KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 09:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 08 Dec 2017, 13:26 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
mikeb wrote:
Hvor var listen over treningskamper?


http://www.kil.no/nyheter/her-er-vinter ... ingskamper

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Dec 2017, 18:23 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Apropos treningskamper (og treninger): https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-402994

Dette virker som en meget klok beslutning av KIL. Belastningsskader har åpenbart vært et problem de siste årene, og når flere hevder at det er underlaget i Kongsvingerhallen som er problemet, så er det godt å se at de tar konsekvensene av det. Så får det heller være at det sannsynligvis er kjempekjipt for spillerne å trene utendørs i 20 minus gjennom vinteren. Men kanskje det bidrar til at spillerne blir enda litt mer "hardføre", som i gode gamle dager da de trente på grus på Tråstad.

Dette er også en direkte tilbakemelding til Kongsvingerhallen om at de må ta grep, noe det virker som de kommer til å gjøre til neste år. Storhallen må til en hver tid kunne tilby best mulige treningsforhold for KIL og NTG. Alt henger sammen med alt. En vinter og sesongoppkjøring uten belastningsskader - og med en tilsynelatende dyktig fysisk trener - lover bra for 2018-sesongen!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Dec 2017, 15:05 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Treningskampene går jo etterhvert på særs ugunstige tider for mange nå.
Men det er vel for at spillerne på begge lag skal komme hemmat i fornuftig tid.
Slik kan man spille kampene på månen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Dec 2017, 15:32 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
ivo wrote:
Treningskampene går jo etterhvert på særs ugunstige tider for mange nå.
Men det er vel for at spillerne på begge lag skal komme hemmat i fornuftig tid.
Slik kan man spille kampene på månen.


Får legge opp til hjemmekontor de dagene ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Dec 2017, 18:22 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det må vel bli utekontor på tribuna på Gjemselund i - 20, blir så bra så :-)

Og ellers så syns jeg vel det snart kan tikke inn noen nye spillere også... Det ble vel uttalt av vi nå var i langt bedre rute i forhold til spillerlogistikk enn i fjor... vel, VI VAR DET, men nå har vi da passert tidspunktet for sesongslutt i fjor med god margin, og fortsatt har ingen nye spillere kommet inn. De må vel ha tatt lærdom av fjoråret... veldig greit å ha folk på plass så de i det minste rekker og si "hei på deg" til nye medspillere før sesongen er igang.

Suslov, Niang, Lillevik og Pinto er borte. Tvilsomt om Nieves, Richardsen og Murnane selv vil være med videre, og i tillegg er det flere som har utgående kontrakt! Det kan plutselig bli snakk om å måtte få inn alvorlig mye nytt til neste sesong. Så da er det vel snart på tide å begynne..

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Dec 2017, 19:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Har litt blandede følelser om dagen kjenner jeg.
På den ene siden så saunfarer jeg Glåmdalen tre ganger om dagen for og se om det er noe nytt.
Også kjenner man at man blir litt småstresset av at det kanskje rører seg litt mer i endel andre klubber.

Men på en annen side så er det langt ifra noen krise heller synes jeg.
Vi har mye på plass nå som vi ikke hadde i fjor på dette tidspunktet (f eks et bra trenerteam).
Spillerlogistikken er veldig tynn pr dags dato men samtidig så sitter vi igjen med en stamme av spillere hvor flere har potensiale til og dominere ligaen (Kolstad, Guven, Castro, Sjølstad, Pålerud, samt en skadefri Pärlan).
Bak der igjen har også unge spillere som Langrekken, Holter, Vinjor, Ovlien, Skjellum og Gorodovoy mulighet til og ta ytterligere steg.
Også får man fylle på etterhvert med folk som evt resignerer, samt endel nye spillere.
Det blir sikkert et par julegaver før jul i en eller annen form.

Andre klubber har jo mistet både trenere og spillere som har totaldominert og som kanskje blir vanskelig og erstatte.
Jeg føler at vi er litt bedre stilt sånn sett. Det er ingen spillere (som vi vet er ute) som har dominert, eller som på noen som helst måte skulle være umulig og erstatte sånn sett.

