KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Apr 2024, 14:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Sensasjon!
PostPosted: 18 Sep 2005, 15:45 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
KIL4ever wrote:
Korslundinho wrote:
Karlsen wrote:
Er jo interessant lesning i Glåmdalen i dag. Skogen har tro på at stallen blir styrket. På at man faktisk skal klar å få tak i de man trenger for å ha et slagkraftig lag neste år. Er optimist jeg nå.

Og St. Paul har signert :D

St. Paul - lojalitet <---------Noen som gidder å lage et slikt banner?

Synes vi burde lage ett slikt banner til alle som skriver under med KIL etter sesongen uansett jeg!
Men bra forslag ;)

Gleder meg også ganske til å se hvilke nye fjes som kommer. Men da håper jeg det blir noen som glir rett inn og styrker laget umiddelbart!

For en gangs skyld er jeg enig med Korslund :wink:
Og jeg forventer at de KIL henter går inn og forsterker første elleveren. Hvis ikke kan vi like godt forlenge kontrakten med de vi har.

Dette har vært litt av en dag for meg hittil :D
Istad spilte Karlsens disipler kamp, og jeg scorte hattrick :D SENSASJON selv om vi tapte 4-3 :?
Manure og looserpool har spilt uavgjort, og Arsenal kan ta innpå ;)
Og i tillegg til dette, er KIL4ever for engangs skyld enig med meg :shock:
Er det mulig a? :P
Får håpe dagen fortsetter med at KIL knuser Bryne ;)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Sep 2005, 15:49 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Gratulerer......... kan du være mannen vi har savnet på topp på KIL's A-Lag de siste 10 årene? :D

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 18 Sep 2005, 15:50 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
:lol:
Det har jeg ingen uttalelse om, du får spørre Karlsen :P

Jeg eier ikke KONDIS :P :lol:

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: kil.no
PostPosted: 19 Sep 2005, 10:17 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
KIL.no informere jo masse om hva som skjer på kontraktsfronten og tnaker rundt neste sessong om dagen. De har vel bitt seg merke i kritikken på forumet her.

Ser at de bl.a nevner at de bruker Åge Steen og Jørn Karlsrud som speidere. Jeg er sikker på at om klubben ville så kunne de fått mange av oss supportere til å speide litt for klubben også. Sikkert flere enn meg som ser en del fotball i året og ikk ebare KIL og som kan tipse om spillere som KIL burde snakee nærmere med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 14:30 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 19 Jul 2005, 00:56
Posts: 99
Jeg skriver bare en ting om ledelsen i kil DRITT :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 14:33 
Offline
Reserve

Joined: 02 Sep 2005, 12:06
Posts: 157
Kjære vene.
KIL's stall pr i dag holder til midten av tabellen.
Keeper og midtstoppere holder mål for opprykk.
Nystuen og Stormoen i slag og skadefrie er sentral midtbane også gode, men trenger kanskje litt mer fysikk her slik at valgmuligheten bli bedre. Se kampen mot Sandefjord: Pat, Kula og Fremming. Det blir for smått selv om det helt sikkert er plass til en av dem.
Vi trenger flere alternativ på:
Venstre back
Høyre back
Sentral midtbane
1 ving
og
1 midtspiss.

Klarer vi hente forsterkninger (5 stk) er vi godt skodd for å kjempe HELT i toppen.

Noen må vike plass...slik er det bare. Det er naturlig at de som ikke har spilt mye blir vurdert opp mot dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 15:05 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Helt enig i det du sier dersom vi skal hevde oss i opprykksstriden og evt. i Tippeligaen.

Men det er urealistisk å tro at man skal klare å hente så mye bedre spillermatriale enn det man allerede disponerer så lenge man ikke kan tilby bedre økonomiske vilkår enn det KIL gjør. Derfor mener jeg det er viktig at man har en kalr strategi på å utvikle egne spillere, behandler de fair slik at de er villig til å ofre seg for klubben for knapper og glansbilder.
En klubb i KILs situasjon har ikke midler til å bytte ut halve stallen hver sessong å forvente å få spillere som kan nå opp. Det er ytterst viktig å bygge en stamme i laget med de spillerene som allerede er i klubben.

