KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2024, 17:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Gjemselund - utbygging
PostPosted: 07 May 2009, 13:31 
Offline
Saftblander

Joined: 12 Apr 2006, 08:36
Posts: 32
Med en god sesongstart i en Adecco-liga der alle kan slå alle, har KIL et glimrende utgangspunkt for å henge med i toppen hele sesongen. De lagene som klarer å få et "momentum" tror jeg fort kan rykke litt i fra, og jeg tror KIL kan være ett av disse lagene. Potensialet i laget er større enn hva man har vist så langt - og Nordlie-effekten viser seg fortsatt gjeldende. Muligheten for opprykk er større enn den kanskje noen gang vil bli og da reiser spørsmålene seg på anleggssiden...

Hva er status for utbyggingen av Gjemselund? Dagens arena i Eliteserien vil føre til store inntektstap på publikumssiden da snittet fort potensielt kan ligge på rundt 3 500 i første sesong blant eliten. Hvis en utbygging blir vedtatt i sommer/høst, vil sannsynligvis Gjemselund være en anleggsplass hele neste sesong. Da vil kapasiteten være på kun rundt 2 200..

Hvordan ligger man an med flomlys? Så vidt jeg skjønner er dette planlagt til høsten, -og hvorfor det? Dersom finansieringen er på plass burde dette komme på plass snarest for å sikre tv-kamper.

Høytaleranlegg. Støtter meg til andre diskusjoner på forumet. Dagens anlegg er en skandale og du skal sitte rimelig godt plassert på sittetribunen for å høre hva som blir sagt. Sånn har det vært i årevis og det holder rett og slett ikke. Det var faktisk bedre på 80-tallet, med de grå boksene plassert med jevne mellomrom på tribunene (som fortsatt henger der..)

Det er mange av oss som er veldig interessert i hva som skjer på anleggssiden. Synes de sitter med oppdatert informasjon rundt dette kan komme på banen (bokstavelig talt..).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2009, 13:44 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
King Kong Svinger wrote:
Med en god sesongstart i en Adecco-liga der alle kan slå alle, har KIL et glimrende utgangspunkt for å henge med i toppen hele sesongen. De lagene som klarer å få et "momentum" tror jeg fort kan rykke litt i fra, og jeg tror KIL kan være ett av disse lagene. Potensialet i laget er større enn hva man har vist så langt - og Nordlie-effekten viser seg fortsatt gjeldende. Muligheten for opprykk er større enn den kanskje noen gang vil bli og da reiser spørsmålene seg på anleggssiden...

Hva er status for utbyggingen av Gjemselund? Dagens arena i Eliteserien vil føre til store inntektstap på publikumssiden da snittet fort potensielt kan ligge på rundt 3 500 i første sesong blant eliten. Hvis en utbygging blir vedtatt i sommer/høst, vil sannsynligvis Gjemselund være en anleggsplass hele neste sesong. Da vil kapasiteten være på kun rundt 2 200..

Hvordan ligger man an med flomlys? Så vidt jeg skjønner er dette planlagt til høsten, -og hvorfor det? Dersom finansieringen er på plass burde dette komme på plass snarest for å sikre tv-kamper.

Høytaleranlegg. Støtter meg til andre diskusjoner på forumet. Dagens anlegg er en skandale og du skal sitte rimelig godt plassert på sittetribunen for å høre hva som blir sagt. Sånn har det vært i årevis og det holder rett og slett ikke. Det var faktisk bedre på 80-tallet, med de grå boksene plassert med jevne mellomrom på tribunene (som fortsatt henger der..)

Det er mange av oss som er veldig interessert i hva som skjer på anleggssiden. Synes de sitter med oppdatert informasjon rundt dette kan komme på banen (bokstavelig talt..).


Er det noen som vet ca. hvordan inntektene fra TV-kamp slår ut i forhold til evt. tapte inntekter fra publikumsinntekter og om det evt. er andre inntekter f.eks reklameinntekter som kommer i tilegg slik at man kunne gjørt en kost/nytte vurdering av ett slikt tiltak?

Ingen tvil om at stadion må utbedres dersom vi rykker opp, har styre og stell tenkt tanker rundt dette er det veldig hyggelig om de deler med oss som bruker 80% av dagen til å kikke etter nyheter om vårt kjære KIL ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2009, 15:43 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3647
Mener det er 100 000.- kr pr hjemmekamp som går direkte man for. Så det blir vel noe overskudd av dette. Her er noe som Ham Kam har http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 134712.ece


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 May 2009, 19:38 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Janko wrote:
Mener det er 100 000.- kr pr hjemmekamp som går direkte man for. Så det blir vel noe overskudd av dette. Her er noe som Ham Kam har http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 134712.ece