Vi er vel også i den posisjonen at vi ikke er Norges mest attraktive klubb så da må man vel heller være en smule smart og realistisk.
Det har man jo lyktes med før.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Dec 2017, 22:24 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
maggot wrote:
Vi har mye på plass nå som vi ikke hadde i fjor på dette tidspunktet (f eks et bra trenerteam).

Vi hadde vel mer av spillerstallen på plass i fjor på dette tidspunktet?
Det var vel ingen som trodde at de etablerte skulle være så mye skadet og at nøkkelspillere skulle underprestere så til de grader?
På papiret hadde vi en bedre stall på samme til i fjor enn det vi har til nå.

Men jeg er enig i at trenerteamet får et mye bedre utgangspunkt i år, og det kan vel uansett ikke gå dårligere enn i 2017?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2017, 01:58 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Saturnus wrote:
maggot wrote:
Vi har mye på plass nå som vi ikke hadde i fjor på dette tidspunktet (f eks et bra trenerteam).

Vi hadde vel mer av spillerstallen på plass i fjor på dette tidspunktet?
Det var vel ingen som trodde at de etablerte skulle være så mye skadet og at nøkkelspillere skulle underprestere så til de grader?
På papiret hadde vi en bedre stall på samme til i fjor enn det vi har til nå.

Men jeg er enig i at trenerteamet får et mye bedre utgangspunkt i år, og det kan vel uansett ikke gå dårligere enn i 2017?



Ja det var vel i utgangspunktet trenerteamet jeg mente. Vi har kontinuitet på trenersiden og har fått bygd opp teamet rundt Hans Erik Eriksen. På denne tiden i fjor var jo alt veldig usikkert. Nå husker jeg ikke akkurat datoen for når Pimenta avslo KIL,s tilbud, men mener det var godt inne i desember.

Og ja, vi hadde kanskje mer av spillerstallen på plass i fjor om man ser antall spillere, men samtidig så var jeg nok mer bekymret for de spillerne som forsvant/sto i fare for og forsvinne på denne tiden i fjor. Men det er kanskje bare jeg som tenker litt rart.
Otto forsvant jo, Nystuen la opp, Pinto hadde hatt en strålende høst og forsvant, ville noen snappe opp Ellingsen?, hva med Guven?.

Jeg ser en veldig lang liste i år også, men forskjellen er kanskje at det færre navn jeg rent sportslig er bekymret for og miste.
Vi har de beste spillerne med videre selv om de i utgangspunktet er færre enn på denne tiden i fjor................men det er jo min vurdering da.
Nå ser jeg jo selvfølgelig mer enn gjerne at spillere som Nieves, Moldskred, Richardsen og Røyrane spiller i rødt/hvitt også neste sesong, men jeg mener på ingen måte at de er uerstattelige de heller.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2017, 11:42 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
maggot wrote:
Saturnus wrote:
maggot wrote:
Vi har mye på plass nå som vi ikke hadde i fjor på dette tidspunktet (f eks et bra trenerteam).

Vi hadde vel mer av spillerstallen på plass i fjor på dette tidspunktet?
Det var vel ingen som trodde at de etablerte skulle være så mye skadet og at nøkkelspillere skulle underprestere så til de grader?
På papiret hadde vi en bedre stall på samme til i fjor enn det vi har til nå.

Men jeg er enig i at trenerteamet får et mye bedre utgangspunkt i år, og det kan vel uansett ikke gå dårligere enn i 2017?



Ja det var vel i utgangspunktet trenerteamet jeg mente. Vi har kontinuitet på trenersiden og har fått bygd opp teamet rundt Hans Erik Eriksen. På denne tiden i fjor var jo alt veldig usikkert. Nå husker jeg ikke akkurat datoen for når Pimenta avslo KIL,s tilbud, men mener det var godt inne i desember.

Og ja, vi hadde kanskje mer av spillerstallen på plass i fjor om man ser antall spillere, men samtidig så var jeg nok mer bekymret for de spillerne som forsvant/sto i fare for og forsvinne på denne tiden i fjor. Men det er kanskje bare jeg som tenker litt rart.
Otto forsvant jo, Nystuen la opp, Pinto hadde hatt en strålende høst og forsvant, ville noen snappe opp Ellingsen?, hva med Guven?.

