KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 01:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 01 Sep 2017, 13:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-360838

Mame har trøbbel med arb.tilatelse


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 17 Sep 2017, 20:32 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
pnord wrote:
Libra wrote:
Jeg må si at Espen Nystuens ro, klokskap og klare hode imponerer meg veldig i denne krevende situasjonen.


Enig! Jeg var litt skeptisk da Espen Nystuen ble ansatt som daglig leder. Jeg trodde ikke han var seriøs nok til å få et så stort ansvar. Det har han definitivt motbevist. Han fremstår som en meget tydelig leder. Han klarer tilsynelatende å holde hodet kaldt og fokusere på jobben, selv om det er ufattelig mange "forståsegpåere" som tror at de ville gjort en mye bedre jobb. Det står respekt av den jobben Nystuen gjør. Særlig det at han stiller seg til disposisjon for vanskelige spørsmål. Verken Nystuen eller Eriksen gjemmer seg bort i den situasjonen KIL er i nå.

Så er det enkelte som aldri blir fornøyd uansett. Det er folk som alltid klarer å finne noe galt i enhver situasjon. Og felles for samtlige er at de ikke vil klart seg en dag i Nystuens sko. De slutter aldri å surmule og spre negativ stemning. Noen tar det til og med inn på Eriksens private Facebook-profil og ser ikke ut til å ha selvinnsikt nok til å se hvor pinlig en slik oppførsel er.

Når det stormer, finnes det to typer mennesker. Noen går og gjemmer seg bak en (Facebook)vegg, andre går ut og bygger vindmøller. Nystuen tilhører sistnevnte kategori.


Dessverre hjelper det KIL's situasjon lite å håne kritiske supportere. Jeg tror KIL ledelsen kunne ha større behov for noen som turte å si i fra om tingenes tilstand. Det er til slutt resultatene som teller i fotball, ikke gode intensjoner og undertrykkelse av kritiske stemmer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Sep 2017, 19:01 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Henning Danielsen sier i sin blogg i Glåmdalen at Eriksen må gå.
Det er da en artikkel for de som et eller annet slags abb. på Glåmdalen.

Overskriften er: "Beklager, Hans-Erik, men du må gå nå"

Men hvem skal overta?
Nordlie er selvsagt uaktuell nå.
Pimenta skal vel veldig mye til.

Samtidig er det betenkelig at flere profilerte spillere har levert veldig svakt i mesteparten av sesongen.
også som individualister i situasjoner man ellers har vært svært bra i

Jeg er ikke uten videre hyperenig i at stallen er så god...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Sep 2017, 20:10 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
Har jo ingen assistent trener i klubben lenger. Mulig Charlie kunne vært ett smart valg. En med hår på brøstet som kan fortelle dem at man måker ballen vekk fra egen 16m når det er fare for brudd.


Ellers har jeg håpet på Peter Lindau siden før Pimenta kom, men...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 18 Sep 2017, 21:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Charlie blir nok for høyrøsta for de på brakka. Det tåler dem nok ikke dessverre. Bedre med en trener som holder kjeft. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Sep 2017, 14:36 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Da synes det vel klart for de fleste at Espen Nystuen ikke er i stand til å handtere situasjonen han satte klubben i med den famøse håndteringen av trenersituasjonen i fjor høst og vinter. 2 årskontrakt til "klubbdødaren" Eriksen og total sperre mot å rydde opp. Styret / styreformannen virker også totalt fraværende. Hvem hadde trodd at dette kunne skje?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Sep 2017, 16:02 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Helt sikkert kandidater som kan gjøre en bedre jobb enn Eriksen, virker som spillerne også har resignert i forhold til trenerstilen hans og da er vil en forandring uansett komme som en positiv boost.

Spillerstallen er god, men ettersom man har unnlatt å styrke forsvaret har vi en svakhet der, på øvrige posisjoner er vi jo godt dekket.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Sep 2017, 20:07 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
ivo wrote:
Jeg er ikke uten videre hyperenig i at stallen er så god...

Det er mange som har spilt langt under pari i år, ingen tvil om det.
Men har treneren oppnådd dårlige resultater pga enkeltspillere, eller har enkeltspillere mistet selvtillit og form pga spillestilen?
Sannsynligvis er det litt av begge deler.

Men husk dette:
Ellingsen var også en skygge av seg selv under Eriksens ledelse. Nå spiller han fast i eliteserien på det fjerde beste laget.
Hvordan fant han superformen på et par uker?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 19 Sep 2017, 21:09 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Stallen er grei den men ikke supergod.......langt ifra.

Det mangler faktisk endel pr dags dato, og det gjør det heller ikke bedre at vi har en spillestil som ikke virker og få frem det beste i mange av spillerne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Sep 2017, 10:39 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Det som virkelig er skremmende er at Nystuen ikke legger seg flat og tar selvkritikk på katastrofeansettelsen av nedrykkskongen Eriksen og at styreleder opptret så svakt / er så til de grader fraværende.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Sep 2017, 14:15 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
David Justice wrote:
pnord wrote:
Libra wrote:
Jeg må si at Espen Nystuens ro, klokskap og klare hode imponerer meg veldig i denne krevende situasjonen.


Enig! Jeg var litt skeptisk da Espen Nystuen ble ansatt som daglig leder. Jeg trodde ikke han var seriøs nok til å få et så stort ansvar. Det har han definitivt motbevist. Han fremstår som en meget tydelig leder. Han klarer tilsynelatende å holde hodet kaldt og fokusere på jobben, selv om det er ufattelig mange "forståsegpåere" som tror at de ville gjort en mye bedre jobb. Det står respekt av den jobben Nystuen gjør. Særlig det at han stiller seg til disposisjon for vanskelige spørsmål. Verken Nystuen eller Eriksen gjemmer seg bort i den situasjonen KIL er i nå.