Kom 2012 på kampen mellom Ham Kam og Alta som gikk på Tirsdag. Mot budsjetert 3600 pr. kamp. Også var 2419 på en vanlig Søndagskamp mot Tromsdalen så så mange færre var det jo faktisk ikke i forhold. Alta og Tromsdalen er vel også ganske sammenlignbare som publikumsmagneter å regne.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2009, 14:49 
Offline
Materialforvalter

Joined: 15 Aug 2005, 14:39
Posts: 96
100.000,- får bortelaget ved en TV-kamp. 200.000,- får hjemmelaget + at alle som har skilter blir fakturert kr. X pr. meter. Antar at en TV-kamp hjemme bringer inn 370-400.000,-.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 May 2009, 12:19 
Offline
Materialforvalter

Joined: 06 Aug 2007, 13:00
Posts: 63
http://www.glomdalen.no/kil/article4324370.ece

Stas


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 May 2009, 16:36 
Offline
Reserve

Joined: 24 Jun 2005, 18:15
Posts: 297
Location: Oslo
Stas, men dessverre betyr det flere tirsdagskamper. Neste år betyr det forhåpentligvis kveldskamper søndag.

Hva med tribune kapasiteten? Noe nytt med den. Hvis KIL ligger i toppsiktet utover høsten stanger man fort i taket på 2750.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 May 2009, 19:34 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Det får montere noen stolseter i lysmastene, så får vi plass til enda fler.

Stas at KIL får mulighet til å tjene mer penger, men jeg liker ikke at fotballkvelden skal flyttes til tirsdag :-(

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 May 2009, 10:57 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Synd at det blir tirsdag. Dette kan Kil tape på i form av billett inntekter tror jeg.
Men bonusen er jo da at, vi endelig får de etterlengtede flomlysene, og at vi slipper press fra DIV reglementer.

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 May 2009, 18:37 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
Greit nok at det kan bli litt færre tilskuere, men regn om inntektene til antall tilskuere, så er dette bare positivt.

200 000 direkte fra NRK / 125 (voksen ståbillett) = 1600

TT antar 370 000 til 400 000 i totale ekstrainntekter pr kamp pga at sponsorer også må betale ekstra. La oss ta et litt mer forsiktig anslag og si 300 000

300 000 / 125 = 2400

Har vanskelig for å tro at et sted mellom 1600 og 2400 tilskuere ikke dukker opp på lunden pga at kampen går på en tirsdag. I tillegg har man en del som er i min kategori og har sesongkort som uansett er betalt og KIL hverken tjener eller taper på at jeg dukker opp på kamp. (er det forresten noen som vet hvor mange sesongkort som er solgt pr nå??)

Det er selvsagt kjedelig for meg personlig å gå glipp av en kamp fordi jeg ikke rekker å dra fra jobb i Oslo tidsnok en tirsdag, men om det betyr mer penger til KIL er det greit for meg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 May 2009, 12:23 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Godt nok argumentert..jeg er solgt...;)

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2009, 12:43 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Varmekabler, VIP område, nye garderober og snart flomlys på plass. Er det mer som må til for å tilfredsstille lisenskravene på anleggssiden?

Ser at MFK også sliter med å innfri lisenskrav også på anleggssiden, men finner ikke noe info om hva de mangler.
http://moss-avis.no/article/20090620/MF ... 4/1251/MFK

Blir litt nervøs for at det er fler ting som kreves, men har fått intrykk av at vi nå er i mål i forhold til anleggskravene?

Men trengs selvfølgelig litt mer publikumskapasitet ved opprykk, men det er vel ingen krav rundt dette?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2009, 15:21 
Offline
Trener

Joined: 23 May 2006, 11:37
Posts: 869
mikeb wrote:

Ser at MFK også sliter med å innfri lisenskrav også på anleggssiden, men finner ikke noe info om hva de mangler.
http://moss-avis.no/article/20090620/MF ... 4/1251/MFK

De bør i hvertfall få manghel på at de mangler trådløst nettverk på stadion. Har vært mye rundt i landet nå, og den eneste plassen de ikke har hatt dette er i Moss.


_________________
Lytt til Radio Kongsvingers live overføringer.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2009, 17:24 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Quote:
Men trengs selvfølgelig litt mer publikumskapasitet ved opprykk, men det er vel ingen krav rundt dette?


Så vidt jeg har skjønt så er alle krav oppfylt etter at lysene kommer på plass, noe som igjen betyr at det ikke finnes noen egne krav om publikumskapasistet.

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Last edited by A4Tech on 30 Jun 2009, 17:25, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 Aug 2009, 23:36 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Var ganske heftig å kjøre inn mot Kongsvinger i dag å se flomlyset på, minnet om en storstadion når man passerte Statoilen. Trenger bare å gjøre noe med tribuna nå så er vi klar for eliteserien.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 39 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group