når vi skaper brudd på motstanderen.

Sett under ett har jo sesongen bydd på fantastisk angrepsspill og mange kalas-seire. Sammenlignet med flere av lagene rundt oss på tabellen har vi en ganske solid målforskjell. Slik sett bør vi kanskje ikke klage. Meeen, som fotballinteressert uten noen som helst fotballfaglig bakgrunn er jo det et gode man kan unne seg :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Oct 2018, 01:44 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tilhenger wrote:
maggot wrote:

* Marlinho og Essaeh er liksom driblafantene på dette laget. MEN jeg har også lagt merke til at dette ødelegger litt flyten i mange angrep. De er totalt uforutsigbare for motstanderne........dessverre så gjelder det ofte litt for lagkameratene også. Ofte så stopper det helt opp.
Man må jobbe videre for å finne en slags balansegang der.

* Synes også at man må bli flinkere til og bruke Castro og Guven sine styrker. I dag gikk de på løp i bakrommet en rekke ganger, men blir altfor sjeldent brukt. Altfor ofte så stopper vi opp istedenfor å prøve en lang ball i bakrommet. Da blir det ofte frem og tilbake og UllKisa kan ligge organisert. Skåringen i dag kom jo nettopp på en slik pasning jeg snakker om


Mange gode betraktninger her. Dribling tar tid og fører ofte til at motstanderen klarer å organisere seg. Jeg husker at spillestilen virket mer direkte når Kaz tok over for Eriksen, det virket som om spillerne ønsket å spille mer direkte selv og at det virket forløsende å kunne slå en god gammeldags klarering. Men i det siste har det vært perioder med veldig mye kjæling med kula og mange brudd i mot når motstanderen er på høyde med oss ferdighetsmessig. Jeg skjønner at man gjennom pasningsspill på egen halvdel skal lokke motstanderen frem og gjøre de utålmodige som igjen skaper ubalanse, men jeg savner også flere pasninger over hodet til Marlinho og i bakrom når vi skaper brudd på motstanderen.

Sett under ett har jo sesongen bydd på fantastisk angrepsspill og mange kalas-seire. Sammenlignet med flere av lagene rundt oss på tabellen har vi en ganske solid målforskjell. Slik sett bør vi kanskje ikke klage. Meeen, som fotballinteressert uten noen som helst fotballfaglig bakgrunn er jo det et gode man kan unne seg :)


Det er kanskje det siste avsnittet der som er litt av problemet når man skal "bedømme" KIL.
For skal man snakke om det skyhøye nivået som er så høyt at Obos antageligvis ikke har sett maken på flere år (og akkurat det kan jeg stå for). Eller skal man snakke om de periodene som er så dårlige at man knapt klarer og slå en pasning. Man vet liksom aldri hva slags utgave man får når KIL entrer matta......og ofte er det kampbildet som avgjør. Skårer vi første målet så gasser vi gjerne på. Blir vi liggende under så får vi ofte ikke til noe som helst. At det er et stort forbedring-potensiale på mange områder, det er det vel liten tvil om. Men som jeg skrev over her så bærer det litt preg av og være på slutten av sesongen kjenner jeg. Man får vel kanskje vente noen runder til med og oppsummere :-)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group