KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 12:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 07 Aug 2005, 21:38 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Jeg regner ikke med at noen her heier på tetlagene, men hvilke to ønsker dere skal rykke opp? Det er bare å innse at Stabæk, Sandefjord og Bryne har et så stort forsprang at to av de tre vil rykke rett opp.

Personlig håper jeg Bryne klarer å slå ett av de to andre lagene. Bryne er litt mer lik KIL enn de andre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2005, 21:46 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Håper på Stabæk og Bryne. Sandefjord har null toppfotballkultur og har ikke noe i toppen å gjøre. De har også ganske lave tilskuertall til å være et topplag.

På den annen side, det er jo kortere å reise til bygda Bærum enn Sandefjord neste år da....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2005, 21:55 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Som KIL-fans så driter vi vel fullstendig i hvem som rykker opp. Har verken ønsker eller ikke-ønsker. Det er et lag som gjelder. Det er KIL-KIL- og atter KIL


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2005, 22:51 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6461
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Jeg håper KIL rykker opp :wink: , men tror vel at Bryne og Sandefjord klarer det, unner ikke Stabæk å rykke opp igjen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2005, 23:11 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 19:36
Posts: 474
Location: Kongsvinger
Håper at alle lagene som er foran KIL ved sessongslutt blir diskvalifisert, så KIL rykker opp :D

Neida. Det er det samma for meg

_________________
Q: You're trapped in a room with a Lion, Cobrasnake and an Arsenal Fan. You have a gun with two bullets. What should you do?
A: Shoot the Arsenal Fan. Twice!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 08:24 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Neil Lennon wrote:
Som KIL-fans så driter vi vel fullstendig i hvem som rykker opp.

Hadde du sagt det samme om det var Ham-Kam som lå an til opprykk?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 08:36 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Jeg håper i hvert fall at Sandefjord IKKE rykker opp. Som Karlsen sier, de har null fotballkultur og hører ikke hjemme i toppen!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:25 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Kongsvinger har omtrent en tredel av befolkningen til Sandefjord, så fotballinteressen på Kongsvinger nok MYE større her enn i Sandefjord. KIL klarte faktisk å dra hele 5000 tilskuere på en fotballkamp i 2.divisjon!

Og blant de 10.000 som var på Ullevål mot Juventus var det faktisk hovedsaklig KIL-folk. Jeg har aldri sett så mye kjentsfolk på en gang noensinne. De to timene den kampen varte må ha vært eldorado for innbruddstyver.

Når det gjelder årets tilskuertall er det bare å innrømme at det er for dårlig. Dårlige resultater og trege glomdøler må ta skylda. Men hvis du tar en titt på befolkningen i Kongsvinger-området sammenlignet med Sandefjord er det fortsatt mye mer entusiasme her. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:35 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
jaja, bli kvitt Stabæk, selv om det er ett håpløs publikums lag...men men..ville jo vært for jævlig om Sandefjord skulle rykke opp med den Sovjet stadion de har..en skam!

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 14:47 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Lykke til Sandefjord også.

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 15:27 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Lars1 wrote:
Med all respekt til dere som synes Sandefjord Fotball IKKE skal rykke opp i TL, mener jeg dere må finne andre argumenter enn de som er nevnt i denne tråden.

Som Karlsen og KIL4ever påstår, har ikke SF toppfotballkultur og lave tilskuertall. Vel, folkens. Hva med litt research og innsikt før dere mener no`.

- SF ble stiftet så sent som i Sept. 1998, så vi har ikke rukket å oppnå "toppfotballkultur ennå".
- SF ble til etter samarbeid av Sandefjord Ballklubb og Runar som har kjempehistorie. Faktisk en av toppklubbene i Norge i lange perioder. (riktignok mange år siden nå, men måtte bare ta det med da mange minnes denne storhetstiden som nå er på vei tilbake)

- lave tilskuertall? Hva med å ta en titt på deres egne statistikker på deres egen hjemmeside.Ille, ikke sant!!!!!
Det var ikke spreke greiene i den øverste divisjonen engang.
Til opplysning: Tilskuertall 2005 sesongen KIL = 1.276 i snitt(max 1.542)
SF = 2.068 i snitt(max 3.727)
Publikumsrekorden deres er jo 10.213 KIL- Juventus, på ULLEVÅL !!!!!
På Gjemselund 6.794 KIL- Vålerenga i 1983.
Jeg må nok gå langt bak i tid, men publikumsrekorden på Storstadion er 14.076 mot Larvik Turn i 1959.
Men, men, det var fotballkultur dere skrev om.
Som en kuriositet: Thorbjørn Svendsen har flest landskamper (104), fra Sandefjord Ballklubb.

Unnskyld, men klarte ikke la dette stå ubesvart.

Men stå på alle KIL-supportere, dere er ihverfall en fin gjeng å besøke og få på besøk. Håper på en fin kamp på Gjemselunden 28. August.

Joda, jeg har hørt at det spiltes fotball i Sandefjord i steinaldertiden. Det er like håpløst å bruke det som skjedde rett etter krigen som alibi for fotballkultur i dag. Men lykke til! Og bare så det er sagt, for meg er Sandefjord et lag helt uten apell, og jeg håper dere ikke rykker opp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 15:42 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
KIL4ever: Hvor lang tid mener du det kan gå før vår historie også er for gammel til å telle?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 17:28 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Skal vel ikke skryte av fin stadio vi heller.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 22:34 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Saturnus wrote:
KIL4ever: Hvor lang tid mener du det kan gå før vår historie også er for gammel til å telle?

Ja, si det du. Vi var oppe i 17 sesonger, la oss si 15 år da. Men vi er i det minste tilbake i 1. divisjon, som per definisjon er toppfotball. Med andre ord, det var bare to sesonger vi ikke spilte toppfotball


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2005, 22:58 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Det er bare ett lag jeg holder med i Adecco ligaen, og det er KIL ;)
Alt annet ville være tåpelig, og minnet om en slags medgangssupporter... det er jeg bare i Tippeligaen, bortsett fra det året KIL plutselig rykker opp ;)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 257 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group