KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 00:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 05 Nov 2017, 16:25 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
David Justice wrote:
maggot wrote:
10 plass.
47-46 i målforskjell.
10 seire - 6 uavgjort - 14 tap.
De viktigste spillerne (i mine øyne) er under kontrakt.
Sånn nogenlunde progresjon over hele linjen med tanke på hvordan vi startet sesongen.


Joda.....det er mye og bygge videre på her. Det er mye som buttet imot i år som man kan ta lærdom av.


Det som buttet i mot er jo i stor grad selvforskyldt.


Nettopp......og dermed så er det faktisk mulig og gjøre noe med det.
Bli bedre......jobbe hardere......utvikle seg.....lære av feilene.

Det er verre med ting en ikke får gjort noe med.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2017, 17:20 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
maggot wrote:
David Justice wrote:
maggot wrote:
10 plass.
47-46 i målforskjell.
10 seire - 6 uavgjort - 14 tap.
De viktigste spillerne (i mine øyne) er under kontrakt.
Sånn nogenlunde progresjon over hele linjen med tanke på hvordan vi startet sesongen.


Joda.....det er mye og bygge videre på her. Det er mye som buttet imot i år som man kan ta lærdom av.


Det som buttet i mot er jo i stor grad selvforskyldt.


Nettopp......og dermed så er det faktisk mulig og gjøre noe med det.
Bli bedre......jobbe hardere......utvikle seg.....lære av feilene.

Det er verre med ting en ikke får gjort noe med.


Det har du naturligvis helt rett i, men det forutsetter evne og vilje til å lære av egne feil. Den synes fortsatt å være fraværende, Nystuen bruker enhver anledning til å fortelle om hvor fornøyd han er med treneren sin.....


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 Nov 2017, 22:21 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Orker ikke å evaluere hele sesongen nå...men kan vel si det sånn at det har vært en merkelig sesong!

Tragisk start...bedrer oss etter Strømmen borte...tragisk start igjen etter sommeren...så når vi nærmer oss bunnstriden kom formen igjen. Nei kommer aldri til å bli klok på 2017.

2018? Jo kanskje vi trengte dette året for og virkelig smelle til neste år. Føler liksom at gutta fra 2016 sesongen tar for lett på Obosoppgaven i år. Kanskje vi trenger å bli kvitt noen fra "gulltida"? Kanskje det kan være bra å få noen inn nå som ikke var med ifjor og noen av de gamle ryker ut.

Har i en tidligere tråd skrevet hvem jeg vil ha med videre i KIL som har kontrakter som går ut. Men tar 3 som et must for min del. Richardsen (frykter Jerv stikker av med ham), Maikel og Suslov. Her håper jeg KIL "ofrer" litt for signeringer.

Inn av nye folk trenger vi en ROBUST kar i midtforsvaret samt en sjef med pondus på midten. Føler vi mangler noen skikkelige sånne typer. Angrepet syns jeg igrunn er greit nok sånn det er. Har trua på Pärlan hvis han får en hel oppkjøring i vinter. Gorodovoy syns jeg har vokst seg frem til å bli en god 1. keeper hos oss.

Nei, vi får bare vente i spenning. Vinteren er lang og brutal for oss. Men snart er våren her igjen med ny optimisme og KIL morro :D

Takk for 2017!

Velkommen 2018!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Nov 2017, 06:50 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Alle seriøse idrettslag, i toppfotball, i breddefotball, alle seriøse bedrifter, alle seriøse foreninger, alle seriøse enkeltmennesker drives av prestasjoner, utvikling og resultater og vil jo alltid ha et utviklingsfokus. Både i motgang og i medgang. Det er å undervurdere seriøsiteten og profesjonaliteten internt i klubben tror jeg om man beskylder KIL T for noe annet.

Etter cupfinalen var man tydelige i avisen på at man skulle rykke opp. Ergo et utviklingsfokus og ønske om utvikling samt en offensiv tilnærming etter vår første cupfinale.

Produksjonen av resultatene opprykk og sportslige resultater derimot gikk jo veldig feil. Faktisk betydelig reversering av resultater fra året før. Hva gjør man da? Jo i et naturlig utviklingsfokusert miljø vil man jo da evaluere hver bidige lille krok i klubben og finne ut hva som gikk feil og gjøre noe med det.

Økonomien er fortsatt på stell. Så hvor går framtiden? Jeg tror alle involverte i KIL Toppfotball har denne seriøsitet og utviklingsvilje og vil håndtere situasjonen deretter. Så hva med en overskrift igjen i Glåmdalen likt som ca ett år tilbake: "Vi skal rykke opp"

Avventer spent målsetninger for neste sesong.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Nov 2017, 09:32 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Her er iallfall noen grunner til at jeg mener at 2018-sesongen kan bli bedre/mer spennende enn årets sesong.......og jeg ser også at Nystuen har noen poenger.

