KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Apr 2024, 09:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 20 Jun 2017, 21:24 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 839
Når de beskriver kampbildet på slutten der så høres det ut som at vi har sett to forskjellige kamper.

"Vi mistet ballen et par ganger".

Herregud vi mistet den omtrent hele tiden og FFK skapte drøssevis med sjanser, halvsjanser og skudd på dette her.
Og at FFK skårer med armen er vel ganske beskrivende for situasjonen vi er i nå, men det er desverre lite man får gjort med.
Det der er hands 11 av 10 ganger.

Synes det dog er positivt at vi ikke gir opp og vi skaper jo litt sjanser vi også......vi er soleklart nærmest seieren på slutten der.
Castro BØR være i startoppstillingen neste kamp og det er totalt uforståelig for meg at fyren har vært sist i køen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Jun 2017, 21:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1016
Location: Oslo
David Justice wrote:
Nei, men når ble fotball trenere skjermet for kritikk?



Han skal selvfølgelig ikke skjermes for det. Syns derimot han står rakrygget mot all kritikk som hagler fra alle kanter. Vi må bare erkjenne at alle lag vet hvordan de skal spille mot oss i år, og jeg tror at Pimenta også ville ha slitt i større grad i år.
Jeg syns det ble gjort bra grep i 2. omgang og håper vi fortsetter dette spillet fra start mot Elverum neste gang. Castro inn er vel en selvfølge ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2017, 14:51 
Offline

Joined: 21 Jun 2017, 00:31
Posts: 1
David Justice wrote:
Nei, men når ble fotball trenere skjermet for kritikk?



Kritikk er fint det. Folk vokser som regel på kritikk så lenge den er konstruktiv.
Det er værre når personer tror de bedriver kritikk også er det i realiteten personangrep som blir bedrevet..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2017, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2015, 17:01
Posts: 7
Location: Kongsvingerdalen
David Justice wrote:
Eriksen har tydeligvis en meget ivrig fanklubb, ihvertfall på Facebook, vet dog ikke disse er KIL fans eller personlige venner av nedrykkskongen. Liten tvil om at fyren er en vandrende katastrofe. Orker snart ikke å høre på flere pinlige intervjuer med den fyren.


Tror de aller fleste KIL-fans er veldig misfornøyd med starten på årets sesong – spesielt med tanke på hvilken lykkerus vi levde i på høsten i fjor.

Det er mye å riste på hodet over. Alt fra spiller/trener-logistikk i vinter, til enkle feilpasninger og skrekkelig defensiv struktur.

Noe er Espen Nystuens skyld. Noe er en og annen spillers skyld. Noe er motstanderens skyld. Og noe er Hans-Erik Eriksens skyld.

Det er stor forskjell på fjorårets lag og årets lag. Det er naturlig å sammenligne Eriksen med mirakelmannen Pimenta. Og det er veldig naturlig å være misfornøyd med hvordan KIL har opptrådt under Hans-Erik Eriksen.

Men, det forsvarer på ingen måte enkeltes oppførsel mot vår hovedtrener. Det foregår til tider grovt personangrep på Eriksen!

Disse folkene som bedriver slikt er rett og slett flaut for klubben. Det er flauere enn 0-5. Og det bør umiddelbart stoppe.

Konstruktiv kritikk og meninger er selvsagt ok. Men folk som holder på med personangrep, hets og grove karakteristikker av hovedtreneren vår bør ikke få kalle seg KIL-fans. Hvordan enkelte holder på er rett og slett en skam.

Vi støtter KIL i medgang og motgang. Og vi støtter hovedtreneren vår i medgang og motgang!

_________________
Jeg foretrekker frittvoksende løvverk fremfor ingjerdede velstelte plener.

Ble KIL-supporter den høsten jeg vandret fra Mummidalen til Kongsvinger i '92.

Slår gjerne av en trall på munnspillet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Jun 2017, 22:47 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
snusmumrikken wrote:
Det foregår til tider grovt personangrep på Eriksen!

Mener du da her på forumet eller andre arenaer, som for eksempel facebook?

Dette er jo et diskusjonsforum, så da er det vel også naturlig at det utveksles både ulike meninger og kritikk.
Det er også en urealistisk ønskedrøm at all kritikk skal være konstruktiv, spesielt når det er høyt frustrasjonsnivå.
Når det gjelder forumet her, er det etter min mening, sjelden at noen går langt over streken.

Hva som anses konstruktiv kritikk kan jo også variere fra person til person.
Er det for eksempel konstruktivt å mene at vi bør hente en god midtstopper i ferien, men "forbudt/illojalt" å mene at man bør hente en god trener i ferien?
Begge deler gir jo et klart uttrykk for at noen ikke presterer i henhold til forventningene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jun 2017, 09:13 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3644
Vi på Kil har vel de snilleste og roligste supportere i hele verden. Er jo vi som betaler lønna til spillere og trenere. Må da få lov til å si fra en gang iblant vel. Ikke personhets da. Bare å se over grensa det og se hvordan andre supportere roper vis det går dårlig. Men her på Kongsvinger er det vist ikke lov å si hva man mener. Da er man ikke supporter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jun 2017, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2015, 17:01
Posts: 7
Location: Kongsvingerdalen
Først og fremst: Det er selvsagt lov å komme med kritikk. Begge eksemplene Saturnus kommer med er ok.

Videre må jeg understreke at det er personangrepene jeg syns er langt over strekene. Disse har i hovedsak kommet på Facebook, der noen få personer benytter en haug av grove karakteristikker om og til Eriksen, som ikke har rot i virkeligheten. For eksempel innlegget av David Justice i denne posten, hvor han omtaler Eriksen som både "nedrykkskongen" og "vandrende katastrofe". Det er langt unna konstruktiv kritikk. En ting er å gå til debatt med gode argumenter på hvorfor han burde fortsette/ikke fortsette. Men når ytringene kun handler om person, og ikke sak, med grove karakteristikker om personen, er det å gå over streken.

Igjen; Vi skal støtte klubben, men det er også lov å være kritisk. Selvsagt skal vi være kritiske. Vi skal ha engasjement. Og vi skal mene ting om det som skjer. Og vi skal diskutere spillerkjøp, laguttak, trenervalg, treneransettelse, kamper, taktiske valg og den biten.

_________________
Jeg foretrekker frittvoksende løvverk fremfor ingjerdede velstelte plener.

Ble KIL-supporter den høsten jeg vandret fra Mummidalen til Kongsvinger i '92.

Slår gjerne av en trall på munnspillet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Jun 2017, 10:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1369
Location: Auli, Nes
Mener du at "nedrykkskongen" og "vandrene katastrofe" er grove karakteristikker ?

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Jun 2017, 21:51 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Jeg tror mikeb postet sitt svar i feil tråd (link til hans innlegg), så jeg siterer det igjen her:
mikeb wrote:
Nedrykkskongen er en spissformulering basert på det faktum at han har vært med på nedrykk en del ganger.
Vandrende katastrofe er ikke en spesielt konstruktiv beskrivelse.


Det er vel et godt tegn for den generelle språkbruken på forumet hvis dette er det verste som er skrevet?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], mikeb and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group