KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Apr 2024, 19:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva med Smerud?
PostPosted: 27 Jul 2005, 13:18 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Ser at Leif Gunnar Smerud er på vei til Moss. Burde ikke KIL kaste seg inn i den kampen? All ære til Kula for den jobben han har gjort sentralt, men jeg synes vi mangler en skikkelig sjef sentralt nå som Stormoen er ute.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 13:22 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Hvis du betaler lønna så er det nok greit for Skogheim og styret!!

Har ikke penger til slikt........denne gutten skal garantert ha 400-500k i året.....minst!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 13:59 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Dessuten skal vel Harald være tilbake snart?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 14:35 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
Raggen wrote:
Hvis du betaler lønna så er det nok greit for Skogheim og styret!!

Har ikke penger til slikt........denne gutten skal garantert ha 400-500k i året.....minst!!


Tviler jeg sterkt på. Da har heller ikke Moss råd til han! Blir litt oppgitt av at det blir avfeid som uaktuelt fordi man TROR det blir for dyrt. Spilte tross alt for MK noen år, og da var nok neppe lønna i nærheten av slike summer. Vil tro han vil til en klubb han kan få spille, og da er han sikkert villig til å fire på kravene. Så vidt jeg vet ble Espen Haug (i følge Oppland Arbeiderblad) tilbudt over 300.000 i KIL, bare så det er nevnt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 14:36 
Offline
Kaptein

Joined: 27 Jun 2005, 13:51
Posts: 692
ManUtd wrote:
Dessuten skal vel Harald være tilbake snart?

Det er ikke realistisk å tro at Solan kommer tilbake på samme nivå denne sesongen etter å ha vært skadet i nesten ett år. Han trener fortsatt ikke for fullt. Men til neste år er Solan Konge igjen!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 17:48 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Uff, han bare MÅ komme tilbake snart.. :(

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2005, 18:20 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
KIL4ever wrote:
Tviler jeg sterkt på. Da har heller ikke Moss råd til han! Blir litt oppgitt av at det blir avfeid som uaktuelt fordi man TROR det blir for dyrt. Spilte tross alt for MK noen år, og da var nok neppe lønna i nærheten av slike summer. Vil tro han vil til en klubb han kan få spille, og da er han sikkert villig til å fire på kravene. Så vidt jeg vet ble Espen Haug (i følge Oppland Arbeiderblad) tilbudt over 300.000 i KIL, bare så det er nevnt.


Altså....KIL har nettopp kvittet seg med Tran, Molnberg, Foday, Landro og Leikvin.....dette er for å spare noen få tusenlapper.....for å få en spiller som Smerud til KIL så må vi ganrantert gi han mer i lønn enn det disse gutta hadde til sammen...dette føler jeg meg ganske så sikker på. Han har vært heltidsspiller (proff) i Lyn.... med dagens lønnsnivå så er jeg rimelig sikker på at han har fått en god del mer enn 300k i lønn. Og spillere flest sitter som regel heller på benken enn å gå med på bytte klubb og få spille....hvis dette betyr at de må ned flere 100k i lønn. Mulig gutten er stinn av gryn fra før av....slik at han gir F i lønna....men dette tviler jeg meget sterkt på!!

Er det snakk om at Moss skal kjøpe gutten? eller er det bare snakk om leieavtale? Kan jo hende at Lyn ønsker å gi gutten kamptrening, og dermed låner han ut til Moss mot at klubbene deler hans lønnsutgifter.....dette har etterhvert blitt ganske vanlig ettersom begge klubber kan "tjene" på situasjonen..... Bare å se på disse gutta Viking har sendt til Skeid og Bryne (Samuelsen og Danielsen). Viking betaler halve lønna, og de nye klubbene betaler resten.

Men.....jeg ser ikke poenget i at KIL skal kaste seg på denne karusellen slik sesongen har blitt i år. Vi har et lag som er på gang.....vi kommer til å ta masse poeng utover høsten. Det er ingen fare for nedrykk, men vi kommer neppe til å ende opp med noen opprykskamp heller....til det er vi for langt bak.

Og Kula har jaggu vært god nok i massevis.....i tillegg er midtbanen den sterkeste lagdelen i KIL.

Så nei takk...vil ikke ha noen Smerud eller noen andre "leisoldater" til KIL så sant ikke noen drar på seg langvarige skader. KIL-styret får heller konsentrere seg om å få i havn nye kontrakter til de gutta vi allerede har på laget.........er skrekkelig redd for at halve laget forsvinner før neste sesong hvis de snart ikke får ut finger'n!!!

Merkelig at de ikke kan skrive litt om denne situasjonen på KIL.NO. Kunne også tenkt meg å fått sett en oversikt over hvor mange av gutta som bare har kontrakt ut året.

Noen "ansatte" i KIL som leser dette forumet? Hallo......litt info takk!! :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 263 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group