Så er det enkelte som aldri blir fornøyd uansett. Det er folk som alltid klarer å finne noe galt i enhver situasjon. Og felles for samtlige er at de ikke vil klart seg en dag i Nystuens sko. De slutter aldri å surmule og spre negativ stemning. Noen tar det til og med inn på Eriksens private Facebook-profil og ser ikke ut til å ha selvinnsikt nok til å se hvor pinlig en slik oppførsel er.

Når det stormer, finnes det to typer mennesker. Noen går og gjemmer seg bak en (Facebook)vegg, andre går ut og bygger vindmøller. Nystuen tilhører sistnevnte kategori.


Dessverre hjelper det KIL's situasjon lite å håne kritiske supportere. Jeg tror KIL ledelsen kunne ha større behov for noen som turte å si i fra om tingenes tilstand. Det er til slutt resultatene som teller i fotball, ikke gode intensjoner og undertrykkelse av kritiske stemmer.


Jeg har respekt for kritiske supportere som tør å si fra om det de opplever som tingenes tilstand. Men jeg har ikke respekt for folk som går til personangrep og henger ut Eriksen på hans private Facebookprofil. De som gjør det, må tåle å få kritikk for en slik oppførsel. Hvis du mener at det er "å håne kritiske supportere" og "undertrykkelse av kritiske stemmer", så får det være din mening. Da tror jeg vi har litt ulike verdier. Jeg lytter gjerne til saklige argumenter, men spar meg for personhets - det hjelper absolutt ingenting.

Du har helt rett i at det er resultatene som teller. Jeg har tilhørt de av supporterne som har ment at Eriksen må få tid på seg. Etter de siste fire kampene (fasit: 1 poeng) og ingen tegn til den "høstformen" som var annonsert, mener jeg også at Eriksen nå må gå. Lagene under oss har begynt å ta poeng, og vi er i fare for å rykke ned. Taper vi mot Fredrikstad, så tror jeg Nystuen må innse at han må svelge kamelen. Men jeg mener fortsatt det jeg skrev sist om at det står respekt av Nystuen for å tørre å stå i stormen og tørre å stole på en beslutning som han er ansvarlig for. Det kunne snudd etter sommeren, men det gjorde ikke det. Det var etter min mening riktig å gi Eriksen den sjansen da. Selvsagt skal en leder også lytte til kritiske stemmer. Poenget mitt er at det er stor forskjell på saklig kritikk og usaklig personhets.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Sep 2017, 20:38 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
På temaet saklig kritikk vs personhets tror jeg de aller fleste her er enige med deg, med unntak av at terskelen for hva man anser som personhets varierer ganske mye.
Her på forumet anser noen bruk av formuleringer som "Nedrykkskongen" og "Tåkefyrsten" som grov personhets.
Andre anser det som fargerikt språk for "dårlige resultater i tidligere klubber" og "meningsløse intervjuer etter kampene".
Jeg er ikke på Facebook (og har null peil på hva som er skrevet der), men her inne har det tross alt gått ganske rolig for seg.

Personlig synes jeg Eriksen bør trene laget ut sesongen.
Det er ingen opplagte erstattere (kanskje med unntak av Pimenta) som kan garantere en boost i innspurten.
Min skrekk er derimot at Espen gjør alvor av planene han hadde i sommer og forlenger til 3 år med Eriksen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 20 Sep 2017, 20:54 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 161
Saturnus wrote:
På temaet saklig kritikk vs personhets tror jeg de aller fleste her er enige med deg, med unntak av at terskelen for hva man anser som personhets varierer ganske mye.
Her på forumet anser noen bruk av formuleringer som "Nedrykkskongen" og "Tåkefyrsten" som grov personhets.
Andre anser det som fargerikt språk for "dårlige resultater i tidligere klubber" og "meningsløse intervjuer etter kampene".
Jeg er ikke på Facebook (og har null peil på hva som er skrevet der), men her inne har det tross alt gått ganske rolig for seg.

Personlig synes jeg Eriksen bør trene laget ut sesongen.
Det er ingen opplagte erstattere (kanskje med unntak av Pimenta) som kan garantere en boost i innspurten.
Min skrekk er derimot at Espen gjør alvor av planene han hadde i sommer og forlenger til 3 år med Eriksen.


Helt enig med deg. Her inne på forumet er det stort sett greit etter min mening. Det er Facebook jeg sikter til. Men nå har jeg sagt mitt om det, så da skal jeg la den ballen ligge. Så håper jeg at vi moser Fredrikstad til helga.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 21 Sep 2017, 13:42 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Etter dagens oppslag i Glåmdalen å dømme har ikke Espen Nystuen kommet ut av trassalderen ennå. Måten han uttaler seg om trenerspørsmålet på er jo uhyre pinlig. Etter å observert hva som har skjedd (og ikke skjedd) etter Cup finalen og frem til nå blir det mer og mer tydelig at det må være styret som har sviktet. Nystuen burde fått langt mer støtte, styring og kontroll fra styret.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 01 Oct 2017, 19:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Saturnus wrote:
Personlig synes jeg Eriksen bør trene laget ut sesongen.
Det er ingen opplagte erstattere (kanskje med unntak av Pimenta) som kan garantere en boost i innspurten.
Min skrekk er derimot at Espen gjør alvor av planene han hadde i sommer og forlenger til 3 år med Eriksen.


Steinar Pedersen er ledig. Men aner ikke hva han står for. Han har jo gjort en god jobb med Start og har ført de til nesten til tops i Obos. Men fikk jo som kjent sparken av en eller annen grunn før helgen..

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 256 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group