KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 26 Jul 2025, 04:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 186 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next
Author Message
PostPosted: 05 Jan 2017, 19:51 
Forumlegende

Det er klart at Guven fristes av tilbud fra Eliteserien (Tippeligaen) og utlandet.
Men det følger jo usikkerhet med å skifte klubb nå.
Her er han og vil være midtpunktet og kongen, mens ved å skifte kan ikke en slik posisjon forventes.
Så hvis det økonomiske er godt nok så bør KIL kunne veie tyngst. Og kanskje da også lengden på kontrakt!
Og nok også hvem som blir trener.

Trener?
Amundsen er neppe interessert, men må kanskje lede en periode om ingen annen kommer nå med det første.
Men har man ikke trener klar nå så har man nok et lite problem. Gitt at det ikke er en som vil komme senere og at det ikke kan opplyses nå.

Det er spennende som man kaller det, men egentlig kan vi kalle det for noe frustrerende at ting ikke er på plass (som det ser ut til)...

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2017, 21:21 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Slikt som Kil driver nå har vi da opplevd i mange år. Henter spillere 1-2 uker før serien starter er vel ikke noe nytt. Og ingen trenere er ledig heller. Så dette ser bra ut.

Der er han i ganske godt lag. Det er vel ingen som har hatt suksess der nede siden Knut Thorbjørn Eggen.

Güven virker å glippe dessverre. Spørsmålet er hvor mye KIL må øke tilbudet og hvorvidt eksterne kan bidra. Supporterklubben kanskje?

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2017, 12:19 
Trener

Tilhenger wrote:
Janko wrote:
Slikt som Kil driver nå har vi da opplevd i mange år. Henter spillere 1-2 uker før serien starter er vel ikke noe nytt. Og ingen trenere er ledig heller. Så dette ser bra ut.

Der er han i ganske godt lag. Det er vel ingen som har hatt suksess der nede siden Knut Thorbjørn Eggen.

Güven virker å glippe dessverre. Spørsmålet er hvor mye KIL må øke tilbudet og hvorvidt eksterne kan bidra. Supporterklubben kanskje?

Det er jo veldig synd at KIL har havnet i denne situasjonen, blir dobbelt nedtur da etter fjorårets suksess. Pimenta burde vært forlenget i sommer.

Det virker som om CUP suksessen kan ha ødelagt ikke bare opprykksmulighetene, men også 2017 sesongen.

Selv om Cup semi finalen og finale helgen var stor stas hadde jeg personlig lett byttet ut dette med opprykk.

Nå må det snart komme noen nyheter fra Espen Nystuen!

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2017, 13:45 
Forumlegende

Nå må vi ikke gå helt av hengslene fordi det ikke har kommet noe nytt om dette. Er det noe Nystuen har vist at han er god til er det å holde på hemmeligheter så vi får vente å se hva han drar opp av ermet på Mandagens trening.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2017, 16:57 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Nå må vi ikke gå helt av hengslene fordi det ikke har kommet noe nytt om dette. Er det noe Nystuen har vist at han er god til er det å holde på hemmeligheter så vi får vente å se hva han drar opp av ermet på Mandagens trening.

Tror Nystuen ikke har så mange navn igjen jeg. Sesongen starter på mandag og skulle hatt en trener før det. Er jo han som skal lede og spille inn et system. Da hjelper det ikke å komme i februar.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2017, 17:09 
Forumlegende

Interessant:
https://www.nrk.no/sognogfjordane/skal- ... 1.13309026

Ellers enig med Janko at det ikke er så mange trenere igjen.
Lost er: Olsen, Tandberg, Knudsen (Åsane som går til BG og sa nei til KIL nå).
Så det blir neppe noen erfaren trener?

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2017, 23:35 
Trener

Espen gjør en grundig jobb.......jeg er ikke bekymret. Tenker at det uansett snart dukker opp en løsning ;-)

Jeg anser vel Guven som tapt........jeg tar det heller som en stor positiv overraskelse om han blir.
Personlig så er jeg redd for at fyren ender opp som stallfyll i en tippeligaklubb kontra og bli værende på Kongsvinger her han hadde blitt helt.
Helter ut betyr vel uansett nye helter inn med andre kvaliteter som igjen kan gjøre en god jobb.
Også har vi jo en ganske solid "ryggrad" igjen fra i fjor med etablerte spillere.

