KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 29 Mar 2024, 17:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Treningskamptråden 2017
PostPosted: 02 Feb 2017, 14:52 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Sitter og ser 1. omgang av Stabæk-KIL på en dårlig Facebook feed. Ikke mye man klarer å få med seg, men ser at Stabæk er veldig aggressive og dyktige i gjenvinningsfasen. De står høyt og har gjort at det er vanskelig for oss å etablere ett eget spill.

Mange som klager på keeperen, jeg klarer ikke å se så mye av hva han får til, men keepersituasjonen er nok det viktigste for oss å løse før seriestart.

Syns vi har hatt tendenser til noen fine raid fremover, særlig ved Pålerud.

Men kun en treningskamp og vi får kjørt oss, fin oppkjøring mot tøff motstand.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2017, 15:54 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Sliter med mye av det samme som i kampen mot LSK selv om det er ett helt annet kampbilde nå. Stabæk var ett nummer bedre i det meste som skjer. Vi har tendenser til angrepsspill, men svært få avslutninger.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2017, 15:59 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det eneste positive med dagens kamp er vel egentlig at Stabæk ikke var mer effektive.
Tror jeg skal våge meg på og si at dette var sjokkerende dårlig.

Man kan ikke bare skylde på skader, sykdom og prøvespillere heller.....for det gjelder alle lag. Stabæk byttet vel ut omtrent hele laget i pausen. Noe bedring blir det vel utover kampen, men det er allikevel Stabæk som er best og som produserer mest sjanser hele veien.

Lite trøkk....enormt mange pasningsfeil.....ingen som går foran........ingen nye som virker til og heve nivået veldig.......det er vel min oppsummering av de tre første treningskampene.

Veldig negativt men man må jo kunne kalle en spade for en spade også.
Håper det ikke er en trend som vedvarer og at det bedrer seg radikalt frem mot seriestart.......det er heldigvis da det teller....ikke nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2017, 16:14 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
enig med maggot. Begredelig. I dag var det ikke mye som funket.
Ga opp i 2. omgang, skrudde av streamen og gikk tilbake til arbeid. Og det sier vel sitt om hvor dårlig det var.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2017, 17:46 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Er det mulig å komme opp med mer svadaprat enn i den siste setningen her?

"Vi skal jobbe inn en felles forståelse om hvordan vi forsvarer oss som en enhet. Det blir fokuset de to neste ukene. Vi skal skape oss flere fellesreferanser både prinsipielt og strukturelt, avslutter treneren. "

Det er vel ikke Høgmo KIL har ansatt?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Feb 2017, 20:18 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
To tap mot eliteseriemotstand er vel ikke så overraskende, det viktigste er at Eriksen får de svarene han er ute etter i trening og treningskamper. Dersom vi blir fillerista av divisjonskollegaer på La Manga i mars gidder jeg å bekymre meg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Feb 2017, 02:05 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Nå er jo ikke akkurat Stabæk og Lillestrøm noe topp tippeligamotstand.
Førstnevnte vant kvalifiseringen med et nødskrik og har vel ikke akkurat hentet inn verdensstjerner siden den gang de heller.
Allikevel var nivåforskjellen sjokkerende stor i dag..........også når Stabæk byttet ut hele laget.

Er enig i at det egentlig ikke betyr en dritt, men jeg hadde håpet og se iallfall litt bedring og utvikling. Litt innsats......noe som viser et slags tydelig grunnspill.
Prøvespillerne så langt er gode talenter, men ingen som vil føre til nivåhevning på kort sikt.
Han nye russerkeeperen vår har vel i rettferdighetens navn ikke fått vist seg særlig frem enda.......satser på at han er god.
Det samme med Ericsson.......han er vel et lite "langtidsprosjekt" som trenger og spille seg i form.
Skulle gjerne hatt inn noen som gikk litt foran og viste litt autoritet.
Vi kan ikke bare satse på dribleshowene til Guven (som forøvrig bare har vært en skygge av seg selv han også).
Men så tror jeg også at det kommer inn flere etterhvert.
Og stort dårligere enn det var i dag kan det jo nesten ikke bli.....så det kan jo bare gå en vei.

Det er vel bare det at jeg ble veldig bekymret over den svake innsatsen i dag.....en kamp der vi fikk flere tilbake fra skade og hvor vi skulle vise oss litt frem.
På en annen side kan jeg glatt tilgi svake treningskamper om vi knuser all motstand utover våren ;-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Feb 2017, 10:02 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nå var kampen mot LSK en helt annen enn den mot Stabæk. Mot LSK fikk vi styre spillet og spille vårt spill langt inn på motstanderens banehalvdel. I går sto Stabæk høyt stort sette hele kampen og var veldig aggressive i presset. Med gårsdagens kampbilde så skjønner jeg at det var vanskelig å skape noe, mot LSK burde vi ha skapt mer. Er ikke bekymret foreløpig for i begge kampene klarer vi å få til vårt spill, selv om det i går butta mot nesten så fort vi satte i gang ballen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Feb 2017, 12:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Vi trenger en rutinert keeper. Og en rutinert midtbane spiller som kan dra laget. Hjelper ikke med 100 talenter da de ikke hever laget noen ting. Er ingen på dagens Kil som står frem og kjefter eller roper. Hører ikke et ord. Blir liksom for snille gutter.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 Feb 2017, 10:15 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Er det utendørs mot Sarpsborg på Fredag eller Østfoldhallen? Lurer på en harry tur til Svinesund kombinert med litt fotball på Fredag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Feb 2017, 17:35 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det skal være på hovedbanen til Særp ja...

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Feb 2017, 10:48 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Ser at Særp spiller mot KIL den 10.2 klokken 13:00 og mot Sandefjord samme dag klokken 10:45, så KIL møter neppe et toppet Særpelag...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Feb 2017, 07:45 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Vel, Sandefjord skulle ha møtt Fredrikstad som trakk seg, så KIL er jo hovedmotstander slik sett da.
Men Særp får jo da brukt stallen sin mot bra lag.

Fra http://www.kil.no/nyheter/ny-toff-kamp-i-morgen ser vi at skadene florerer.
Røyrane ute kanskje opptil 12 uker!
Holter skal opereres, og den nye keeperen er ute.
Det ser tynt ut fortia...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Feb 2017, 16:06 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Ser ikke bra ut dette her, bare tull og triste gerier. Lukter nedrykk. Nystuen må ta grep nå. Hadde jeg vært Nystuen ville jeg tatt en ny telefon til Pimenta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Feb 2017, 17:15 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Fortsatt alt alt altfor dårlig dette her :(

Det positive må vel være at det faktisk var "litt" bedre enn mot Stabæk....særlig i 1 omgang da vi holdt nullen og fikk til noen fine angrep. Sarpsborg skal jo også være et bedre lag enn Stabæk.

Savner noen noen fjes inn.......det blir vel ekstra forsterket av at at de få nye som har kommet også hangler litt.
Merker at vi er utsatt for skader om dagen, noe vi desverre har litt for mye av.
Foran mål er det helt dødt og det blir ofte litt kaotisk i forsvar når vi skal spille oss ut, uten og ha heeelt kvaliteten til og gjøre det.
Blir vel heller ikke bedre av at det står nye keepere omtrent hver kamp nå.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group