KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 25 Apr 2024, 14:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 10 Jun 2017, 18:40 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Saturnus wrote:
Jeg må faktisk si at jeg synes Markus Skjellum får for mye tyn. Det er ikke hans skyld at vi taper. Han gjør så godt han kan og er faktisk den beste vi har tilgjengelig. I tillegg synes jeg faktisk at han viser forbedring fra de første kampene, og Suslov/Ovlien gjør også en del feil. Man må score mål for å vinne.

I dag tapte vi faktisk for et ganske godt lag. For eksempel ville Per Verner Rønning vært klart førstevalg som midtstopper på KIL, mens han ikke engang er fast i startoppstillingen til Levanger.



Nå er det selvfølgelig ikke Skjellum sin feil at KIL ikke klarer og få på plass et bedre midtforsvar.......og han gjør selvfølgelig så godt han kan. Men sånn han holdt på i dag, det holder rett og slett ikke mål. At vi ikke slipper inn 2-3 mål til som følge av hans tabber, er faktisk bare griseflaks.
Og man må jo få si at spillere ikke er gode nok for nivået, særlig når det er såpass opplagt.......man må jo regne med skader og suspensjoner og når da Skjellum, Murmane og Race skal fungere som "bærebjelker" da må man isåfall justere ambisjonsnivået kraftig.

Men frustrasjonen min handler vel egentlig mest om jobben som ble gjort på overgangsmarkedet i vinter........ikke enkeltspillere sånn sett. At forsvaret var ekstremt tynt visst vi fra før av.......og det inkluderer også spillere som Ovlien/Suslov.

At Per Verner Rønning hadde gått rett inn på KIL laget som et klart førstevalg sier jo først og fremst litt om nivået på forsvaret vårt.......


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jun 2017, 22:53 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Har kommet til konklusjonen at hovedansvaret for den ekstremt skuffende vårsesongen ligger hos Nystuen. Makan til naiv tankegang når det gjelder forsvarspillere og hodestyrke har man vel knapt nok sett på dette nivået før?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 05:58 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Som en av de som er ansvarlig her på forumet synes jeg det er for mye tyn mot enkeltspillere. Enkeltspillere blir valgt til å spille av de som skal velge slikt. Videre er det da folk på benken som kan spille i samme posisjoner også og da er jo de på banen valgt foran.

Enn så lenge ber jeg derfor om at vi fritar SPILLERE fra kritikk.

Når det gjelder LEDERE så er det vel en slags vendetta mot treneren av og til. Og når det gjelder daglig leder er denne anvarlig for både trener og spillerlogistikk. Trener og daglig leder er jo to roller med overordnet ansvar og de bør kanskje tåle "litt"? men har Eriksen fått bare "litt" da?

Jeg har tatt denne saken videre til andre "sjefer" på forumet så får vi satt en standard mot vendetta mot enkeltpersoner.


Når det gjelder kampen kan man kritisere andre ting enn enkeltspillere. Man kan i tillegg ta en titt på tabellen og se at Levanger har startet sesongen meget sterkt. Mens vårt lag fortsatt er ungt og under utvikling.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 08:00 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Jeg er enig i at det kan bli for mye kritikk av enkeltpersoner.
Men - det bommes nå man vil sette en såkalt standard fo hva supportere kan si.
Man knebler ikke meninger og følelser rundt fotball.

Vi skal også huske at fotballspillere i toppfotball har valgt dette selv, at de per definisjon er profesjonelle underholdere.
De lar seg mer enn gjerne hylle når de vinner, så de må også tåle det motsatte.

Ledere, som sportslig leder og trener skal tåle nærmest alt av kritikk.
Vi skal ikke lenger tilbake enn til 2014 før daglig leder ba supporterne om nærmest å holde kjeft til sesongen var over.

Selvsagt kan "sjefene" her sette standard og moderere vekk både utsagn og brukere.
Men det virker ikke særlig intelligent i det 21.århundre.

Forumet lever nok ikke særlig lenger er jeg redd for.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 09:02 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
ivo wrote:
.

Forumet lever nok ikke særlig lenger er jeg redd for.