Jeg tror Skogen har sagt at det viktigste i fotball er å vidreutvikle seg og det mener jeg klubben bør ha som mål i alle ledd innkludert styret. KIL skal være en klubb der man vidreutvikles (foredles).

Man må samtitig ha en klar strategi på hva slags spillere man henter til klubben og hvordan man skal få de til å vidreutvikle seg. Unge spiller fra distriktet (Hedemark / Akershus) har gode utviklingsmuligheter i en klubb som KIL gjennom samarbeidet med NTG. Dette er en av de tingene man må bygge videre på. KIL har også tradisjon for å ha ett godt opplegg rundt keeperutvikling og kanskje burde man satste mer på dette. F.eks ved at man har minst 3 keepere i stallen, og satser på å utvikle de slik at minst 1 kan selges til en større klubb hver andre eller tredje sessong.

Det er sånne opplysninger jeg etterlyser på KIL.no for det som har kommet frem gjnneom nyheter og her på forumet er ikke profft nok for å hevde seg på dette nivået. Det er ikke spillermatrialet eller treneren som er hovedårsaken til dette.

Når det er sagt er jeg rimelig fornøyd med sessongen. Jeg hadde jo håpa at vi skulle gjøre det bedre, men realistisk sett er en plassering midt på tabellen bra med vårt utgangspunkt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 17:20 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Enig til en hvis grad der miceb. Men da kommer Kil aldri til å rykke opp igjen. Man må satse litt for å klare det. I hvor mange år har dem ikke prøvd med lokale spillere, men av 50 stk er det vel bare 5-7 stk som holder mål. Skal kil rykke opp må de tørre å satse litt. Det blir ikke billigere desto lenger dem venter.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 17:30 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
For å "tørre å satse" så må det også være "noe å satse".......og da snakker vi vel om penger?

Jeg håper i hvert fall at folka i styret har nok vett til ikke å bruke penger vi ikke har!

Vil heller ha et middels "Serie-A" lag, enn et lag på randen av konkurs i 2.divisjon!!

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 17:42 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Nå har ikke jeg fått med meg alt om hva som har blitt skrevet og sagt her, men å kalle ledelsen i KIL for dritt osv, blir litt for naivt.

For det første. KIL har ikke penger! Å begynne å tilby kontrakter til spillere i lang tid før de går ut er ikke alltid lurt, fordi gode spillere ofte vil ha høyere lønn, fordi spillere kan pådra seg skader som gjør utslag på forhandlingene eller de kan vise seg å ikke holde mål. Dessuten er det lettere for styret å ta en evaluering på hvem de vil beholde og hvem de ikke vil beholde når det gjøres på denne måten. Dette høres sikkert teit ut, men det er ikke styret, men sviktende publikum og sponsorinntekter som gjør at ting ikke alltid kan gå like fort i kil-leiren.

Vi må også alle huske på at det var dette styret, pluss Vegard Skogheim som satte sammen laget som gjorde at KIL gikk ubeseiret gjennom andre divisjon, og rett opp på kvallik-plass til tippeligaen.

Når det gjelder kontraktsforhandlingene som nå er i gang mener jeg også at det bør gjøres en grundig evaluering av hver enkelt spiller før disse tilbys nye kontrakter. Jeg er sikker på at KIL kan tjene på å vise at man ikke bare kan jogge seg inn til ny kontrakt. Man kan også si at skader osv har ført til at f.eks håkon wibe lund nå kanskje ikke er i sitt livs form. Men sånn er fotballen i dag. Spillere som ikke hever laget bør byttes ut, og derfor er det per dags dato ikke spesielt mange andre enn Jakko Nyberg, Einar Kalsæg, Paul Olauson, Harald Stormoen og Espen Nystuen som absolutt bør bli tilbydt nye kontrakter. De andre bør vurderes grundig, før de får et tilbud.

