KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2024, 12:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 11:31 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Den målsettningen er så høl i hue som det går ann. Man kan ikke ha som målsettningen å være
blant de 18 beste lagene i landet når man har ressurser som en middels 4. divisjonsklubb (ok, kanskje 2. div da)

Enten så må man sette alle kluter til for å sikre økonomien og gradevis bygge den samtidig som man satser på å holde seg på ett bra 1. div. nivå og kanskje setter en realistisk målsettning om å kjempe om opprykk innen for en 3-4 årsperiode. Ellers så får man innse realitetene at man ikke har ressurser til å være blant de store gutta og kravle nede i grøten.

Det skal mer enn penger for til for å lykkes, men du verden som vi skal måtte kjempe om vi skal ha tro på den målsettinga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 13:21 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 22:44
Posts: 125
Location: Røyken
Årets julepresang bør være sesongkort, jo fler jo bedre.

Hva med å selge sesongkort til næringslivet i distriktet. Så kan bedriftene ha en slags bonus til de ansatte i bedriften. Mulig jeg er på villspor her men dette bør da gå an å få til. Mulig en kan få fler på kampene også.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 13:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
lurer på om det er prøvd, husker i hvertfall at det var en del plasser reservert SSB for noen år siden


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 13:39 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
wangern wrote:
Årets julepresang bør være sesongkort, jo fler jo bedre.

Hva med å selge sesongkort til næringslivet i distriktet. Så kan bedriftene ha en slags bonus til de ansatte i bedriften. Mulig jeg er på villspor her men dette bør da gå an å få til. Mulig en kan få fler på kampene også.


Helt klart!!

Dette er jo vanlig i flere av de største klubbene i landet. Både VIF og Brann selger i hvert fall sesongkort før jul til litt ekstra lav pris.....send mail til KIL....dette burde de faen meg klare å få til!!

Tar heller et sesongkort denne jula......julelotto'n er det ingen som blir rike av ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 14:37 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
mulig de gjorde en liten bommert med å tilby sessongkort for halve sessongen i år, de som var misfornøyd med resultatene frem til ferien fornya neppe sessongkortet

men det er en gambling å ta, sikkert fler som kjøper halvsessong kort enn helsessongkort, selv har jeg ikke hatt sessongkort foreløpig fordi jeg sjelden rekker med mer en 5-6 hjemmekamper og ca. 5-6 bortekamper i løpet av sessongen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 16:09 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
Det er noen bedrifter som har sesongkort i år også, Men det hjelper lite når de ansatte ikke er innteresert i fotball.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 18:39 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 22:44
Posts: 125
Location: Røyken
Janko wrote:
Det er noen bedrifter som har sesongkort i år også, Men det hjelper lite når de ansatte ikke er innteresert i fotball.


Det kan godt hende, men det er jo mulig at mange ansatte rundt omkring har barn som ønsker å se på kampene.
Klarer man å friste unger så kommer foreldrene diltene etter, eller hva med at ungene for hilse på noen av spillerne enten før eller etter kamp. Da skal jeg love deg de maser fært på å komme tilbake.
Jeg tror nøkkelen er å tenke litt nytt, også for fotballen for det er klinkende klart at en er helt nødt til å få flere folk på Gjemselund.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 18:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
Enig der ja. Vet om en masse unger som vil ha autografen, men det er ikke enkelt å få. Dem kunne ha ordna det slik at dem skrev autografer fra kl 1645-1700.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 20:11 
Offline
Reserve

Joined: 28 Oct 2005, 19:58
Posts: 219
hvis vi skal snakke om hva som kan bedre økonomien her, så har jeg en del tips... jeg bor nemlig i tjukkeste vålerenga skogen, og ser og hører diverse ting.
for eksempel burde KIL bli "mote-riktig" 8) det som Lyn Oslo og Vålerenga har gjort her er jo å lage klær og diverse som appelerer til alle. Brann har også en tradisjon på dette vet jeg. Hva med å lage hvite gensere som ligner på de vi alt har i KIL-shop, bare med hette (mer brukervennlig) og at det står "laget fra skogene" bakpå, eller noe der omkring.
Alle her går også med sitt VIF skjerf til vanlig, akkurat som om det skulle være et helt vanlig skjerf.
Gi publikummet det de vil ha, og de er lette å overtale.
Jeg tror nøkkelen ligger i å gi publikummet noe å tro på, og hvis de føler at de holder med et lag som kan utrette noe så er det flere som engasjerer seg.
Ser egentlig utrolig mange bra idéer inne på dette forumet! Vi burde være med i KIL-styret alle sammen! :lol:

