KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 18:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tanker om neste sesong
PostPosted: 25 Sep 2005, 23:56 
Offline
Reserve

Joined: 08 Aug 2005, 15:46
Posts: 102
Location: Mellom Vinger og Mjøsa.
KIL må nå skaffe til veie nye spillere i alle lagdeler som styrker laget foran neste sesong, hvis målet om opprykk skal kunne nås.
Jeg ser for meg å hente inn 3-4 mann med erfaring fra 1. divisjon, eller andre talentfulle spillere. KIL har jo vært meget flinke til å hente inn spillere fra andre klubber og gjøre de gode før, og kan klare det igjen.
Jeg vet at penger spiller en stor rolle, men noe må vi vel ha å satse?
Unge spillere fra egen stall må også vurderes, og på sikt få trene med a-laget.
Kontraktene til de spillerne som sliter med innsats, innstilling eller rett og slett er middelmådige 1. divisjons-spillere må derfor ikke fornyes.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 10:39 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
det er en h....... lynsjestemning her inn ei dag, når skal vi bli realistiske i forhold til egne prestasjoner.

husk at det er stort sett de samme spillerene på laget i dag, som de vi forguda de siste to sessongene. da føyt vi på en medgangsbølge og nå butter det litt i mot. sånt skjer i fotball. jeg er ikke på noen måte fornøyd med laget i år, men det finnes vel grenser for slakt.

en klubb med våre ressurser er avhengig av de spillerne vi har på laget for det å rekruttere klassespillere i alle ledd lar seg neppe gjøre. flere av de spillerne som skjelles ut etter Hønefoss kampen har i tidlilgere kamper i år og ikke minst i de to foregående sessongene vist at de er gode nok for å kjempe i toppen av førstedivisjon, og klarer de å kjempe seg til de nødvendige poengene for å sikre fortsatt spill etter en relativt begredelig sessong så kan vi begynne å legge grunnlaget for neste sessong. jeg er dog overbevist at hvis vi skal kunne hevde oss i første divisjon så må vi sørge for kontinuitet på spiller og trener siden, legger vi opp til å hente inn ett par nye spillere i hvert ledd så risikerer vi å gå slukøra nedover i divisjonene igjen for jeg tror ingen klarer å dra 6-8 klassespillere fra lavere divisjoner til KIL for knapper og glansbilder.

største problemet denne sessongen var at det ble skapt kunstige høye forventninger ved at Njøsen gikk ut i avisa og sa at vi skulle gjøre det minst like bra som i fjor, når vi viste at fjorårssessongen oversteg alles forventninger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 13:25 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Medgangsbølgen fra i fjor har stilnet, dermed ser man vel kanskje også noen av spillernes EGENTLIGE nivå? Fra å herje i 2. divisjon til å klore seg fast i 1. divisjon er et stort steg. Realiteten har innhentet oss. Realiteten tilsier at laget må styrkes betraktelig neste sesong. 1. divisjon blir bare bedre og bedre, bånnlagene blir bedre, og lista er høyere for de som skal rykke opp. Dermed vil et KIL med tilnærmet samme mannskap neste år trolig slite i bunnen.

Nye spillere i hver lagdel, styrket sportslig satsing som en del av nøkkelspillerne krever og ikke minst mer disiplin og profesjonalitet i alle ledd er påkrevd. På den måten kan vi klare oss bra neste år. Jevnere stall kreves, vi kan ikke lenger satse på at nøkkelspillerne som Jakko, Nystuen og Stormoen med flere skal holde skuta flytende alene. Samtlige 11 plasser må ha kvalitet. Og de på benken kan ikke svekke laget når de kommer inn. Hvorvidt dette er mulig utfra den økonomiske situasjonen er en annen diskusjon.

De siste kampene har helt tydelig bevist at det er for mange spillere som ikke har vilje og guts til å spille på KIL. Dette er ikke krisemaksimering, det er en objektiv sannhet sett fra ståtribuna!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 13:56 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Quote:

De siste kampene har helt tydelig bevist at det er for mange spillere som ikke har vilje og guts til å spille på KIL. Dette er ikke krisemaksimering, det er en objektiv sannhet sett fra ståtribuna!


hvis du kaller det en subjektiv sannhet så kan jeg være delvis enig med deg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 14:27 
Offline
Reserve

Joined: 08 Aug 2005, 15:46
Posts: 102
Location: Mellom Vinger og Mjøsa.
Hvis målet neste år er å holde seg i 1. divisjon, ja da er jeg enig med Mikeb. Men er målet å rykke opp til eliten, kan det ikke være noen tvil om at det må forsterkninger til. kanskje ikke 6-8 klassespillere, men heller en solid forsterkning i alle lagdeler 3-4 mann.
Det er som Karlsen sier høyere nivå på 1. divisjon nå, enn det var da KIL fikk kvalifisering ifjor. Alle lag har blitt bedre.
Dette har ikke noe med lynsjestemning å gjøre, bare en realitet hvis vi har som mål å rykke opp til elitenivå igjen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 14:48 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Kan vi ha mål om å rykke opp i eliten, når vi har ressurser på linje med en 2.div klubb?