Spillere gjør feil, hele tida gjøres feil på banen i fotball. Å kappe hodet av enkelte spillere hver gang blir for dumt. I tillegg har vi mange unge spillere under utvikling, en policy som klubben har med utvikling av unge spillere.

Jeg tror forumet klarer seg godt med at spillere støttes, at tap kritiseres på det nivået de fortjener, at seiere, kjøp og salg av spillere, klubbens interne ting gjort kjent i media, og ellers alt som rører seg i og rundt klubben er debattemaer som er litt for interessante til at et forum dør.

Og Ivo har vel stort sett levert innlegg i en årrekke som setter et søkelys på det som skjer på annet vis enn å kappe hodet av enkelte spillere. Så fortsett å skrive og la debatten leve. Men enkeltspillere bør altså i størst mulig grad ikke kritiseres.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 10:22 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Karlsen wrote:
ivo wrote:
.

Forumet lever nok ikke særlig lenger er jeg redd for.


Spillere gjør feil, hele tida gjøres feil på banen i fotball. Å kappe hodet av enkelte spillere hver gang blir for dumt. I tillegg har vi mange unge spillere under utvikling, en policy som klubben har med utvikling av unge spillere.

Jeg tror forumet klarer seg godt med at spillere støttes, at tap kritiseres på det nivået de fortjener, at seiere, kjøp og salg av spillere, klubbens interne ting gjort kjent i media, og ellers alt som rører seg i og rundt klubben er debattemaer som er litt for interessante til at et forum dør.

Og Ivo har vel stort sett levert innlegg i en årrekke som setter et søkelys på det som skjer på annet vis enn å kappe hodet av enkelte spillere. Så fortsett å skrive og la debatten leve. Men enkeltspillere bør altså i størst mulig grad ikke kritiseres.


Man skal selvsagt ikke lage syndebukker av enkeltspillere.
Men grunnen er nok supporteres frustrasjon.
Og noen ganger er det slik at et system sier at spillere skal gjøre ting på en måte som ikke er deres sterke sider, ikke naturlig for dem.
Det er det heller ikke alltid lett å tenke på i kampens hete.
Fotball - om noe - er for supportere - ferskvare.

En gang var det på TV et program med en tankevekkende: "Kunden har alltid rett".
Det er selvsagt ikke sant, men et uttrykk for at en selger må ta hensyn til kundene for å overleve i markedet.
Sånn delvis "smart" overført betyr det at KIL som klubb (ledelsen, ledere,trenere) må tåle kunders / publikums reaksjoner.

Derfor er det helt legitimt etter mitt syn å kunne fremme sterk, men saklig kritikk mot klubbens ledelse når man føler for dette!
Så tror jeg da heller ikke at kritikken / frustrasjonen har noe ondt blod i seg, egentlig tvert imot.
Slik er livet.
KIL er heller ikke hevet over det.

Men det er også selvsagt forskjell ad spillere.
Det er forskjell på unge i utvikling og rutinerte, og på de som uttrykker at de nærmest er klare for Eliteserien...
Og så er det nå engang slik at vi som skribenter uttrykker oss forskjellig, av ymse grunner.

Den eneste fasiten i fotball er at det ikke finnes noen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 10:38 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Hva viste kampen etter mitt syn:

- Simen Lillevik er en fullgod keeper.
Selv om det vare bare 1 stykk kamp, så viser måten han utførte tingene på at han nok er det.
Det var bunnsolid.

- Sjølstad var meget god som midtstopper, både defensivt og i spillet framover.
Det var kanskje årsbeste av KIL på denne plassen

- KIL fortsetter å være langt svakere hjemme enn borte.
1-1-4 hjemme.
Vant mot Florø, U mot Ranheim, tap mot Arendal, Start, Sandnes Ulf og Levanger.
Borte får man nok mer plass og mer muligheter for overganger.
Hjemme blir det fo mye balltrilling att og fram før en lang sjansepasning til slutt.
KIL avvæpnes av lagene som legger seg lavt og tett - og de får oftest god tid til dette.
I 1.omgang mot Start var man veldig gode fordi Start prøvde å spille normalt.
Så låser Start igjen for KIL i 2.omgang og det er nærmest bråstopp når KIL likevel skal trille sidelengs.

