KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Apr 2024, 21:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 12:12 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Noen som har litt mer info om konflikten som beskrives i Glomdalen i dag?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 13:30 
Offline
Spiller
User avatar

Joined: 19 Apr 2005, 18:34
Posts: 435
Til de som ikke har G+

Den dypeste konflikten skal imidlertid ikke bare dreie seg om Nystuen og Pimenta.
Etter det Glåmdalen erfarer har store deler av støtteapparatet og den øvrige administrasjonen nå sett seg lei av Pimentas oppførsel mot enkeltpersoner.

Det skal ha oppstått flere situasjoner der respekterte medlemmer av KILs støtteapparat og administrasjon har følt det sårt og leit da portugiseren har gått inn på deres arbeidsområder.

Glåmdalen har vært i kontakt med både Nystuen og Pimenta.

Nystuen, som daglig leder og sportssjef, vil ikke gå nærmere inn på den pågående konflikten. – I en klubb som er i toppfotballen vil det alltid være uenigheter internt.
– Vi jobber hver eneste dag for å bli bedre, og forholder oss profesjonelt til alle situasjoner som dukker opp.

Etter tirsdagens trening på Gjemselund, sa Pimenta følgende etter Glåmdalens spørsmål om han selv følte han manglet ydmykhet

– Hvis du har hørt det, er det noen andres mening. Folk må få lov til å mene det de vil. Jeg bryr meg ikke om hva andre mener. Jeg synes jeg er en ydmyk, hardtarbeidende mann. Hvis folk ikke synes jeg er ydmyk, er det greit.

_________________
Forza Vinger!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 15:36 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6459
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Virker jo som en liten kulturkonflikt. Men dette bør ordnes opp i internt og ikke blåses opp i lokalmedia. Både Nystuen og Piementa er så pass profesjonelle at dette håndterer de nok fint.

Har selv erfaring som styremedlem i en breddeklubb og er overrasket over hvor lite som skal til for at små konflikter kan blusse opp å bli store og vanskelige i idrettsmiljøer. Tror vinnermentalitet ofte kan forveksles med arroganse og mangel på ydmykhet. Kommunikasjon er nøkkelen for å løse opp i sånne ting og da må Espen som daglig leder håndtere dette.
Jeg melder meg gjerne frivillig til å megle her om det trengs ;)

Men som Raggen sier på Facebook, man bør ikke la det gå prestisje i denne konflikten og la den legge kjepper i hjulene for det enorme løftet Espen og Pimenta med flere har gjort for KIL de siste årene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 16:31 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Fotballmessig var vel skiftet en suksess nok.
I alle fall nå søndag.
Men det er en annen sak.

Vel, minner ikke påstandene om treners oppførsel litt om noe for noen år siden?
Men hva som er riktig og eller galt, aner jeg ikke noe om.

Men konflikter mellom sterke personligheter vil man sjelden klare å holde kun internt.
Det viser jo historien, om det er i fotballklubber, store konsern, eller hva det måtte være.
Dette synes uunngåelig, uansett hvor mye vi ønsker det ikke skulle være slik.

Egentlig bryr jeg meg lite om at toppfigurene krangler og fighter litt.
Men støttepersonalet og de frivillige skal man ikke kødde med!
De er livsnerven i klubben selv om de aldri får applaus, utenom i en eller annen tale.

Så nå bør de 2, hvis Glåmdalen gjengir dette rett, låses inn i et rom til de gjenvinner balansen og tonen seg i mellom. :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 18:31 
Offline
Kaptein

Joined: 30 Apr 2006, 18:37
Posts: 766
Hadde Pimenta ville holdt dette internt, hadde han aldri benket Nystuen. Dette åpner for spekulasjoner, og Henning Danielsen har gjort en glimrende jobb i å grave i problemene. Gleder meg til å lese hele saken kl 21 da den kommer ut!