1) Null forventningspress. Ekstremsesongen 2016 er glemt og vi er ikke lenger "fjorårets cupfinalister".

2) Antagligvis en enklere sesongåpning neste år. Vi spilte bra mot B/G og Start de to første rundene og tapte begge kampene. Det virket til og gi høye skuldre med en gang.

3) Kontinuitet på trenersiden. Enten man liker Eriksen eller ikke.......kontinuitet er bra, og situasjonen er mye bedre enn etter fjoråret der situasjonen ble avklart ganske sent. Når de andre begynte sesongforberedelsene så var fortsatt vi på trenerjakt.
Personlig synes jeg også at Eriksen har utviklet seg som trener iløpet av året, og hvem vet......kanskje det løsner helt?

4) Melis og Sokolowski (om han skulle fortsette). Her er det kompetanse på høyt nivå og man starter tidlig med og avklare teamet rundt Eriksen. Veldig bra.

5) Jeg har også tro på at Melis kan være en forebyggende faktor med tanke på den ekstreme skadesituasjonen som tidvis har vært denne sesongen. Færre skader = mer poeng?

6) Kontinuitet i forhold til spillestil. Også her kan man bruke klisjeen "enten man liker det eller ikke"......spillestilen er nok betydelig mer drillet inn foran 2018-sesongen, og det er kanskje lettere og analysere feil og mangler....ikke minst i forhold til spilletyper som må inn i laget. Jeg synes man også på dette punktet har sett en "liten" utvikling gjennom sesongen iallfall......en smule mer kynisk og direkte enn tidligere?

7) Jeg tror vi kommer til og lykkes bedre på overgangsmarkedet denne sesongen. Jeg tror iallfall vi unngår den situasjonen der vi får en haug med spillere kastet inn i stallen en uke før sesongstart (annet enn en halvskadet svenske og en halvskadet russer).

8 Spillerlogistikken. Jeg synes listen med spillere uten kontrakt høres mer skremmende ut enn den egentlig er. Noen er her kun på lån, noen har kun vært her på høsten mens andre rett og slett ikke holder nivået. Andre igjen har blitt kjente klubbspillere jeg gjerne ser med videre, men det er i utgangspunktet få spillere jeg anser som noen "krise" at skulle forsvinne (iallfall rent sportslig).
Jeg synes situasjonen var verre i fjor faktisk da flere kontinuitetsbærere forsvant.....eller hvor det tok tid før dette ble avklart.

9) Ekstremt mye talent i spillergruppen. De fleste spillerne under kontrakt er faktisk i aldersgruppen 18-23 år, og mange av de har gode muligheter til og fortsette utviklingen neste år. Også gøy at mange av de er lokale.

10) At man antagligvis skal gjennomgå en grundig evaluering hvor både spillere, ledere, trenene osv må gå i seg selv og analysere den jobben som har blitt gjort....evt lufte de problemene som er........også kan man forhåpentligvis starte sesongoppkjøringen 2018 med litt blanke ark og ny lærdom.

Jeg tror vi kan gå en spennende vinter i møte (eller er det litt for optimistisk?) uten at jeg nødvendigvis tror det blir "opprykksfeber" neste år av den grunn.........men en bedre sesong? Absolutt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Nov 2017, 20:39 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
maggot wrote:
4) Melis og Sokolowski (om han skulle fortsette). Her er det kompetanse på høyt nivå og man starter tidlig med og avklare teamet rundt Eriksen. Veldig bra.

Dette tror jeg er helt avgjørende for om man lykkes bedre i 2018. Bygg et godt apparat rundt Eriksen!

maggot wrote:
6) Kontinuitet i forhold til spillestil. Også her kan man bruke klisjeen "enten man liker det eller ikke"......spillestilen er nok betydelig mer drillet inn foran 2018-sesongen, og det er kanskje lettere og analysere feil og mangler....ikke minst i forhold til spilletyper som må inn i laget. Jeg synes man også på dette punktet har sett en "liten" utvikling gjennom sesongen iallfall......en smule mer kynisk og direkte enn tidligere?

Eriksen ble jo ansatt for å videreutvikle den ballbesittende spillestilen til Pimenta. Den største forskjellen på spillestilen i 2016 og 2017 er at det meste gikk vesentlig tregere i 2017. Det kan også skyldes spilleres manglende form og trygghet, men jeg håper Eriksen klarer å få til en mer direkte stil inntil motstanderen har fått organisert seg.

maggot wrote:
7) Jeg tror vi kommer til og lykkes bedre på overgangsmarkedet denne sesongen. Jeg tror iallfall vi unngår den situasjonen der vi får en haug med spillere kastet inn i stallen en uke før sesongstart (annet enn en halvskadet svenske og en halvskadet russer).

