KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 20 Apr 2024, 07:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 26 Jun 2017, 20:54 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Dette er spørsmålet jeg ofte stilte meg under fjorårssesongen.
Når alt gikk på skinner var vi veldig gode, men det var også en del kamper hvor bevegelse og tempo stoppet helt opp.

Dette har dessverre blitt et alvorlig problem i år, og da må man kan kanskje stille spørsmålet:
Er vi dårlige på grunn av eller på tross av spillestilen?

Kjør debatt!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jun 2017, 21:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Tror vi var gode uansett ettersom vi også hadde mange spillere med veldig gode individuelle ferdigheter. Det at det ikke fungerte hver gang er fordi motstandere hadde forstått at spillestilen var sårbar for lag som ligger bakpå, med stram defensiv struktur og at vi også var sårbare for kontringer.

I år har vi ikke like utpreget spillestil selv om Eriksen forsøker, men har ikke klart det på langt nær det Pimenta fikk til.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jun 2017, 21:37 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ja, si det.
I fjor hadde man en veldig svak periode i mai, mens man gikk 9 kamper uten tap fra og med siste mot Åsane før ferien (!!!) til tap mot Levanger etter køppseier mot Sandefjord, og litt svak avslutning.

Man tok bare 49 poeng.
I opprykket i 2009 tok man 56 poeng.
I comebacket i 2004 tok man 53 poeng.
i 2011 da TN kom igjen tok man 49 poeng, 7-2-0 på TNs kamper.

KIL var i serien egentlig ikke spesielt solide i 2016, det varierte fra det store til mye rart.
Men gode i kvalikken mot Sandnes Ulf og bra mot Jerv (med mange ute).

I køppen var man gode mot Sandefjord og Godset fordi man der møtte lag som selv ville spille fotball.
Finalen ble et antiklimaks.
Der viste man at man ikke hadde noen spilleplan B.

Kanskje er man like gode i spillet ute på banen i år, men man har ikke denne egenskapen til å avgjøre og til det litt uventede.
Jeg mener man er gode til tross for stilen. Begge årene.
Det var vel også en del klaging av oss i perioder i fjor også - på det samme, ja da det stoppet opp og man var rådville.

Jeg mener man burde være mer aggressive med tanke på å komme til avslutninger.
Nå skal man liksom slite ut det andre laget med å trille att og fram, noe som ofte gir de andre sjanser.
Man er ikke gode nok til ekstrem ballbesittelse, verken offensivt eller defensivt. Er noen norske lag det?

Men spillestilen nå gjør enkelte spillere dårligere.
Verken Guven eller Moldskred ser komfortable ut. De stresser og får ofte til slutt en ball mot kårnerflagget, når pasningene tar slutt...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 26 Jun 2017, 23:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Moldskred og Guven er bedre som vinger. De fungerer ikke som rene spisser. Og syns det er rart at treneren ikke har en plan b. Når man ser at det ikke fungerer slik dem spiller nå må det vel gå an å gjøre om på systemet vel.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2017, 19:36 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Jeg tror stallen vår er god nok iallefall. Vi er kanskje litt tynt bekledt på noen plasser ved skader, men jeg mener alle førstevalg holder godt obos-nivå.

Gorodovoy
Pålerud - Suslov - Ovlien - Richardsen
Holter - Wennberg - Ellingsen - Nieves
Moldskred - Guven

Hvordan kan vi ha rotet oss ned i nedrykkstriden med denne grunnstammen? Vi har hatt enkelte spillere skadet og ute av form, men det har jo alle lag. Og vi har jo flere både gode og spennende spillertyper enn de jeg listet over.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 27 Jun 2017, 19:51 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Stallen vår er mer enn god nok. Men uten ledere på banen/garderoben er det kanskje ingen som tør å si ifra om noe skulle være galt eller at Eriksen er feil mann?

Kan også være at vi er rett og slett er for dårlig trent..

Tror kampen til helga kan bli vinn eller forsvinn for Eriksen.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group