KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 25 Apr 2024, 17:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 30 Apr 2017, 16:49 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
IS wrote:
Basert på i dag så ja, skandale. Så og si samme stall, men hvor mange av de bakre 5 i dag var faste i fjor? Svaret er 1, Ovlien utover sesongen.. borte er Nystuen, Fredrikson, Pinto.. Moldskred, Nieves, Røyrane, Pålerud, Guven er/har vært skadet. Vi veit alle at det kommer til å bli bedre når flere kommer tilbake. Vi veit også at Eriksen ikke får sparken etter noen få kamper, kanskje ikke i det hele tatt.


Fjoråret var en sesong utenom det vanlige, og jeg tror IKKE Pimenta hadde gjort det noe bedre med de forutsetningene nevnt over..
Slutt med sutringa og støtt laget.


Jo, men var bra i de 2 første kampene, men så stoppet det opp.
Og - man har ikke hentet inn noen dit som ifjor var som svakest - i forsvaret.
Og vi må faktisk regne med at Røyrane og Guven får flere perioder med skadeavbrekk.

Vi kan håpe det blir bedre, men vi vet faktisk ingenting...
Heller ikke spillere som var gode ifjor har fått til noe spesielt i år.
Ovlien har vært passiv i år og Ellingsen har vært langt unna normalt nivå.

Selvsagt skal man få syte - det er ikke Nord Korea... :).

Kanskje var cupfinalen det som *ødela* litt for denne sesongen?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 16:55 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Karlsen wrote:
A4Tech wrote:

Nå har det nok dessverre også satt seg psykisk, og da tror jeg det blir vanskelig å komme seg ut av dette...


Men hvis vi snakker om mentale ferdigheter i et lag og det med selvtillit og positivitet i spillergruppa kan det tenkes at dette er et problem.


Ja, var det mentale jeg tenkte på. Man kan ha den beste treneren i verden, men så fort det har satt seg en negativ stemning i spillergruppa, der selvtilliten er borte og troa på seg selv og laget ikke finnes...ja, da er det vanskelig å snu trenden.

Noen trenere er eksperter på å komme inn i sånne grupper og snu det, men de vokser ikke på trær. Én av dem kjenner vi jo godt...

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 16:55 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
IS wrote:
Basert på i dag så ja, skandale. Så og si samme stall, men hvor mange av de bakre 5 i dag var faste i fjor? Svaret er 1, Ovlien utover sesongen.. borte er Nystuen, Fredrikson, Pinto.. Moldskred, Nieves, Røyrane, Pålerud, Guven er/har vært skadet. Vi veit alle at det kommer til å bli bedre når flere kommer tilbake. Vi veit også at Eriksen ikke får sparken etter noen få kamper, kanskje ikke i det hele tatt.


Fjoråret var en sesong utenom det vanlige, og jeg tror IKKE Pimenta hadde gjort det noe bedre med de forutsetningene nevnt over..
Slutt med sutringa og støtt laget.


Pimenta hadde ikke funnet seg i noe slikt. Det er helt åpenbart at Eriksen får sparken senest i sommerpausen. Det virkelige bekymringsverdige er hvorfor han ble ansatt i det hele tatt? Komplett uforståelig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 17:02 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Aug 2006, 11:09
Posts: 84
Hehe..jo vi kan sutre..det hjelper bare så lite..

Ja det var bra de 2 første kampene, helt enig. Likte det jeg så. Men så blir Guven og Suslov borte, 2 rutinerte karer- ikke mye rutine igjen i det laget vi så i dag.

Men til de som roper på Pimenta: mener dere virkelig at alt hadde vært så meget bedre da?

_________________
To dare is to do!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 18:52 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 01 Sep 2009, 13:20
Posts: 24
Location: Kongsvinger
IS wrote:
Men til de som roper på Pimenta: mener dere virkelig at alt hadde vært så meget bedre da?


Ja, de sportslige resultatene under Pimenta taler for seg selv. Stammen i laget nå er ikke veldig ulik den vi hadde i fjor. Ja, noen har gått ut, men ikke nok til at det resulterer i det vi ser nå. Innen sommerferien er over, har vi ny trener igjen, men da er det for sent.

Etter hva jeg forstår så var det uenigheter mellom Nystuen og Pimenta som resulterte i dårlig presse i Glåmdalen, og et tilbud som var dårlig nok til at Pimenta takket nei. Det er mulig for voksne mennesker å legge tidligere baller døde og finne ut av ting. Det vi ser nå er bare sørgelig. Det mentale må snus, og det tror ikke jeg vi har treneren som klarer å få til nå.

Nystuen, ring Pimenta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 19:48 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
ja, hva skal man si....

Skandale er det i hvert fall, og noe må gjøres. Gjerne Pimenta tilbake.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 20:07 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Men nå ser vel alle hvor dårlig reserve benk Kil har. Man kan ikke bygge et lag med så mange unge gutter. Må få inn noen med rutine. Og de som er nye er det vel bare Castro som holder nivået. Så dettte blir en kamp mot Elverum om siste plassen


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 20:29 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Castro får godkjent i dag..........han løper, tar initiativ, beveger seg og prøver iallfall.
Vinjor Tangen gjør seg heller ikke bort når han kommer inn.

Utenom det så er dette terningkast 1.
Trøsten får være at det ikke kan bli verre.