At 2017 ble et dårlig år skyldtes ikke innkjøpene, men heller at de etablerte underpresterte.
Jeg tror Vanadium har rett i at flere av de etablerte tok for lett på Obos-oppgaven.
Problemet med overgangene i 2017 var at man ikke hentet spillertypene laget trengte.
I tillegg hadde vi enkelte helt idiotiske overganger - slik som Niang som ikke spilte noen ting.

Jeg tror dessverre at vi også i 2018 kommer til å få en del spillere "kastet" inn i stallen rett før seriestart.
Espen har vel sagt at det er enklere å få gode spillere til å signere for en akseptabel pris når seriestarten nærmer seg?
Det er vel "prisen" KIL må betale for å ha satt tæring etter næring.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Nov 2017, 17:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Sitat: "At 2017 ble et dårlig år skyldtes ikke innkjøpene, men heller at de etablerte underpresterte.
Jeg tror Vanadium har rett i at flere av de etablerte tok for lett på Obos-oppgaven.
Problemet med overgangene i 2017 var at man ikke hentet spillertypene laget trengte.
I tillegg hadde vi enkelte helt idiotiske overganger - slik som Niang som ikke spilte noen ting".



Poenget mitt var at gode spillere måtte "blomstre" fra start grunnet store skadeproblemer, og det uten at de kanskje hadde fått "spilt seg inn orgentlig". Castro, Sjølstad og Kolstad kom vel uken før seriestart.
Tenk deg når f eks Sjølstad og Castro får vært med på hele sesongoppkjøringen? De har tidvis blomstret i år, og jeg tror de kan gjøre det enda bedre neste år.
Ellers så er jeg enig i at jobben på overgangsmarkedet har fremstått litt "merkelig" det siste året. Noe er bra......noe har vært litt mangelfullt. Samtidig så vet vi at Nystuen har følere ute, og vi vet jo at han plutselig kan dra noen kaniner opp av hatten.
Også er det vel litt slik at mye av det vi trenger i laget, kanskje ikke er det som er lettest og få tak i bestandig heller.

Også slipper selvfølgelig ikke de etablerte unna kritikk de heller........mange tok kanskje for lett på det.......noen har vært skadeplaget......noen har kanskje lidd litt under spillestilen.......kanskje har ikke kjemien vært helt til stede i år?
Jeg håper man får evaluert dette grundig, og at spillerne (med resten av apparatet) går i seg selv de også.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Nov 2017, 18:05 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Og apropos overganger.
Det er jo morsomt og ha litt følere ute selv også (selv om jeg egentlig tror at Nystuen får med seg det meste som skjer).

https://www.ostlendingen.no/elverum-fot ... -69-491941

De fleste Elverum-spillerne er uten kontrakt og det er kanskje mulig og snappe opp noen? Elverum har tidvis spilt mye bra fotball de selv om de rykket ned.
En Remi Andre Svindland er jo ung hedmarking som har vært aktuell før. Tok vel ikke akkurat første Obos-sesongen med storm, men er vel allikevel et stort talent.
Stian Simenstad har vel gjort det greit på backen.
Peder Nersveen er jo en Elverumsgutt som har opparbeidet seg litt rutine.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Nov 2017, 21:33 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Så FFK - Notodden nå...og hvis vi ser etter midtstopper bør jo virkelig Steffen Jenssen sterkt vurderes hvis ikke Notodden går opp. Aner ikke om han har kontrakt videre eller ikke. Men han var konge bak der og rydda vekk alt! En sånn type hadde vi trengt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2017, 15:01 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tror kanskje det kan bli litt vanskeligere å signere både nye og eksisterende spillere etter denne sesongen. Har nok vært litt turbulent innad i klubben og en del spillere som ikke har helt troa på dagens trenger. Mulig det hjelper at Kaz har signert og blir med videre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 01:18 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Noen man kan plukke opp fra FFK? At de ikke har fått det til der betyr jo ikke så mye...for hvem har egentlig fått til noe som helst i FFK de siste 3-4 årene?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 10:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Om Maikel stikker kan kanskje Rocky være ett alternativ.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 12:16 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Jeg sa fra til Maikel i går at han måtte bli her i 2 år til. Han smilte bredt da


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 17:46 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Mislav Leko og Sanel Kapidzic kunne kanskje vært noe...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 19 Nov 2017, 20:46 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Har på følelsen av at de aller fleste i FFK er vant til god lønn.
Vil de være villig til å få betalt etter innsatsen de leverte i 2017?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 292 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group