Jeg tror noe drastisk må skje med økonomien i klubben før vi kan løfte målet til det nivået. klarer ikke å få tak i så mange klassespillere for det KIL har mulighet til å betale

jeg mener at vi ikke skal fokusere så mye på resultatmål, men på å utvikle klubben i alle ledd og så får resultatene komme som en følge av vidreutvikling både økonomisk og sportslig


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 15:11 
Offline
Reserve

Joined: 08 Aug 2005, 15:46
Posts: 102
Location: Mellom Vinger og Mjøsa.
Ifølge ledelsen i KIL er målet et høyt sportslig nivå og selvfølgelig med tiden opprykk til eliten. Noe annet vil vel være å falle i staver.
Jeg er redd for at hvis det ikke blir satset nå som mange av den faste stammen i laget fornyer sine kontrakter, kan vi fort ende opp med å falle ned til 2. divisjon igjen og dermed miste våre attraktive spillere til andre klubber, som er villige til å satse.
KIL har klart å spille seg opp til eliten med veldig små ressursjer før, og kan vel klare det igjen. Fokuserer vi ikke på resultater, så vil de heller ikke komme av seg selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 15:15 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Det kan jo finnes 3-4 spillere uten kontrakt som er villig til å gå til KIL OG kan styrke laget umiddelbart. Vi trenger ingen som kan bli gode over tid nå, men noen som kan gå rett inn i en 11er og prestere.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 15:15 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Enig med deg i mye, men jeg mener også at man av og til kan stirre seg blind på resultater noe jeg mener KIl styret med Njøsen i spissen gjorde foran sessongen ved å flagge at vi skulle hevde oss like bra som i fjor.

Selvfølgelig skal man gå på banen med mål om å vinne hver kamp, men har man for stort fokus på resultatene og de ikke kommer så skapes det for mye negative vibber i klubben og så går det motsatt vei istedet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 15:19 
Offline
Saftblander

Joined: 19 Jul 2005, 22:47
Posts: 30
mikeb wrote:
Kan vi ha mål om å rykke opp i eliten, når vi har ressurser på linje med en 2.div klubb?

Jeg tror noe drastisk må skje med økonomien i klubben før vi kan løfte målet til det nivået. klarer ikke å få tak i så mange klassespillere for det KIL har mulighet til å betale

jeg mener at vi ikke skal fokusere så mye på resultatmål, men på å utvikle klubben i alle ledd og så får resultatene komme som en følge av vidreutvikling både økonomisk og sportslig


Godt sagt. Og helt enig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26 Sep 2005, 15:57 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nå har jeg ihvertfall meldt meg på tippelaget på KIL.no så det blir noe penger til klubben utover i høsten, men med min dårlige trackrecord i tippinga her på foruemt burde jeg kanskje holdt meg unna.

oppforder alle andre til også å delta der så det blir penger til klubben


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2005, 00:55 
Offline
Reserve

Joined: 08 Aug 2005, 15:46
Posts: 102
Location: Mellom Vinger og Mjøsa.
Jaja, men hvorfor er det å gå ut å si at vi skal gjøre det like bra iår som ifjor så ille? Man kan vel heller ikke ha en innstilling som går ut på å gjøre det dårligere enn forrige år. Jeg synes det er bra at man har litt ambisjoner om å gjøre det bra og helst bedre enn før.
Derfor må det satses litt. :D
Vi har en bra keeper!
Birken og Jaakko i forsvar!
Stormoen og Nystuen på midten!
Olaussen og Kalsæg fremme på banen!
Og en god trener!
Det er ikke så mye vi mangler..............................bare litt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2005, 09:57 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
det er bra med ambisjoner, men det er også noe som heter forventningsstyring og skaper man for høye forventningger så resulterer det ofte i for mye negativ fokusering på klubben om man ikke oppnår de forventnigene

Jeg håper absolutt at KIL satser, men da må man stase i alle ledd også økonomisk så jeg oppforder til en diskusjon rundt hvordan vi kan komme med forslag til at KIL stiller sterkere økonomisk og dermed kan få bedre forutsettninger også til å satse sportslig

jeg kunne gi en andel av pokergevinstene mine, men det hadde nok ikke blitt store kronene i klubbkassa ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2005, 11:41 
Offline
Reserve

Joined: 08 Aug 2005, 15:46
Posts: 102
Location: Mellom Vinger og Mjøsa.
Det vil alltid være høye forventninger til et lag som KIL. Et lag med lange tradisjoner i toppen av Norsk fotball!
Jeg synes faktisk heller ikke at det er så mye negativ fokusering på klubben, selv om det ikke har gått helt som planlagt iår. Alle som holder med KIL hadde store forventninger iår, og jeg synes at folk har taklet litt motgang på en grei måte. Mye bedre enn mange andre steder.........
KIL har mange gode supportere som holder med klubben i tykt og tynt, og vil antagelig gå på kamp selv om KIL spilte i 5. divisjon. Men de samme gode supporterne vil også ha et KIL i toppen av Norsk fotball og drømmer om opprykk og sportslig suksess. Slik vil det alltid være, og jeg tror at det er sunt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2005, 15:46 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 27 Mar 2005, 18:27
Posts: 2042
Location: Kongsvinger
Kil-ler wrote:
Jaja, men hvorfor er det å gå ut å si at vi skal gjøre det like bra iår som ifjor så ille? Man kan vel heller ikke ha en innstilling som går ut på å gjøre det dårligere enn forrige år. Jeg synes det er bra at man har litt ambisjoner om å gjøre det bra og helst bedre enn før.
Derfor må det satses litt. :D
Vi har en bra keeper!
Birken og Jaakko i forsvar!
Stormoen og Nystuen på midten!
Olaussen og Kalsæg fremme på banen!
Og en god trener!
Det er ikke så mye vi mangler..............................bare litt.


Vil vell ikke si at Sogndal har noen dårlig stall heller... Vi må begynne å TRO på oss sjøl igjen!

_________________
Sterk i medgang - lojal i motgang!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 274 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group