Vi mangler trøkk i begge boksene...........Mjøndalen gjorde omtrent som de ville........og spillerne spiller som om de omtrent aldri skulle ha spilt på samme lag før. Ingen bevegelser.

Beklager Eriksen, men dette holder ikke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 20:32 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Forøvrig så må vel dette være noe av det yngste vi har stilt med i en A-kamp på veldig lenge?

Jeg forventer at vi får inn mer rutine i neste overgangsvindu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 21:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Det er lov å drømme om det maggot Har drømt om et par rutinerte siden januar jeg. Men ikke sett noen enda og kommer nok ikke til å får se det heller. Men dem er vel avhenging av å få tak i spillere når de vi har lånt reiser i sommer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2017, 21:40 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Og ta gjerne med litt muskler også.....i dag var det gutter mot menn utpå banen der.

Har lenge savnet en Glenn Andersen-type i forsvar og er vel sjokkert over at den lagdelen ikke er styrket i vinter.
Vi slapp inn mye mål i fjor og ladelen er faktisk svekket.

Jeg har litt tro på at Ericsson kan komme inn og gjøre en jobb foran motstandernes mål iallfall. Han er litt mer "ren spiss" enn det andre vi har foran mål. Spissene vi har nå er litt overalt føler jeg.....og ingen av dem har vel akkurat "muskler" som sin styrke heller.

På de få innleggene vi kom til i dag....hvor pokker var folk hen liksom?
Det er jo sjanseløst.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2017, 16:10 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
IS wrote:
Hehe..jo vi kan sutre..det hjelper bare så lite..

Ja det var bra de 2 første kampene, helt enig. Likte det jeg så. Men så blir Guven og Suslov borte, 2 rutinerte karer- ikke mye rutine igjen i det laget vi så i dag.

Men til de som roper på Pimenta: mener dere virkelig at alt hadde vært så meget bedre da?


Sutring hjelper ikke for tabellen.
Men er likevel for mange av oss viktig psykologisk sett.
KIL ble skikkelig ydmyket i denne kampen.
Det liker man ikke.
For det rammer også oss som supportere.
Da vil det kunne være normalt å finne syndebukker.
Noen ganger finner vi feil, noen ganger de riktige, noen ganger ble det bare slik.
Det er sjelden andre fasiter i fotball enn etter 90 minutter, så dette med sutring or whatever er uunngåelig.

Pimenta?
Jeg tror at laget ville vært bedre forberedt før sesongen tok til.
Det samme om Tom Nordlie hadde fått jobben.
Men nå er man der man er.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2017, 16:22 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
BG-KIL
En meget bra 1.omgang. BG er avventende og KIL får etterhvert dominere og er gode.
I 2.omgang trår BG offensivt til og KIL faller mye sammen.

KIL-Start
En meget god 1.omgang mot et avventende Start-lag.
KIL dominerer og kunne senket dem i denne omgangen.
KIL dominerer fra begynnelsen i 2.omgang, men Start pakker igjen og KIL begynner med feil og mister det kreative.

TUIL-KIL
TUIL er offensive og agressive etter 0-1 og snur til 2-1, som blir 2-2 i omgang.
KIL fører litt an i 2.omgang, men ikke nok.

KIL-Ranheim
KIL blir passive og Ranheim blir farlige når de selv våger.

MIF-KIL
MIF er aggressive og offensive fra start av og KIL får bare noen sporadiske bra angrep.
Stresses til mye slurv og virker redde.

KIL var gode i 2016, så gode at BG er redde hjemme på Aspmyra i 1.omgang.
Men vi ser at når KIL presses aggressivt så holder ikke så langt spillestilen - man er ikke sikre nok med ballen over tid, samt lite gjennombruddsvillighet/-kraft.
Men KIL har likevel så mange gode spillere at når de går for fullt framover så skaper de mye.
Men det har blitt litt for mye offside faktisk på dem.

Vi ser at motstanderne effektivt knebler KIL ved å sende fram 2-3 stykker ved utspillene.
Dette fører til mye rart og farlig i egen sone.
Naturlig nok fordi man rett og slett ikke er gode nok til en slik stil - og få lag er det.

Stilen man nå har er heller ikke spesielt populær på tribunen.
Tror man det tar man feil.

Så får vi se om det snur i neste hjemmekamp - og utover.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2017, 18:39 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Ja, selvsagt, slik er fotballen. Det snur en vakker dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2017, 11:49 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Vi ble fullstendig avkledd i Mjøndalen. Vi har alltid vært sårbare for raske spisser, men når vi har en forsvarsrekke som gjør så pass mange feil så blir det relativt enkelt for Mjøndalen å høvle over oss. De få lyspunktene jeg så var en Ellingsen som i hvert fall startet kampen veldig bra. Vinjor også positiv når han kom inn. Castro jobber og sliter, men kan være litt ego i enkelte situasjoner.

Resultatene vi har hatt så langt har vært begredelige, men nå begynner også spillet vårt å falme ut. Vi er fortsatt ballsikre rundt midtbanen, men klarer ikke å beholde det samme spillet fremover. Det som kjennetegnet oss i fjor var at man alltid hadde spillpunkter fordi de fleste beveget seg inn i rom, nå er alt for mange stillestående. Det må ligge mye i taktikken, for spillerne har jo ikke blitt så mye dårligere.

Sjelden jeg roper på treneren sitt hode på ett fat, men det begynner å blinke kraftig i varsellampene. Og nå er jo heller ikke Tom ledig på markedet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group