KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 20:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 16 Apr 2014, 16:24 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Glasskula har talt: http://www.kilsk.com/Hjem.php?nyhetsID=685

Hva sier så andre supportere?

Jeg er en spent optimist og gleder meg enormt. Skal bli spennende å se hvilken formasjon man går ut med. 4-4-2 lyktes godt i teningskampen mot Stabæk mens 4-2-3-1 ikke lyktes i fjor. Samtidig er stallen sterkere i år ser det ut til.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2014, 23:26 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Er avventende optimist. Synes stallen er vel ung og urutinert. Satser på at vi henter inn en gamling til sommeren.

Naturlignok lite oppdatering i kula vedr skadde spillere hos Vindbjart. De mangler en nøkkelspiller; to spillere var ute på byen i Kr.sand. De ble utsatt for blind vold og han ene mister synet og har nettopp fått glassauge.
Spiller nok ikke mot i KIL nei


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Apr 2014, 18:31 
Offline
Spiller

Joined: 31 Mar 2006, 15:02
Posts: 402
Location: Kongsvinger
Spilleren du sikter til her er for øvrig tidligere KILspiller Simen Gimmestad.
http://www.nrk.no/sorlandet/blind-pa-et ... 1.11596347


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Apr 2014, 12:19 
Offline
Materialforvalter

Joined: 19 Apr 2005, 19:04
Posts: 59
Location: Oslo
Har ikke sett noen av treningskampene i år, og jeg kjenner jeg er svært spent og ganske optimistisk før serieåpningen. For meg virker årets tropp totaltsett sterkere sammenlignet med i fjor, selv om vi ikke har såkalte toppnavn som Tuelo og Hæstad.

Et spenningsmoment for meg blir å se hvordan midtbanen komponeres. Jeg synes ikke den lagdelen fungert spesielt godt i fjor, hvor mitt intrykk var at vi stadig ble overspilt og ga vekk mye rom, ei heller kvaliteten med ballen i laget. Forhåpentlivis har Ellingsen tatt nye steg, rapportene på på Berger og Henanger virker også bra.

Jeg så Ajeti for Asker i fjor, og jeg må si han imponerte ganske bra. Det blir spennende å se hvorvidt Bergdølmo klarer å få maks ut av både Solum (på tide) Ajeti. Tror dessverre at mye av nøkkelen for suksess, også i år, ligger på om Espen holder seg skadefri, med sin duellstyrke og pasningskvaltitet er og blir han en nøkkelspiller både defensivt og offensivt.

Et annet håp for sesongen er at supporterklubben (Felt J) revitaliserer seg og igjen skaper litt trøkk på tribunen. Mitt inntrykk fra motsatt side er at det gikk svært på tomgang i fjor, med de samme 3-4 litt taktløse sangene. Håper kanskje noen nye er under utvikling! All ære til de som prøver. Jeg står ikke lenger på Felt J (av mange grunner, og det er mange av oss) og vet at jeg ikke bidrar selv. Kanskje ett år i 2 div vil gjøre alle godt, for å bygge noen nytt, utvikle og komme styrket tilbake i 2015


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Apr 2014, 21:29 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Kun sett en treningskamp og det var ikke mye å skryte av, men det var før man hadde stallen på plass. Gleder meg til seriestart for å se hva vi har å by på.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 15:04 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Mener dette er en tidlig seriefinale, som derfor bør vinnes på hjemmebane.
Notodden den siste av de 3 favorittene etter mitt syn.

Vi får en pekepinn idag om hvor bra laget er.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 21:18 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Solid resultat selv om det i starten var en rar kamp. Sterkt av Bajram å score hat trick i debuten. Hadde ikke hørt om gutten før i kveld, men fantastiske avslutter egenskaper. Offensivt spiller vi til tider meget bra, men når motstanderen har ballen er det mye rusk. Savner en ballvinner på midten, ofte litt svakt og avventende press samt en del individuelle feil i de bakre rekkene som gjør det farligere enn nødvendig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 21:31 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Mye surr bakover, desto bedre fremover. Syns Berger var meget god på midten.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 21:32 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1367
Location: Auli, Nes
Ajeti var forresten meget god.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 22:00 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Den første delen av kampen da vi lå under var det en del "barnesykdommer" som man kaller det, små og store feil hos ferske lag og ferske enkeltspillere. De to baklengsmålene trenes enkelt vekk på treningsfeltet og må vel settes i bås med forrige setnings innhold.

Resten var lovende. Ajeti er enorm. Resten av laget var også godt. Godt å se god bredde i spillet igjen samt viljen til å angripe med mange spillere. Således var det godt befolket inne i 16 metern også når vi kom rundt/gjennom på kant.

Supporterfeltet er helt rått, slikt har ikke 2. divisjon sett før? Videre imponerende tilskuertall.

Konklusjon: Alt ved kampen og rammen rundt var bedre enn noe av det vi opplevde i fjor!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 22:04 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Grattis til Bergdølmo og alle gutta. Kaos i de bakre rekker til tider, men endelig har vi en skikkelig toppscorer på KIL igjen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 21 Apr 2014, 23:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
David Justice wrote:
Grattis til Bergdølmo og alle gutta. Kaos i de bakre rekker til tider, men endelig har vi en skikkelig toppscorer på KIL igjen.

Yess!
Herlig serieåpning. Gleder meg til fortsettelsen, spesielt hvis vi kan luke ut feilene bakover.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2014, 09:29 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Rar kamp, men fullt fortjent at vi vant :-)

Skaper masse, og mye av årsaken til dette må tilskrives spillestilen til Vindbjart. Målene i mot er billige, men jeg følte uansett at ting ville gå greit til slutt selv på 1-2. Lenge siden jeg har sett KIL gå inn på med så mye folk i angrep, steike moro at vi endelig har en trener som forstår at det hjelper å fylle på med folk for å få større sjanser til å sette ballen mål. Vil nødvendigvis bli litt mer rom bakover hos oss, men der tror jeg vi vil bli bedre etter hvert.

Ajeti..... fy faen for en spiller!! Og han er ikke bare en avslutter, han kan også spille opp andre, har bra fart, og masse strenger å spille på. Skal bli utrolig gøy å følge han og resten av laget videre i årets sesong... dette blir gøy :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2014, 15:06 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 27 May 2007, 01:09
Posts: 731
Location: Oslo/Sør-Odal'n
Noe av det mest positive var oppmøte. Nesten 1300 følk var meir en det jeg hadde tippa på. Vi går for fullt hus neste kamp ! Minst !

Kampen fra Vindbjart sin vinkel : http://www.vindbjart.no/fem-baklengsmal ... eapningen/

_________________
Audere est Facere.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Apr 2014, 15:12 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
aaandreas wrote:
Noe av det mest positive var oppmøte. Nesten 1300 følk var meir en det jeg hadde tippa på. Vi går for fullt hus neste kamp ! Minst !

Kampen fra Vindbjart sin vinkel : http://www.vindbjart.no/fem-baklengsmal ... eapningen/


Fler enn mange av kampene I fjor


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group