- Man så at da Levanger hadde kårner, så la de en rask spiller helt oppe ved midtstreken, for en mulig hurtig overgang.
KIL legger alle sine innen egen 16-meter og får ikke den muligheten.
Man har da spillere til dette.
Jamfør Guvens 3-0 mål mot Ull∕Kisa.
Det er synd, men slik KIL ofte drar ned tempoet i kampen så gjør de spillere som AG fra å være blant ligaens beste til de minst farlige.
Nå bli det også mye løp mot kårnerflagget i feil vinkel i mange av angrepene.

Så mange mener nok at (noen er sikkert uenige) at man ikke tilpasser seg godt nok til spillematerialet, men for mye motsatt.
Vi skal også huske på at man har uttalt ambisjoner om å være i toppen, så ting ser ikke så bra ut.

Nå er det 3 kamper igjen før ferien.
9 poeng på disse og det vil se langt lysere ut.
Men kampene er mot FFK, Åsane og Elverum, altså lag som også ligger veldig lavt på tabellen.
Så de er viktige på mange måter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 10:52 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Jo, mange ting kan og bør kritiseres også da det er grunn til det. Men ja, hold debatten gående selvsagt, med ris og ros. Og følelser.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 11:29 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Vel, er det noen som ikke har gangsyn er det de som lager høydepunktene .
http://www.t-a.no/video/article14854589.ece

Her mangler KILs:
- det gode langskuddet fra Ellingsen
- Wennbergs skudd fra ganske kort hold
- Ericsson halvvolley etter å ha snudd seg innenfor 16-meteren

- Levanger-spiller alene med Lillevik som redder fra skrå vinkel.
_Levanger-volley innenfor 16-meteren,en blokkeres
og noe til

Høydepunkter burde være korte glimt av målsjanser og spesielle hendelser , ikke bruke lang tid på et oppsett rundt frispark....

Ellers etter ca 50 sekunder ser vi av det jeg mener er KILs svakhet.
Man har egentlig av fin sjanse for hurtig framover og med nok spillere, men så jogges det ned og med pasninger bakover og Levanger kan puste ut...
Jeg tror det er en "systemfeil" som kommer til syne.
Hos Lagerbk ville det intuitive vært - let's go...

NOE ANNET
tenker på den sjansen for Pärlan i 2.omgang.
Det han gjør er veldig bra, men skuddet går en halvmeter utenfor vinkelen.
Det er ikke store annerledes-treffet før den sitter klin og da er keeper sjanseløs.
1-0 der og jeg tror at KIL vinner kampen.
Da ville det være bare 3 p opp til Levanger og 4 på rad og vi ville alle vært glade i går kveld...og de feilene vi nå har slaktet vært mer eller mindre glemt.
I en fotballkamp er det ofte slike små detaljer som kan snu alt.
For det meste som skjer i en kamp har egentlig lite med resultatet å gjøre.

NOEN ANNET DEL 2
I 2016 var KIL en av landets kjæledegger med hyperkarismatiske Pimenta, den gode kampen i Drammen, cupfinalen, Pimentas galskap i Drammen og i Kristiansund osv.
Derfor ble KIL satt opp på så veldig mange Eursoport-kamper i år. Altså som TV-kamp.
Bortsett fra mot Strømmen har det vært triste saker resultatmessig og etterhvert kjedelig for TV-titterne.
Dette er synd.

I Nachspiel'et i går var det ikke utelukket med spillere både ut og inn.
Kanskje siste sjanse for å få noen kroner for Ellingsen (om man holder Elitenivået er en annen sak).
Så får vi håpe at man finner flyten og at de lenger opp på tabellen roter seg slik at en 5-6 plass kan jages utover høsten, tross alt.
Det er bare / men og hele, 6-8 poeng opp.