Jeg ser en veldig lang liste i år også, men forskjellen er kanskje at det færre navn jeg rent sportslig er bekymret for og miste.
Vi har de beste spillerne med videre selv om de i utgangspunktet er færre enn på denne tiden i fjor................men det er jo min vurdering da.
Nå ser jeg jo selvfølgelig mer enn gjerne at spillere som Nieves, Moldskred, Richardsen og Røyrane spiller i rødt/hvitt også neste sesong, men jeg mener på ingen måte at de er uerstattelige de heller.


Jeg klarer ikke annet enn å være skeptisk, men håper selvfølgelig det går bedre enn jeg frykter.

Selv om resultatene mot slutten var bedre enn i starten av sesongen, så var det fortsatt vanskelig å se en tydelig plan i spillet til Eriksen og fortsatt laguttak og bytter som ikke var like lette å forstå.
Tror dessverre mange av spillerne som blomstret under Pimenta gikk litt lei i fjor og derfor ikke blir med videre. Så får vi håpe vi får inn en del nytt.
F.eks. en spiller som Moldskred som var blant våre beste offensive spillere under Pimenta fikk veldig lite spilletid i fjor, han scoret i sin første kamp etter at han var skadefri og var skikkelig spillesugen, men klarte likevel ikke å kapre en fast plass på laget. Men gleder meg stort til første treningskamp for å se hva de har klart å få til og hvem de fortsatt har med i stallen, og jeg håper de har klart å luke bort de største problemene fra i fjor og styrket bakre rekke med minst en eller to spillere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2017, 17:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Vi kommer ikke til å se noen nye spillere før nyttår.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2017, 19:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Det ryktes at vi prøver oss på Skeid-keeperen

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Dec 2017, 22:46 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
maggot wrote:
Nå husker jeg ikke akkurat datoen for når Pimenta avslo KIL,s tilbud, men mener det var godt inne i desember.

Det stemmer. 12 desember ble det klart at Pimenta ikke ville fortsette (Link).

Det mest interessante er likevel begrunnelsen han ga for ett år siden:
– Jeg ville likt at vi kunne ha hatt mer ressurser, ikke bare penger, men mer investert i støtteapparatet og ressurser til a-laget. Det er det som trengs for å ta det videre, sier Pimenta.

Synd vi kastet bort en halv sesong før vi begynte å bygge opp støtteapparatet A-laget og Eriksen.
Pimenta hadde sikkert flere andre krav som var vanskelige å innfri for en liten klubb som KIL, men jeg synes det er fascinerende at han hadde så rett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Dec 2017, 19:51 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
mikeb wrote:
maggot wrote:
Saturnus wrote:
maggot wrote:
Vi har mye på plass nå som vi ikke hadde i fjor på dette tidspunktet (f eks et bra trenerteam).

Vi hadde vel mer av spillerstallen på plass i fjor på dette tidspunktet?
Det var vel ingen som trodde at de etablerte skulle være så mye skadet og at nøkkelspillere skulle underprestere så til de grader?
På papiret hadde vi en bedre stall på samme til i fjor enn det vi har til nå.

Men jeg er enig i at trenerteamet får et mye bedre utgangspunkt i år, og det kan vel uansett ikke gå dårligere enn i 2017?



Ja det var vel i utgangspunktet trenerteamet jeg mente. Vi har kontinuitet på trenersiden og har fått bygd opp teamet rundt Hans Erik Eriksen. På denne tiden i fjor var jo alt veldig usikkert. Nå husker jeg ikke akkurat datoen for når Pimenta avslo KIL,s tilbud, men mener det var godt inne i desember.

Og ja, vi hadde kanskje mer av spillerstallen på plass i fjor om man ser antall spillere, men samtidig så var jeg nok mer bekymret for de spillerne som forsvant/sto i fare for og forsvinne på denne tiden i fjor. Men det er kanskje bare jeg som tenker litt rart.
Otto forsvant jo, Nystuen la opp, Pinto hadde hatt en strålende høst og forsvant, ville noen snappe opp Ellingsen?, hva med Guven?.