_________________
<3<3


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2005, 20:57 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1122
Location: Vinger
Jeg tror også det ville ha en god effekt å involvere spillerne mer i det komersielle, i den grad det er mulig da siden spillerne i KIL jobber på dagtid.

I Stabæk f.eks ringte spillerne rundt til tidligere sesongkort-holdere før denne sesongen for å få de til å fornye. I Tromsø eller Glimt oppsøkte spillerne lokale bedrifter og butikker for å selge inn forskjellige sponsorpakker/ målaksjer.

Jeg ville garantert kjøpt to sesongkort dersom Nystuen eller Ryen hadde ringt :) .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Nov 2005, 23:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3649
solstråla wrote:
hvis vi skal snakke om hva som kan bedre økonomien her, så har jeg en del tips... jeg bor nemlig i tjukkeste vålerenga skogen, og ser og hører diverse ting.
for eksempel burde KIL bli "mote-riktig" 8) det som Lyn Oslo og Vålerenga har gjort her er jo å lage klær og diverse som appelerer til alle. Brann har også en tradisjon på dette vet jeg. Hva med å lage hvite gensere som ligner på de vi alt har i KIL-shop, bare med hette (mer brukervennlig) og at det står "laget fra skogene" bakpå, eller noe der omkring.
Alle her går også med sitt VIF skjerf til vanlig, akkurat som om det skulle være et helt vanlig skjerf.
Gi publikummet det de vil ha, og de er lette å overtale.
Jeg tror nøkkelen ligger i å gi publikummet noe å tro på, og hvis de føler at de holder med et lag som kan utrette noe så er det flere som engasjerer seg.
Ser egentlig utrolig mange bra idéer inne på dette forumet! Vi burde være med i KIL-styret alle sammen! :lol:
Det jeg savner og har sagt i fra er at dem kunne ha laga ei jakke, En colege jakke. Den bruker man jo nesten vær eneste dag. T skjorter eller ei vanlig skjorte, Er vel ikke noe dyrere den en en genser.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2005, 09:47 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 22:44
Posts: 125
Location: Røyken
solstråla wrote:
hvis vi skal snakke om hva som kan bedre økonomien her, så har jeg en del tips... jeg bor nemlig i tjukkeste vålerenga skogen, og ser og hører diverse ting.
for eksempel burde KIL bli "mote-riktig" 8) det som Lyn Oslo og Vålerenga har gjort her er jo å lage klær og diverse som appelerer til alle. Brann har også en tradisjon på dette vet jeg. Hva med å lage hvite gensere som ligner på de vi alt har i KIL-shop, bare med hette (mer brukervennlig) og at det står "laget fra skogene" bakpå, eller noe der omkring.
Alle her går også med sitt VIF skjerf til vanlig, akkurat som om det skulle være et helt vanlig skjerf.
Gi publikummet det de vil ha, og de er lette å overtale.
Jeg tror nøkkelen ligger i å gi publikummet noe å tro på, og hvis de føler at de holder med et lag som kan utrette noe så er det flere som engasjerer seg.
Ser egentlig utrolig mange bra idéer inne på dette forumet! Vi burde være med i KIL-styret alle sammen! :lol:


Helt enig i dette. Det bør tenkes mer merkevarebygging i Kongsvinger. Næringslivet i området er for lite og det bør tenkes større og bredere.

Hva med å bygge opp en profil rundt klubben som gjennomsyrer allt det klubben gjør og som de store nasjonale selskapene kan sammenligne seg med. Siden det er for få store bedrifter i området så kan det jo jobbes mot de virkelig store bedriftene i landet vårt. Dette blir store ord fra meg men av og til må man tro at man kan gå på vannet for å få til ting.
Hva dette skulle være for noe kan det jo diskuteres videre, men dette kunne jo vært noe helt nytt og spennende.

