KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 27 Nov 2020, 13:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 16 Nov 2020, 22:13 
Trener

Vi har tatt 1 poeng i snitt per kamp basert på de siste ti kampene. Øygarden ligger omtrent på det samme snittet. Grorud kaver fælt, men har nok redda seg på bakgrunn av vårsesongen. Hvis vi vinner de tre siste blir jeg dypt imponert. Klarer Grorud en seier og en uavgjort på sine fem siste har de sikra kvalik uansett.

Dette virker som den lengste sesongen noensinne, selv om den starta i juli. Med unntak av opphentinga på hamar i 1. serierunde har det stort sett vært bekmørkt. Det har vært så få oppturer at jeg faktisk er glad for at det har vært begrensninger på antall tilskuere, da har jeg hatt en gyldig grunn til å være hjemme. OBOS-ligaen er fysisk tøff og kynisk. Mange av lagene baserer mye av spillet sitt på å nøytralisere motstanderen, jeg synes vi i flere tilfeller har spilt motstanderne gode, da blir det tungt i denne ligaen. Dårlig start på sesongen med Sahlgren ute tidlig. Ellers lite å skylde på. Pandemien er i hvertfall den siste som skal ha skylda. Nystuen skal ha ros for å ha gjort et hederlig forsøk fra trenerbenken. Etter tapet mot KFUM hjemme har det vært klar bedring, men han har ikke klart å snu det i tilstrekkelig grad. Det er mulig at den lange rekka med dårlige opplevelser har satt seg for hardt mentalt.

Mange kommer til å forsvinne. Qaka og Rififi drar, Skagestad og Jalasto legger nok opp. Jeg tror ikke Güven vil være noen nøkkelspiller i 2.div., dessverre. Sahlgren, Hoel Andersen og Vinjor vil antagelig være interessante for andre OBOS-liga lag. Essaeh vil vel være interessant for gamleklubben Skeid, om ikke andre. Hvem av rekruttspillerne og lokale talent som vil kunne gjøre en brukbar jobb vet jeg ikke. Når det gjelder trenerspørsmålet mener jeg Karlsrud bør spørres. Han bør ha egenskaper til å gjenreise et lag basert på lokale spillere. Om han har lyst eller er motivert vet jeg ikke.

Profile  

PostPosted: 22 Nov 2020, 00:30 
Kaptein

Jaja, det viser seg jo at man ikke kan selge PostNord-skinnet før bjørnen er skutt.
Kongsvinger MÅ vinne mot Grorud og UllKisa mens de andre lagene må avgi poeng.
Ingen av delene er usannsynlig.

Vi får gjøre vår del av arbeidet, så få vi se hva det holder til.

Jeg skal innrømme at korona-situasjonen bekymrer meg litt. Mye utsatte kamper osv.
Hvordan vil egentlig de siste rundene se ut med hengekamper, karantener og alt som er?
I verste fall kan det ta lang tid før vi får noen avklaring.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]