KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 01:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 12:53 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1369
Location: Auli, Nes
Da gikk det som det måtte gå. Eriksen er ferdig i KIL
http://www.kil.no/nyheter/pressemeldinghovedtrener

Hvem ønsker folket som erstatter? Er det på tide å gi Berstad sjansen?
Da bør vi få inn guts og duellspill i hvertfall :-)

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 12:59 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Endelig! Helt utrolig at Eriksen har fått holde på så lenge, men endelig er dagen her.

Nå kan det sees fremover, også fremover på banen, men en stor opprydningsjobb må til nå, også i spillerstallen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 13:12 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 771
Location: Tråstad
På tide.

Nytter ikke å være positiv til 3 poeng på 5 kamper når målet er å kjempe i toppen.

Selvfølgelig kan det butte i mot over mange kamper, men spillestil har ikke fungert og har vel egentlig gått motsatt vei. Vi har blitt dårligere å dårligere. Beste jeg har sett de under Eriksen var de 2 første kampene i fjor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 16:47 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 841
Det gikk vel som det måtte gå.
Takk for innsatsen Eriksen, men det ble nok ikke fullklaff denne gangen.

Jeg har liten oversikt over ledige trenere på overgangsmarkedet, men jeg frykter at det blir en kortsiktig løsning som funker de første kampene, men som ikke fungerer over tid. Mangler vel bare at Tom Nordlie kommer inn dørene igjen (lol).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 19:46 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Hva i all verden? Hvorfor nå? Har det skjedd noe spesielt på brakka i det siste?
KIL under Eriksen i 2018 har vel vært omtrent som det var i 2017? Og dermed også omtrent som forventet?
Jeg har ikke hatt troa på Eriksen, men tidspunktet overrasker meg.
Hvis Eriksen har vært så nære å bli byttet ut, ja da burde man tatt grep ved fjorårets sesongslutt.

Jeg ser på Glåmdalen at Kaz tar over på kort sikt. Kan det bli en langsiktig løsning?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 19:57 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 23 Jun 2009, 14:35
Posts: 158
Saturnus wrote:
Hva i all verden? Hvorfor nå? Har det skjedd noe spesielt på brakka i det siste?
KIL under Eriksen i 2018 har vel vært omtrent som det var i 2017? Og dermed også omtrent som forventet?
Jeg har ikke hatt troa på Eriksen, men tidspunktet overrasker meg.
Hvis Eriksen har vært så nære å bli byttet ut, ja da burde man tatt grep ved fjorårets sesongslutt.

Jeg ser på Glåmdalen at Kaz tar over på kort sikt. Kan det bli en langsiktig løsning?


Kaz har vært klar på at han er uaktuell som hovedtrener, ligger vel befestet i kontrakten hans også at han kan gå hvis Henning Berg blir trener for en ny klubb.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 20:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Saturnus wrote:
Hva i all verden? Hvorfor nå? Har det skjedd noe spesielt på brakka i det siste?
KIL under Eriksen i 2018 har vel vært omtrent som det var i 2017? Og dermed også omtrent som forventet?
Jeg har ikke hatt troa på Eriksen, men tidspunktet overrasker meg.
Hvis Eriksen har vært så nære å bli byttet ut, ja da burde man tatt grep ved fjorårets sesongslutt.

Jeg ser på Glåmdalen at Kaz tar over på kort sikt. Kan det bli en langsiktig løsning?


Helt enig, veldig overrasket over at dette kommer nå. Under nettmøtet som Nystuen hadde på kil.no i august i fjor virket det som kontraktsforlengelsen for Eriksen nærmest lå klar på skriver’n. Nå skjønner til og med jeg at slike ting kan bli sagt for å skape ro i en prosess, men det er jo ingen forskjell på situasjonen nå kontra august i fjor. Skadesituasjonen er muligens noe bedre, men i tillegg var det veldig spesielle omstendigheter rundt seriestart som selvfølgelig har preget laget. Utfra hva Nystuen og Güven sier har det ikke vært markant misnøye hos spillerne, da regner jeg med at det er andre grupper i eller rundt klubben som har presset på for avgang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 30 Apr 2018, 21:01 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Eriksen skulle jo videreføre det Pimenta startet. men det har han jo ikke fått til. Ikke i nærheten en gang. Har hatt over 1 år, så nå var vel tålmodigheten slutt på her og der. Spillet har jo blitt dårligere og dårligere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 01 May 2018, 15:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Det kan jo ikke komme overraskende, Eriksen har ikke klart å levere på 16 mnd. han har vært i klubben, vår målsetting har hele tiden vært å kjempe i toppen av 1. div. I fjor justerte man den målsetningen til å redde plassen pga. utviklingen underveis og Eriksen fikk fortsette pga. det. I år har vi allerede vist at det å kjempe i toppen er urealistisk med utviklingen vi har hatt under Eriksen og da er det bedre å få inn nye koster enn å gå på samme smellen som i fjor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 01 May 2018, 16:44 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
mikeb wrote:
Det kan jo ikke komme overraskende, Eriksen har ikke klart å levere på 16 mnd. han har vært i klubben, vår målsetting har hele tiden vært å kjempe i toppen av 1. div.

Tidspunktet er overraskende - ikke det at han fikk sparken, det burde blitt gjort allerede i fjor.
Husk at Espen skrøt Eriksen opp i skyene og snakket om å forlenge med ett tredje år under mye verre omstendigheter enn nå.
Da synes jeg det er overraskende at det skjedde allerede nå, men det viser vel at tilliten til Eriksen har vært mye mindre enn man viste utad.

mikeb wrote:
I år har vi allerede vist at det å kjempe i toppen er urealistisk med utviklingen vi har hatt under Eriksen og da er det bedre å få inn nye koster enn å gå på samme smellen som i fjor.

Det kunne man vel egentlig se allerede under fjorårssesongen, så da hadde det vel vært bedre å fått inn nye koster før seriestart?
Nå har vi jo allerede gått på den samme smellen som i fjor, og nå avhenger alt om vi kan få inn en redningsmann eller ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 02 May 2018, 11:49 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Saturnus wrote:
mikeb wrote:
Det kan jo ikke komme overraskende, Eriksen har ikke klart å levere på 16 mnd. han har vært i klubben, vår målsetting har hele tiden vært å kjempe i toppen av 1. div.

Tidspunktet er overraskende - ikke det at han fikk sparken, det burde blitt gjort allerede i fjor.
Husk at Espen skrøt Eriksen opp i skyene og snakket om å forlenge med ett tredje år under mye verre omstendigheter enn nå.
Da synes jeg det er overraskende at det skjedde allerede nå, men det viser vel at tilliten til Eriksen har vært mye mindre enn man viste utad.

mikeb wrote:
I år har vi allerede vist at det å kjempe i toppen er urealistisk med utviklingen vi har hatt under Eriksen og da er det bedre å få inn nye koster enn å gå på samme smellen som i fjor.

Det kunne man vel egentlig se allerede under fjorårssesongen, så da hadde det vel vært bedre å fått inn nye koster før seriestart?
Nå har vi jo allerede gått på den samme smellen som i fjor, og nå avhenger alt om vi kan få inn en redningsmann eller ei.


Enig med deg, men nå skjedde det. Vi får håper det ikke er for sent for å redde stumpene av sesongen, fortsatt 75 poeng å kjempe om.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Eriksen ferdig i KIL
PostPosted: 03 May 2018, 17:47 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Noen som tusler rundt på Gjemselund som har sett noen «trenerskikkelser» på kontoret til Nystuen? :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group