Men Fort Gjemselund må gjenopprettes. 8 av 18 poeng borte er ok det. Det vil gi 22-23 poeng i en hel sesong.
i 2016 tok KIL 21 poeng borte og 28 hjemme ( en seier for lite synes jeg).
Da tapte man 17 poeng hjemme på alle kampene.
I år har man 4 av 18 poeng hjemme. Det burde slik sett vært 2 av 3 poeng som i fjor, eller da 11 til 12 poeng.
1-1-4 hjemme tilsier at man nærmest har brukt opp tapskvoten hjemme i år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 19:51 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Mitt forsvar av Skjellum var aldri ment som at meninger om enkeltspillere burde knebles.
Som supportere vil vi alltid ha meninger om alt og alle - ingen er tjent med at forumet "sensureres".
Ingen her på forumet har gått over hva som må tåles av både spillere, trenere og lagledere.

Kampen i går tapte vi på grunn av dårlig angrepsspill.
Hvis vi hadde vunnet 2-1 eller 3-1 hadde ingen klaget på forsvaret.
Vi har rett og slett for dårlig tempo og lar motstanderene enkelt komme i balanse.
I tillegg savner jeg at vi kommer oss oftere til avslutninger, gjerne fra distanse.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 21:53 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Saturnus wrote:
Mitt forsvar av Skjellum var aldri ment som at meninger om enkeltspillere burde knebles.
Som supportere vil vi alltid ha meninger om alt og alle - ingen er tjent med at forumet "sensureres".
Ingen her på forumet har gått over hva som må tåles av både spillere, trenere og lagledere.

Kampen i går tapte vi på grunn av dårlig angrepsspill.
Hvis vi hadde vunnet 2-1 eller 3-1 hadde ingen klaget på forsvaret.
Vi har rett og slett for dårlig tempo og lar motstanderne enkelt komme i balanse.
I tillegg savner jeg at vi kommer oss oftere til avslutninger, gjerne fra distanse.


Fotball er fotball.
Hvis en KIL-forsvarer slår en litt dum ball som motstander fanger opp - så er spilleren udugelig...
Hvis annet lags forsvarer slår en liknende ball som en KIL-spiller fanger opp (og skåret) er KIL-spilleren fenomenal...

ja, tross alt bare 2 baklengs på de 4 siste seriekampene.
Men som du selv sier - det går for treigt forover.
Hadde vi hatt verdens beste teknikere og avsluttere ut fra stilen, så intet bedre, men det er ikke slik.

Det ser ut til å måtte tenkes litt annerledes iblant.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Jun 2017, 21:55 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Nå er KIL litt i sumpa.
Arendal tar poeng og FFK vinner.
KIL med 12, så 10-10-9-9-8 på de neste.
FFK var sterke med 4-0 mot Elverum i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 05:25 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Høres ekstremt merkelig ut at man skal frita spillere fra kritikk.........jeg synes heller ikke at det blir skrevet mer enn hva spillere/trenere/ledere faktisk må tåle og høre........ærlig talt.
Det kan sikkert høres ekstremt negativt ut, og mye handler selvfølgelig også om frustrasjon etter at KIL taper, men det må da gå an og snakke "litt" fra levra og i enkelte tilfeller og kunne kalle en spade for en spade.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 05:43 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
ivo wrote:
Saturnus wrote:
Mitt forsvar av Skjellum var aldri ment som at meninger om enkeltspillere burde knebles.
Som supportere vil vi alltid ha meninger om alt og alle - ingen er tjent med at forumet "sensureres".
Ingen her på forumet har gått over hva som må tåles av både spillere, trenere og lagledere.

Kampen i går tapte vi på grunn av dårlig angrepsspill.
Hvis vi hadde vunnet 2-1 eller 3-1 hadde ingen klaget på forsvaret.
Vi har rett og slett for dårlig tempo og lar motstanderne enkelt komme i balanse.
I tillegg savner jeg at vi kommer oss oftere til avslutninger, gjerne fra distanse.


Fotball er fotball.
Hvis en KIL-forsvarer slår en litt dum ball som motstander fanger opp - så er spilleren udugelig...
Hvis annet lags forsvarer slår en liknende ball som en KIL-spiller fanger opp (og skåret) er KIL-spilleren fenomenal...

ja, tross alt bare 2 baklengs på de 4 siste seriekampene.
Men som du selv sier - det går for treigt forover.
Hadde vi hatt verdens beste teknikere og avsluttere ut fra stilen, så intet bedre, men det er ikke slik.

