KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Apr 2024, 21:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Sep 2017, 11:00 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
En veldig viktig kamp.
http://www.kil.no/nyheter/troppen-mot-fredrikstad

Uten Maikel, Pinto, Pålerud, Holter.
Her bør vel Wennberg få starte.
FFK har 2-2-0 på de fire siste, mens KIL har 0-1-3 (og bare 1 skåring).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 11:30 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Jeg håper også at Wennberg får starte. I tillegg til de nevnte, så har Moldskred trent alene den siste uka ifølge Glåmdalen. Regner med at Røyrane går inn som hengeledd, eventuelt at Castro flyttes ned og at Langrekken starter som spiss, det siste er kanskje litt tidlig. Tror uansett at Langrekken kommer innpå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 11:49 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Tilhenger wrote:
Jeg håper også at Wennberg får starte. I tillegg til de nevnte, så har Moldskred trent alene den siste uka ifølge Glåmdalen. Regner med at Røyrane går inn som hengeledd, eventuelt at Castro flyttes ned og at Langrekken starter som spiss, det siste er kanskje litt tidlig. Tror uansett at Langrekken kommer innpå.


Jeg tror og mener

Lillevik
Richardsen - Suslov - Ovlien - Murnane
Kolstad - Røyrane - Sjølstad - Wennberg
Guven - Castro

Laget skulle være brukbart, men midtbanen er jo rimelig ny, slik sett.
Troppen i dag virker kanskje noe tynn samlet sett.
Og særlig da hvis Moldskred kanskje ikke kan spille noe særlig?

Spillere som Guven og Sjølstad må stå fram med topp kvalitet idag.
Castro vet vi gir sitt.
Dette er det jeg vil kalle - ubehagelig spennende med tanke på kampen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 13:10 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
ivo wrote:
Tilhenger wrote:
Jeg håper også at Wennberg får starte. I tillegg til de nevnte, så har Moldskred trent alene den siste uka ifølge Glåmdalen. Regner med at Røyrane går inn som hengeledd, eventuelt at Castro flyttes ned og at Langrekken starter som spiss, det siste er kanskje litt tidlig. Tror uansett at Langrekken kommer innpå.


Jeg tror og mener

Lillevik
Richardsen - Suslov - Ovlien - Murnane
Kolstad - Røyrane - Sjølstad - Wennberg
Guven - Castro

Laget skulle være brukbart, men midtbanen er jo rimelig ny, slik sett.
Troppen i dag virker kanskje noe tynn samlet sett.
Og særlig da hvis Moldskred kanskje ikke kan spille noe særlig?

Spillere som Guven og Sjølstad må stå fram med topp kvalitet idag.
Castro vet vi gir sitt.
Dette er det jeg vil kalle - ubehagelig spennende med tanke på kampen.


Absolutt et brukbart lag. Jeg håper at Røyrane og Wennberg virkelig benytter muligheten til å vise at de er verdig plassen dersom de får starte. Og igjen: Når løsner det for Güven?

Denne kampen kan sammenlignes med hjemmekampen mot Jerv, den som alle trodde skulle være det store vendepunktet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 15:19 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
I dag gjelder det å gi alt. Jeg tror fortsatt at både KIL og FFK vil klare seg, men laget som taper i dag vil få en ubehagelig spennende avslutning på sesongen.
Guven må våkne fra "dvalen" snart, og aller helst i kveld.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 20:23 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Utrolig viktig! Endelig scorer vi på corner, har det skjedd før i år? Når Ffk gikk opp til 1-2 var jeg sikker på at det var kjørt, men i dag var det virkelig vilje!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 20:39 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
De første 60 minutten føltes som tidligere i år - mye ballbesittelse uten at det ga noen mål.
Det skal sies at vi kom til avslutning i gode posisjoner rundt 16-20 meter flere ganger, og hadde avslutningen vært bedre kunne det blitt noe ut av det.