For meg virker det som om 2 store personligheter motsetter hverandre. Og istedet for å ta det internt, velger Luis å benke Espen istedet for å løse problemet på kontoret.. Barnslig oppførsel i en profesjonell klubb! Etter Henning Danielsens avsløringer i høst at Pimenta klagde til Glåmdalen at de ikke satte mere fokus på han som person og hva han hadde oppnådd etter opprykket kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er slutten for vår godeste Luis Pimenta.

Selv ønsker jeg begge i klubben, men måtte jeg velge må det bli Liasvarten. En mann for ledelsen i evig fremtid!

_________________
Takk for deet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 19:41 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
WTFimNasreen wrote:
kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er slutten for vår godeste Luis Pimenta.


Skogheim fikk ikke forlenge og gikk før tiden.
Nordlie forsvant midt i en sesong, og andre gangen fikk han ikke fornyet etter sesongslutt.
Amundsen gikk fort.
Brogeland ble sparket.
Aasen fikk ikke fortsette.
Bergdølmo fikk sparken i sesongen, også mye fordi man ville ha Pimenta (endog før sesongen).

Så hvis du mener Pimenta nå kastes ut, så what is wrong with KIL?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 21:26 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
ivo wrote:
WTFimNasreen wrote:
kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er slutten for vår godeste Luis Pimenta.


Skogheim fikk ikke forlenge og gikk før tiden.
Nordlie forsvant midt i en sesong, og andre gangen fikk han ikke fornyet etter sesongslutt.
Amundsen gikk fort.
Brogeland ble sparket.
Aasen fikk ikke fortsette.
Bergdølmo fikk sparken i sesongen, også mye fordi man ville ha Pimenta (endog før sesongen).

Så hvis du mener Pimenta nå kastes ut, så what is wrong with KIL?


Nystuen var sportslig leder for KIL når de 4 førstnevnte gikk / måtte gå. At Aasen og Bergdølmo måtte gå var jo en konsekvens av dårlige sportslige resultater.

Det er veldig synd hvis Pimenta må gå, men hvis han lager veldig mye problemer og påstandene i Glåmdalen stemmer så har han er betydelig problem med selvbildet sitt, så her har Espen Nystuen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 21:43 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Nystuen var ikke sportslig leder for KIL når de 4 førstnevnte gikk / måtte gå. At Aasen og Bergdølmo måtte gå var jo en konsekvens av dårlige sportslige resultater.

Det er veldig synd hvis Pimenta må gå, men hvis han lager veldig mye problemer og påstandene i Glåmdalen stemmer så har han er betydelig problem med selvbildet sitt, så her har Espen Nystuen en vanskelig jobb å gjøre skulle det være.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 21:53 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
David Justice wrote:
Nystuen var ikke sportslig leder for KIL når de 4 førstnevnte gikk / måtte gå. At Aasen og Bergdølmo måtte gå var jo en konsekvens av dårlige sportslige resultater.

Det er veldig synd hvis Pimenta må gå, men hvis han lager veldig mye problemer og påstandene i Glåmdalen stemmer så har han er betydelig problem med selvbildet sitt, så her har Espen Nystuen en vanskelig jobb å gjøre skulle det være.


Jeg har ikke sagt noe om hvem som var sportslig leder i KIL når den og den gikk.
Jeg har bare påpekt at det ikke ser ut til at KIL klarer å styre seg selv uten store konflikter.

Det er mulig at det er korrekt slik det kommer fram i Glåmdalen.
Men jeg stoler ikke sånn uten videre på Danielsen 100% for sitater fra ditten eller datten.
Jeg mistenker at de 2 journalistene også kan være såkalt "biased" i saken, altså ikke helt nøytrale, men understreker, det er kun mine soekulasjoner
Vi husker kanskje hans krav om blod den gangen Pelu kom for sent til en ka.mp, og hvor TB (another one out...) løste den biten på en eksemplarisk måte, og
Pelu storspilte for KIL etterpå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 22:07 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Helt korrekt Ivo. Jeg tror også at det er noen i Glåmdalen som blåser saken større enn den er. Akutt behov etter å selge aviser og bli sitert i andre medier.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 23:12 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
mikeb wrote:
Virker jo som en liten kulturkonflikt. Men dette bør ordnes opp i internt og ikke blåses opp i lokalmedia. Både Nystuen og Piementa er så pass profesjonelle at dette håndterer de nok fint.

