KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Apr 2024, 10:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
PostPosted: 02 May 2017, 22:44 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Grunnen til at vi ligger der vi gjør er selvfølgelig sammensatt og skyldes ikke Eriksen alene. I et tenkt scenario hvor vi hadde møtt f.eks Florø hjemme og Elverum borte i de to første kampene i stedet for de to lagene som spilte i eliteserien i fjor, kunne vi fort stått med 8 poeng og ikke 2. Da hadde alt vært fryd og gammen og spillere og trenere hadde hatt arbeidsro. Eksempelet er jo hypotetisk og sikkert noe søkt, men kampoppsettet tror jeg har hatt betydning for situasjonen vi er i.

Glåmdalen etterlyser ledere på banen og savner egenskapene til Fredrikson, Nystuen og Pinto. Lederegenskaper er vel kanskje underordnet når man saumfarer spillermarkedet i forkant av sesongen og sikkert et punkt hvor det er mulig å glippe uten at én enkelt person kan lastes. Glåmdalen poengterer videre at det bør finnes penger til å forsterke med ledertyper etter fjorårets cupeventyr.

Jeg tror trenden fortsatt kan snu, men det må skje noe fort. Ellers vil negativiteten og håpløsheten sette seg for hardt. Eriksen har 2-års kontrakt og blir derfor dyr å kvitte seg med nå. Og hva er alternativet? Jeg håper virkelig at Güven holder seg skadefri ut sesongen, selv om det er lite trolig. Videre må Ericsson fremstå som Värmlands svar på Alan Shearer. En rutinert og duellsterk stopper med utpregede lederegenskaper som i tillegg ikke er treg og som kan begynne på dagen, er vel heller ikke noe man finner på Manpower.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2017, 09:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nå må jo også Glomdalen ta litt av skylden for at vi er der vi er nå, med tankte på at de var med på å blåse opp konflikten med Piementa


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2017, 14:36 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
Vi aner heller ikke hvordan Pimenta hadde taklet denne situasjonen........etter to år med medgang, hvordan ville han egentlig taklet motgang? Og hvorfor skal vi fortsatt leve med det bildet av at Pimenta var den letteste og samarbeide med?
Hvorfor snakker man fortsatt om han i det hele tatt? Han er på mange måter snøen som falt i fjor.......og forutsetningene i fjor var egentlig litt anderledes.
Jeg ser iallfall at mange vil ha hodet til Eriksen på et fat og servere det til Pimenta som skal komme ridende tilbake på en hvit hest og redde laget.

Det er mye som har gått på tverke og man kan jo ikke bare skylde på at Pimenta forsvant og at Eriksen kom inn dørene.
MEN jeg sier heller ikke at Eriksen er rett mann, selv om jeg har forsøkt og være positiv. Nå er jo situasjonen som den er og jeg klarer ikke helt og se at Eriksen er treneren med stor T som skal klare og snu dette :?
Også håper jeg selvfølgelig at jeg tar feil.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2017, 00:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3645
Virker som om Eriksen ikke for ut potensiale i gutta slik Pimenta klarte. Dem har jo gått ned mange hakk siden i fjor, og hvem er skyld i det? Er enig med Henning i at kil mangler litt styrke. Og Espen sier at de unge dem har hentet er langtids prosjekt. Men hjelper ikke å hente en gjeng med unge spillere da dem reiser etter 2-3 år. Og er vel bare Castro som er god nok av de dem henta i år. Et lag må alltid ha 3-4 rutinerte typer som kan dra de unge opp. Espen sier også at dem kan ta to steg tilbake og begynne på nytt. Er det ikke bedre og få tak i noen rutinerte og heller gå to steg frem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2017, 09:39 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Det mest bekymringsfulle er at de i treningskamper i vinter hang godt med mot lag som LSK og Sarpsborg selv om det ble knepent tap, men utviklingen har gått feil vei og mot Mjøndalen var det lite igjen av det som kjennetegner KIL.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2017, 10:53 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Ganske forutsigbart svar på kritikken fra Nystuen i Glåmdalen. Han sier vel det han må si, men det stemmer dårlig med det som er uttalt om ambisjoner tidligere. Ganske sikker på at Eriksen må gå før kontraktstiden, spørsmålet er når.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2017, 12:20 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Vi må ikke glemme at laget hanglet skikkelig med mange skader på tampen av sesongen i fjor.
Denne situasjonen arvet Eriksen fra Pimenta (uten at jeg tror skadene hadde noe med Pimenta å gjøre, men en lang og tøff sesong).
Det var mange sentrale som enten var skadet eller spilte med småskader på slutten av fjorårssesongen.

Det største problemet så langt er skader på sentrale spillere og at de andre rutinerte ikke står fram nok.
Uansett hva en måtte mene om Eriksen forventer jeg mer av de etablerte spillerne.
Vi kan ikke forvente at de nye unggutta og skal dra lasset.
Guven har levert varene når han var skadefri, men jeg forventer mer av spillere som Nieves, Moldskred, Holter, Ellingsen, Wennberg, Suslov og Richardsen.
Det er disse gutta som må lede an ute på banen.

Jeg må også si at jeg ikke skjønner helt hvorfor vi ikke hentet en rutinert midtstopper. Jeg vet at klubben gjerne vil at Ovlien skal få utvikle seg videre, men jeg håper ikke det er grunnen til at man ikke har hentet en midtstopper.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2017, 12:07 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Nå har jo også Nieves, Moldskred, Holter og Richardsen hvert skadet. Hele laget bortsett fra Ellingsen og Wennberg har jo vært skadet. Det er Eriksens ansvar nå.

Hodeløst av Nystuen og ikke hente inn en erfaren stor er sterk midtstopper, virkelig harakiri. Uansett hva Nystuen sier så er mye ødelagt allerede, blir det tap på Sulfen på tirsdag er det krise.

Spillerne tør jo ikke skyte på opplagte sjanser heller, det skal alltid slås en ny pasning. Drit kjedelig å se på denne fotballen til Eriksen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group