KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 01 Jun 2015, 22:52 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Ja, bare to dager til bonuskamp mot Sandefjord. Etter avansementet sist og trekking av Sandefjord var jeg optimist umiddelbart. Tror fortsatt vi kan ha en sjanse, men da må KIL heve seg igjen mot slik de var i de første kampene. Sandefjord ble slaktet i Molde, men er nok interessert i å slå i fra seg selv om de i likhet med KIL sikkert prioriterer serien høyest.

Hadde vært veldig morro om vi kunne komme oss videre i cupen i år. Syns likevel ikke det blir verdt det hvis det går ut over prestasjonene i serien. Strengt tatt bør man fikse begge deler, men det er tøft med 3 kamper på 6 dager :?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jun 2015, 10:44 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Må si meg enig med deg der. Kanskje er det ikke verdt det. Samtidig er cup jævlig gøy, og det hadde vært utrolig artig å overraske :D

På en måte kan det ha vært fint at man fikk seg en "knekk" mot Molde. Da er man sultne og lystne på å revansjere. Jeg ser det ikke som en heeeelt umulig oppgave å slå ut Sandefjord. Dette kan fort bli en kamp som ender i straffer...

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jun 2015, 11:17 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Med alle de skadene vi har og så liten tropp håper jeg egentlig vi taper. Bedre å satse på opprykk. Men hadde vert moro med cupfinale å da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 21:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Det var rett og slett j... bittert. Og det sier jeg som bare fikk smugsjekket resultatet innimellom på mobilen. Må ha vært en utrolig underholdende kamp helt til det var definitivt slutt.

Fikk sett straffesparkonkurransen. Det åpnet jo strålende og fikk etter hvert trua på at det kunne gå. Var virkelig nære også. At noen brenner sin straffe er jo en del av gamet. Med litt flaks kunne jo også Alexander tatt den ene. Men syns ikke noen fortjener syndebukk- stempel. Alle gutta bør føle seg litt som vinnere etter å ha prestert så bra mot sterk motstand.

Men det tar nok en dag eller to og fordøye tapet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 21:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Kil rundspilte Sandefjord store deler av kampen og burde avgjort dette på full tid. Ga bort for enkle mål, og gjorde enkle ting for vanskelig for oss selv når vi kommer til deres 16m. Men morsom kamp var det i alle fall.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 22:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
http://www.sb.no/sliteseier-for-guttane ... 5-73-64255 De kan ikke ha vert på samme kamp


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 23:03 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Jeg klarer ikke å være misfornøyd etter denne kampen. Skuffet ja, men du verden for noen prestasjoner offensivt. Noen ganger er livet blodig urettferdig, og etter å ha vært best i 4 omganger og leda straffesparkkonkurannsen lenge så kan man jo ikke si annet enn at dette var dobbelt blodig urettferdig!

Hadde livet vært rettferdig hadde vi leda 3 eller 4-1 i første omgang og 5 eller 6-1 i andre omgang. Men hadde ikke Nystuen bestemt seg for å være ekstra gjestmild mot gamleklubben og Sellin dopa på seg såpass mye ekstra muskler og fart hadde dette vært vår kamp.

Har vanka på Gjemselund i 25 år nå og kan ikke huske å ha sett så bra angrepsfotball noen gang. Vi burde selvfølgelig vært bedre til å sette sjansene, men måten vi skaper sjansene på er tatt ut av en lærebok for meget viderekommende fotballspillere. Har lasta ned UEFA A oppgaven til Piementa, men ikke rukket å lese den enda. Nå skal jeg lese den fra perm til perm for der må de stå mye klok fotballteori.

Holder på med sportsplan for en breddeklubb i Oslo Øst fokus på prestasjoner fremfor resultat og etter en sånn kamp som dette må jeg si at hadde dette vært mitt guttelag så hadde jeg rosa de opp i skyene for prestasjonene i dag.

Yabre, Pålerud, Edvardsen, Nieves, Moldskred hadde en meget god dag på jobb. Enda flere som sto frem. Dessverre ble Nystuen syndebukken, men han er nok voksen nok til å håndtere det og kan også trøste de to gutta som bomma på straffene sine.

En ting er i hverfall sikkert, dette Sandefjord laget møter vi i OBOS ligaen neste år.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 23:08 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Janko wrote:
http://www.sb.no/sliteseier-for-guttane-mot-kil/s/5-73-64255 De kan ikke ha vert på samme kamp


Gleder meg til sjansestatistikken kommer, da må han nok spise opp noen av de ordene.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 23:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Synd ikke Solum scorer på de 100% sjansene han har. Har bomma en del i serien å. Men det må vel løsne for han snart,


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jun 2015, 23:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
mikeb wrote:
Har vanka på Gjemselund i 25 år nå og kan ikke huske å ha sett så bra angrepsfotball noen gang. Vi burde selvfølgelig vært bedre til å sette sjansene, men måten vi skaper sjansene på er tatt ut av en lærebok for meget viderekommende fotballspillere. Har lasta ned UEFA A oppgaven til Piementa, men ikke rukket å lese den enda. Nå skal jeg lese den fra perm til perm for der må de stå mye klok fotballteori.


Makan til trener vi har. Får bare mer og mer sans for han!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2015, 08:17 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Janko wrote:
http://www.sb.no/sliteseier-for-guttane-mot-kil/s/5-73-64255 De kan ikke ha vert på samme kamp


Fotball-journalister er sjelden det...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2015, 08:24 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
mikeb wrote:
J
Har vanka på Gjemselund i 25 år nå og kan ikke huske å ha sett så bra angrepsfotball noen gang. Vi burde selvfølgelig vært bedre til å sette sjansene, men måten vi skaper sjansene på er tatt ut av en lærebok for meget viderekommende fotballspillere.


Trenger vel ikke å gå lenger tilbake nn til hjemmekampene under Eide høsten i opprykkssesongen til TL.
2XSparta (nå sarp 08) og Haugesund, hv 3-0,3-1 og 4-1.
Da var man klinisk gode og rett på mål.

Men for all del så skapes haugevis med sjanser, men sånn sett er man ennå for veike i avslutningene.
Moldskred er den beste avslutteren slik sett og synd han ble felt på gjennomløpet mot slutten.
Da var han vel den eneste som hadde lette bein igjen - fordømt synd det for jeg tror han hadde rundet siste mann og skårert da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2015, 08:27 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
neste runde trekkes jo fritt, og med lag som Kvik Halden, Åsane og Hønefoss igjen kunne sjo muligheten for en ok motstander fortsatt være der.
Utrolig av kvik Halden egentlig.

Men KIL-forsvaret sliter litt for mye mot gode lag, så det vel også første 20min mot Follo og litt i Molde nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2015, 22:36 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Meget bra kamp av KIL selvsagt. Nystuen så nok treg ut i avgjørende situasjoner, men keepern og Solum holdt heller ikke nivået. Med Otto i mål og en spiss som kan dempe ballen og treffe mål så hadde KIL vunnet enkelt, men serien er langt viktigere så håper gutta er fit for fight igjen på lørdag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Jun 2015, 22:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Synd Solum ikke har en konkurent om spiss plassen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 76 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group