Har selv erfaring som styremedlem i en breddeklubb og er overrasket over hvor lite som skal til for at små konflikter kan blusse opp å bli store og vanskelige i idrettsmiljøer. Tror vinnermentalitet ofte kan forveksles med arroganse og mangel på ydmykhet. Kommunikasjon er nøkkelen for å løse opp i sånne ting og da må Espen som daglig leder håndtere dette.
Jeg melder meg gjerne frivillig til å megle her om det trengs ;)


Enig. Kan se ut som en slags kulturkonflikt, og at kanskje man blander seg litt for mye inn i hverandres arbeidsområder.

Man bør absolutt ikke rakke ned på de frivillige. Går ikke så lenge før de frivillige forsvinner da, tror jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 23:16 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Og jeg er bare så sjukt, sjukt, sjukt lei av trøbbel internt i KIL. Skulle tro det hvilte en forbannelse over det hele. Til og med når det ser ut til å gå bra både økonomisk og sportslig så dukker det opp lik i skapet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 07 Jun 2016, 23:25 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1117
Location: Vinger
Dette er nok ikke unikt for oss, men dessverre veldig ødeleggende. Sterke personligheter betyr som regel sterke meninger og visst ego. Dersom dette virkelig har pågått over lengre tid og har materialisert seg, er som regel den eneste løsningen at en av partene slutter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 08 Jun 2016, 01:16 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Kjedelig sak. Men kan lokalbefolkningen stikke fingern i jorda i debatten og forholde seg til den reelle verden vi ser og ikke synse når bruddstykkene og subjektivitet kanskje preger debatten:
Fakta:
- Luis har skapt sportslige resultater vi ikke har sett på mange år.
- Espen har skapt økonomiske resultater vi ikke har sett på mange år.
--> To vidt forskjellige jobber. Nå må de sportslige resultatene veie tyngst.

Espen benket sist: Hvor er fotballforståelsen til folk? Espen på benk er en isolert sak. Dette har med sportslige prestasjoner å gjøre. Vi har sluppet inn suspekte baklengsmål i kampene mot Sandnes Ulf, Strømmen og Kristiansund. Espen var en del av forsvarsfireren de gangene han også. Disse baklengsmålene er av en art som tilsier at det måtte tas grep. En vraking, og et par mann inn i de bakre rekker mot Sanderfjord = pottetett og 0 baklengs.

Altså: Benkingen av daglig leder har intet å si med hva som skjer på brakka. Men kun sportslige prestasjoner og bare det.

Å sparke Luis vil være fatalt. Fotball er resultater. Luis har resultater.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Konflikt
PostPosted: 08 Jun 2016, 09:49 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 771
Location: Tråstad
Karlsen wrote:
Å sparke Luis vil være fatalt. Fotball er resultater. Luis har resultater.


Beste treneren jeg trur vi noen gang har hatt.
Grøsser når jeg tenker tilbake på Bergdølmo dagene.


Espen er sjef utenfor bana, Luis er sjef på bana. Mener Luis at Ovlien er ett bedre valg i bakre firer, så er det riktig.
Mener støtteapparat og frivillige at Luis går for mye inn på deres områder får Espen ta en klar prat om at det ikke er akseptert under noen omstendigheter...på kontoret.

Er ikke Luis enig der, så er han ikke større enn klubben og kan finne seg en ny jobb. Veldig kjedelig syns jeg, men sånn er det.


Men så har du Gla'dalen da som knapt nok selger aviser lenger som kanskje ønsker å blåse det her opp endel mer enn nødevendig for å beholde de fine kontorene på nye EPA.


Faen at det skal være noe hele tiden, få ordnet opp idet her og fortsett å spille ball.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group