Et mål kan/bør være å komme mer i medias søkelys (positivt), skape en positiv ramme rundt klubben og satsingsområdene. Skulle gjerne hatt en slags profil i klubben eller en eller annen "klovn" som har den evnen å tiltrekke seg oppmerksomhet fra litt flere enn avisa Glåmdalen.

Eksempelvis har Vålerenga en fin ting: Vif mot Rasisme

Nå mener jeg ikke vi skal kopiere dette, men dette er ment kun som et ekspempel på hva jeg mener.

Det hadde vært moro å sjekke rundt med "de store" bedriftene og finne ut hva de ser etter når de skal sponse idrettslag. Jeg er ikke i tvil heller om at det finnes mange kvalifiserte faglig dyktige mennesker i supportergjengen som gladelig hadde kunnet jobbe med dette frivillig i samarbeid med klubben. Noe å tenke på om noen i styret leser dette og kanskje sette sammen en gruppe mennesker som kan jobbe med dette?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2005, 12:12 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Bare det å drive utadrettet virksomhet, framstå positvt i lokalpressen, og "selge" produktet fotballkamp har vært fraværende i år. Er det noen KIL ledere i avisa er det som regel noe negativt om økonomien.

Et eksempel jeg vil legge ut her selv om det ikke sikkert blir så godt mottatt i KIL T: Jeg sendte en mail til KIL T før Alta kampen og spurte om ikke klubben aktivt kunne gå ut og markedsføre kampen for å trekke folk, så kunne supporterne slenge seg på med oppfordring om å komme på kamp. Svar fra KILT: "Nå får mannen i gata ta initiativ" (!)

Ok supporterne kunne sikkert gått ut med et eller annet, men jeg ble fryktelig oppgitt over det svaret. Hvem i helvete er det som har et produkt å selge her? Hvordan skal mannen i gata gidde å ta initiativ når det stort sett har vært negativt rundt klubben i hele år?

Slik passiv virksomhet får bare gått en vei... Håper man jobber for å få en fotballkamp på Gjemselund til igjen å bli en positivt happening for Kongsvigners innbyggere. Men det krever litt egeninnsats fra de som har produktet fotballkamp å tilby!

Jepp kritisk dette, men godt ment:)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Nov 2005, 00:32 
Offline
Spiller

Joined: 30 Aug 2005, 12:31
Posts: 339
nå er det vel ikke KIL som bestemmer hva slags vinkling avisene skal ha på sakene sine? det har jo vært noe positivt, feks dette rasismegreiene som Ryen har vært med på. var jo mye positivt KILstoff rundt det, spesilet på barnesidene i Glåmdalen, men de hopper vel de fleste av oss glatt over :D

Mange gode forlsag her, men jeg tror det mangler folk til å gjennomføre alle ideene. De to som er ansatt på kontoret har nok med å holde den daglige driften gående tipper jeg: da hjelper det ikke med hundre ideer. Og styret har vel ikke råd til å ansette en til der nede for å ta tak i en del gode ideer, som riktignok kan gi inntekter på sikt. Men det er litt for seint når lisensen er inndratt pga økonomisk underskudd. Synd, men sant tror jeg! Jeg tror ingenting hadde gledet styret eller de som jobber på gjemsleund mer enn om noen hadde møtt opp og sagt: jeg tar ansvaret for det! enten det er ditt eller datt.

Og Raggen når det gjelder tippinga, så er det ingen på kontoret som gjør det, bortsett fra å sope inn penga :D Så vidt jeg vet er det en i Nordicbet som fyller ut kupongen. Noen som vet hvordan det gikk ihelga forresten???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Nov 2005, 00:42 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Tja....de fikk i hvertall inn alle de sikkre kampene...så det er vel håp om spenn for de som er med denne runden!

Uansett....finns jo ikke penger i vanlig fotballtipping lenger, jeg hadde 12 rett på ukas midtukekupong....og ga vel 700 eller noe slikt i premie.....joooohooo :D

Jeg har droppa dette, men er klar som et egg til "julelotto'n" ;-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group