KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Apr 2024, 22:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Nov 2016, 19:09 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Fotballmessig ble det en nedtur.
1-0 målet var litt a la mot Ull∕Kisa hvor en for del av målet var fritt.
Tom Nordlie mente at KIL ble for modige med tanke på måten man skulle spille seg ut på egen halvdel i dag.
Er enig fordi det ble mange frispark i 1.omgang fra farlig posisjon eller balltapene.
Moralen var at dette var en engangskamp hvor man kanskje burde hatt en tydligere plan B på stil.

Det var tilløp et par ganger i 1.omgang, men det ble skuslet bort med feilpasninger i bra posisjon.
Det var synd.

Så kan vi spekulere i om hva som kunne skjedd med 0-0 og ikke 0-1 til pause.
Men cupfinaler glemmes også fort når ting gikk - litt for mye skeis.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 02:16 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 840
Er så mange inntrykk at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne.

For det første så må jeg berømme alle som har jobbet for å få til alt i dag........alt fra busser til tog, tifo, fester og arrangementer, supportere osv. Jeg vet ikke hvem alle er, men takk allikevel.

Det har vært en opplevelse hele helgen. Som Oslobeboer har det vært morsomt å se Kongsvinger-folket innta hovedstaden og sette farge på byen.

Det var stort å kle seg i rødt og hvitt i dag og ta imot familie og venner fra Kongsvinger.
Det var stort å ta banen opp til Ullevål sammen med andre entusiastiske supportere og møte folkehavet der.
Jeg tviler på at jeg noengang kommer til å se så mye rødt og hvitt på en gang igjen.
Innmars og tifo gav klump i halsen og tårer i øyekroken.......det vekket gammel patriotisme hos en stakkars utflytter.

Selve kampen ble desverre en liten skuffelse. Det var mye nerver og personlige feil som ble brutalt utnyttet av Norges beste fotballag. KIL måtte ha en på-dag og RBK måtte ha en av-dag.......det ble desverre stikk motsatt.
Et par taktiske vurderinger jeg er litt uenig fra trenerens side men slik vil det vel alltid være.
Målene til RBK kom på de verste tidspunktene og på mest irriterende vis........litt trist at det ikke ble mer spenning i selve kampen.

Tom Nordlie kaller spillet vårt naivt, og jeg kan være delvis enig.........kanskje vi burde vært mer kyniske i dag. Nå ble vi jo riktignok genierklert for samme spillet i Drammen men.........


Kjenner forøvrig at jeg er ganske tom i kveld. Det bygde seg opp mot kampen i Drammen og det har bare steget og steget opp mot denne helgen. Plutselig er det over og det er en litt rar følelse. Det var så stort og emosjonelt og nå er det plutselig slutt.
Sesongen er riktignok ikke over helt enda, men jeg trenger noen dager på å fordøye alt dette her.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 19:48 
Offline
Spiller

Joined: 30 Mar 2010, 12:27
Posts: 459
Den største gleden under finalen. Var å se en hel stadion sving dobbeldekker med glomdølinger i rødt og hvitt. Når det gjelder kampen, så ble den akkurat som fryktet/ forventet. Min cup kamp var ferdigspilt på Marienlyst, og den vil stå i mitt fotballhjerte så lenge jeg lever. Jeg har tro på at Kil vil spille cupfinale igjen i nær fremtid. KIL har brutt en bariere, og den ble gjort i Drammen.

_________________
ALDRI KIL I 2 DIV.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 21:25 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Kampen:
For min del ble kampen en aldri så liten nedtur.
Ikke fordi jeg hadde forventet seier, men fordi jeg ikke synes vi fikk vist fram slik vi burde.

Kanskje var vi naive, men hva var alternativet?
I to år har vi drillet en ganske anderledes spillestil enn resten av Norge (på godt og vondt).
Vi har en stall med ballsikre, men ganske duellsvake spillere.
Skulle vi da plutselig lagt oss bakpå, spilt rævafotball og slått langt?
Da hadde vi kanskje tapt mindre, men aldri verden om vi hadde vunnet.
Rosenborg er rett og slett mye bedre enn oss og hadde i tillegg en god dag.

Alt rundt kampen
TIl å være første gang vi var i finalen må jeg virkelig si jeg er imponert over alle arrangementene.
Ikke bare antallet aktiviter, men også kvaliteten - man skulle ikke tro dette var vår første finale!
Så KIL Toppfotball, Supporterklubben og alle frivillige har god grunn til å være stolte.

Jeg håper også at spillerne ser at det ikke er noen vits å ønske seg til andre klubber.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 21:43 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
For at KIL skulle kunne vunnet måtte de mest erfarne spillere ha hatt en kjempegod dag.
Ingen av dem hadde vel akkurat det.

Pålerud kjempet og var bra.
Maikel gjorde veldig mye fint med ballen, men feilet for mye i pasningene etterpå.
Ellingsen slo noen tunneller.

Men uten RBKs 3-målsscorer (som var tvilsom i uka), så kunne det fort blitt en helt annen kamp.

Det sies at flere av KIL-spillerne er ønsket i andre klubber.
Hvor sterkt dette er aner jeg ikke, men noen er nok blitt lagt merke til.

Vi får håpe at Saturnus' utsagn om slikt oppfylles!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 22:57 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Utrolig imponert over røde/hvite publikum som viser potensialet på hva som bor i folk fra Glomdalsdistriket og indre Østland for øvrig. Tenk om halvparten av disse kunne møte på Gjemselund og bidra til samme stemning der.

Imponert over TIFO'en som fikk selv kongen til å smile, men selvfølgelig må Harald holde med Kongsvinger han som er konge.

Kampen kal jeg se på nytt på opptak før jeg kommenterer den ettersom det er begrenset hvilket bilde man får når man står på andre rad bak målet, men inntrykket er vel ar det var først og fremst hurtigheten til RBK spillerne som ødela for oss og at dette gjorde at formasjonen sprakk til tider og skapte unødvendig mye rom når de kom på gjennombrudd. Samtidig ga vi bort unødvendig mange dødballer i farlig sone.
Vi klarte heller ikke å flytte oss raskt nok når vi hadde ball, vi fikk til spillet vårt i en til to trekk, men manglet pasningsalternativer til de neste trekkene da RBK var tidlig opp i våre spillere eller de ikke var der de vanligvis er.

Men uansett en kjempeopplevelse og endelig få være til stede på cufinalen, eneste nedturen var at jeg ikke rakk inn på tribunen til man skulle synge "Vi kommer fra skogene" på grunn av lange køer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Nov 2016, 23:01 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Dette var selvfølgelig stort uansett hvordan kampen og resultatet utviklet seg. Det å komme frem til Ullevål og se alle i rødt og hvitt som strømmet til gjorde at halsen ble tjukk og øya blanke. Det hjalp kanskje på at kvelden i forveien fortsatt satt godt i :roll: Det er ikke noe å si på om at spillerne var noe preget og at dette muligens resulterte i noen mindre gode valg og pasninger uten adresse. Når det er sagt ble det vist en god del fikst pasningsspill og fine kombinasjoner som kanskje har gitt oss noen nye tilhengere rundt om.

Veldig fin tifo, all honnør til alle involverte!

Det er selvfølgelig interesse for Güven, Ellingsen og Pålerud. Jeg tror likevel de to sistnevnte blir ut kontraktstiden.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group