KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 11:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 17:21 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Tap gitt. Diskuter!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 17:28 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
En meget god første omgang viser hva som bor i Laget. Vi kunne med stang inn hatt ledelsen etter 1. omgang.

2. omgang kom Start mer med og beviste sin kynisme og at de kommer fra en divisjon over.

Baklengsmålene var ikke helt gode for å si det mildt.

Men vi har en tøff start på sesongen, to gode lag har vi møtt. Vi er såpass bra med i kampen og kommer til å få samme utvikling som i fjor. Fremtiden ser derfor lys ut.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 17:47 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Her skulle vi punktert kampen i 1. omg. Vi rundspiller Start. Uflax bare som gjør at vi ikke ledet.

2.omg så var det personlige feil. Fikk ikke med meg Kolstad sitt da jeg skulle sjekke noe på telefon, men Suslov skulle jo aldri prøvd å nikke til keeper i den duellen der.


Før sesongen hadde jeg egentlig ikke tippet på noe poeng for de to første rundene, men syns vi har blitt ranet fra oss 6 så langt.

Ønsker Maikel og Pålerud tilbake asap. Røyrane også. Håper det ikke er alvorlig med Guven.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 17:56 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Det Kil må få slutt på er det jæ....... spillet bak i forsvaret. Var det som ødela i Bodø og det som ødela i dag. Kil er ikkegode nok til å spille disse tvers over passningene. Skjønner ikke treneren det er han blind. Blir ikke mange poeng av slikt spill


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 18:00 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
1-0 målet skulle vært frispark i mine øyne. Blir jo løpt ned bakfra.
Men situasjonen skulle jo aldri oppstått i utgangspunktet.

2-0 målet (og mye av forsvarsarbeidet forøvrig i 2 omgang) er ren komedie. Start kunne puttet et par til de også.

Forsvarsarbeidet de to første rundene har vært litt krise. Mange personlige feil og man kan jo stille seg spørsmålet om de holder mål nå i det hele tatt. Synes det var litt slik i fjor også, også har man gått hele vinteren uten og styrke denne lagdelen noe særlig.
Tvert imot faktisk.

Kritisk.

Og nok engang dominerer vi banespillet totalt.........et par grep i pausen fra motstanderlaget, og vips så ligger vi under.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 18:11 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Slik kommer til å skje mange ganger i år, da motstanderens spiss bare ligger å venter på at Kil skal leke i forsvaret. Å nå må vi slutte å skylde på dommeren vær gang vi for en i mot. Blir for dumt


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 19:17 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
1-0 målet i dag var høyst diskutabelt, og det er det ikke bare KIL-supportere som mener.
Kolstad står omtrent rolig og duller med ballen.......Antwi kommer i fart bakfra og dytter han overende.....snapper ballen og setter den i mål.
Hadde vært et helt greit frispark i mine øyne iallfall.

Men situasjonen burde jo selvfølgelig aldri oppstått i utgangspunktet. Klønete.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 19:53 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
maggot wrote:
1-0 målet i dag var høyst diskutabelt, og det er det ikke bare KIL-supportere som mener.
Kolstad står omtrent rolig og duller med ballen.......Antwi kommer i fart bakfra og dytter han overende.....snapper ballen og setter den i mål.
Hadde vært et helt greit frispark i mine øyne iallfall.

Men situasjonen burde jo selvfølgelig aldri oppstått i utgangspunktet. Klønete.


Jeg tror alle her inne er enig med deg i situasjonen rundt 1-0 målet og at denne er diskutabel. Men som du selv sier.... Situasjonen skulle alle oppstått i utgangspunktet, og det er nettopp det som er poenget...

Hvorfor skal en stå å tulle med ballen rett forran eget mål? Et spark og bort med den... Enkelt og greit...

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 20:15 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Eriksen skulle aldri blitt ansatt. Verre enn Bergdølmo han. Trenern må bort ASAP. Det fine momentet fra fjorårssesongen er allerede ødelagt. Helt krise dette her.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 20:18 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
ManUtd wrote:
maggot wrote:
1-0 målet i dag var høyst diskutabelt, og det er det ikke bare KIL-supportere som mener.
Kolstad står omtrent rolig og duller med ballen.......Antwi kommer i fart bakfra og dytter han overende.....snapper ballen og setter den i mål.
Hadde vært et helt greit frispark i mine øyne iallfall.