At media får vite om slike ting før spillerne selv er selvfølgelig en uting. Noe annet er det ikke å si om det. Men man lærer av sine feil, og jeg er sikker på at dette ikke kommer til å skje igjen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 18:13 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3646
Var penger jeg mente ja. Styret for ikke Kalsæg-Nyberg og Nystuen til å bli her hvis Kil bare skal ligge på 7-8 plass i 1 divisjon. Da kommer det ikke mange spillere hit. Man tjener ikke penger hvis man ikke satser litt........eller. Du vinner ikke i lotto hvis du ikke spiller heller. Vet at det ikke er lett å få tak i sponsorer over distriktet. Jeg hadde heller ikke spyttet inn penger i Kil hvis de ikke hadde som mål å rykke opp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 18:42 
Offline
Spiller

Joined: 30 Aug 2005, 12:31
Posts: 339
Når det gjelder hva som satses så er det vel ingen av oss her inne som vet hva gutta har blitt tilbudt og da er det vel ikke helt riktig å slakte det arbeidet klubben gjør.

Ellers inneholdt Rød jævels innlegg veldig mye fornuftig. Jeg tror nok klubben vil videre (etablerere seg som opprykkskandidat og rykke opp innen få år) og da tipper jeg tanken er at Wibe, Jensen, Kula osv ikke er spillere som er nødvendige for at det skal skje, mens Nystuen, Stormoen, Nyberg, Ryen osv er spillere som det vurderes er viktige for at det skal skje.

Og til den som skrev at det vel ikke finnes gode spillere fra lavere divisjoner som kan være aktuelle for KIL. HVor mange spillere har KIL betalt for siden 1083? HVor mange kom fra høyere divisjoner til KIL? Har ikke noe eksakt svar, men klubben har vel hevdet seg brukbart de sist 25 åra nettopp ved å hente billige spillere og så gjøre dem gode. Jeg vedder hue mitt på at det er dusinvis av feks Wibe-Lunder i 1 og 2 div, og blant dem er det kanskje noen som har større potensiale en vår back. (Har ikke noe spess mot Håkon så dette var bare et eksempel).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19 Sep 2005, 23:33 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 28 Mar 2005, 15:04
Posts: 731
Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Å når alt kommer til alt så må vi synsere å menere godta det KILstyret klarer å rote til/ordne opp i uansett. Synd er det! Men dessverre en realitet.

_________________
EN SKOG! ETT LAG!
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 10:39 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Roller wrote:
Å når alt kommer til alt så må vi synsere å menere godta det KILstyret klarer å rote til/ordne opp i uansett. Synd er det! Men dessverre en realitet.


er nok riktig det, men vi kan jo håpe at de faktisk lytter/leser om vi kommer med noen gode forslag / konstruktiv kritikk i mellom synsingen og klagingen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 20 Sep 2005, 12:18 
Offline
Saftblander

Joined: 19 Jul 2005, 22:47
Posts: 30
I alt dette glemmer vi en viktig faktor. Noen av KILs "beste" spillere har kun fotballen som jobb. De andre har full jobb ved siden av fotballen.
Å trene er en ting. Å hvile melleom treningene er like viktig. Hadde KIL hatt økonomi til å lønne spillerne bedre ville også prestasjonene hevet seg.

Når man tenker på at spilleren reiser på jobb mellom 7-8 på morgenen, resier rett på trening fra jobben og er hjemme etter en lang økt ved 7-1/2 8-tiden. Da er det ikke mye igjen til familieliv. Desuten går enkelte lørdager med til KIL på diverse eventementer. Hver søndag går bort til kamp.

Og lønnen ligger mellom 5 - 10.000 pr. mnd. for de aller fleste av spillerne.

Hva tjener de fast ansatte i KIL? Neppe samme lønn som de som skal prestere.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 270 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group