0-1 var en tabbe av dimensjoner og jeg tror både Gorodovoy og Murnane må ta deler av skylda for den.
Murnane dukket unna ballen i aller siste sekund og Gorodovoy hadde ingenb sjanse til å reagere i tide.
Samtidig gikk vel ikke Gorodovoy ut i duellen for å se på? Hvis keeperen går ut for å ta ballen må han skrike ut og satse 100%.

Opphentningene var bra (og fortjent). FFKs problem denne sesongen er nettopp at de har kollapset på slutten.
Flotte scoringer var det også, spesielt den til Richardsen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 21:33 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Man sier at 3 poeng er det viktigste og vi skal være glade for den seieren. Men jeg syns det hele var en svært pinlig forestilling.
Jeg har sjelden sett ett svakere lag en dagens FFK og at de ligger der de ligger er ingen overraskelse. Fredrikstad har hatt en eneste lang nedtur over flere sesonger nå og har nok godt av ett nedrykk og starte og bygge litt på nytt. Den situasjonen har jo vi vært noen ganger og vist at det er mulig å komme sterkt tilbake etter ett nedrykk. Men jeg syns litt synd på FFK som bør være en storhet i norsk fotball.

I dag var det likevel godt at de tapte, men at vi etter å ha kontrollert alt de første 45 minuttene og kommet til ett hav av innlegg og sjanser klarer å invitere FFK inn i kampen igjen etter pause pga. dårlig kommunikasjon og null markering på corner sier mye om hvor ille det står til hos oss også. Riktig nok hadde vi ikke mange skudd på mål i første omgang, men veldig mange like utenfor. FFK hadde også 2 tilnærmet 100% sjanser før pause men klarer ikke å stokke beina og det ser bare latterlig ut.

Etter pause klarer ikke vi å holde dampen oppe, vi ser lange perioder med null bevegelse og når vi da prøver å spille ball i bakre ledd uten veldig mye press fra FFK er det utrolig at vi klarer å rote det såpass til ved ett par situasjoner hvor motstanderen er ørlite grann mer aggressive. Det sier mye om hvor dårlig selvtilliten er i våre rekker om dagen, orker ikke å si mer om Eriksen nå, men at han er feil mann til å hoppe etter Pimenta er det liten tvil om.

Nå har vi nok ett nedrykkslag neste uke og da må vi slutte å spille fotball som smågutter og vise at vi er gode nok for denne ligaen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Sep 2017, 21:53 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Enda mer pinlig blir det når Eriksen i intervjuet etter kampen beskriver det som en virkelig sterk prestasjon.

Skal sies at jeg ikke har sett intervjuet og bare reagerer på overskriften.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25 Sep 2017, 09:42 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
mikeb wrote:
Enda mer pinlig blir det når Eriksen i intervjuet etter kampen beskriver det som en virkelig sterk prestasjon.

Skal sies at jeg ikke har sett intervjuet og bare reagerer på overskriften.


Mest pinlig av alt at Nystuen skryter at tåkefyrsten Eriksen. Det ender vel med kontraktsforlengelse for Eriksen hvis KIL ikke rykker ned i år, slik at han kan få 2 nye sjanser til å rykke ned.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Sep 2017, 09:17 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Joda, det var en god prestasjon av KIL, spesielt med tanke på at man lå under to ganger.
Og FFK har tross alt plukket poeng i det siste.
Resten av sesongen nå handler om å klare seg, og dette var grusomt viktig.
Med tap hadde man vært på kval for å unngå nedrykk.

Røyrane var tilbake og god, og det kanskje (god) fordi han ble mer sentral med en del andre borte.
Richardsen var også veldig god og passer best på høyreback.

Det første baklengs er slikt som skjer iblant.
Det kan glemmes nå.

Det er heller ingen vits å skrike på Pimenta, han "stakk" jo av fordi han mente klubben ikke satset nok.
Han fikk heller ikke noe etterpå - om da ikke Start henter ham nå da.

Spist ser spist og spydd er spydd...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 58 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group