KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 13:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
PostPosted: 01 Aug 2022, 03:18 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Nå har overgangsvinduet åpnet og nye muligheter åpner seg.
For to år siden (forrige Obos-sesong) lå vi med brukket rygg sommerstid og panikk-handlet en haug med spillere.
Jeg tror ikke vi får se det samme trykket nå.
Dessuten så virker det som om alle klubbene er desperate etter forsterkninger. Både fordi de ligger i bunnen, eller fordi halve ligaen har mål om de seks første plassene.
Kongsvinger ligger omtrent der man forventer.
Vi har heller ikke fått se hvordan en fulltallig tropp vil fungere grunnet store skade-utfordringer i 2022.
Likevel.......noen flere ut? Noen flere inn?

En annen ting er trenger-avgangen til Mæland som ble annonsert tidlig, og som virker til å være relativt udramatisk.
Likevel så regner jeg med at klubben har alle følere ute allerede nå.

Hvem vil vi ha? Hvem passer? Bør vi tenke annerledes enn før?
Er det mulig at ny trener annonseres før sesongslutt?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2022, 13:05 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Hvem vil vi ha? Hvem passer? Bør vi tenke annerledes enn før?
Er det mulig at ny trener annonseres før sesongslutt?

Er vel ingen trener som vil spille slik Espen vil. Det har vi jo sett de siste 4 -5 årene. Dem må tenke på hva treneren vil ikke hva styret vil. Så håper jeg at dem for tak i 2 midtbanespiller med litt kjøtt på kroppen. Noen som tørr og rope vis det butter litt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2022, 22:24 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Jeg tror ikke der blir hentet noen nye i sommer. Det må i så fall være hvis en spiller vi har fulgt over tid skulle bli tilgjengelig. Plassen i OBOS er sikra, i tillegg har vi vel liten sjans på kvalik. Jeg tror man vil avvente ny trener og heller la denne sette sitt preg på stallen.

Nå er det vel en god del spillere på utgående kontakt til oss å være, med forbehold om feil:
-Strömberg
-Bringaker
-Grodås
-Hoel Andersen
-Gjerstrøm
-Steiring
-Murray
-Güven

Det kan godt hende det er flere også. Jeg har satt de opp etter hvor viktige jeg mener de er i forhold til forlengelse. Jeg tror dessverre vi må innse at klubblegenden Güvens tid på dette nivået er over. Jeg håper likevel at det vil være en plass til han i støtteapparatet.

Når det gjelder trener, ønsker jeg meg en med rutine, klar filosofi, karisma og pondus. De med den pakka vokser ikke på trær. Kanskje må vi se til utlandet igjen. Typen Tony Gustavsson eller Mark Dempsey. Slike trenere koster penger og setter store krav til spillere og støtteapparatet, så spørs det om det er forenlig med hva sportslig ledelse er ute etter.

Ryktene skal ha det til at Tor Ole Skullerud har vært på Gjemselund i sommer. Om det var i forbindelse med jobben i Eurosport, eller fordi han tilfeldigvis var på gamle trakter og ville slå av en prat vites ikke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Aug 2022, 23:38 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Tilhenger wrote:
Jeg tror ikke der blir hentet noen nye i sommer. Det må i så fall være hvis en spiller vi har fulgt over tid skulle bli tilgjengelig. Plassen i OBOS er sikra, i tillegg har vi vel liten sjans på kvalik. Jeg tror man vil avvente ny trener og heller la denne sette sitt preg på stallen.

Nå er det vel en god del spillere på utgående kontakt til oss å være, med forbehold om feil:
-Strömberg
-Bringaker
-Grodås
-Hoel Andersen
-Gjerstrøm
-Steiring
-Murray
-Güven

Det kan godt hende det er flere også. Jeg har satt de opp etter hvor viktige jeg mener de er i forhold til forlengelse. Jeg tror dessverre vi må innse at klubblegenden Güvens tid på dette nivået er over. Jeg håper likevel at det vil være en plass til han i støtteapparatet.

Når det gjelder trener, ønsker jeg meg en med rutine, klar filosofi, karisma og pondus. De med den pakka vokser ikke på trær. Kanskje må vi se til utlandet igjen. Typen Tony Gustavsson eller Mark Dempsey. Slike trenere koster penger og setter store krav til spillere og støtteapparatet, så spørs det om det er forenlig med hva sportslig ledelse er ute etter.

Ryktene skal ha det til at Tor Ole Skullerud har vært på Gjemselund i sommer. Om det var i forbindelse med jobben i Eurosport, eller fordi han tilfeldigvis var på gamle trakter og ville slå av en prat vites ikke.



Gjerstrøm signerte ny 3-års avtale før sesongstart.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Aug 2022, 08:20 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Vanadium wrote:

Gjerstrøm signerte ny 3-års avtale før sesongstart.


Takk for info. Det ser ut til at kontraktene til Holter og Langrekken også går ut inneværende sesong.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Aug 2022, 13:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3643
Tilhenger wrote:
Jeg tror ikke der blir hentet noen nye i sommer. Det må i så fall være hvis en spiller vi har fulgt over tid skulle bli tilgjengelig. Plassen i OBOS er sikra, i tillegg har vi vel liten sjans på kvalik. Jeg tror man vil avvente ny trener og heller la denne sette sitt preg på stallen.