Dette ordner seg ;-)

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2017, 09:22 
Forumlegende

Nå benektes i Glåmdalen i dag at Åsane-treneren har fått tilbud, men at de bare har snakket med ham.
Og et sies at trener neppe er på plass til over helga.
For så vidt bra at Åsane-treneren ikke fikk tilbud, fordi det er da ikke høy nok hylle.Uten forkleinelse.
Men det spørs da hva som finnes av gode nok trenere til å føre laget de nødvendige stegene videre.

Jeg er ikke optimist, men det er jeg sjelden...

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2017, 12:23 
Trener

Guven blir stallfyll i Tippeligaen slik som forrige gang, men godt betalt stallfyll. 99,9% sjanse for det antar jeg.

Trenerspørsmålet skulle vært løst i vår / sommer. Amatørmessig ikke å forlenge med Pimenta da eller alternativt å ha ny trener klar hvis man hadde bestemt seg for ikke å forlenge med Pimenta. Helt unødvendig situasjon for klubben dette her. Dårlig ledelse.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2017, 17:50 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Guven blir stallfyll i Tippeligaen slik som forrige gang, men godt betalt stallfyll. 99,9% sjanse for det antar jeg.

Trenerspørsmålet skulle vært løst i vår / sommer. Amatørmessig ikke å forlenge med Pimenta da eller alternativt å ha ny trener klar hvis man hadde bestemt seg for ikke å forlenge med Pimenta. Helt unødvendig situasjon for klubben dette her. Dårlig ledelse.

Enig med deg her. Dette har dem vist om siden krangelen i sommer. Holdt jo på å sparke Pimenta 2 uker før semifinalen.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2017, 18:32 
Forumlegende

Janko wrote:
Enig med deg her. Dette har dem vist om siden krangelen i sommer. Holdt jo på å sparke Pimenta 2 uker før semifinalen.

Men hadde man vunnet finalen og rykket opp så kunne man ikke sparket ham uansett!
Da ville man blitt satt i gapestokk.

Og - det ville neppe vært lett å halvsignere en trener med beskjed om at dersom vi sparker treneren så...

Man var i en kinkig situasjon og er det vel da også litt nå med tanke på trener.

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2017, 01:43 
Trener

Jo, selvfølgelig kunne man unlatt å signere han på nytt selv om KIL hadde rykket opp og eller vunnet Cup finalen. Dessuten, hvordan kunne Nystuen & co ha tro på at noe slikt ville skje med Pimenta hvis de var så misfornøyde med han? Nei, dette er veldig dårlig håndtverk, rett og slett meget svakt. Det virker som om personlig uenighet har ødelagt for klubbens beste. Trener skulle vært klar nå.

Espen har gjort veldig mye bra for klubben siden han kom tilbake, men dette er dårlig håndtert.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2017, 15:03 
Forumlegende

Mulig Piementa syns nok var nok også?

Ingen ny trener i dag, men ny keeper er da noe :)

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2017, 16:03 
Grævling

ivo wrote:
Men hadde man vunnet finalen og rykket opp så kunne man ikke sparket ham uansett!
Da ville man blitt satt i gapestokk.

Det kommer jo ann på hva han krevde i lønn, han har jo ikke fått sparken. Pimenta har selv takket nei til kontraktsforslaget som ble lagt frem for han.

Ryktes at det var folk fra KIL i Karlstad på lørdag, så muligens det dukker opp en svensk trener etterhvert.

Ellers, når det gjelder Güven, så har han tydeligvis mer enn nok å velge på, men jeg sitter med en følelse av at det skal til noe helt spesielt for at han drar fra Vinger. Så får jeg bare håpe KIL gir han et såpass bra tilbud, gjerne på 3 år, som gjør at han ender opp med å bli i byen, for evig og alltid :-)

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2017, 17:03 
Forumlegende

Keepern: Aleksey Gorodovoy
https://youtu.be/2pnXnqFpA30

Som Otto: offensiv og uredd og dribleglad (!)
Men synes å ha en del bedre rekkevidde og spenst.
Ser interessant ut det her,

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 186 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]