KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 09:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 28 Mar 2018, 21:35 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
5 dager til seriestart. Det har vært en fryktelig tøff opplading. Forhåpentligvis har et allerede sterkt samhold blitt ytterligere styrket.

Jeg så ikke generalprøven men regner med at lagoppstillingen der er høyaktuell mot Viking:
Trautner- Pålerud, Skagestad, Skjellum, Essaeh- Sjølstad, Kolstad, Øby, Marlinho- Güven, Castro.

Det tar som regel noen serierunder før spillet får satt seg, slik sett passer det kanskje greit å møte et antatt topplag i 1.serierunde. Jeg håper de offensive spillerne klarer å legge en del press på Viking, slik som man fikk til i 1.omgangene mot både Bodø/Glimt borte og Start hjemme i begynnelsen av fjorårets sesong. Jeg kjenner veldig lite til årets Viking-lag, men regner med at de har noen enkeltspillere med egenskaper utover OBOS-standard. Bortekamp på Gjemselund tidlig i april er kanskje ikke en fest for denne typen spillere og forhåpentligvis har de lagt igjen arbeidshanskene i Stavanger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 10:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Viking har svingt veldig i treningskampene. http://www.viking-fk.no/resultater

Men de har igjen en grunnstamme med kjente og gode TL spillere ser det ut til. De sikter nok på direkte opprykk og er muligens avdelingsfavoritt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 13:40 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Tilhenger wrote:
Jeg håper de offensive spillerne klarer å legge en del press på Viking, slik som man fikk til i 1.omgangene mot både Bodø/Glimt borte og Start hjemme i begynnelsen av fjorårets sesong.


Men enda viktigere, luke bort de forferdelige feilene i bakerste rekker som gjorde alt vi tapte de kampene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 16:46 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Resultat 3-1

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 18:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Nå har dem vel prøvd å luke bort feilene i de bakerste rekkene så lenge Eriksen har vert her. Men ser ikke ut som om de finner ut hva de skal gjøre med det.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 18:18 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
De feilene kommer til og være der så lenge man spiller den fotballen man gjør.
Man må bare jobbe for at de skal bli færre.
Det var jo akkurat det samme under Pimenta også.

Nå sist mot Sarpsborg så var det jo tidvis helt håpløst, men da var vel kanskje hodene litt et annet sted også......og da blir man straffet mot et topp Eliteserielag.

Viking tror jeg faktisk er litt nervøse. Får KIL tak i kula og spiller den slik vi vet de kan på sitt beste, så tror jeg Viking fort kan bli litt usikre. De har vel et stygt tap mot Jerv i bakhodet også (selv om de stilte litt redusert).
De har vel en stemme i bakhodet som sier at de "må vinne" og at de skal fort opp til tippeligaen igjen......butter det litt imot så kan det fort bli litt negativt. De har vel endel unge spillere også så.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Mar 2018, 20:19 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tror på uavgjort og lite mål i denne kampen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Apr 2018, 21:50 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Drublic wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg håper de offensive spillerne klarer å legge en del press på Viking, slik som man fikk til i 1.omgangene mot både Bodø/Glimt borte og Start hjemme i begynnelsen av fjorårets sesong.


Men enda viktigere, luke bort de forferdelige feilene i bakerste rekker som gjorde alt vi tapte de kampene.


Det er et poeng, det vil ikke overraske meg om vi får et eller to brudd i mot oss.

Ifølge. Glåmdalen ligger det til at Vinjor starter i stedenfor Marlinho med henvisning til åpningsinnlegget.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 19:53 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Kjedelig tap. Scoringene kommer på kinkige tidspunkt - tidlig i 1. omgang og tidlig i 2. omgang. Etter min mening hang KIL veldig godt med og hadde mange gode kombinasjoner. Når det er sagt, hadde vi også mange upresise pasninger og unødvendige balltap på midten.

Viking var veldig solide bakover og hadde vel egentlig god kontroll på kampen. Kjedelig at Skagestad måtte ut med skade etter noen få minutter. Vi er sårbare i midtforsvaret… Det gjøres tidvis ganske grove feil i situasjoner der vi har dårlig sikring.

Ellers var det en fin markering av Adrian før kampstart. Jeg la merke til at Vikinghordene holdt opp et banner med teksten «Adrian» og to hjerter som de også tok fram igjen mot slutten av kampen. En veldig fin gest fra dem.

Selv om det aldri er greit å tape 2-0 på hjemmebane, så er det ingen grunn til å grave seg ned etter denne kampen. Viking går nok rett opp igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 20:09 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Alt i alt gikk det vel som forventet - vi ble ikke rundspilt og hadde noen sjanser selv også.

Det som fungerer dårlig er det samme som før:
- lavt tempo når vi holder ballen i laget
- mange personlige feil

Dagens lyspunkt: Iman Mafi
Han virker som en god spiller.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 20:34 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Syns det var piss dårlig fra første minutt.

Ingen som utnytter rom på kantene, står i en klynge å spiller til hverandre til noen mister ballen.

Og det verste jeg ser er når det går fort i en 3-4 trekk så skal det snus og spilles tilbake og vi er faen meg tilbake der vi var, også mister vi ballen og brudd i mot.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 21:12 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Dette var nøyaktig likt som i fjor. Null gjennombrudd i andre omgang. Isolert sett ikke krise å tape mot Viking, men liker dårlig at tendensene er likt som i 2017.
Skulle likt å få inn en type som Wæhler i midtforsvaret. Vi MÅ ha inn en spiller der.

Iman var bra og fikk fortjent bestemannsprisen.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 21:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Trenger også en på midtbanen med litt mer tyngde en de guttene so er der nå. Blir alt for spedt. Samme i forsvaret, Nå må Kil slutte med å trille ballen i forsvaret. Ligger under 0-2, men fortsetter med å trille ball der bak. Att dem aldri lærer. Nå har dem holdt på med dette tullet i 1-2 år prøve å spille seg ut, uten at det fungerer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Apr 2018, 22:20 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Alt for dårlig foran målet til motstanderen. Det lå brede gater for gjennomspill til Guven i første omgang .

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Apr 2018, 13:46 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Etter at Viking scoret så fikk vi en periode hvor vi hevet oss og særlig Castro, men også Güven hadde tendenser til bra spill. Mafi som sleit litt i starten spilte seg klart opp og var nok vår beste. Andre omgang var en sørgelig affære hvor vi ikke fikk til noe. Savner også at vi fikk litt bredde i spillet vårt for å åpne opp, alt for mye forsøk i midten.

Viking var ikke særlig gode, men spilte fysisk tøft og kynisk og det er det som skal til for å lykkes i OBOS, vi fortsetter å forsøke på finspill som vi ikke behersker.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group