Nå er det vel en god del spillere på utgående kontakt til oss å være, med forbehold om feil:
-Strömberg
-Bringaker
-Grodås
-Hoel Andersen
-Gjerstrøm
-Steiring
-Murray
-Güven

Det kan godt hende det er flere også. Jeg har satt de opp etter hvor viktige jeg mener de er i forhold til forlengelse. Jeg tror dessverre vi må innse at klubblegenden Güvens tid på dette nivået er over. Jeg håper likevel at det vil være en plass til han i støtteapparatet.

Når det gjelder trener, ønsker jeg meg en med rutine, klar filosofi, karisma og pondus. De med den pakka vokser ikke på trær. Kanskje må vi se til utlandet igjen. Typen Tony Gustavsson eller Mark Dempsey. Slike trenere koster penger og setter store krav til spillere og støtteapparatet, så spørs det om det er forenlig med hva sportslig ledelse er ute etter.

Ryktene skal ha det til at Tor Ole Skullerud har vært på Gjemselund i sommer. Om det var i forbindelse med jobben i Eurosport, eller fordi han tilfeldigvis var på gamle trakter og ville slå av en prat vites ikke.



Alle vet jo at trenere som har vert her ikke har noe å si. Og de som har sagt hva dem vil har jo reist. Så blir vel en som er stille og adlyder det som blir sagt fra øverste hold.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Aug 2022, 19:48 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Det er jo mulig at løsningen allerede er i klubben.
Jeg vet eksempelvis ikke hvordan Wennberg hadde fungert i hovedtrener-stillingen.
Mika Lehkosuo er vel også fortsatt i byen? Han var i utgangspunktet et stort navn da han ankom byen, men alt gikk galt i korona-sesongen.
Jeg nekter å tro at alt var hans feil alene.

Lars Bohinen og Jan Frode Nordnes er andre navn som er ledige, men KIL går sjeldent for "etablerte" navn på det norske markedet.

Selv håper jeg på noe mer resultat-orientert enn vi har sett de senere årene.
Nå har vi tenkt utvikling i 10 år. Gi oss resultater.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Aug 2022, 14:21 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6457
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Hadde vært kult å prøve Bohinen, men har blir sikkert for dyr for Nystuen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 Aug 2022, 20:38 
Offline
Materialforvalter

Joined: 18 Aug 2008, 19:56
Posts: 96
mikeb wrote:
Hadde vært kult å prøve Bohinen, men har blir sikkert for dyr for Nystuen.


Han er nok for dyr ja og han er heller ikke den enkleste å samarbeide med sies det.

Er jo en grunn til at Særp ikke valgte å forlenge med ham selv etter en relativt god høst i fjor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Aug 2022, 17:03 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1112
Location: Vinger
Da var Steiring avgårde til Skeid. Lojal spiller med et par viktige mål i årets sesong, men neppe med i fremtidsplanene uansett.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Aug 2022, 20:48 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 769
Location: Tråstad
Grundt & Marthinussen lånes ut også. Må vel komme noen inn straks


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Aug 2022, 23:45 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 834
Tredje og fjerde spilleren ut på kort tid.
Tipper dette er begynnelsen på slutten for Marthinussen i KIL-trøya.
Grundt ser vi nok tilbake og et opprykksjagende Moss virker som et perfekt sted inntil videre.

Virker som om de allerede tenker 2023 på brakka og at oppryddingen er i gang.
Må si jeg liker det 8) .


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2022, 08:46 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 18 Jul 2005, 01:31
Posts: 1015
Location: Oslo
Fornuftige valg dette ja. Grundt trodde jeg skulle få sitt store gjennombrudd i år, men får nå verdifull kamptrening i opprykksjagende Moss.
Tar det som en selvfølge at han er en del av framtiden til KIL.

Men med så mange ut, er jeg spent på hva som kommer inn. Så lenge vi har los på kvalik bør vi kunne klare å forsterke betraktelig ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2022, 12:24 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Klarer ikke helt se noen annen årsak til det som skjer om dagen enn at det dreier seg om å spare penger. Ikke rykker vi ned, og ikke rykker vi opp.
Så da er det heller ikke noe jag etter å prøve å få kvalifisering om opprykk. Kommer det ingen inn så er det jaggu tynt med spillere i troppen som ikke er skadet nå.

Så da er vel fokuset på 2023, så blir det spennende om vi snart skal begynne å jakte nye spillere som ligger på en litt høyere hylle enn det vi har drevet med de siste årene (minus Strømberg).

OK... kan vel sies at å få Gerson tilbake også burde vært en signering fra rimelig høyt plassert hylle ;-) Men det var en gambling i forhold til skadehistorikk, og det har jo vist seg at det er lite han får bidratt med dessverre :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Aug 2022, 14:02 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 21
Location: Tomteberget
Eric Taylor virker å være klar for KIL. 21 år gammel midtbanespiller fra Ghana. Håper han har fått brukt vinteren og våren godt i LSK, slik at han kan bidra med gode prestasjoner for KIL allerede i år. KIL har ikke alltid lyktes med signeringer fra det afrikanske kontinentet, som f eks Dadjo, han ble gitt masse tillit uten at det løsnet helt i KIL-drakta.. Dosso var heller ikke det helt store i KIL da han kom fra LSK. Likevel, lla oss håpe på at nivået til Taylor er skyhøyt og at dette er en spiller som bidrar med litt innsats, tæl og pasninger i lengderetning.

Velkommen!

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 140 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group