Det ser ut til å måtte tenkes litt annerledes iblant.


Men man kan jo like gjerne si det samme om angrepsspillet........vi hadde ikke nødvendigvis så mange flere sjanser mot Ull/Kisa enn mot Levanger men vi satte de fleste av sjansene vi fikk. Det bugnet vel ikke akkurat med sjanser mot Florø heller. Det er vanskeligere og bemerke problemer i angrepsspillet så lenge vi skårer og setter de få sjansene vi får.

Føler det er litt sånn med forsvaret også......vi hadde tre kamper på rad med seire, og i alle de tre kampene vil jeg påstå at keeperne hadde veldig gode dager på jobben. Strømmen, Florø og Ull/Kisa hadde massevis av sjanser......men så lenge de ikke setter sjansene så er det kanskje lett og tro at forsvarsspillet er glimrende.

Nå skal det sies at jeg er fullt klar over at forsvarsspill handler om langt mer enn kun to midtstoppere altså, men feil som "bakerste mann" får ofte litt større konsekvenser......og de feilene synes jeg det har vært litt for mange av......og ja, jeg blir vel litt heit i toppen når jeg ser samme spiller rote det til flere ganger iløpet av samme kamp. Man blir litt sliten av og sitte med hjertet i halsen :shock:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jun 2017, 08:43 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
[[/quote]

Men man kan jo like gjerne si det samme om angrepsspillet........vi hadde ikke nødvendigvis så mange flere sjanser mot Ull/Kisa enn mot Levanger men vi satte de fleste av sjansene vi fikk. Det bugnet vel ikke akkurat med sjanser mot Florø heller. Det er vanskeligere og bemerke problemer i angrepsspillet så lenge vi skårer og setter de få sjansene vi får.

Føler det er litt sånn med forsvaret også......vi hadde tre kamper på rad med seire, og i alle de tre kampene vil jeg påstå at keeperne hadde veldig gode dager på jobben. Strømmen, Florø og Ull/Kisa hadde massevis av sjanser......men så lenge de ikke setter sjansene så er det kanskje lett og tro at forsvarsspillet er glimrende.

Nå skal det sies at jeg er fullt klar over at forsvarsspill handler om langt mer enn kun to midtstoppere altså, men feil som "bakerste mann" får ofte litt større konsekvenser......og de feilene synes jeg det har vært litt for mange av......og ja, jeg blir vel litt heit i toppen når jeg ser samme spiller rote det til flere ganger iløpet av samme kamp. Man blir litt sliten av og sitte med hjertet i halsen :shock:[/quote]

Jeg så ikke kampen mot Ull/Kisa, så den kan jeg ikke si noe om.
Det du sier er sikkert riktig.

Men faktum er bare 2 baklengs, uansett.
Og godt keeperspill er både lovlig og nødvendig.

En gang het det: ett spark og vekk med den...
Nå er det kanskje for mye: La oss leke oss elegant ut...
For i denne kampen kom vel et par store imot ved at det siste har man egentlig ikke spillermateriale til?
Med både Sjølstad og Ellingsen som stoppere vil man ha det. Men Ovlien er ingen back, men kan fint spille defensiv midtbanespiller.
Da vil man kunne få en solid defensiv.

Forover er det nok spillere å ta av, faktisk så mange at det blir leit å benke flere som burde spille.

keeper
pålerud-sjølstad-ellingsen-richardsen
wennberg-ovlien-maikel-castro
så 2 spisser deroppe

og man bør kunne få noe ut av Kolstad også. Tross alt 41 kamper i Eliten for Lillestrøm.

FFK banket Elverum 4-0 og fikk vel et kick av det.
FFK er favoritter neste tirsdag mot KIL.
Men det passer kanskje også best?

Men - kanskje er ikke laget bedre i år enn at det å unngå nedrykk og kvalikk er det man kan håpe på???


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group