Jeg ser en veldig lang liste i år også, men forskjellen er kanskje at det færre navn jeg rent sportslig er bekymret for og miste.
Vi har de beste spillerne med videre selv om de i utgangspunktet er færre enn på denne tiden i fjor................men det er jo min vurdering da.
Nå ser jeg jo selvfølgelig mer enn gjerne at spillere som Nieves, Moldskred, Richardsen og Røyrane spiller i rødt/hvitt også neste sesong, men jeg mener på ingen måte at de er uerstattelige de heller.


Jeg klarer ikke annet enn å være skeptisk, men håper selvfølgelig det går bedre enn jeg frykter.

Selv om resultatene mot slutten var bedre enn i starten av sesongen, så var det fortsatt vanskelig å se en tydelig plan i spillet til Eriksen og fortsatt laguttak og bytter som ikke var like lette å forstå.
Tror dessverre mange av spillerne som blomstret under Pimenta gikk litt lei i fjor og derfor ikke blir med videre. Så får vi håpe vi får inn en del nytt.
F.eks. en spiller som Moldskred som var blant våre beste offensive spillere under Pimenta fikk veldig lite spilletid i fjor, han scoret i sin første kamp etter at han var skadefri og var skikkelig spillesugen, men klarte likevel ikke å kapre en fast plass på laget. Men gleder meg stort til første treningskamp for å se hva de har klart å få til og hvem de fortsatt har med i stallen, og jeg håper de har klart å luke bort de største problemene fra i fjor og styrket bakre rekke med minst en eller to spillere.



Jeg kan vel ikke klandre noen for og være skeptiske, for jeg har tidvis kommet med noen kraftige gloser selv under sesongen som har vært. Akkurat nå har jeg vel bare innfunnet meg med at situasjonen er som den er, og jeg mener vel at kontinuitet er viktig det også.
Nå har vi et godt team som kom tidlig på plass og jeg håper det slår positivt ut.

Det er jo så mange faktorer som spiller inn og vi har jo tidligere sett hvor mye som kan forandre seg fra en sesong til en annen........og gjerne med samme trener også. Det er heller ingen selvfølge at Pimenta skulle gjort noen ny "supersesong" og kanskje det også er positivt at minnene om cupfinale og kvalikkespill er enda litt lenger unna.
Espen Nystuen uttalte vel i fjor at vi måtte starte litt på nytt og det begynner kanskje for alvor nå......og jeg håper virkelig brikkene faller litt på plass for Hans Erik Eriksen og at oppkjøringen blir litt bedre enn fjoråret.

Det virker jo også som at de har evaluert og de viser vel også at de iverksetter tiltak ( f eks at de ikke bruker Storhallen).
Det kommer også til og komme inn nye fjes som forhåpentligvis kan tilføre litt ny energi. For og være helt ærlig så synes jeg endel spillere har sett litt "mette" ut......særlig etter jubelsesongen 2016. Jeg tror ikke alt handler om at HEE ikke motiverer nok....det er nok også endel spillere som må gå litt i seg selv.

Det positive nå er jo at man kan se fremover. Forhåpentligvis så kan man se litt mer "form", struktur og stabilitet.
Man må jo bare håpe.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Dec 2017, 09:33 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Nicolai Fremstad fra Raufoss virker å være høyaktuell iht. artikkelen i Glåmdalen tidligere i uka. 19-åring med kamper på G18og U19. Raufoss vil ha krav på et sekssifret beløp imutdanningskompensasjon. Degerfors spillerne Jesse Øst(keeper) og Erik Sachs(forsvar) har det vært stille rundt. Sistnevnte spilte prøvespilte under lokalkampen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Dec 2017, 08:44 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Blir sikkert stille framover før nyttår ja. Men da får de jo god tid på å saumfare markedet. Hadde vært morsomt om de klarte "en ny Otto", keeper eller utespiller. En ekstremt god spiller, kanskje med ekstreme ferdigheter som fint kunne spilt i TL for eksempel.

Ellers er det vel ikke all verden å ha panikk for om dagen, flertallet i stallen blir ser det ut til og de fleste er unge folk. Så da ser det allerede ok ut for neste sesong.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 285 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group