Men situasjonen burde jo selvfølgelig aldri oppstått i utgangspunktet. Klønete.


Jeg tror alle her inne er enig med deg i situasjonen rundt 1-0 målet og at denne er diskutabel. Men som du selv sier.... Situasjonen skulle alle oppstått i utgangspunktet, og det er nettopp det som er poenget...

Hvorfor skal en stå å tulle med ballen rett forran eget mål? Et spark og bort med den... Enkelt og greit...



Enig......nå har vi sluppet inn 5 mål, laget 2 straffer samt forårsaket en haug med farlige situasjoner rundt egen 16 meter.
Riktignok mot god motstand men allikevel.
Det er mye knallbra spill og vi skaper jo mye sjanser, men jeg er vel litt bekymret for at motstanderne lett knekker koden gitt.
Det er bare og ligge og vente på at de feilene kommer.....for de feilene kommer desverre.

Fortsatt litt irritert på dommeren men....at vi kløner det til for oss selv betyr jo ikke at han skal gjøre en dårlig jobb for det.
Vi får ta igjen så det holder når vi gjester Sør Arena senere i sesongen og håpe på bedring allerede neste runde nå 8)
Er jo så mye annet vi får gjort med det nå allikevel.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 21:23 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Kanskje Eriksen bør prøve 4-5-1????? Så vi for litt mer tyngde på midten


Last edited by Janko on 09 Apr 2017, 21:23, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 21:23 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
David Justice wrote:
Eriksen skulle aldri blitt ansatt. Verre enn Bergdølmo han. Trenern må bort ASAP. Det fine momentet fra fjorårssesongen er allerede ødelagt. Helt krise dette her.


Nei, ærlig talt. Bergdølmo var i en helt egen liga av lavmål.

Syns egentlig vi spiller bra, kommer til masser av sjanser... men skal ofte gjøre det litt for pent innenfor 16, i stedet for å kline å være først på en evt retur skal det hælflikkes til han som står på streken så han sentre ballen over streken.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 22:12 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Det er nok godt mulig at Bergdølmo var en ennå større katastrofe, men nedturen virker jo ennå sterkere etter å en sesong med opptur. Parallene er jo de samme, total neglisjering av defensiv sikkerhet, slappe holdninger til resultater. Stygt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 09 Apr 2017, 22:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Frustrende kamp. Situasjonen som leder til 0-1 målet blir vel blåst frispark 9 av 10 ganger, i dag var dagen det ikke ble det. Jeg synes synd på Kolstad som ble syndebukk der. Mye frustrasjon og unødvendige gule kort etter hvert. Det er ingen tvil om at denne kampen blir vanskelig å nullstille.

Selv om måten man slipper inn det første målet på er demotiverende, synes jeg det er bekymringsfullt at det stopper opp til de grader. Savner i år som i fjor noen som kan ekspedere innlegg og dødballer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kamptråd KIL-Start
PostPosted: 10 Apr 2017, 06:48 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
David Justice wrote:
Det er nok godt mulig at Bergdølmo var en ennå større katastrofe, men nedturen virker jo ennå sterkere etter å en sesong med opptur. Parallene er jo de samme, total neglisjering av defensiv sikkerhet, slappe holdninger til resultater. Stygt.


Vi HAR med Eriksen:
-En spillestil som skaper målsjanser
-Et lag som er "med" i kampene
-Et lag som presser høyt og lykkes
-Tydelig defensiv organisering
-Spillere som er godt nok trent
-Riktige spillere i riktige posisjoner

Forskjellen på Eriksen og Bergdølmo blir da..?

Dog synes jeg dagens (Eriksens) KIL ligner mer på Pimenta sine to siste lag: Litt krøkkete start på sesongen, litt lettkjøpt bakover tidlig i sesongen, samme spillere omtrent, et lag som gir motstanderne seriøs kamp, et lag med potensiale. Vi tar ti - tolv seriekamper først vi tenker jeg og så tar vi diskusjonen igjen da. Dette laget kommer til å utvikle seg og bli knallgodt!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group